جمعه 13 دی 1392-23:57

درسی که از هاشمی باید آموخت

تعمق در مسیر تدبیر

برادر نماینده، طبیعی است ملاک ارزیابی عملکرد مدیران پس از اتمام دوره مدیریتی آن هاست. مطمئن باشید مردم هوشیارانه از رفتار سیاسی شما در اقداماتی همچون امضا علیه آیت الله هاشمی ارزیابی خواهند داشت و در پایان دوره چهار ساله آتی نمایندگی شما به شما نمره و امتیاز خواهند داد؛ همان طور که در پایان فعالیت آقای ربیع فلاح نیز به او نمره خواهند داد.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، عبدالصمد زراعتی جویباری: استان مازندران در زمره اولین استان های کشور بود که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، استاندار خود را شناخت و با وجود گزینه های متعدد، دکتر ربیع فلاح جلودار به عنوان  عالی ترین مقام دولت در استان مازندران شد.

 طی زمان قریب به سه ماه فعالیت استاندار محترم، انتقادات متنوعی از مدیریت و عملکرد ایشان در محافل و مجالس متعدد بیان شده که نکته قابل توجه تعدیل و یا همراهی کانون های نقادی پس از گذشت مدت زمانی معدود و ایجاد زمینه شناخت متقابل بوده است.

البته فضای ارزیابی و واکاوی کارشناسی توسط نخبگان و صاحبان اندیشه و تشکل های سیاسی شناسنامه دار، حق و وظیفه ای قطعی است و از جمله همین رویکرد های مهم بود که منشا تقاضا برای تغییر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اخیر شد..

اما متاسفانه جناب آقای کمال علیپور -نماینده شهرستان های قایم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر با داد سخن گفتن از ضعف ها و نارسایی های دولت و استاندار، ادبیات غیر منصفانه ای در نقد به کار برد که حقیقتا فرصتی برای مماشات و بی توجهی به گفتار او باقی نمی ماند، هرچند لزوم گذر از روزهای عزا و مصیبت آل الله (ع) و یادمان شهدای گران قدر موجب تاخیر در پاسخ گویی من شد.

از این مجال بهره می برم تا جناب ایشان را به نکاتی چند در خصوص رفتار سیاسی و اجتماعی شان متذکر شوم و امیدوارم جناب علیپور با مداقه و التفات وافی به گفتار اینجانب از سر اصلاح و تلاش جهت تعدیل دیدگاه ها همت کنند. .

در آغاز تاکید می کنم که یقین بدانید رفتار سیاسی شما با هدف اعمال فشار و امتیاز گیری جهت ادامه حضور فرد یا افرادی خاص در مسند مدیریت اجرایی و یا انتخاب مدیران با نظر شما نتیجه ای مخالف و معکوس را در پی خواهد داشت و صرفا مشمول هزینه غیر ضرور را فراهم خواهد کرد.

انتقادات شما چند روزی است که علنی شده و در محافل مختلف به گوش می رسد. شما به عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی که عصاره فضائل ملت و به تعبیر امام راحل (ره) در راس امور است، به چه میزان و اندازه در خصوص تاراج اموال بیت المال در قضایای اقتصادی مبتلابه از جمله سه هزار میلیارد و داستان اخیر آقای زنجانی و نیز ماجرای سعید مرتضوی اظهار شکوه داشته اید؟

چرا بر اساس اصول مصرح قانون اساسی در اعلام وظایف نمایندگان در بیان اظهار نظر، از ضعف ها و عقب ماندگی هایی که مدیریت بی تدبیر و نالایق و به تعبیری اتوبوسی در دولت قبلی به کشور وارد کرد، اشاره ای نداشتید؟

مگر این مدیران مورد حمایت شما در دولت قبل صاحب تجربه و ایمان لازم بوده اند که از اقدام و عمل آنان رضایت تام داشته اید؟ آیا به تعبیر شما هیچ نقطه ی ایرادی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای ورود و اظهار نظر وجود نداشته است؟

کارهای بر زمین مانده در حوزه انتخابیه را تا چه میزان پیگیری می کنید تا رضایت عمومی را جلب کنید؟

24 خرداد رای به تغییر بود. راستی تغییر چگونه در ساختار اجرایی تحقق پیدا می کند؟ غیر از این است که دولت باید نیروهای توانمند را در مسیر اهداف خود به کار گیرد؟ مگر ایستایی و عدم تغییر در ساختار مدیریت اجرایی می تواند خواسته ی مردم به تغییر را موجب شود؟

استاندار مازندران سابقه ی حضور قریب به سه ماه در استان دارد. طبیعی است تنوع بسیار گسترده در حوزه های مختلف کاری فرصتی برای ارزیابی کیفی از عملکرد ایشان فراهم نمی کند، از سویی انتظار حداقلی از قوای مهم تقنینی و اجرایی در کشومان همکاری سازنده در جهت برآورده شدن نیازهای عمومی و تحقق خواست مردم است.

اکنون ملت شریف شاهد رفتار متناقض مجلس محترم در قبال دولت گذشته و فعلی است و به نظر می رسد رفتار امثال جناب عالی در همان راستا تعریف می شود.

مگر انتخاب مدیران بر خلاف سیره و انگیزه سیاسی شما در 24 خرداد که پاسخ آن از سوی مردم دریافت شد مجوز هتک حرمت به نماینده عالی  دولت را فراهم می آورد که شما چنین کردید؟

برادر نماینده، طبیعی است ملاک ارزیابی عملکرد مدیران پس از اتمام دوره مدیریتی آن هاست. مطمئن باشید مردم هوشیارانه از رفتار سیاسی شما در اقداماتی همچون امضا علیه آیت الله هاشمی ارزیابی خواهند داشت و در پایان دوره چهار ساله آتی نمایندگی شما به شما نمره و امتیاز خواهند داد؛ همان طور که در پایان فعالیت آقای ربیع فلاح نیز به او نمره خواهند داد.

جناب علیپور، شما جز نمایندگانی هستید که دارای تند ترین دیدگاه های سیاسی در خصوص رخداد های سیاسی در کشورمان هستید.آنچه در ذهن متبادر می شود بیان این دیدگاه های تند در جهت پوشش سایر رویکردهای غیر سیاسی شماست.

جناب عالی در حلقه ی وابستگان سیاسی شهرداری تهران قرار دارید (...)*

 برادر علیپور، بدانید در آغاز راه کنش گری سیاسی و اجتماعی هستید، به تجربه بزرگان و صاحبان صلاحیت توجه مضاعف داشته باشید و درس و پند بگیرید. به بزرگ و نماد سیاست مداری، هاشمی بزرگ توجهی از سر انصاف و به دور از نامه های رد و توهین داشته باشید و از پختگی و صبر ایشان درس بیاموزید. از شما انتظار می رود به آنچه اشاره شد، تعمق و تفقدی در مسیر تدبیر داشته باشید و در نقد و بیان قضاوت، از انصاف و اخلاق دور نشوید.

 *چند پاراگراف از این یادداشت به جهت حفظ شان نماینده محترم حذف شد.                                  

* سایر مطالب مرتبط

آقای نماینده، به کجا چنین شتابان؟

از استاندار چه می خواهند؟

چرا فرماندار باید با نماینده هماهنگ باشد، ولی نماینده با سیستم دولتی نه؟!

4 ماه کجا و 4 سال کجا؟!

لجاجت ها شما را از مردم دور می کند