يکشنبه 2 دی 1397-7:50

در جلسه علنی عصر شنبه شورای شهر ساری،

رایحه استیضاح شهردار ساری به مشام رسید

اسفندیار عشوری: شهردار جسارت حضور در جلسه شورا ندارد و هر کاری بخواهد انجام‌ می دهد/ اجرای معاملات با تصویب شوراست اما شهرداری زمینی معامله کرده که مصوبه شورا ندارد /از همکارانم‌ گلایه  دارم که جرات ندارند نامه استیضاح شهردار را امضا کنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: اسفندیار عشوری در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار کرد: شهردار جسارت حضور در جلسه شورا ندارد و هر کاری بخواهد انجام‌ می دهد.

عضو شورای شهر ساری گفت: اجرای معاملات با تصویب شوراست اما شهرداری زمینی معامله کرده که مصوبه شورا ندارد و این بی احترامی به ریاست شوراست. این‌معامله صوری است و اسناد آن را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: این مزایده، با رقم ۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان برنده شده در حالی که رقم های دیگر ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان بوده است.

عشوری ادامه داد: زمین سکوی زباله در حالی فروخته شده که ۱۸ ماه دیگر قرار است تخلیه شود و نیازی نبود الان به فروش برسد.

وی با بیان اینکه به رفیق‌دوستی عبوری تبریک می‌گویم که با وجود مخالفت شورا، این کار را کرده است، خاطرنشان کرد: از همکارانم‌ گلایه  دارم که جرات ندارند نامه استیضاح شهردار را امضا کنند.

*مزایده قانونی بود

معاون مالی شهردار ساری در این جلسه اظهار کرد: مزایده برای زمین سکوی زباله، مانند سایر مزایده فروش اموال غیر منقول بوده و در معاملات عمده از این روش انجام می‌شود.

مصطفی طاهری افزود: بر اساس ماده ۳۰ آیین نامه شهرداری، در بودجه سال ۹۷ شورا مصوب کرد که بر اساس آن بودجه، اعمال کردیم که همه معاملات شهرداری از این شیوه استفاده شود.



وی ادامه داد: قیمت زمین را کارشناسی کردیم بر اساس قیمت پایه، ۲ بار آگهی مزایده منتشر کردیم و برنده مشخص شد.

این مسئول یادآور شد: بودجه را از شورا مصوب گرفتیم و به ما اجازه فروش داد و  نماینده شورا هم حاضر بود.

* استیضاح مراحلی دارد

رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی اظهار کرد: اگر‌ مدعی قانون هستیم باید روند را اجرا کنیم و استیضاح مراحل دارد.

مسعود مدینه افزود: جو شهر مناسب مسائل اقتصادی نیست و خارج شدن عنوان استیضاح از شورا، امنیت مجموعه شهرداری را متزلزل می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ عضو شورا نگاه بدخواهانه به شهرداری ندارد و تذکرات برای این است که اصلاح امور اتفاق بیفتد.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: چیزی درباره استیضاح شهردار در جلسه امروز طرح نشده است.