سه شنبه 17 خرداد 1384-0:0

حضور اين همه كشتي گير در انتخابي معنايي ندارد - حاجی زاده

گفت و گوی ipna با کشتی گیر جویباری تیم ملی ایران.


اگر قرار بود اين تعداد كشتي گير در مرحلة آخر رقابتهاي انتخابي تيم ملي حضور پيدا كنند ، پس برگزاري چندين مرحلة مسابقة گزينشي و ماقبل انتخابي بين كشتي گيران چه معنايي داشت؟

اين جملاتي است كه از زبان  مهدي حاجي زاده آزاد كار وزن 74 كيلو گرم كشورمان در خصوص حضور پر تعداد مدعيان دعوت شده به مرحلة آخر انتخابي بيان شده است ، وي در ادامه  افزود : اگر اشتباه نكنم ، حدود 3 مرحله رقابت انتخابي بين كشتي گيران برتر اوزان مختلف برگزار شده است و تمامي كسانيكه به نوعي مدعي پوشيدن پيراهن تيم ملي در رقابتهاي جهاني مجارستان هستند از فيلتر انتخابي عبور كرده و در نهايت تعداد محدودي از اين كشتي گيران در مرحلة آخر انتخابي شرايط  مبارزه با نفرات برتر اوزان خود را دارند.

اما اكنون با مشاهده ليست  نفرات دعوت شده  قضيه فرق كرده و در هروزن بيش از 10  كشتي گير جهت انجام ديدار هاي مرحلة آخر رقابتهاي انتخابي تيم ملي گزينش شده‌اند . اين در حاليست كه  ما بيش از اين تعداد كشتي گير در اوزان مختلف نفراتمدعي نداريم و در واقع تمامي كشتي گيران به انتخابي فراخوانده شده اند .

وي ادامه داد :  فدراسيون كشتي مي توانست بين نفراتي كه در چند مرحله رقابت انتخابي تيم ملي جوهر خود را نشان داده اند و كشتي گيراني كه از صلاحيت كمتري نسبت به آنها برخوردار هستند ، تفاوت قائل شود .

چرا كه با توجه به قوانين جديد و حضور پر تعداد  كشتي گيران شرايط رقابت سخت و دشوار خواهد شد. در ضمن شرايط برگزاري ديدارها نيز بايد بصورت دوره‌ايي انجام شود تا حق كشتي گيراني كه واقعاً زحمت كشيده اند تضييع نشود ، زيرا ورزش كشتي يك رشته بي‌ركورد است و در طول برگزاري رقابتها پيروزي هيچ كشتي‌گيري تضمين شده نيست . ممكن است كشتي گيري كه واقعاً تلاش و زحمات تمرينات را به جان خريده باشد در همان دور اول براثر يك اشتباه، كشتي را واگذار نمايد و از دور رقابتها حذف شود اين مسئله واقعاً امر سخت و دشواري است و به عقيدة من در حق كشتي گير اجحاف مي‌شود .

قهرمان رقابتهاي آسيايي مغولستان با اشاره به احتمال عدم حضور خود در مسابقات جام اوماخا نوف روسيه عنوان داشت : طي صحبتهاي كه از قبل عنوان مي‌شد ، قرار بود  رقابتهاي مرحلة آخر انتخابي ‌تيم ملي يك هفته به تاخير بيافتد .من هم با وجود اين مسئله اعلام كردم كه در رقابتهاي جام اوماخانوف حاضر مي شوم . از طرفي اگرهم فدارسيون كشتي هزينه اعزام من را تقبل نكند ، قصد داشتم با هزينة شخصي خود در اين ميدان شركت كنم، زيرا هدف من كسب نتيجه نبوده و قصد داشتم تواناييهايي خود را قبل از انجام رقابتهاي انتخابي محك بزنم. اما  فكر مي كنم با توجه به تقارن زماني رقابتهاي جام اوماخا نوف و مسابقات انتخابي  تيم ملي نتوانم به روسيه اعزام شوم .

حاجي زاده همچنين عملكرد هادي حبيبي در رقابتهاي آسيايي چين را دور از انتظار خواند و ابراز داشت: به شخصه مدال وزن 74 كيلوگرم رقابتهاي آسيايي چين را دور از دسترس هادي حبيبي نمي‌ديدم اما متاسفانه اين مسئله در مورد حبيبي محقق نشد و وي از دستيابي به مدال طلا بازماند .

در مجموع حبيبي از لحاظ شرايط فيزيكي  كاملا براي وزن 74 كيلوگرم مناسب است وطي رقابتهاي انتخابي مصاف سختي را با وي و ديگر مدعيان اين وزن خواهم داشت.

قهرمان رقابت جهاني سال 2002 تهران اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر كشتي گيران بسيار خوبي را در عرصة رقابتهاي داخلي وزن 74 كيلوگرم داريم و هروقت به مبارزات اين كشتي گيران نگاه كنيد ، متوجه خواهيد شد كه فاصلة چنداني با يكديگر ندارند . وجود اين موضوع از طرفي كشتي ما را طي سالهاي آتي از لحاظ پشتوانه‌ايي قوي تامين مي كند و  ديوار امنيتي را براي كشتي گيران برتر باقي نمي‌گذارد .اميداروم در سالهاي آينده نه تنها در اين وزن بلكه در همه اوزان ملي صاحب نيروهاي پرقدرت و باتواناييهاي فني بالا باشيم .

حاجي زاده در خصوص پيوستن به جمع مدعيان 84 كيلوگرم اضافه كرد: در حال حاضر فكر مي‌كنم شرايطم براي  حضور در وزن74 كيلوگرم مناسب است .البته از كارشناساني كه نسبت به من و آينده كشتي‌هايم لطف دارند تشكر و قدراني مي كنم اما بايد به آنها بگويم كه فعلاً وضيعتم در اين وزن مطلوب است و هر وقت احساس كنم كه وزن كم كردن برايم مشكل شده ،مطمئناً به جمع كشتي گيران وزن 84 كيلوگرم خواهم پيوست.

وي در پايان گفت :اميداورم با انجام تمرينات منظم و پيگير بتوانم به نوعي عقب ماندگي دوران گذشته را جبران نمايم و دوباره همان حاجي زاده سال 2002 بشوم. زيرا خودم را مديون مردم  شهر جويبار و استان مازندران مي‌دانم و مطمئناً حق مسلم آنهاست كه از من تكرار قهرماني جهان را دوباره طلب كنند .