يکشنبه 30 فروردين 1394-13:3

چند ساعت پس از وقوع قتل فجیع در بابلکنار؛

قاتل دو پسرعموی بابلی دستگیر شد

خبرهای حوادث استان مازندران/دستگیری قاتل بي رحمي که دو پسرعمو را با سلاح شکاري به قتل رساند/کشف یک هزار و 500کيلو سيم برق سرقتي در شهرستان جويبار/کلاه برداری 2 میلیارد تومانی در آمل/ نقي شاپور -مجرم فراري- درگلوگاه دستگير شد+عکس


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران: ماموران پليس آگاهي بابل، قاتل بي رحمي را که دو پسرعمو را با سلاح شکاري به قتل رساند، در کمتر چند ساعت شناسايي و دستگير کردند.

 در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بابل، مبني بر کشف جسد دو مرد 38 ساله و 40 ساله در منطقه جنگلي"بزچفت" بخش بابلکنار، ماموران پاسگاه انتظامي بخش سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه با اجساد غرق در خون دو مرد به نام هاي"سيد عباس – ع" و"سيد اسماعيل – ع" ساکن يکي از روستاهاي حومه اين بخش که با سلاح شکاري از ناحيه سر و صورت به طرز فجيعي به قتل رسيدند، مواجه شدند.

با توجه به حساسيت موضوع سرهنگ "علي فقيه عبدالهي" -فرمانده انتظامي شهرستان بابل- به همراه تيمي متشکل از کارآگاهان پليس آگاهي و ماموران پليس امنيت عمومي به محل وقوع جنايت عزيمت کردند.

ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي، سرانجام در کمتر از چند ساعت موفق شدند، رد قاتل بي رحم به نام "حسين –ر" 25 ساله را در يکي از روستاهاي اطراف شناسايي کنند.

با شناسايي مخفي گاه قاتل، ماموران با هماهنگي قضايي در عملياتي غافلگيرانه متهم به قتل را دستگير کرده، مورد تحقيق و بازجويي قرار دادند.

متهم به قتل در تحقيقات و بازجويي فني پليس ضمن اقرار به قتل مدعي شد به بهانه فروش اشيای عتيقه به مقتولان آنان را به اين منطقه کشاند و در ساعت 15 روز پنج شنبه27 فروردين ماه با اسلحه شکاري که در اختيار داشت، اين دو نفر را به قتل رساند و با برداشتن 150 ميليون ريال وجه نقد از جيب يکي از مقتولان با خودرو نيسان اقدام به فرار کرد .

با بازرسي از مخفيگاه متهم خودرو، وجه نقد و سلاح شکاري که در يکي از مناطق به صورت بلا صاحب رها شده بود، کشف و ضبط شد .

متهم به قتل پس از تشريح صحنه جنايت که با حضور بازپرس ويژه قتل همراه بود، براي سير مراحل قانوني با دستور قضايي روانه زندان شد .

* کشف یک هزار و 500کيلو سيم برق سرقتي در شهرستان جويبار

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار از شناسايي و دستگيري سارق سيم برق و کشف يک هزار و 500 کيلو گرم سيم برق سرقتي از يک دستگاه خاور در شهرستان جويبار خبر داد.



سرهنگ سيد رحمان رضازاده افزود: در پي وقوع چند فقره سرقت كابل برق از معابر شهري جويبار، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و افزايش گشت هاي انتظامي موفق شدند، در يک عمليات غافلگيرانه يک دستگاه خودروي کاميون خاور حامل سيم برق را شناسائي و متوقف کنند.

این فرمانده پلیس ادامه داد: ماموران در بازرسي از اين خودرو موفق شدند، بيش از يک تن و 500 کيلوگرم سيم برق سرقتي را کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار گفت: در اين ارتباط راننده خودرو به اتهام سرقت شناسايي و دستگير شد. اين فرد در تحقيقات و بازجويي هاي پليس به سرقت سيم هاي برق با همدستي دو نفر ديگر اعتراف کرد .

سرهنگ رضازاده با اشاره به عمليات شناسايي و دستگيري دوهمدست اين متهم از سوي ماموران پليس آگاهي، گفت: با هماهنگي قضائي متهمان در اقدامي غافلگيرانه این افراد در مخفيگاه شان شناسايي و دستگير شدند.

*  کلاهبرداري 20 ميلياردي با فروش سکه طلا

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از شناسايي و دستگيري کلاهبردار حرفه اي که به بهانه فروش سکه هاي طلا از شهروندان 20 ميليارد ریال کلاهبرداري کرده بود، خبر داد .

 وی گفت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه فردي با تطميع اشخاص متمول به خريد زير قيمت سکه هاي قديمي طلا ، کلاهبرداري مي کند، موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .

 سرهنگ ولي الله گنجيان مقدم افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي دريافتند فردي با نام "رحمت - گ" در پوشش فروشنده سکه و طلاجات قديمي، پس از شناسايي خريداران و جلب اعتماد آنان که اغلب از افراد متمول شهرند، با اغفال آنان در معاملات چند صد ميليوني، پول ها و سکه ها را به جيب زده، متواري مي شود.

وی تصریح کرد: ماموران با دريافت اين اطلاعات و مشخصات فرد مورد نظر محل اختفای او را پس از چند روز کار اطلاعاتي شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه "رحمت-گ" را دستگير کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان آمل تاکید کرد: متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي و کلاهبرداري 20 ميليارد ريالي اعتراف کرد.

* دستگيري6خرده فروش مواد مخدر در جويبار

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار مازندران ازپاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز وکشف 2 کيلو و 200 گرم ترياک از 6 خرده فروش مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد.



سرهنگ سيد رحمان رضازاده گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با انجام يک سري اقدامات پليسي، تعدادي از خرده فروشان مواد مخدر را در نقاط آلوده و جرم خيز شهرستان شناسايي کردند.

وی افزود: ماموران پس از شناسايي اين خرده فروشان با هماهنگي مقام قضائي جهت دستگيري آنان اقدام کرده، در يک اقدام غافلگيرانه موفق شدند تعداد 6 نفر از خرده فروشان مواد مخدر را دستگير و از آنان مقاديري مواد مخدر کشف کنند.

فرماندهي انتظامي شهرستان جويبار خاطر نشان ساخت: در مجموع مقدار 2 کيلو و 200 گرم ترياک از اين افراد کشف و يک دستگاه موتور سيکلت نيز توقيف شد.

*مجرم فراري درگلوگاه دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از شناسايي و دستگيري مجرم فراري و تحت تعقيب مراجع قضايي خبر داد.



سرهنگ ذات الله رضواني افزود: در راستاي طرح امنيت اجتماعي و برخورد با مجرمان و بزهکاران متهم " نقي- ع" معروف به نقي شاپور که داراي چندين فقره پرونده اتهامي ضرب و جرح، موادمخدر، مالخري و نیز زنداني فراري بود، در دستور کار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه ادامه داد: ماموران با شناسايي مخفيگاه متهم در يک عمليات غافلگيرانه اين فرد را به همراه دو متهم ديگر دستگير کردند.