سه شنبه 23 شهريور 1395-20:26

زباله دانی به نام جنگل !

از اصفهان آمدند زباله های شیرگاه را جمع کردند!

تعدادی از مهمان هایی که در اصل خراسانی اند و در اصفهان زندگی می کنند، روز گذشته ساعاتی را در جنگل های اندارگلی شیرگاه سپری و در یک اقدام فرهنگی، بخشی از زباله های پخش شده در جنگل را جمع آوری کردند/ جنگل های اندارگلی محل دپوی زباله شده است/ دل مهمان های ما بیشتر برای طبیعت و جنگل مان می سوزد تا خودمان.


 مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: اندارگلی روستایی خوش منظره و جنگلی در شیرگاه است که جذابیت های آن در تعطیلات و فصل مسافرت، گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جلب می کند.

جنگل های این منطقه محل دپوی زباله شده است. محل از سه طرف به رودخانه منتهی می‌شود و شیرابه حاصل از زباله به رودخانه وارد می‌شود. از آن جایی که میزان بارش سالیانه در این منطقه بالاست، شیرابه های بیشتری هم تولید می‌شود

روز گذشته تعدادی از مهمان هایی که در اصل خراسانی اند و در اصفهان زندگی می کنند، ساعاتی را در جنگل های اندارگلی سپری و در یک اقدام فرهنگی، بخشی از زباله های پخش شده در جنگل را جمع آوری کردند.

خانم «زهرا قاسمی» که با خانواده چند روزی مهمان ما هستند، برای ما نوشته اند: « چند روزی است در سفریم. سفر به استان مازندران و دیدن جاذبه های گردشگری این استان. امروز در بازدیدی که از جنگل اندارگلی واقع در شیرگاه داشتیم، شاهد آلودگی جنگل و طبیعت توسط هم وطنان مان بودیم. تاسف بار بود! با یک حرکت فرهنگی سعی کردیم اطرافیان را تحت تاثیر قرار دهیم و گوشزد کنیم که بیش از پیش باید به طبیعت احترام بگذاریم و از آن نگه داری کنیم. خیلی خوشحالم که مهمان شما هستم. طبیعت این جا خیلی بکر، زیبا و منحصر به فرد است.»

اندارگلی زباله دان شده است و این از چشم مهمان های بافرهنگ ما دور نمانده: «موقعی که داشتیم وارد جنگل می شدیم، یک کامیون بنز داشت کلی زباله را به قسمتی از جنگل می برد. بعد که تحقیق کردیم فهمیدیم ظاهرا از بخشی از جنگل به عنوان دپوی زباله استفاده می شود.»

در هر 24 ساعت 3 هزار تن زباله در مازندران تولید و بخش قابل توجهی از آن در جنگل و مرتع دپو می شود. چشم مان را بسته ایم و آینده را برای فرزندان مان تیره و آلوده می کنیم. و جالب آن که دل مهمان های ما بیشتر برای طبیعت و جنگل مان می سوزد تا خودمان!