يکشنبه 27 اسفند 1396-9:11

با حضور وزیر مسکن و شهرسازی،

گلوگاه های ترافیکی محور سوادکوه بازگشایی شد

عباس آخوندی: به دلیل تملک نشدن چهار کلیومتر از این گلوگاه، گره ترافیکی اصلی در این قسمت قرار داشت که با تملک صورت گرفته، این گلوگاه بازگشایی و بار ترافیکی این مسیر روان شده است/ بیش از700 دوربین کنترل سرعت در محورهای کشور نصب شده است.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، حلیمه خادمی: عباس آخوندی -وزیر راه و شهر سازی- در حاشیه افتتاح های پروژه های عمرانی در سواکوه بیان کرد: در آستانه سال جدید مسیرهای منتهی به استان مازندران آماده می شود

وزیر راه شهرسازی با اشاره به بازگشایی گلوگاه ترافیکی لپر، سرخکلا و نارنج بن سوادکوه و سوادکوه شمالی تصریح کرد: به دلیل تملک نشدن چهار کلیومتر از این گلوگاه، گره ترافیکی اصلی در این قسمت قرار داشت که با تملک صورت گرفته، این گلوگاه بازگشایی و بار ترافیکی این مسیر روان شده است.

آخوندی از روند اجرای اصلاح مسیر پل سفید خبر داد و گفت: اصلاح این مسیر از فروردین 97 آغاز می شود و مردم پل سفید می توانند از ترافیک عبوری در جهت اقتصادی بهره ببرند و آسایش بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید براینکه تردد در مسیر اصلی محور فیروزکوه برای سال 97 بدون مانع است، افزود: چند مسیر نظیر اصلاح پل شیرگاه و چند نقطه حاشیه ای باقی مانده است.

این مسئول بیان کرد: مراحل اجرایی سه دستگاه پل در جاده هراز آغاز می شود و یکی از پل ها  350 مترطول و 100 مترارتفاع از کف دره خواهد داشت  که به صورت تک پایه و مدت اجرای طرح دوسال در نظر گرفته شده است. دو پل دیگر به طول 150 است.

وزیر راه شهرسازی از دو بانده شدن 64 کلیومتر از 101 کلیومتر محور هراز خبر داد وگفت:  هشت کلیومتر از 101 کلیومتر امروز شنبه به بهره برداری رسید و هفت کلیومتر دیگرتا پایان خرداد دوبانده می شود که تا آن زمان 70 درصد محور هراز زیر بار ترافیکی روان خواهد رفت.

این مسئول تصریح کرد: آماده سازی هر کلیومتر این محور با توجه به دیواره، پل و تونل ها معادل چند کلیومتر در مناطق دیگر ایران است.

آخوندی  از عملیات اجرایی پل روگذر آمل خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم طرح دو بانده شدن محور هراز همپای محور فیروزکوه پیش برود.

وی با بیان اینکه آزاده راه پردیس تا امام زاده هاشم به طول 24 کلیومتر از طرح های سال آینده است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح  با توجه به اینکه تعداد پل و تونل های بسیار در این مسیر قرار می گیرد، با سرمایه گذاری  بالغ بر دو هزار و 200میلیارد تومان آغاز می شود.

آخوندی در پایان از نصب بیش از700 دوربین کنترل سرعت در محورهای کشور خبر داد و گفت: میانگین سرعت وسایل نقلیه تعیین می شود و با سرعت غیر مطمئن برخورد خواهد شد.