جمعه 6 آذر 1394-17:56

باز مردم مهربانی می کنند؟

پسری که یک پایش را در بیمارستان جا گذاشت

کلیک مهربانی/ محمد 14 ساله است و اهل یکی از روستاهای محروم بندپی. او به خاطر بیماری سرطان یک پای خود را از دست داد و حالا برای عمل پیوند پا، به یاری مردم نوعدوست نیازمند است. به محمد کمک کنیم.


مازندنومه، سرویس مهرورزان، کلثوم فلاحی: «هَندِوری» روستایی است کوچک و کم تر شناخته شده در بندپی شرقی بابل.

  در یک عصر بارانی به همراه سردبیر مازندنومه، دکتر سیف الرضا شهابی از فعالان سیاسی و اجتماعی بابل و حسن علی تبار از هنرمندان عرصه موسیقی بابل برای ملاقات «محمد» به روستای کوچک«هندوری» می رویم.

محمد 14 ساله است و جثه لاغری و ریزی دارد. او باید به کلاس هشتم برود اما در کلاس هفتم ثبت نام کرده، چون یک سال نتوانست به مدرسه برود.

به مدرسه نرفتن محمد، از سر شیطنت‌های پسرانه نیست، بیماری گریبان او را گرفته و یک پایش هم در اثر بیماری قطع شده است.

10 ماه قبل بود که محمد برای رهایی از سرطان، تن به عمل جراحی داد، پای محمد باید قطع می‌شد تا ریشه‌های تومور به دیگر نقاط بدنش سرایت نکند و بتواند جان سالم به در ببرد.

به «هندوری» که رسیدیم، باران پاییزی، کوچه خاکی شیب داری را که خانه پدر محمد در آن جا قرار داشت، گِلی کرده بود.

ساعتی مهمان خانه پر مهر و صفای محمد و خانواده‌اش شدیم. چهره نگران پدر، گویای احوال محمد است.

از بد روزگار، خانه محمد در کنار رودخانه قرار دارد. تاکنون سه بار سیل آمده و اندک دامی که خانواده محمد با آن روزگار می‌گذراندند را با خود برده است و خانه محمد بلاکش سیلی است که گاه گاهی جاری می‌شود و صدمه می رساند.

پدر، کارگری می‌کند تا بتواند نیاز خانواده و هزینه های درمان محمد را تامین کند.

محمد 6 ماه قبل از قطع پا و 6 ماه بعد از آن، مجبور به شیمی‌درمانی شد.

مسیر مدرسه محمد از رودخانه‌ای می‌گذرد که از قضا پل هم ندارد و محمد و هم کلاسی هایش برای رفتن به مدرسه باید از همین رودخانه عبور کنند.

خانواده محمد تاکنون حدود 40 میلیون تومان هزینه کرده‌اند تا سرطان، فرزند دلبند آنها را نبلعد. 15 میلیون تومان وام گرفته‌اند و مابقی هم قرضی است که از اقوام گرفته‌اند و باید پس بدهند.

پزشک محمد می گوید اکنون و تا قبل از پایان سال، باید عمل پیوند پا انجام شود که این عمل هم هزینه‌های بالایی دارد و هم خانواده او باید یک ماه در تهران مستقر شوند تا روند درمان را پیگیری کنند.

 محمد که عمل جراحی کرد و پایش قطع شد، افسرده و غمگین بود. حسن علی‌تبار که هنرمند موسیقی است و نوازنده نی، 20 روز پس از عمل، با سنتور به خانه محمد می رود و آموزش ساز سنتور را به او آغاز کرد.

محمد که ابتدا روحیه انجام هیچ کاری را نداشت و ناراحتی می‌کرد، با کمک و راهنمایی‌های استاد موسیقی‌اش، اکنون سنتور می نوازد. او در مراسم دهه اول محرم امسال، برای دسته های عزاداری محلش، طبل ریز نواخت.

استاد موسیقی محمد، متحیر از استعداد او در نواختن سنتور است و می‌گوید: با دو، سه ماه کار کردن، به اندازه هنرآموزی شده است که گویا یک سال است سنتور می‌نوازد.

محمد متولد هفتم تیرماه سال 81 است و بیست و سوم آذرماه سال گذشته بر اثر بیماری سرطان، یک پای خود را از دست داده است. او اکنون برای مبارزه با بیماری و ادامه درمانش روحیه خوبی دارد، اما خانواده محمد نیازمند یاری ما هستند تا به ادامه درمان فرزند خود بپردازند.

هندوری اگرچه در حدود 30 کیلومتری بابل قرار دارد، اما انگار فرسنگ‌ها از ما دور است که محمد با درد خود در آن تنها مانده است.

محمد به ما می گوید آرزویش این است که می‌خواهد پزشک شود و به درمان بیماران بپردازد، کمک کنیم محمد به آرزوی خود برسد.

به محمد کمک کنیم تا روی هر دوپایش راه برود:

شماره کارت برای کارت به کارت کردن:(بانک ملی)

6037997110239911

شماره حساب بانک ملی، به نام علیرضاعلی تبار(پدر محمد)

0347129103007

شماره تلفن برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر:

09118131107(پدر محمد)


ویدئو1:




ویدئو2: