پنجشنبه 30 آذر 1385-0:0

لاريجاني:بهائي ها جزء اقليت هاي مذهبي نيستند

محمدجواد لاريجاني -رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه -گفت : سياست جمهوري اسلامي در قبال بهايي ها سياست صحيحي است.


 

محمدجواد لاريجاني گفت : فرقه بهائيت با چند شعار احترام خاص به همه اديان به خصوص اسلام ، تاكيد بر دوستي و مهرباني و عدم سخت گيري حتي با كساني كه با جان و مال مردم اين سرزمين تعرض مي كنند( يعني به نوعي بي تحركي و گوشه گيري را تبليغ مي كردند) و كشف حجاب و حتي آزادي زنان در روابط جنسي متعدد به وجود آمد.

وي با اشاره به اين مطلب كه  جمهوري اسلامي براي مسائل مربوط به اين فرقه تدبيري بينديشد، توضيح داد : بهائي ها جزء اقليت هاي مذهبي در كشور محسوب نمي شوند زيرا در قانون اساسي در خصوص اقليت هابه تفضيل شرح داده شده است .سياست و تمهيداتي كه جمهوري اسلامي در قبال آنها اتخاذ كرده بر اساس تعهدات شهروندي است زيرا آنها جزء‌ شهروندان اين كشور محسوب مي شدند و به حكومت نيز اذعان دارند. حكومت نيز مسئول است حقوق اوليه آنها را چون امنيت شغلي ، زندگي، تحصيل ، املاك، ‌ازداواج و ... را تامين نمايد. اما آنها نيز حق تبليغ و تشكيل مجالس تبليغي فرقه خود را ندارند و نمي توانند كتاب ، نشريه و يا جزوه اي چاپ  كنند همچنين حق تاسيس مدرسه خاصي را هم ندارند.

لاريجاني با صحيح دانستن اين سياست در قبال بهايي ها، تصريح كرد : همانطور كه بهايي هاانتظار دارند دولت ايران به تعهدات خود عمل كند آنها نيز بايد به قوانين كشور احترام گذاشته و به تعهدات خود نسبت به قوانين و مردم اين كشور عمل نمايند .

لاريجاني در مورد حمايت وسيع آمريكا و اسرائيل از اين فرقه  گفت : اين دو كشور بعد از انقلاب با حمايت مالي و پولي فراوان از اين فرقه در جهت تامين منافع خود استفاده كردند . آنها پايگاه وسيعي در بندر حيفا در اسرائيل بوجود آوردند و افرادي را نيز به منظور فشار و محكوم كردن ايران به اين كشور فرستادند . حتي دولت آمريكا (بوش ، كنگره و وزارت امورخارجه) در بيان مواضع خود تحت عنوان حقوق بشر حداقل سالي دو بار حمايت خود را از اين فرقه رسما اعلام مي كنند .

وي خاطر نشان كرد :‌به نظرم اين فرقه سياسي ديگر آن نفوذ و كارآيي لازم را نه تنها براي نسل امروز و فرداي مردم ايران ندارد بلكه ميان خود بهائي ها نيز ديگر جاذبه اي ندارد لذا اگر به اين فرقه كمتر اعتنا كنيم مسائل آن خودبه خود حل خواهد شد.(mellat.majlis)