پنجشنبه 7 اسفند 1393-23:1

رونمایی از سرود ملی ورزش کارگری با صدای قاسم افشار

حسین زادگان: سند راهبردی 20 ساله ورزش کارگری را تدوین کردیم

گزارش+حاشیه نگاری از مراسم افتتاحيه اولين دوره المپياد كارگري كشور+گفت و گو با انوشیروان محسنی و مجید حسین زادگان


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: مراسم افتتاحيه اولين دوره المپياد كارگري كشور به ميزباني استان مازندران با حضور وزاري تعاون، كار و رفاه اجتماعي و نیز ورزش و جوانان در سالن سيدرسول حسيني ساري برگزار شد.

در اين مراسم عليرضا يونسي-معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- با بيان اينكه كارگران شريف كشور يكي از اركان مهم و تاثيرگذار بر روند توسعه اقتصادي كشور هستند، افزود: جامعه سالم و شاداب روند توسعه را تسريع خواهد نمود.

معاون سياسي استانداري مازندران برگزاري اولين دوره مسابقات المپياد كارگري كشوري را در مازندران با حضور دو هزار ورزشكار در رقابت سالم و ماندگار نشاني از تلاش و كوشش آنها در زندگي عنوان كرد و گفت: كارگران در صحنه هاي مختلف تلاش و سازندگي در كشور تاثيرگذار بوده اند.

وی به برگزاري اولين دوره اين مسابقات با حضور دو هزار ورزشكار در 24 رشيته ورزشي اشاره كرد و گفت: مسابقات در 19 رشته ورزشي آقايان و پنج رشته ورزشي بانوان در 14 شهرستان استان برگزار مي شود.

وي گفت: اميدواريم كارگران علاوه بر سربلندي در رشته قهرماني پله هاي ترقي و پيشرفت اخلاقي را نيز طي كنند.

*از هر برنامه و فعالیت در راستای ورزش کارگران حمایت می کنیم

انوشیروان محسنی -مدیرعامل بیمه سلامت- هم در حاشيه اين مراسم در گفتگو با مازندنومه اظهار داشت: از هر برنامه و فعالیت در راستای ورزش کارگران حمایت می کنیم و قدردان تلاش‌های فدراسیون ورزش کارگری هستیم.

وي گفت: با توجه به اینکه کارگران از اقشار زحمت‌کش هستند شرایط کاری آنها می‌طلبد که در مسائل روحی، روانی، تغذیه‌ای و ورزشی کارگران اقدامات موثری انجام شود.

اين مسئول با بیان اینکه بیمه سلامت بر اساس نگاه سلامت‌محوری خود با اهمیت بر این موضوع، در حمایت از اقدامات خوب و مناسب فدراسیون ورزش کارگری آمادگی خود را اعلام می‌دارد، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای اهداف تعالی بخش سازمان بیمه سلامت، موثر است.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی تخصصی در حوزه ورزش کارگران باید انجام شود، افزود: بررسی علمی نشان داده بیشتر ناراحتی‌های فیزیکی با ورزش قابل درمان است و نیازمند عوامل پیچیده درمان و مصرف دارو نیست.

محسنی با بیان اینکه باید نسبت به کاهش بروز و شیوع بیماری در قشر کارگر برنامه ریزی انجام شود، ادامه داد: باد اينكار انجام شود تا این قشر با علاقه و توانمندی بیشتر به انجام مسئولیت اصلی خود بپردازند.

*هشتم اردیبهشت، روز ملی ورزش کارگری

مجيد حسين زادگان-مديركل ورزش و جوانان استان مازندران و سرپرست فدراسيون ورزش هاي كارگري كشور –در حاشيه برگزاري اين مراسم در گفتگو با ما اظهار داشت: افراد منتخب مسابقات کارگری در 24 رشته بانوان و آقایان و هم افرادی که توسط کمیته فنی فدراسیون، با انتخاب سرمربیان و مربیان در مسابقات جهانی 2015 در ایتالیا در قالب تیم‌های ملی در مسابقات جهاني ورزش هاي كارگري شرکت خواهیم کرد.

وي با بيان اينكه محدودیتی در حضور در مسابقات جهانی داریم و آن نقش پررنگ رژیم صهیونیستی در این مسابقات است که در اکثر رشته ها در سنوات گذشته به صورت فعال شرکت می کردند، افزود: توسط بخش بین الملل و همکاران و کارشناسان در فدراسیون، ارزیابی از حضور رژیم صهیونیستی انجام دادیم و سعی کردیم در رشته هایی حضور یابیم که رژیم صهیونیستی سابقه حضور نداشته است و یا رشته های انفرادی را انتخاب کردیم که امکان رویارویی ورزشکاران ما با رژیم صهیونستی وجود نداشته باشد.

حسين زادگان گفت: با توجه به حمایت وزیر کار در جهت تامین منابع مالی، برای سال آینده با یکصد ورزشکار برای نخستین بار راهی مسابقات جهانی ورزش کارگری در شهر لیلیانوی ایتالیا می‌شویم.

