سه شنبه 8 بهمن 1392-9:40

علیرضا یونسی رستمی:

از نقد استقبال می‌کنیم/خصومت با نقد متفاوت است

در گفت وگو با معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران مطرح شد: هفته آینده مدیران کل جهاد کشاورزی و محیط زیست، معرفی می‌شوند / در استان هیچ مورد خاص امنیتی ما را تهدید نمی‌کند /هر کلامی اگر از منشا خصومت باشد نمی‌تواند منشا خدمت تلقی شود+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر+کلثوم فلاحی: بعدازظهر دوشنبه هفتم بهمن‌ماه دو ساعتی را میهمان معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در دفتر کارش بودیم.
علیرضا یونسی در فضایی صمیمی، صحبت‌های ما را شنید و به سوالات مان پاسخ داد. بخش قابل توجهی از مطالب رد و بدل شده که حول مسایل فرهنگی استان، انتصاب های آینده در استان و مواضع مخالفان دولت در استان بود قابل انتشار نیست، اما لابه لا سئوال هایی نیز پرسیدیم و پاسخ های معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران را آورده ایم.
برای اینکه یونسی به قرار ملاقاتش با خانواده شهدا در غرب استان برسد، پرسش ها را خلاصه کردیم تا در دیدار دیگری، مابقی سوال‌ها را بپرسیم. برای کوتاه تر شدن مطلب، پرسش ها را حذف کردیم و پاسخ های داده شد را در زیر آورده ایم.

* در گلوگاه، سوادکوه شمالی و جنوبی، قائمشهر، بابل، میاندرود، کلاردشت، عباس‌آباد، آمل و قائمشهر فرمانداران باتجربه و اهل مدارا و معتدل را انتخاب کردیم و گزینه‌های خوبی  داشتیم.

*تغییرات در بعضی ادارات کل را شروع کردیم، هفته آینده هم مدیران کل جهاد کشاورزی و محیط زیست، معرفی می‌شوند. در مقایسه با سایر استان‌ها، وضعیت ما خیلی عالی است.

*ارگان‌های امنیتی، بر حوزه فعالیت جریاناتی که به نوعی بخواهند آسیب وارد کنند، اشراف خوبی دارند. در استان هم هیچ مورد خاص امنیتی ما را تهدید نمی‌کند.

در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان که اعتیاد بخشی از آن است و همچنین سرقت و ... تمهیداتی لحاظ شده که بتوان با هم‌افزایی و هم‌فکری و استفاده از تجربه از روند پیشرفت این آسیب‌ها جلوگیری کرد و به سمت کاهش آسیب‌ها برویم.

برای نقاط آسیب‌پذیر مثل محله عباس‌آباد نکا هم تمهیداتی داریم، اصلاح محله‌ای این چنینی به معنای این است که بر این محلات، اشراف و کنترل داشته باشیم و به سمت بهسازی این مناطق برویم.

نیروی انتظامی کارهای ارزشمندی در منطقه عباس‌آباد انجام داد. خود این محله هم بافت مناسب سکونتی نداشت، بافت منازل بسیار سست بود و با همکاری چند دستگاه، نسبت به تعریض این کوچه به 12 متر و همچنین رفع مشکلات فاضلاب این منطقه و استحکام بناها اقدام کردیم.

بهزیستی و نیروی انتظامی و بسیاری ارگان‌های دیگر در این محله مستقر شدند و برای بهسازی محله تلاش می‌کنند، تجربه عباس‌آباد، تجربه خوبی برای ما بود، ضعف‌ها و نقاط قوت در حین اجرا شناسایی شد و از این تجربه در بهسازی محدود محلات  این چنینی در استان، استفاده می‌کنیم.

بیشترین تلاش ما برخورد نرم‌افزارانه است. با انجام کارهای فرهنگی و استقرار  روحانی متعهد و باانگیزه در بعضی محلات، جواب گرفتیم.



*هیچ ملتی به رشد و توسعه و شکوفایی در حوزه‌های مختلف نمی‌رسد جز اینکه روح همبستگی، گرایش به دانایی، قانون‌پذیری و اطاعت از قانون و روح خدمت به مردم در آن جامعه دمیده شده باشد.

