دوشنبه 29 شهريور 1395-9:42

همزمان با هفته دفاع مقدس در مازندران صورت می پذیرد:

اجرای 6 هزار برنامه فرهنگی و ورزشی/بهره برداری از 7 پروژه اقتصاد مقاومتی

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران: 7 پروژه اقتصاد مقاومتی و 6 هزار برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در مازندران اجرا می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: حسین محمد رضایی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن مرکز امامت سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس الگوی موثر برای نسل امروز و فردا است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه "ماآماده ایم"، محوریت و شعار برنامه های هفته دفاع مقدس امسال است تصریح کرد: برای پیشرفت انقلاب اسلامی نیازمند درس های دفاع مقدس هستیم.
 
وی شناخت دشمن و راه های نفوذ آن را از مهمترین وظایف مسلمانان برشمرد و افزود: توطئه های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بیشمار است.
 
رضایی تاکید کرد: باید ارزشهای معنوی دفاع مقدس را در جامعه ترویج دهیم.
 
وی با بیان اینکه در گذشته آمریکا در تشویق عراق و زمینه چینی برای حمله به ایران نقش اساسی داشت، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس تبیین نقش آمریکا در هدایت عراق علیه جمهوری اسلامی ایران مد نظر است.
 
جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه آمریکا در گذشته از راهکار جنگ سخت برای حمله به ایران استفاده کرده است تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا با رویکرد جدید و جنگ نرم قصد دارد به اهداف خود برسد و ما را به تبعیت از خود وادار کند.
 
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس باید در جامعه مورد استفاده نسل جوان قرار گیرد خاطر نشان کرد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در معرفی ارزش های دفاع دفاع مقدس دارند.
 
جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران در ادامه اظهار کرد: انتظار ما از رسانه ها این است در میدانی که نیاز به مشارکت و جذب همه مردم است، نقش استراتژیک خود را به درستی ایفا کنند.
 
رضایی به بهره برداری از 7 پروژه اقتصاد مقاومتی همزمان با هفته دفاع مقدس در هفت شهرستان استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل کلنگ زنی خانه محروم، خانه بهداشت، پرورش ماهی و بلدرچین و افتتاحیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرهای مختلف استان است.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران عامل اصلی نا امنی های موجود در خاورمیانه از جمله کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان را کشور امریکا دانست و گفت: جوانان و نسل امروز جامعه باید از اتفاقات دفاع مقدس آگاه باشند.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران از اجرای 6 هزار برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد و گفت: مراسم یادواره شهدا نیز در شهرستان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازسازی واقعه غدیر در استان مازندران صورت خواهد گرفت اظهار کرد: در سنوات گذشته برگزاری نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

این مسئول در پایان به گسترده فعالیت بسیج در بین اقشار مختلف استان اشاره کرد و افزود: فعالیت بسیج به صورت تخصصی در سطح ارگان‌ها، نهادها و تشکل‌های مختلف اجتماعی در حال پیگیری است.