چهارشنبه 2 بهمن 1392-14:57

اختلاف شهرداری و پیام نور علنی شد

چرا این اتفاق افتاد؟

پس از پایان فاز اول این بنای آموزشی شهرداری ساری مبلغ دو و نیم میلیارد تومان دانشگاه پیام نور را جریمه کرد و امروز نیز با اعزام ماموران واحد نظارت، از توسعه فضای آموزشی دانشگاه جلوگیری کردند.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، محمد تیموری،سردبیر هفته نامه کایر: دانشگاه پیام نور ساری در مرکز شهر ساری پذیرای هزاران دانشجوی ساروی است و نقش مهمی در رشد و توسعه  شهرستان ساری داشته و دارد.

اخیرا این دانشگاه که با کمبود فضای آموزشی مواجه است ساخت فضایی آموزشی را در داخل دانشگاه آغاز کرده است.

پس از پایان فاز اول این بنای آموزشی شهرداری ساری مبلغ دو و نیم میلیارد تومان دانشگاه پیام نور را جریمه کرد و امروزنیز با اعزام ماموران واحد نظارت، از توسعه فضای آموزشی دانشگاه جلوگیری کردند و ماموران بدون توجه به فضای دانشگاهی، حرمت دانشگاه را شکستند.

امروز که برای انجام کار اداری به  دانشگاه پیام نور ساری در خیابان پانزده خرداد مراجعه کردم و با این صحنه ها مواجه شدم، بر حسب وظیفه خبرنگاری مبادرت به تهیه عکس و فیلم برای انتشار در رسانه ها کردم.

بعد از تهیه چند عکس از داخل دانشگاه قصد داشتم که از اتومبیل وانت مزدای شهرداری که جلوی در دانشگاه بود هم عکس بگیرم که چند نفر از ماموران شهرداری مزاحم کارم شدم و گفتند چرا عکس و گزارش می گیری؟

به آنها گفتم خبرنگارم و باید به وظیفه خود عمل کنم، ولی در ادامه ضمن برخورد تند و اهانت، گوشی موبایل و بعد کارت خبرنگاری ام را از من گرفتند و... حضور دانشجویان و برخی پرسنل موجب شد تا مرا رها کنند. موضوع را البته به حراست دانشگاه اطلاع دادم.

من از توهین نسبت به خودم ناراحت نیستم، اما واقعا از توهین به ساحت دانشگاه شدیدا متاسف هستم. چرا این اتفاق افتاد؟

چندی پیش طرحی در شورا مطرح شد که شهرداری ساری مجوز دانشگاه علمی کاربردی را اخذ کند که برخی اعضای شورای شهر به شدت مخالفت کردند و بیان داشتند با وجود دانشگاه، مدارک تحصیلی کارکنان شهرداری ارتقا می یابد و ما باید حقوق بیشتری برای آنها پرداخت کنیم.

وقتی چنین تفکری بر اعضای شورای شهر حاکم است از ماموران آنها چه انتظاری می توان داشت؟

راستی نمایندگان ما چه می کنند؟ آیا نمایندگان ما می دانند که ساری -مرکز استان- فاقد دانشگاه دولتی به ویژه در حوزه علوم انسانی است و فقدان دانشگاه دولتی که استادان نخبه در آن حضور داشته باشند مهمترین دلیل توسعه نیافتگی ساری است؛ چیزی که کمتر به آن توجه شده است.

مرکز استانی که دانشکده حقوق ندارد، دانشکده علوم سیاسی ندارد، دانشکده علوم اجتماعی ندارد و....

 بدون اغراق و جانبداری از پیام نور می گویم که دانشگاه پیام نور ساری علی رغم کمبود امکانات با داشتن رشته هایی چون حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و رشته های مدیریت و اقتصاد و رشته های فنی و ده ها رشته دیگر امروز جای خالی یک دانشگاه دولتی بزرگ را در مرکز استان پر کرده است و باید از آن حمایت کرد.

خیلی از دانشجویانی که توان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد و یا هزینه دانشجو شدن در شهرهای دیگر را ندارند امروز در پیام نور ساری تحصیل می کنند.

 دانشجویان زیادی از پیام نوربه مدارج عالی تحصیلی راه یافتند و در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه های معتبر دولتی ادامه تحصیل دادند و به مقام استادی رسیدند.باید از دانشگاه حمایت کرد چون به فرموده امام راحل دانشگاه مبدا همه تحولات است.


مازندنومه: پس از دریافت یادداشت همکار خبرنگارمان آقای تیموری، نظر آقای دکتر حسن مبینی –رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساری- را راجع به این موضوع پرسیدیم که پاسخ داد: دانشگاه پیام نور یک محیط علمی و دانشگاهی است و به حمایت نیاز دارد.

وی با بیان این که درست است که شهرداری دانشگاه پیام نور ساری را به خاطر ساخت و ساز 2/5 میلیارد تومان محکوم کرده است، افزود: باید در نظر داشت که این  دانشگاه به همه تعلق دارد و فضای کسب و کار  و تجارت نیست، بلکه محیطی علمی است که فرزندان همه ما و حتی دانشجوهایی از شهرهای دیگر در این مکان تحصیل می کنند.

مبینی بااشاره به این که قادر به پرداخت یکباره این مبلغ نیستیم، ولی آماده تعامل با شهرداری و شورای شهر هستیم، تصریح کرد: باید نسبت به این قضیه تدبیری اندیشید و با صلح و آرامش و هم اندیشی، ماجرا را ختم به خیر کرد.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساری از جلسه خود با شهردار ساری خبر داد و گفت: به زودی با آقای عبوری نشستی خواهیم داشت تا به تصمیم گیری مشترکی برسیم و پیمانکار بتواند کار خود را ادامه دهد.