يکشنبه 27 شهريور 1384-0:0

ناظري : مربيان ما Update نيستند

مربي كشتي مازندران گفت: فقط يك گروه اندك از مربيان كشور با شيوه‌هاي صحيح تمرين دادن آشنايي كافي دارند.


 

نادر ناظري درباره‌ي وضعيت مربيان كشتي كشور اظهار داشت: به نظر مي‌رسد كه فقط تعداد بسيار كمي از مربيان ما از علم روز كشتي دنيا اطلاع دارند و بسياري از آنها هنوز شيوه‌هاي سنتي را كنار نگذاشته‌اند، مربيان ايراني به دليل تجربه بالايي كه دارند در سطح جهان مطرح بوده و از اعتبار كافي برخوردار هستند.

مربي كشتي مازندران گفت: اگر مسوولان كشتي كشور فضاي مناسبي را براي فعاليت مربيان ايجاد كنند، مربيان ايراني بهترين مربيان دنيا خواهند شد.

وي ادامه داد: پيشرفت در كشتي به عوامل مختلفي بستگي دارد. توجه به شيوه‌هاي صحيح تمرين دادن، اصول علم بدنسازي و آمادگي جسماني، مهارت‌هاي فني، تغذيه مناسب و ... از جمله عواملي است كه امروزه مربيان كشتي دنيا بايد از آن اطلاع داشته باشند. طبيعي است كه يك فرد نمي‌تواند همه اين ويژگي‌ها را دارا باشد و در اين زمينه نياز به مشورت با متخصصان هر رشته دارد.

ناظري با اشاره به آشنايي مربيان با علم روز دنيا تصريح كرد: مربيان ماعلاقه‌ي زيادي به ياديگري و آموزش علم جديد كشتي دارند اما متاسفانه بستر مناسبي براي آموزش آنها در كشور وجود ندارد. مربيان علاقه زيادي به حرفه خود دارند اما تا زماني كه از نظر مالي تامين نشده و امنيت شغلي نداشته باشند امكان رشد و پيشرفت آنها وجود ندارد. مربيان ما اگر مشكلات حاشيه‌اي نداشته باشند و فضاي مناسبي براي فعاليت آنها در نظر گرفته شود به موفقيت‌هاي بي‌شماري دست مي‌يابند.

اين مربي كشتي در خصوص ميزان آشنايي مربيان از اصول صحيح تمرين دادن  گفت: فقط يك گروه اندك از مربيان كشور با شيوه‌هاي صحيح تمرين دادن آشنايي كافي دارند و بسياري از مربيان ما هنوز كشتي‌گيران را به شيوه‌هاي سنتي تمرين مي‌دهند. كشتي ما براي پيشرفت در دنيا نياز به تمرينات مدرن و تازه دارد.

وي آموزش مربيگري را وظيفه فدراسيون كشتي دانست و تاكيد كرد: فدراسيون موظف است كه با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي معتبر مربيان ما را آموزش دهد. مسوولان بايد بستر مناسبي را براي رشد اين ورزش در شهرستان‌هاي كشور بوجود آورند و بودجه مشخصي را به اين منظور در نظر بگيرند. آموزش و تربيت كشتي‌گيران شهرستاني مي‌تواند عامل موفقيت تيم‌هاي ملي در مسابقات جهاني باشد.

ناظري در پايان خاطر نشان كرد: مربيان ايراني از نظر آشنايي با مهارت‌هاي فني وضعيت بهتري از همتايان خارجي خود دارند. تنها مساله‌اي كه مربيان كشتي از آن رنج مي‌برند كمبود امكانات و فقدان امنيت شغلي است كه اين مشكل نيز با حمايت و برنامه‌ريزي دقيق فدراسيون برطرف خواهد شد. (isna)