يکشنبه 1 دی 1392-14:27

انتقاد علیرضا قزوه از فرزندان سلمان هراتی

اگر بزرگی دارید، از شعر پدرتان است

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: پسر سلمان هراتی می گوید پدرم روانی بود و دخترش می گوید سلمان هراتی شعر عاشقانه هم داشت!


مازندنومه: علیرضا قزوه –شاعر انقلابی و مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری – دیروز در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت خلیل عمرانی -شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی- اظهاراتی درباره خانه خانه شاعران مطرح کرد که خبرگزاری مهر آن را این گونه بازتاب داد: «دیگر چاره‌ای نداریم جز اینکه این خانه که از اموال بیت‌المال است را از دست این چهار ـ پنج نفر حاضر در آن خارج کنیم؛ خانه‌ای که وابسته به حزب منحله مشارکت است و سالانه چند صد میلیون تومان از اموال بیت المال پول می‌گیرد.»


مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در بخشی از صحبت های خود با اشاره به بزرگداشت سلمان هراتی که چندی پیش در تنکابن برگزار شد، گفت:« فرزند 28 ساله شاعری که در 27 سالگی فوت کرده است را خانه شعر طوری پرورش داده که آن چنان رفتاری را در آن مراسم از خودش نشان داد. به پسرش می‌گوییم بیا و به احترام شاعرانی که هزاران کیلومتر دور از شهر شما هستند و تنها به خاطر احترام پدرت به اینجا آمده‌اند، در مراسم بزرگداشت پدرت حاضر شو، اما او می‌گوید شما دولتی هستید و بعد بروشوری می‌نویسد و توزیع می‌کند که در آن نوشته است پدرم روانی بوده و حرف‌هایی از این دست».

قزوه ادامه داد: «من تعجب می‌کنم در روزگاری که مردم برای پدران شان اصل و نسب می‌سازند، چرا این رفتار از آنها سر می‌زند؟ و کسی نیست به آنها بگوید که اگر بزرگی دارند، از شعر پدرشان است.»

وی افزود:« در همان مراسم دختر این شاعر از انتهای سالن فریاد می‌زند که پدر من شعر عاشقانه هم داشت. من می‌گویم 95 درصد شعر سلمان، انقلابی بود و اگر بنا باشد او را به شعر عاشقانه بشناسیم، تا وقتی که شاملو، منزوی و امثال آنها هستند که نوبت به پدر تو نمی‌رسد.»

گفتنی است علیرضا قزوه فردا-اربعین- مهمان شاعران ساروی است.