شنبه 7 تير 1393-8:49

با امید مردم مماشات نکنید

جوانان و یاران همراه تدبیر و امید، امروز در منظر افکارعمومی و در محکمه وجدان، مسببان وضع موجود استان را در مماشات وسهل انگاری نسبت به امید تحول خواهی شان، محاکمه می کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سیاوش اسلامی سوادکوهی: می توان انتظار داشت مجریان شکست خورده ی دولت سابق، بسیارمشتاقند تا با تغافل، پروژه های مغفول سازی مردم راهمچنان برجامعه تحمیل و سخت جان و پرمقاوم این معنا را تبادر نمایند که: "زیاد دلخوش نباشید، هیچ چیزعوض نشده است!"

مصاحبه ی عضوشورای شهرساری- محمدآقامیری- درباره ی روند تصمیم گیریهای نه چندان قابل اعتنا و دفاع متولیان ارشد سیاسی استان، وفق انتظارات حضورآگاهانه وشرافت مندانه ی مردم مرکزاستان در24خرداد 92، می تواند مورتوجه باشد؛ ضمن آنکه جوابیه ی ریش سفیدانه و داهیانه وملاطفت گونه ی حسین اسلامی –مورخ ساروی- نیز در دفاع ازبخشی ازمدیران منصوب دولت دهم خواندنی است؛ ازاین حیث، او همه چیز را دیده است الا حماسه آفرینی و شور وهیجان سرافرازانه جوانان شهر و دیارش را!

آنچه در این وسط -باتاسف- گم شد و همواره مورد بی مهری قرارگرفت، تلاش قهرمانانه ی نیروهای تحول خواهی بوده که جانانه درمیدان بوده اند واکنون درحاشیه مانده اند و کسانی که به جلال و مقام رسیده اند، کم تر نامی وسراغی ازآنان می گیرند! انگارهمه مامورشده اند که برای قاتل دل بسوزانند! بیچاره مقتول انگارحقش بود که کشته شود!

به راستی چه کسی است که نداند مردان جنگجو ونگهبانان تمام قامت مردان دولت دهم، باتوش و توان دوچندان، اسب های شان را زین کرده بودند و خودشان را مهیای پیروزی بزرگ می دانستند وحتی در تقسیم مناصب، جاهای شان را "رزرو" کرده بودند وهمواره در هر کوی و برزن وحتی درمحافل خصوصی از آنها به عنوان محرم راز پستوی تصمیم گیری وتصمیم سازی ها نام می بردند، حالا اینان شده اند انسان های خدوم و توانمند و شایسته و... با گستاخی برخی، توصیه می شود که نیروهای حامی دولت تدبیر وامید باید در این صحنه آرائی سیاسی خطرناک، با ساز ناهمساز آنها هماهنگ و با آنان همآوائی وهمنوازی هم داشته باشند! آری...آنها ماهرانه می توانند همه را دور بزنند.

خلاء ناشی ازاین برداشت سوء وزمینه سازاین کوک ناکوک راچه کسی تنظیم می نماید؟

عملکرد منفعلانه وضع موجود نسبت به نیروهای خردگرا وجوانان و حماسه سازان24خرداد درقبال اندیشه ی به حاشیه رفته ی این حماسه ی بزرگ را چه کسانی سبب شد اند؟

آیا وقت آن نرسیده است تا تفکر خطرناک و باندباز و کج دست دولت قبلی که با لابی و دلالی بسیارقوی، سعی درتثبیت مناصب خویش دارند، توسط شایستگان خردورز و وفاداران دولت تدبیر و امید به حاشیه رانده و بساط شان جمع  شود؟

قابل توجه مدیریت ارشد استان است که جوانان و یاران همراه تدبیر و امید که غیرتمندانه در24خرداد 92، حماسه ی باشکوه را در مسجدجامع ساری خلق کردند و نقشی ماندگار را در تاریخ ایران و مازندران به یادگار گذاشتند، امروز درمنظر افکارعمومی و در محکمه وجدان، مسببان و به وجودآورندگان وضع موجود استان را در مماشات وسهل انگاری نسبت به امید تحول خواهی شان، محاکمه می کنند.

 اینان میدان دهندگان به نیروهای دولت سابق را که تمام قامت علیه آنان صف کشیده بودند وهمچنان درمصادر امور با متلک گوئی و پوزخند به جریان پیروز، مجرم دانسته و اظهارمی دارند اگرنسبت به وضع موجود و نیز به تجدیدنظر در رفتار ومشی سیاسی اقدام نکنند، ای بسا که معلوم نباشد چه سرنوشتی درانتظارآنان خواهد بود.

تاریخ پایان خوشی را برای آنان که با امید مردم مماشات نموده اند، ثبت وضبط نکرده است!

تاکنون خیلی تلاش کرده ایم که بغض مان نشکند، فعلا" زبان مان به لکنت است، تاشکستن . هرچه سکوت کرده ایم آنهاسعی کرده اند باتشکیل باند و رانت، روز روشن را به تاریکی برای افکارعمومی بنمایانند!

باورکنید آن قدرجسورند که حالا مدعی هم شده اند! باتاسف و از سرناچاری باید اذعان نمود که جوفروشان گندم نما، تاکنون خیلی خوب توانسته اند خیمه گاهی ایمن دریک قدمی اتاق آقای استاندار البته با "موافقت" برای تخطئه ی اهداف اصلاح طلبانه و خردورزانه ی تدبیر وامید ایجاد کنند.

مدافعان سیب زمینی و هاله نور و رمالی چه شایستگی برای ماندن برجایگاه رفیع صاحبان عقل وخرد وشایستگان فکور دارند که برخی برای این تفکرواپسگرا و ابتر سینه چاک، ویقه درانی می کنند؟! مضحک نیست که پیروز و شکست خورده، وحاکم ومحکوم در یک نگاه تحلیل شوند؟

آدمی می ماند که در راس تصمیمات سیاسی استان، چه کسانی تصمیم سازی می کنند که این گونه بذرتردید وشائبه های انفعال را درنیروهای تدبیرواعتدال ایجادمی کنند ومماشات با رقیب را پرمعنا و ارج وقرب بیشتری می نهند؟!

قاعده براین است که باید رقیب سخت سرسیاسی را ازمتن به حاشیه برد. اقلیت شکست خورده باید به اندازه وزن سیاسی خود اظهارنظر کند. نباید گذاشت نخبگان وحماسه آفرینان "بنفش" توسط این گروه مترصدفرصت، نقش برزمین شود.

بهوش!بگذاریدبه همین اندازه بسنده کنم. تادیرنشده کارها رابه اهلش بسپارید.