شنبه 18 خرداد 1398-23:10

استاندار مازندران

۲۲۰ ظرفیت اقتصادی در مازندران شناسایی شده است

احمد حسین زادگان: ۲۲۰ ظرفیت اقتصادی در استان شناسایی شده است/ نمایشگاه توانمندی های صادراتی مازندران ساعت ۱۷ روز دوشنبه بیستم خرداد افتتاح می شود/ ۱۵ سفیر و رایزن های اقتصادی این کشورها برای شرکت در اجلاسیه اعلام آمادگی کردند.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: احمد حسین زادگان در نشست خبری  برگزاری نمایشگاه صادراتی ،همایش بین المللی اتاق های بازرگانی ICBC و همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری اظهار کرد: نتوانستیم از ظرفیت اقتصادی کشورهای همسایه بهره ببریم و دارایی های اقتصادی خود را به این کشورها به درستی معرفی کنیم.

وی افزود: در شرایط موجود اقتصادی و تحریم هایی که مواجه هستیم، می توانیم با تبادلات تجاری با کشورهای همسایه، ارز آوری داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت: ۳۷۵ میلیون دلار صادرات مازندران با کشورهای همسایه در سال گذشته بود که رقم ناچیزی است و معتقدیم موانع این حوزه باید رفع شود تا فعالان اقتصادی بتوانند به راحتی مبادلات تجاری داشته باشند.

این مسئول ادامه دهد: اعتقاد داریم در مازندران همه ظرفیت های لازم برای رشد و توسعه افتصادی وجود دارد و باید موانع را کاهش دهیم تا به این توسعه دست یابیم.

حسین زادگان تصریح کرد: برای کاهش ریسک تجاری، از صندوق ضمانت صادرات استفاده کردیم و در این زمینه تفاهمنامه تا سقف یک میلیارد دلار امضا شد.

وی افزود: ظرفیت های استان باید معرفی شود که یکی از راه های این معارفه، گفت و گو و رفت و آمدهای تجاری و برگزاری نمایشگاه است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در کنار دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی اقتصادی در شرایط موجود اثرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های صادراتی مازندران ساعت ۱۷ روز دوشنبه بیستم خرداد افتتاح می شود، یادآور شد: ۱۵ سفیر و رایزن های اقتصادی این کشورها برای شرکت در اجلاسیه اعلام آمادگی کردند.

حسین زادگان اظهار کرد: بیش از ۲۲۰ ظرفیت اقتصادی در استان شناسایی شده که اگر به شکل مناسب معرفی و عرضه شود می توانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر ابلاغ چارت جدید معاونت اقتصادی و معاونت منابع انسانی و توصیه به استفاده از بانوان در مقام معاون منابع انسانی استاندار، گفت: در جایگاه معاون اقتصادی، آقای خیریانپور عملکرد خوبی دارد و از وی راضی هستیم.

وی با بیان اینکه برای معاونت توسعه منابع انسانی هم به دنبال انتصاب یکی از بانوان هستیم که سابقه مدیریتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه زنان اعتقاد داریم این فرصت را قائل شویم به شرطی که منع قانونی از نظر استخدامی نداشته باشد، تلاش ما این است معاون منابع انسانی از بانوان انتخاب شود البته در این زمینه الزامی وجود ندارد و بیشتر توصیه است.