چهارشنبه 25 دی 1392-16:35

هر آمدنی، رفتنی دارد

گزارش+عکس مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید سوادکوه شمالی


مازندنومه، رضا شریعتی: عصر امروز از ساعت14:30 دقیقه شهرستان سوادکوه شمالی در بخش مرکزی خود -شیرگاه-شاهد دومین تغییر وتحول اساسی وانتخاب دومین فرماندار خود در سالن همایش های آموزش وپرورش بود.

در این مراسم ذاکری خطیب - نماینده شورای تامین وشورای اداری شهرستان- با بیان اینکه در اسلام، اصلی به نام تودیع ومعارفه نداریم، تودیع ومعارفه را نظیر فارغ التحصیلی اصلی غلط دانست.

وی در ادامه گفت: رهبر مشکلات زیادی را تحمل کرد تا کشتی پر تلاطم انقلاب، در جای خود تثبیت شد و ما اگر الان در دنیا یک سر وگردن بالاتر نباشیم، پایین تر نیستیم .

ذاکری که اولین سخنران این مراسم بود، اصل جابجایی فرمانداران استان ومعاونان آنان وعزل ونصب های این چنینی را نادرست دانست وتصریح کرد:ما باید برای پیاده کردن سیاست نظام تلاش کنیم نه سیاست دولت، دولت بخشی از نظام است من به دولت احمدی نژاد هم گفتم قرار دادن میلیاردها سرمایه این چنینی با کنار زدن شان حرام است.

*از شما هم حمایت می کنیم

در ادامه نوبت به اتاق اصناف وبازاریان سوادکوه شمالی رسید. خانلری به عنوان نماینده اصناف دومین سخنران این مراسم بود که از تاریخ تاسیس اولین فرمانداری سوادکوه شمالی و خاطره معارفه اولین فرماندارش صحبت به میان آورد.

وی خطاب به دومین فرماندار شهر تازه تاسیس سوادکوه شمالی گفت: همان طور که از فرماندار قبلی حمایت کرده ایم از شما حمایت می کنیم.

خانلری تصریح کرد:در انجمن شعر شهرستان قائم شهر آقای علی پور را دیدم و به ایشان گفتم اگر می خواهید به عنوان نماینده تشریف بیاورید ووقت تان را بگیرید و رییس آموزش وپرورش، بخشدار و فرماندارعوض کنید، نیایید حالا بعد از گذشت مدتی می بینم به حرف شان وفادار مانده اند.

*شعر و گل

سپس کمال رستمعلی سخنرانی کرد و گفت:قبل از اینکه متن تودیع خودم را با افتخار بخوانم، قصد ندارم از خدماتی که با حمایت مردم سوادکوه شمالی صورت گرفت یاد کنم چون تنها به پشتوانه مردم بوده وبه سبب وظیفه ای که داشتم واگر کاری صورت گرفت خدا وصاحب جانم مولا امام زمان باید ارزیابی کند.

او در ادامه شروع به خواندن متن تودیع اش کرد که در سطوری از این متن، رستمعلی از احمدی نژاد برای اعتماد به او که جوانان کارگر زاده ای بیش نبود سپاسگزاری و مهندس طاهایی را پدری وارسته، نه به سبب تنها کارهایش بلکه اخلاق بی مانندش قلمداد کرد.

فرماندار سابق سوادکوه شمالی علاوه بر خواندن متن شاعرانه اش، شاخه گل هایی را در مراسم توزیع کرد.

*فرماندار بومی بهتر بود

کمال علی پور سخنران بعدی بود که ابتدا گفت قصد صحبت ندارد ، ولی حدود نیم ساعت سخنرانی کرد!

این نماینده مجلس ادامه داد:به هرحال هر آمدنی، رفتنی دارد و خوشا به حال آنان که خدمت صادقانه به مردم کرده اند.

علی پور برای رستمعلی آرزوی توفیق کرد وخواست تا از نیروهای این استان استفاده درست شود.

وی به  روند ادامه حمایت خود وحسینی از فرمانداری سوادکوه اشاره کرد وصنعتی و گردشگری بودن سوادکوه شمالی را موهبتی دانست که باید بهره درست از آن برده شود.

علی پور در بخشی از صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که بهتر بود شهرستان سوادکوه شمالی از فرماندار بومی بهره ببرد

* برای منافع بیشتر به این جا نیامده ا م

در ادامه مراسم علیرضا یونسی – معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران- حکم محمدرضا منصوریان را به او اعطا و از زحمات کمال رستمعلی قدردانی کرد.

محمدرضا منصوریان آخرین سخنران این مراسم بود که از دولت تدبیر وامید به خاطر دادن فرصت خدمت به او در شهرستان سوادکوه شمالی تشکر کرد و با گفتن مثل « دو صد گفته چو نیم کردار نیست» راجع به اظهارات نماینده منطقه درباره لزوم بومی بودن فرماندار توضیحاتی داد و گفت: جناب علی پور در مورد جوانی هم که حرف زدید، هر وقت توانستید 27 -28 سال کار کنید،  بیایید مقایسه کنیم.

وی افزود: مهم ترین درس 24 خرداد، راست گویی وقانونمداری ست که در سال های اخیر قربانی شده بود.

منصوریان با بیان این که من سی سال رخت ولایت پوشیده ام و برای منافع بیشتر به این جا نیامده ا م، تصریح کرد: جابجایی ها انگیزه ایجاد می کند و باعث می شود آقای رستمعلی برود وبیشتر تمرین کند.

 وی در پایان از مردم ومسئولان خواست کمک کنند تا سوادکوه شمالی ساخته شود.