وي با بيان اينكه با توجه به هفته کارگر که اردیبهشت ماه است، هشتم اردیبهشت را به عنوان روز ملی ورزش کارگری انتخاب کردیم گفت: در افتتاحیه المپیاد ورزش کارگری، روز ملی ورزش کارگری اعلام شده و جشن این روز با برش کیک برگزارمی‌شود.

اين مسئول همچنين با بيان اينكه سرود ملی ورزش کارگری برای نخستین بار در این مسابقات رونمایی شده است، گفت: این سرود به خوانندگی قاسم افشار و تنظیم آهنگ محمدرضا چراغلی است تا از این به بعد در همه مسابقات ورزشی به عنوان سرود رسمی مورد استفاده قرار گیرد.

حسين زادگان از تدوين سند راهبردی 20 ساله ورزش کارگری خبر داد و گفت:اين سند چهار برنامه عملیاتی پنج ساله دارد كه ورزش کارگری در حوزه داخلی و بین‌المللی در این برنامه جایگاه خود را پیدا می‌کند و اهداف تعیین شده است.

وي در تشريح ديگر برنامه هاي ورزش كارگري استان اظهار داشت: کانون پیشکسوتان ورزش کارگری تشکیل شد که از اقدامات فدراسیون ورزش کارگری است.

حسين زادگان اظهار داشت: حدود 280 مجموعه ورزشی در کشور داریم که در استان ها با ظرفیت های مختلف مشغول فعالیت هستند و از وزیر کار و مدیران کل استان ها انتظار داریم درآمدهای حاصله، نحوه مدیریت و میزان ساعات بهره برداری از این سالن های ورزشی بیشتر در اختیار فدراسیون و هیئت ورزشی استان ها قرار گیرد.

وي گفت: پیشنهاد واگذاری مجموعه های ورزشی را به فدراسیون، به وزیر و قائم مقام وزیر کار دادیم تا با نگرش مثبتی که وزیر کار و مدیران این حوزه به ورزش کارگری دارند، نسبت به این موضوع اقدام شود.

*یجاد سامانه عضوگیری ورزش کارگری

مديركل ورزش و جونان استان مازندران ابراز داشت: هنوز آمار دقیق از تعداد ورزشکاران کارگر در کشور نداریم و در همین راستا اقدام به ایجاد سامانه عضوگیری ورزش کارگری کردیم که به صورت نمادین در المپیاد ورزش کارگران، رونمایی شده است.

وي ادامه داد: بالغ بر 13 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی داریم و می توانیم بالاترین جامعه ورزشی را در حوزه ورزش کارگری داشته باشیم و همه کارگران و خانواده های آنها در هر رشته می توانند به عضویت ورزش کارگری دربیایند.

حبیب حسين زادگان با بيان اينكه پیش بینی کردیم کسانی که دارای کارت عضویت ورزش کارگری هستند مزایا و امتیازاتی برای صاحبان این کارت درنظر بگیریم و با هماهنگی که با بانک توسعه تعاون و بانک رفاه داریم بتوانند از تسهیلات بانکی هم بهره مند شوند افزود: تلاش مي كنيم هر ورزشکار کارگر در هر نقطه از کشور حضور یافت بتواند از فضاهای ورزشی استفاده کند.

این مسئول گفت:با توجه به اینکه در المپیادهای جهانی به خاطر اهمیت دادن به منابع طبیعی از نماد کشور خود استفاده می کنند، نماد این المپیاد را هم شمشاد خزری انتخاب کردیم که از نمونه های نادر و ارزشمند در دنیا محسوب می شود.

حاشيه ها:

-مراسم با 45 دقيقه تاخير در ساعت 3.45 دقيقه با قرائت آيات قرآن و پخش سرود ملي آغاز شد.

-نمايندگان هيات هاي ورزشي استان هاي مختلف به صورت نمادين در محوطه سالن حاضر و از مقابل جايگاه رژه رفتند.

-دامادي و شجاعي نمايندگان ساري و مياندورود و حسيني نماينده قائمشهر، سيمرغ و سوادكوه از ميهمانان مراسم بودند.

-سوگند نامه مراسم توسط يكي از آقايان و يكي از بانوان به صورت همخواني اجرا شد.

-كليپي از قهرمانان ورزش كشور در سالن پخش و سپس سرود ملي ورزش هاي كارگري با صداي قاسم افشار اجرا شد.

-مشعل اين مسابقات توسط قهرمان ملي مازندران عسكري محمديان روشن شد و سپس در اختیار بهداد سليمي قرار گرفت.

-كارت عضويت فدراسيون ورزش هاي كارگري و همچنين از اولين تمبر يادبود المپياد ورزشهاي كارگري رونمايي شد.

-گروهي از ورزشكاران ورزش هاي باستاني به اجراي این ورزش پرداختند.

-تجمع عكاسان، خبرنگاران و بسياري از افراد غيرمسئول در سالن باعث برهم خوردن نظم برگزاري مراسم شد كه مجري اين مراسم تنها در اين راستا به خبرنگاران تذكر داد كه ناراحتي همكاران رسانه اي را در پي داشت.

-فرمانداری ساری مسئول شهرستانی این المپیاد بود که هیچ گونه هماهنگی و اطلاع رسانی با اصحاب رسانه انجام نداد.