دوشنبه 23 آذر 1394-12:29

نخستین مرکز رفع عیوب انکساری مازندران افتتاح شد

نخستین مرکز رفع عیوب انکساری مازندران و شمال کشور در بیمارستان نیمه شعبان ساری به بهره‌برداری رسید.


مازندنومه؛ سرویس کلینیک، کلثوم فلاحی: غلامعلی شهیدی در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز رفع عیوب انکساری(کلینیک فوق تخصصی اگزایمر چشمی) که ظهر دوشنبه در بیمارستان نیمه شعبان ساری اظهار کرد: دکتر شهیدی نخستین چشم پزشک شمال ایران بود.

این متخصص نورولوژی با بیان اینکه مطب‌داری خصوصی در گذشته مطرح نبود، افزود: امثال دکتر شهیدی از پزشکانی بودند که ایثار می‌کردند تا زمینه درمان مردم فراهم شود.

فرزند دکتر شهیدی با اشاره به اینکه هدف پدرم ایجاد امکانات پزشکی و ارائه خدمت بهداشتی درمانی به مردم بود، گفت: این مرکز هم در ادامه ایده های پدرم در اقدامات پزشکی است و همکاران ما و مجموعه پزشکی شهر با ایجاد این مرکز در صدد افزایش کیفیت خدمات چشم‌پزشکی هستند تا مردم برای دریافت این خدمات راهی تهران نشوند.

*پزشکان ما برای جراحی به تهران مراجعه می‌کردند

در ادامه این مراسم مدیرعامل بیمارستان نیمه‌شعبان در سخنانی اظهارکرد: در تمام ایران چشم‌پزشکان مظلوم واقع شده اند.

حسن یحیی‌پور با بیان اینکه با همکاری چشم‌پزشکان این مرکز را راه‌اندازی کردیم، افزود: پزشکان ما برای جراحی این چنینی به تهران مراجعه می‌کردند و امروز این فضا فراهم است تا بیماران در مازندران مورد عمل جراحی قرار گیرند.

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: ما برای خدمت به مردم و نصب این تجهیزات در ساری، یک و نیم برابر دستگاه های موجود، هزینه پرداخت کردیم.

*دست در این دستگاه دخالت ندارد

علی سنجری در این مراسم گفت: این دستگاه در مدت کوتاهی می‌تواند عیوب انکساری را رفع کند.

وی افزود: هفت بعد در این دستگاه وجود دارد و بیمار هرگونه حرکت اضافی در هنگام جراحی انجام دهد این دستگاه جبران می‌کند و باعث می‌شود دقت جراحی افزایش یابد.

این فوق تخصص جراحی چشم با بیان اینکه از ویژگی‌های دستگاه این است که از ابتدای جراحی تا مرحله آخر توسط دستگاه انجام می‌شود و نیاز به برداشتن مکانیکی پوشش قرنیه نیست، تصریح کرد: این ویژگی منحصر همین دستگاه است و هیچ یک از دستگاه‌های لیزر دنیا چنین ویژگی ندارند.

سنجری با اشاره به اینکه پیوند قرنیه هم با این دستگاه انجام می‌شود، ادامه داد: دست در این دستگاه که فن آوری آلمان است، دخالت ندارد تا خطای انسانی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه درنظر داشتیم بهترین مرکز رفع عیوب انکساری را ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: نمونه این دستگاه در اصفهان است و دومین دستگاه را در مازندران نصب کردیم.

سنجری با ابراز امیدواری برای ایجاد رقابت سالم در امور پزشکی ایجاد و ارائه خدمات بهتر، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم در کسوتی قرار گرفتیم تا خدمتی به مردم ارائه کنیم تا شاید روزی دست ما را بگیرد.

گفتنی است در پایان، نخستین مرکز رفع عیوب انکساری(کلینیک فوق تخصصی اگزایمر چشمی) توسط مدیرکل دادگستری مازندران افتتاح شد.