دوشنبه 20 آبان 1392-0:47

جمشیدی: باید بانوان را از انزوا خارج کنیم

در گفت و گو با مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری مازندران مطرح شد:خانواده سالم هم به دست بانوی سالم به دست می‌آید/به دور از افراط و تفریط‌ها به فکر ارتقای جایگاه زن مازندرانی هستیم/باید در هر یک از شهرستان‌ها نماینده مدیرکل بانوان داشته باشیم.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: مدیرکل بانوان استانداری مازندران در نخستین روز از انتصاب خود به این سمت، پاسخگوی پرسش های ما شد.

 مریم جمشیدی متولد سال 1356 شهرستان فریدونکنار است و در رشته‌های عربی، ادبیات و فقه و حقوق تحصیل کرده است.

جمشیدی در گفت‌و گو با مازندنومه اظهار داشت: 50 درصد از جمعیت مازندران را بانوان تشکیل می‌دهند که دارای ظرفیت‌های بالا در زمینه‌ فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ... هستند.

 وی با بیان اینکه زنان در مشارکت‌های عمومی، صادقانه و مجدانه در صف مقدم قرار دارند، افزود: وقتی نوبت به تعیین جایگاه واقعی که می‌رسد، می‌بینیم بانوان در هاله‌ای از تنگ‌نظری و تنگناها گرفتار شدند و نمی‌توانند به حقوق خود دست یابند.

 جمشیدی با اشاره به اینکه نگاه جمهوری اسلامی به زنان، مثبت است، تصریح کرد: کیان خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر و جایگاه در جامعه است و اگر اتفاق خوبی در خانواده رخ دهد در جامعه هم بروز پیدا می‌کند و خانواده سالم هم به دست بانوی سالم به دست می‌آید.

 وی با بیان اینکه به دور از افراط و تفریط‌ها به فکر ارتقای جایگاه زن مازندرانی هستیم، یادآور شد: این تفکر با رویکرد دینی و مذهبی است که به فرموده امام علی (ع) مطابق با زبان زمان ما باشد.

مدیرکل بانوان استانداری مازندران با اشاره به اینکه در هزاره نداشتن هویت و الگوی سالم، باید الگوسازی کنیم، خاطرنشان کرد: این الگوسازی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم هر گروه و قشری را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه کاری بانوان، وسیع است، ادامه داد: باید بانوان را از انزوا خارج کنیم.

 جمشیدی با اشاره به اینکه باید در هر یک از شهرستان‌ها نماینده مدیرکل بانوان داشته باشیم، تصریح کرد: به این ترتیب از نیازمندی‌های بانوان هر شهرستان مطلع باشیم.

وی با بیان اینکه درنظر داریم تسهیلات لازم را برای رفاه، امور فرهنگی و اجتماعی بانوان فراهم کنیم، اظهار داشت: شایسته‌سالاری در عرصه مدیریت خرد و کلان بانوان مازندرانی و جذب امکانات برای اشتغال و رفاه بانوی مازندرانی از دیگر دغدغه‌ها است.