يکشنبه 23 شهريور 1393-9:33

جشن 3 روزه در زیراب

دیدار مهربانان در دیار مهربانی

جشنواره فرهنگی و هنری سه روزه ی "دیدار مهربانان در دیار مهربانی" در زیراب سوادکوه برگزار می شود/ این برنامه بزرگ فرهنگی از 9 صبح سه شنبه با اجرای  موسیقی و کارناوال شادی آغاز می شود.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: جشنواره بزرگ "دیدار مهربانان در دیار مهربانی" از 9 صبح سه شنبه در زیراب سوادکوه آغاز می شود.

این برنامه با حضور در مزار شهدای زیراب و اعزام کاروان "زیراب من سلام" افتتاح می شود. سپس کاروان شادی اسب و گاری  در شهر حرکت و گل و شیرینی پخش می کند.

اما برنامه های روز دوم یعنی 26 شهریور ماه، اعزا دو کاروان دوستی به دو شهر هم جوار است. ساعت 9 صبح کاروان دوستی به شیرگاه و ساعت 2 بعد از ظهر هم این کاروان به شهر آلاشت اعزام می شود.

به گزارش مازندنومه برنامه های روز سوم از ساعت 9 صبح با اعزام کاروان دوستی به شهر پل سفید آغاز خواهد شد.

برنامه اصلی این جشنواره شادی و همدلی نیز از ساعت 14:30 روز پنج شنبه 27 شهریور  در فضای باز در نزدیکی میدان اصلی شهر(کنار ایستگاه مینی بوس) شروع می شود.

در این برنامه گروه های موسیقی اقوام شامل موسیقی شاد لزگی به سرپرستی استاد مهربانی از گروه ساوالان آذربایجان، موسیقی ترکمنی، موسیقی چهارمحال و بختیاری، و موسیقی مازندرانی توسط گروه آیینی زندگی و نیز گروه اکبر رستگار اجرا می شود.

بندبازی و دوچرخه سواری روی طناب، شعرخوانی محلی توسط دو شاعر سوادکوهی و اجرای نمایش طنز نیز از بخش های دیگر این جشن شاد است.

برپایی غرفه های صنایع دستی، اهدای خون، گلباران هوایی، نورافشانی و آتش بازی از برنامه های جنبی جشنواره سه روزه زیراب است.

گفتنی است این برنامه شاد فرهنگی با مشارکت شورا و شهرداری زیراب برگزار خواهد شد.