سه شنبه 30 شهريور 1395-7:56

پرواز بر فراز آب ها

جشن ساحلی غدیر از سری برنامه های تابستان شاد ساری، همراه با ورزش‌های هوایی، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ساحل فرح‌آباد ساری برگزار شد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، گزارش:آتنا فلاحتی-عکس: اکبر قاسم پور: جشن ساحلی غدیر، به همراه ورزش‌های هوایی، عصر دوشنبه 29 شهریورماه در ساحل فرح‌آباد ساری برگزار شد.

در این برنامه که از مجموعه تابستان شاد ساری بود، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان و علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی حضور داشتند.

حبیب حسین‌زادگان با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره تابستان شاد ساری گفت: امسال در تابستان شاد، اجرای برنامه‌هایی در حمایت از خانواده بزرگ ورزش استان را شاهد بودیم که جای قدردانی دارد.

وی افزود: برنامه‌های گوناگون و گسترده‎ای برای تابستان مازندران به ویژه شهرهای مسافرپذیر ساحلی مانند بابلسر، نوشهر، ساری و ... برگزار شد که با استقبال درخور توجه افراد بومی و مسافران همراه بود.

این مسئول با اشاره به افزایش سفرهای داخلی در سال جاری خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن بحث سفرهای خارجی سبب افزایش جذب گردشگر شد که می‌تواند بر رویکرد اقتصاد مبتنی بر گردشگری در استان تاثیرگذار باشد.



وی غنی‌سازی اوقات فراغت مردم را از برنامه‌های مهم اداره کل ورزش وجوانان استان دانست و افزود: از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، روی آوردن به ورزش‌های آبی است، چراکه افزون بر دارا بودن نیروهای توانمند در این حوزه، پتانسیل دریا و ساحل مازندران شرایط حضور برای علاقه‌مندان را فراهم می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار داشت: قصد داریم با همکاری استانداری مازندران، شهرداری‌های استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برنامه‌هایی برای جذب بیشتر گردشگر داخلی تدوین و اجرا کنیم تا مردم نیز با سودآوری گردشگری داخلی آشنا شده، با این نگرش، اقتصاد مقاومتی با تکیه بر گردشگری تقویت شود.



حسین‌زادگان با تاکید بر حمایت دستگاه‌های دولتی از فعالیت‌های یکدیگر گفت: امنیت، بهداشت، تغذیه و مانند این ها هریک وظایف اجرایی یکی از دستگاه‌های دولتی است که با حمایت و پوشش می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

وی افزود: با توجه به چشم‌اندازهای مازندران و نزدیکی استان به تهران، برگزاری مسابقات ورزشی به ویژه در زمینه آبی و ساحلی از سوی هیئت‌های ورزشی، رویکرد مناسبی است که نیازمند تقویت از سوی همه دستگاه‌های دولتی استان است.



مدیرکل ورزش و جوانان مازندران استان پیرامون برگزاری جشنواره تابستان شاد ساری در سال‌ آینده اظهار داشت: با توجه به رضایت عمومی و اجرای موفق برنامه‌ها، قصد داریم تا سال آینده تابستان شاد ساری را به صورت برنامه‌ای ملی و منطقه‌ای گسترش دهیم، چراکه مازندران امکاناتی گردشگرمحور دارد و می‌تواند در جذب مخاطب به ویژه از کشورهای آسیای میانه تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: ورزش و امکانات طبیعی با حمایت دستگاه‌های دولتی می‌تواند مکمل یکدیگر در بحث اقتصاد گردشگری باشد.



*تلاش ما برای داشتن پایگاه در ساحل بی‌نتیجه ماند

سید یاسر سلیم‌بهرامی -رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان- در این برنامه گفت: تعداد 40 رشته ورزشی هوایی، همگانی، قهرمانی و ... زیرمجموعه و تحت پوشش هیئت انجمن‌های ورزشی مازندران قرار دارد.

وی ادامه داد: مدت 4 سال از گشایش فدراسیون انجمن‌های ورزشی و یک سال از گشایش هیئت انجمن‌های ورزشی مازندران می‌گذرد و در این مدت، موفق به ثبت چندین مقام استانی و کشوری در رده زنان و مردان شدیم که از آن جمله می‌توان به دو دوره قهرمانی زنان و مردان در جت اسکی، مقام سوم مسابقات استخری کشور و ... اشاره کرد.

سلیم بهرامی هدف از برگزاری ورزش همگانی در ساحل فرح‌آباد را جذب گردشگر و توجه به اوقات فراغت مردم عنوان کرد و گفت: در شهرهای بزرگ دنیا به منابع طبیعی و ورزش گزینه‌ای برای جذب گردشگر است، رشته‌های زیرمجموعه ما افزون بر جنبه ورزشی، گردشگری و تفریحی نیز هستند و می‌توانند با حمایت و فعالیت سبب افزایش حضور گردشگر در استان شوند.



وی حمایت از فعالیت‌های ورزشی در استان را خواستار شد و افزود: نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی به ویژه در شهرهای ساحلی هستیم، تلاش ما برای داشتن پایگاه در ساحل بی‌نتیجه ماند و این در حالی است که هر روز شاهد افزایش تعداد سفره‌خانه‌ها در کنار ساحل خزر هستیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان ادامه داد: امیدوارم مردم در این برنامه با رشته‌های ورزشی هوایی آشنا شوند تا در آینده، برگزاری گسترده آن را در استان شاهد باشیم.



* برگزاری نخستین جشنواره آکروباسی کشور در ساحل جویبار

محمود محمودی -بخشدار رودپی شمالی- در این مراسم بیان داشت: تابستان امسال اجرای برنامه‌های گوناگون را برای پر کردن اوقات فراغت و افزایش نشاط مردم شاهد بودیم که نتیجه تلاش و درایت فرماندار ساری است.



وی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای تجهیز امکانات گردشگری ساحل خزر خبر داد و گفت: در پی توافق با سرمایه‌گذاران اتریشی و ایتالیایی، سال آینده بیش از 8 کیلومتر از ساحل خزر با 350 میلیارد اعتبار توسعه خواهد یافت و به امکانات مشابه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند امارات، قطر و ... مجهز خواهد شد.

میثم پیروی -دبیر کمیته ورزش‌های هوایی استان- نیز درباره برگزاری این برنامه گفت: آنچه امروز دیدیم تنها 30 درصد از پتانسیل موجود در استان است و با وجود بیش از 170 خلبان در مازندران، می‌توان با گسترش این گونه برنامه‌ها برای تشویش مردم به حضور در ورزش‌های هوایی استفاده کرد.



وی از برگزاری نخستین جشنواره آکروباسی کشور در ساحل جویبار خبر داد و افزود: این جشنواره از 7 تا 9 مهرماه در ساحل جویبار برگزار می‌شود و این اتفاق مهم در جذب ورزشکاران و ورزش‌دوستان به مازندران اثرگذار خواهد بود.

پیروی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی نامحدود مازندران گفت: وجود منابع طبیعی زیبا، دید نامحدود افق، برخورداری از دریا و جنگل و ... این امکان را برای گردشگر فراهم می‌کند که در تجربه پرواز، در یک نگاه، نظاره‌گر عرصه وسیعی از طبیعت و زیبایی‌های استان باشد.



وی استقبال از برنامه پرواز را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: برنامه امروز از فعالیت‌های خوب کمیته ورزش‌های هوایی استان در راستای پیوند مردم، مسئولان و ورزش بود که سبب آشنایی مردم با ورزش‌های هوایی و از بین رفتن ترس پرواز در آنها شد