يکشنبه 22 دی 1392-12:33

دفاع دامادی از مطهری

اتهام زنان به مطهري نفرت مي پراكنند

شنيده ام كه يكي از همان عده اندك، مطهري را جاسوس سرويس هاي خارجي خوانده است! وا اسفا كه در كشور ما اتهام زدن به رويه اي معمول تبديل شده است/ باید خطاب به این جماعت اقلیت گفت که شما تنها عده ای اندک اما پر سر و صدا هستید.


مازندنومه؛ محمد دامادی، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس: واكنش ها به آخرين نطق دكتر علي مطهري به رغم گذشت چند روز از آن هنوز فروكش نكرده است.

البته شخصا متوجه نشدم كه چرا بايد يك عده اندك و شناخته شده، اين چنين بر نطق يك نماينده مردم واكنش نشان دهند و تريبون هاي سرشناسشان را براي رسيدن به آن منظور بسيج كنند.

 حتي شنيده ام كه يكي از همان عده اندك، مطهري را جاسوس سرويس هاي خارجي خوانده است! وا اسفا كه در كشور ما اتهام زدن به رويه اي معمول تبديل شده است!

چه شد كه اين چنين اخلاق دريده، چوب حراج بر دارايي هاي نظام زده و فرزندانش را تنها به جرم عمل به وظيفه در خانه ملت می نوازند؟

من البته همه اينها را نشانه و آثار سقوط اخلاقي طي سال های گذشته مي دانم که  در آن ورود به حريم خصوصي افراد و اتهام زني هايي نظير اين به يك عادت و عرف تبديل شده بود و طبيعي ست كه آثار زمان را چيزي از بين نمي برد، بجز طول زمان.

اما مساله چيست ؟ و چرا عده اي با حريتي كه مي بايد در ذات مجلس باشد در تقابل اند و آن را بر نمي تابند؟ معيار آنها براي جاسوس قلمداد كردن سرمايه هاي نظام چيست؟ و اصولا اين چگونه معياري ست كه به یک عده اجازه می دهد در همان محکمه ای به قضاوت درباره دیگران بنشینند که خود شاکی آن هستند؟

واقعيت اين است كه در فضاي پس از 24 خرداد هنوز عده اي قادر به پوست اندازي نشده اند وهمچنان در هوايي بسر مي برند كه در طي سالهاي گذشته در آن تنفس كرده اند. اما بايد يادآور شوم كه آنچه عده اي قليل صورت مي دهند را نبايد به حساب كل مجلس نوشت.

قانونگرايي  هدف نهايي تك تك ماست و اكثريت ما معتقديم كه نبايد قانون اساسي را به خانه اي متروكه تبديل كرد و تنها به بخشي از قوانين آن احترام گذاشت، چرا كه بر طبق همان قانون اساسي يك نماينده به حكم رايي كه از ملت گرفته از اين حق برخوردار است كه در كليه امور اظهار نظر كند.

قانونگرايي يكي از مهمترين خواسته هاي پنهان در پيام 24 خرداد است كه برخي تمايل به شنيدنش ندارند. ما معتقديم كه بايد« ز گوش پنبه برون آر و داد خلق شنو » را شنيد و گرد شعار را از آن زدود و حق طلبي و ستاندن داد خلق را به خصيصه اصلي مجلس و مجلس را بار ديگر به راس امور بازگرداند كه اين سفارش بنيانگذار جمهوري اسلامي و تاکید رهبری است. ولابد در وراي اين جمله و در صورت افتادن مجلس از راس امور آفتي ست كه درك آن هزينه زاست.

فارغ از فحوای سخنان علی مطهری حمله به او از  ریشه غلط است. ما هم در بسیاری از موارد نظرات آن عده اندک را در مجلس قبول نداشتیم  ولی در افکار عمومی چوب افراط آنها را خورده ایم. ما قبول نداشتیم سخنان آن عده اندک را اما اصولی که ما به آن معتقدیم، حکم می کند که از تهمت زدن به افراد بپرهیزیم.

 اما ظاهرا این  اتفاق سبب نشده که آنها به خود آیند بلکه برعکس تصور کرده اند که اکثریت هستند، در حالی که باید خطاب به آنها گفت که شما تنها عده ای اندک اما پر سر و صدا هستید.

امثال مطهري سليقه اي قابل احترام و سرمايه اي براي نظام محسوب مي شوند و تاختن و متهم سازي سرمايه هايي نظير اين ،هنر كساني ست كه نفرت مي پراكنند.