دوشنبه 12 شهريور 1397-9:50

در کافه کتاب مهرگان صورت گرفت؛

استقبال ساروی‌ها از استاد «کزازی»

دکتر میرجلال الدین کزازی که برای رونمایی از دو کتاب خود به مرکز استان مازندران آمده بود، با استقبال علاقه مندانش در کافه کتاب مهرگان روبه رو شد.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضا زرین کمر: یکشنبه ۱۱ شهریور سال ۱۳۹۷ دکتر میرجلال الدین کزازی، چهره ماندگار ادب و فرهنگ پارسی، به ساری آمد تا در آیین معرفی دو کتاب خود شرکت نند.

این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در کافه کتاب مهرگان واقع در خیابان فرهنگ برگزار شد.

سالن برگزاری مراسم، پیش از آغاز پر شده بود و جایی برای نشستن نبود. بیش از صد نفر از مشتاقان فرهنگ، بر صندلی های سالن نشسته بودند و جمعیت بسیاری ایستاده، آغاز برنامه را انتظار می کشیدند. در نهایت، مراسم با 15 دقیقه تاخیر، آغاز شد.

دکتر کزازی در ابتدا قصیده ای را که در راه سفر به ساری سروده بود، خواندند و سپس دو کتاب تازه منتشر شده خود «خندستان خدایی» و «از روزن راز» را معرفی کرد.

خندستان خدایی، برگردان پارسی کتاب معروف کمدی الهی دانته است.

این استاد ادبیات درباره انگیزه های برگرداندن این شاهکار ادب غربی به پارسی، سخن گفت و چندی درباره ویژگی های کتاب توضیح داد. سپس درباره شعر و شاعری صحبت و "از روزن راز" را که اشعار سروده شده او در سال ۱۳۹۶ است، معرفی کرد.

پس از ۴۵ دقیقه سخنرانی، پرسش و پاسخ برگزار شد و چند تن از حاضران پرسش هایی را مطرح کردند و دکتر کزازی نیز پاسخ داد. این برنامه نیز ۴۵ دقیقه ادامه یافت.

در پایان، استاد کتاب های خود را برای کسانی که مایل بودند، امضا کرد و بازار عکاسی نیز داغ بود.

از نکات مهم این جلسه، حضور پرشمار علاقه مندان در روزی میان هفته بود. بسیاری از جمله جوانان و چهره های فرهنگی در این نشست شرکت کردند و به سخنان گیرا و شیوای یکی از شاخص ترین چهره های فرهنگی کشور، گوش سپردند.

گفتنی است این برنامه با همکاری انجمن دوستداران شاهنامه مازندران-بابل و کافه کتاب مهرگان ساری برگزار شد.