شنبه 2 اسفند 1393-23:11

مسابقات جايزه بزرگ بوكس مازندران/نفرات برتر به قزاقستان می روند

رییس هیئت بوکس مازندران: گروهی را هم به عنوان كميته فني آورديم تا وضعيت منطقي از باشگاه هاي استان داشته باشند/بوکسورهای استان ساماندهی می شوند.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: علي بابايي كارنامي-ريیس هيات بوكس استان مازندران- در حاشيه برگزاري اولين دوره مسابقات جايزه بزرگ بوكس مازندران در گفتگو با مازندنومه اظهار داشت: اگر برنامه ريزي هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در خصوص ورزش بوكس مازندران صورت گيرد، قطعا از رشته هايي خواهد بود كه در كشور حرفي براي گفتن خواهد داشت.

وي با بيان اينكه با شناخت دو ساله از وضعيت بوكس استان سعي كرديم به صورت ريشه اي برنامه ريزي هايي را انجام دهيم، افزود: بعد از مطالعات اوليه به اين نتيجه رسديدم كه باشگاه هاي شناسنامه دار در استان وجود ندارند.

ريیس هيات بوكس استان مازندران ابراز داشت: با برگزاري اين مسابقات كميت و كيفيت باشگاه ها و هيات هاي بوكس استان را رصد كرديم و گروهی را هم به عنوان كميته فني آورديم تا وضعيت منطقي از باشگاه هاي استان داشته باشند.

وي با بيان اينكه موقع انتخاب افراد و اعزام بازيكن، افراد و باشگاه هايي بودند كه ادعا مي كردند اين بوكسور متعلق به آنهاست، افزود: اختلاف نظر شديدي در اين زمينه وجود داشت اما با اين تدبير سعي كرديم ظرفيت هاي جديد استان شناسايي شود.

بابايي كارنامي از اعزام تيم بوكس مازندران به نمايندگي از فدراسيون بوكس جمهوري اسلامي از پنجم تا يازدهم به مسابقات بين المللي قزاقستان خبر داد و گفت: بالاخره بايد در اوزان مختلف افراد برتر شناسايي مي شدند.

وي از همراهي چند قهرمان ملي مازندراني در اين مسابقات با تيم بوكس مازندران نيز خبر داد و اظهار داشت: نفرات برتر اين مسابقات به قزاقستان اعزام خواهند شد.

رئيس هيات بوكس مازندران اظهار داشت: به دلايل مختلف اختلاف نظري بين بزرگان بوكس در مازندران وجود دارد كه با برگزاري اين مسابقات صميميت و انگيزه خاصي بين ورزشكاران بوكس ايجاد شده است.

بابايي از برگزاري شش ماه يكبار اين مسابقات در سال بعد خبر داد و اظهار داشت: بخشنامه جديدي هم به همه باشگاه ها و هيات هاي شهرستاني ارسال خواهد شد كه رابطه منطقي بين افراد، ورزشكاران و باشگاه ها برقرار شود.

وي با بيان اينكه در اين بخشنامه عنوان شده است كه كليه قراردادها بايد حقوقي بسته شود، افزود: در قرارداد بايد مشخص شود كه ورزشكار عضو كدام باشگاه است و با اين كار ساماندهي كليه بوكسورهاي استان انجام خواهد شد.

  ريیس هيات بوكس مازندران به آينده روشن این ورزش در استان اشاره كرد و گفت: مجموعه اين برنامه ريزي ها به ما كمك خواهد كرد كه در سال آينده شاهد حضور ورزشكاران مازندراني در رده هاي ملي باشيم.

بابايي كارنامي از رشد هشت پله اي رده بزرگسالان اين ورزش خبر داد و گفت: در رده هاي ديگر نيز شاهد اين رشد بوده ايم كه البته توقع ما از بوكس استان بسيار بيشتر از اينها است.

اين مسئول در خصوص توانمند سازي هيات هاي بوكس استان نيز اظهار داشت: امسال با همكاري مديركل ورزش و جوانان استان هزار متر زمين در مجموعه داراب تحويل هيات بوكس استان شده است كه در یک سال آینده احداث دفتر هيات و ايجاد خانه بوكس را در اين مجموعه شاهد خواهيد بود.

وي گفت: با ايجاد اين ساختارها، هيات هاي بوكس شهرستان هاي نيز در راستاي توانمند شدن گام برخواهند داشت.

بابايي كارنامي همچنين از افتتاح خانه بوكس بابلسر با همكاري نماينده اين شهرستان خبر داد و گفت: در بعضي شهرستان ها نيز مانند تنكابن آمادگي ايجاد خانه بوكس اعلام شده است.

شایان ذکر است در پايان اين دور از مسابقات نفرات اول تا سوم اوزان مختلف قدردانی شدند و هديه 500 تا 200 هزار توماني به نفرات برتر اهدا شد.

سجاد یوسفی در وزن ۴۹ کیلو از شهرستان نور، نويد عبدي 52 كيلواز تنكابن، مجید یوسفی ۵۶ کیلو از ساری، سید احمد جعفری ۶۰ کیلو از ساری، اسماعیل احمدی ۶۴ کیلو از ساری، علیزاده ۶۹ کیلو از تنکابن، محمد فلاح ۷۵ کیلو از ساری، جواد خوش سیما ۸۱ کیلو از آمل، ایمان رمضانپور ۹۱کیلو از ساری و سینا قلعه بندی وزن مثبت ۹۱ کیلو از بهشهر نفرات برتر اين دوره از مسابقات بودند.