جمعه 15 مرداد 1395-23:28

روز جمعه؛

جشنواره هلی ترشی در بالاده کیاسر برگزار شد

با حضور مردم و جمعی از مسئولان، روز جمعه نخستین جشنواره هلی ترشی در روستای بالاده چهاردانگه ساری برگزار شد+عکس


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، مهدیه کاردر: روز جمعه نخستین جشنواره هلی ترشی(آلوچه ترش) در روستای بالاده چهاردانگه ساری برگزار شد.

انجمن فرهنگی سادوا با همیاری پایگاه، شورای محل و اهالی بالاده این مراسم را برگزار کردند.

جشنواره هلی ترشی با قرائت قرآن و خیرمقدم عین الله آزموده -مسئول انجمن سادوا- آغاز شد و با سخنرانی دکتر سیدرحیم موسوی معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شعرخوانی ربابه ساداتی، دکلمه سارا ساداتی، سخنرانی اسماعیل حسن زاده معاون فرماندار ساری و شعرخوانی نعمت آزموده و سخنرانی بخشدار چهادانگه ادامه یافت.

موسوی در سخنرانی خود ابراز خوشحالی کرد که این جشنواره با استقلال و بدون وابستگی به نهادها و دستگاه ها اجرا شد.

حسن زاده هم که به زبان مازندرانی صحبت می کرد درباره اجرای برنامه های تابستان شاد و 70 برنامه از سوی فرماندار ساری گفت و افزود: این برنامه ها با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه اجرا می شود.

بخشدار چهاردانگه نیز در این مراسم با بیان این که مبلغ یک میلیارد تومان بابت رینگ کردن شبکه برق منطقه اختصاص یافت، تاکید کرد: طرح های هادی همه روستاها ابلاغ شد، هر چند با اشکالاتی روبروست و این اشکال ها را به مقامات اطلاع رسانی کرده ایم.

قدردانی از سید محمد ساداتی -قهرمان کشتی ساحلی- بخش دیگر این مراسم بود. کاوه کاردگر هم کمانچه نواخت و آقای توبه آواز خواند و در نهایت جشنواره با پذیرایی آش محلی و پختن هلی ترشی و فروش آن به پایان رسید.