تاریخ نشان می‌دهد جامعه‌ای که با حفظ همبستگی ملی و با نگرش به خدمت به مردم به سمت توسعه در حوزه‌های مختلف می‌رود آن جامعه موفق است و نمونه بارز آن هم  در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد که آلمان و ژاپن در حوزه‌های مختلف، منهدم شدند و همه ظرفیت‌های توسعه‌ای این کشورها زیر بمباران و خمپاره‌ها متلاشی شد، اما امروز همین کشورها به مرحله‌ای از توانایی رسیدند که در حوزه‌های صنعت، اقتصاد و حوزه‌های توسعه‌ای جزو کشورهای برتز جهان امروز به شمار می‌روند.

مسلمانان هم در برهه‌ای از زمان، دوران طلایی تاریخ و تمدن اسلامی را داشتند.



*بخشی از مشکلات امروز، زاییده تلاش ناموزون و نامعقول دولت قبل است که در حوزه‌ سیاست خارجی آسیب‌های جدی به ما وارد شد و در حوزه سیاست‌های داخلی و اقتصادی هم آسیب دیدیم و امروز برای برون‌رفت از این مشکلات و گام برداشتن به سوی پیشرفت و تکامل در حوزه‌های مختلف، ضمن رعایت اصول و آرمان‌ها و فرامین رهبری، دشمنی‌ها را نسبت به کشورمان کاهش دهیم، همان کاری که امروز دولت، با هدایت رهبری معظم انقلاب انجام می‌دهد.

*مواضع دولتمردان به گونه‌ای است که جلوی گسترش بی‌رویه تورم را  گرفته و تورم به کنترل درآمده است، قیمت‌ها تثبیت شده. دولت و مسئولان استان تلاش می کنند تا رضایت‌مندی را برای مردم فراهم کنند و این امیدی که بعد از انتخابات 24 خرداد در دل مردم زنده شد، مردم دولت مورد نظر را شکل دادند با روح تعاون و تعادل و وحدت نظر، به سمتی برویم که زیرساخت‌های استان را ارتقا دهیم و به توسعه استان بپردازیم.

با همکاری  نمایندگان مجلس، علما، روشنفکران و آحاد مختلف مردم و جریانات سیاسی کمک کنند به سمتی برویم که به خواسته‌های مردم جامه عمل بپوشانیم.

امروز مردم این را می‌خواهند که همه به گونه‌ای عمل کنند که به توسعه کشور و استان کمک شود و هر کلامی اگر از منشا خصومت باشد نمی‌تواند منشا خدمت تلقی شود.




*انتقاد سازنده که راهگشا و اثربخش باشد باید وجود داشته باشد. انتقاد مانند چراغی است که راه را روشن می‌کند. ما از نقد استقبال می‌کنیم اما خصومت با نقد متفاوت است.

در همین مدت کم هجمه‌های زیادی به دولت و همچنین در استان به مدیران ارشد، وارد شده است. دولت، این انتقادات غیرسازنده را تحمل می‌کند و در استان هم همینطور رفتار می‌کنیم.

به همگان سفارش می‌کنیم با وحدت و همبستگی، آینه همدیگر باشیم و به آرمانی بیندیشیم که به توسعه کشور و استان، منجر شود و بتوانیم لبخند رضایت بر لبان مردم بنشانیم.



*همه تلاش‌ها برای خدمت به مردم است و اصلا دنبال چیزی غیر از این نیستیم. تلاش می‌کنیم از این فرصت محدودی که به امانت به ما واگذار شده استفاده مطلوب شود و در مقابل خدا، مردم، خون شهدا و ولی فقیه و وجدان خودمان شرمنده نباشیم.

*اشتباهات سهوی و مشکلات وجود دارد، انتظار داریم ما را راهنمایی کنند و تذکر دهند تا بتوانیم کمک کنیم و استان را بسازیم و استانی توسعه‌یافته‌تر از قبل داشته باشیم.