يکشنبه 3 خرداد 1394-10:40

از فردوسی توسی تا فدایی تلاوکی

5 خبر کوتاه فرهنگی و هنری/پنجمین همایش بزرگداشت استاد سخن پارسی فردوسی توسی+نمایشگاه دل وخاک2+نمایشگاه گروهی نقاشی در بابل+همایش فدایی تلاوکی+همایش سوادکوهی های مقیم تهران


 

مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: این هفته چند رویداد فرهنگی و هنری در استان اتفاق می افتد، از برگزاری همایش ملی فدایی تلاوکی و همایش پنجم بزرگداشت فردوسی گرفته تا افتتاح چند نمایشگاه در گالری های مختلف. در زیر مروری داریم بر مهم ترین رویدادهای فرهنگی و هنری این هفته مازندران.

*سیمرغ توس

پنجمین همایش بزرگداشت استاد سخن پارسی -فردوسی توسی- پنجم خردادماه 1394 برگزار می شود.

این برنامه فرهنگی که سیمرغ توس نام دارد،  ساعت 17 سه شنبه در سالن گردهمایی های کانون امام خمینی، واقع در خیابان فرهنگ بابل برگزار می شود.

* دل وخاک2

نمایشگاه نقاشی علی نوری با عنوان« دل و خاک2» در بابل برپا می شود.

این نمایشگاه از 7 تا 12 خردادماه در نگارخانه آیدا برپاست.

نگارخانه آیدا در بابل، امیرکلا، شهرک فاطری، بن بست 15 قرار دارد.

ساعت بازدید از این نمایشگاه 17 تا 20 است.

*نمایشگاه گروهی در بابل

نمایشگاه گروهی تعدادی از نقاشان برتر استان در بابل برپا می شود.

این نمایشگاه در دو نوبت در گالری پریژای بابل برپاست که در نمایشگاه نخست نقاشانی چون احمد نصراللهی، فریبرز زرشناس، عسکر زمانی، جلال مشمولی، خلیل سماعی، آلیس ورشویی و.. (جمعا 26 هنرمند)حضور دارند.



در نمایشگاه دوم هم هنرمندانی مثل نوید بیژنی، رضا یحیایی، بهروز امیری و...(جمعا" 22 نقاش) شرکت دارند.

نمایشگاه نخست 8 تا 12 خردادماه و نمایشگاه دوم 21 تا 22 خردادماه در بابل، میدان حمزه کلا، کوچه بسیج 11، کوی یاس، نگارخانه پریژا برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه 8 خردادماه برگزار می شود و ساعت بازدید هم 16 تا 21 است.

*همایش فدایی در ساری

همایش ملی بزرگداشت میرزا محمود فدایی تلاوکی (مازندرانی) هفتم خردادماه در ساری برگزار می شود.

60 مقاله به دبیرخانه رسید که پس از ارزیابی توسط داوران، 22 مقاله در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید. از این تعداد، 10 مقاله برای سخنرانی در روز همایش انتخاب می‏ شوند.

همایش فدایی مازندرانی -شاعر بنام مازندران در دوره قاجار- روز پنج شنبه 7 خرداد 1394 از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در شهر ساری و سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

*همایش سوادکوهی های پایتخت

سوادکوهی های مقیم تهران هر ساله اقدام به برگزاری همایش هایی می کنند که هدف آن ایجاد شادی و نشاط است و شامل شعر و موسیقی، سخنرانی، تجلیل از مفاخر و چهره های برتر سوادکوه و برنام های دیگر است.

همایش امسال که پنجمین دوره ان است، عصر ششم خردادماه در سالن وزارت کشور برگزار می شود. بلیت این همایش به صورت اینترنتی و از طریق سایت انجمن سوادکوهی های مقیم تهران به فروش می رسد.