دوشنبه 27 آبان 1392-14:30

روابط عمومي اقتصادي

 يك مدير روابط عمومي موفق مي تواند در كنار اجراي برنامه هاي روزانه نيم نگاهي به ايجاد ويترين مناسب از فضاي فيزيكي جهت نمايان ساختن چهره مناسب و ماندگاري در اذهان مخاطبان داشته باشد/ روابط عمومی تنها مرجع صلاحیت دار برای ترميم نام و يا بد نام كردن يك سازمان و برند اقتصادي است.


مازندنومه، مهیار کمانگری: درک نقش و قدرت روابط عمومی در پشتیبانی و بستر سازي فعالیت های تبليغي و ويترين سازي امری بسیار حیاتی است، نقشی که باعث افزایش «سهم از اذهان» و به تبع آن «سهم از بازار» می شود.

 روابط عمومی می تواند به موفقیت کامل برنامه کمک کند. طراحی یک برنامه روابط عمومی کارا، مؤثرترین راه برای نفوذ و تأثیر واقعی بر مخاطبان و سرمايه گذاران است.

 هیچ ابزاري مناسب تر از اين جهت نشان دادن فضاهاي سرمايه گذاري و جذب منابع مالي صنعتی نیست.

 يك مدير روابط عمومي موفق مي تواند در كنار اجراي برنامه هاي روزانه نيم نگاهي به ايجاد ويترين مناسب از فضاي فيزيكي جهت نمايان ساختن چهره مناسب و ماندگاري در اذهان مخاطبان داشته باشد.

 روابط عمومی در خارج از سازمان، نقش یک سفیر ارتباطي و تجاری را دارد و در داخل سازمان به عنوان یک سامان دهنده مطرح است؛ به طوری که متخصصان روابط عمومی به طور روز افزونی در توسعه و یا پشتیبانی ابعاد مختلف ارتباطات مربوط در قالب يك برنامه بازاریابی و تبلیغاتی به کار گرفته می شوند.

این نگرش هوشمندانه ای است که مفهوم ارتباطات را عین بازاریابی و معنی بازاریابی را عین ارتباطات می داند.

 اين وظيفه روابط عمومي است كه با ارزيابي و سنجش ميزان رضايت مندي مخاطبان و همچنين تلاش براي جمع آوري اطلاعات لازم، خود را مجهز به تحليل هاي مناسب کرده، در نتيجه اطلاعات مورد نياز براي حضور در يك آوردگاه اقتصادي را تهیه کند تا بازيگري از پيش بازنده نباشد.

 روابط عمومی تنها مرجع صلاحیت دار برای ترميم نام و يا بد نام كردن يك سازمان و برند اقتصادي است.

 روابط عمومي با تهيه يك كمپين تبليغي و اقتصادي مناسب و شناخت كامل از مخاطبان و سرمايه گذاران و مشتريان و ارايه اطلاعات صحيح به راحتي اعتماد آنها را جلب و در جهت اغنا و تثبيت موقعيت گام بر مي دارد.

 شناسایی افکار و تصورات مردم درباره سازمان متبوع فقط از طریق نظرسنجی های مستمر و علمی امکان پذیر است تا راه حل های پیشنهادی، کارایی بیشتری داشته باشند.

 استفاده از نظرات صاحبنظران در چارچوب هاي تعريف شده و بهره گيري و اجرايي نمودن آنها از عملكردهاي يك روابط عمومي اقتصادي است كه مي تواند نقش بسزايي را به عنوان اهرم اجرايي در اين حوزه در كنار ساير اجزاي سازمان ايفا کند.