يکشنبه 28 خرداد 1385-0:0

نماينده آمل:به همان اندازه كه مردان از حق طلاق برخوردارند، زنان نيز حق طلاق دارند

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس‌‏هفتم گفت: در مورد حقوق زنان خلاء قانوني نداريم بلكه مشكل نبود اطلاع و آموزش نامناسب قضات در مورد اجرا اين قوانين است.


عزت‌‏الله يوسفيان، نماينده آمل در خصوص تجمع اعتراض‌‏آميز زنان در ميدان هفت تير تهران براي تجديدنظر در قوانين مربوط به زنان و از جمله حق طلاق براي زن گفت: به همان اندازه كه مردان از حق طلاق برخوردار هستند، زنان نيز حق طلاق دارند.
وي افزود: زنان مي‌‏توانند هنگام عقد با كسب حق وكالت طلاق و يا با توجه به قانون عسروجرح به دادگاه مراجعه و طلاق بگيرد.
نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس هفتم ادامه داد: اگرچه در قانون عنوان شد كه مرد حق طلاق دارد اما به اين صورت نيست كه مردان با مراجعه به دفاتر ثبت عقد و طلاق همسر خود را طلاق دهند، بلكه بايد به دادگاه مراجعه و پس از طي مراحل و تاييد و اجازه دادگاه حكم طلاق را اجرا كنند.


وي با بيان اينكه زنان نيز از حق طلاق غيابي در نبود شوهر خود برخوردار هستند، گفت: قوانين مربوط به حق طلاق زنان در قانون كم نيست اما اگر به خواهد به صراحت به حق طلاق زن اشاره شود، بسياري از قوانين فعلي بايد زيرورو شود.
يوسفيان خاطرنشان كرد: در بحث عسروجرح زنان مي‌‏توانند با استفاده از اين قانون طلاق بگيرند اما مشاهده مي‌‏شود به دليل عدم اطلاع دادگاهها از برخي قوانين مربوطه، اين حقوق ناديده گرفته مي‌‏شود.
وي مشكل را در اجراي قوانين و ناآشنايي قضات با قوانين مربوط به حقوق زنان دانست و تصريح كرد: در اين زمينه خلاء قانوني وجود ندارد.(ilna)