پنجشنبه 6 تير 1398-8:21

نقدی بر انتصاب نیروی حامی احمدی نژاد به عنوان بخشدار مرکزی سیمرغ!

تیم «ح» حامیان دولت را مایوس می‌کند

انتصاب فرید صمدایی که رنگ و بوی سیاسی و سفارش دارد، در شرایطی انجام می شود که رییس جمهوری بر وارد نشدن مدیران نالایق و سفارشی وزارتخانه‌های مهم و پرهیز از مسایل و مناقشات سیاسی، با توجه نزدیک شدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید فراوان کرده‌، لیکن تیم «ح» -حسین زادگان و حسن نژاد- در چنین شرایطی که دولت بیش از پیش به وجود مدیران دلسوز، همسو و حامی برای پیشبرد امور خود به خصوص در حوزه سیاسی و اجتماعی نیازمند است، مجموعه حامیان دولت را مایوس کرده‌اند.


 مازند نومه، سرویس سیاسی: انتصاب «فریدالدین صمدایی» -عضو تندرو و تابلودار ستاد انتخاباتی احمدی نژاد- به عنوان بخشدار مرکزی سیمرغ قطعی شده است.

صمدایی متولد 1360، از اصولگرایان نزدیک به تفکر بهاری، رییس كمیته هیئت های مذهبی ستاد وقت احمدی نژاد و مدیرعامل سابق شرکت تعاونی دهیاری‌های استان مازندران است.

 سیمرغی ها در سال ۹۶ به آقای روحانی رای بالایی دادند (8720 رای در برابر 5132 رای رییسی)؛ این رای وفاداری مردم شهرستان را به دولت تدبیر و امید اثبات کرد، ولی نگاه دولت به این شهرستان متناسب با رای مردم نیست و روند انتصابات نگران کننده شده است.

منتقدان برخی انتصابات شگفت انگیز تیم «ح» -حسین زادگان و حسن نژاد- به دنبال سهم خواهی نیستند، بلکه به شایسته سالاری اعتقاد دارند. از طرفی مطالبات مردم و بدنه رای دهندگان به دولت را نمی توان نادیده گرفت. چگونه نیروهایی که فکر و نگاه این دولت را قبول نداشتند و ندارند و با سایر نامزدهای محترم همراه بودند امروز می توانند در مسئولیت های سیاسی گمارده شوند و سیاست های دولت را اجرا کنند؟

همین آقای صمدایی مورد حمایت تیم موسوم به عملگرایی ساری است که با استاندار کنونی زاویه‌های شدید دارند. او برای تصدی شهرداری بهشهر ناکام ماند و صلاحیت اش به تایید استانداری دوران ربیع فلاح جلودار نرسید. وی که هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارد، در زمره حامیان سرسخت تفکر احمدی نژاد قرار دارد. دولتی که 8 سال سابقه ضدیت با مرام و منش و تفکر تیم «ح» دارد و شایستگان را از ابتدایی ترین مناصب هم دور کرده بود.

این فرد که با حمایت برخی سیاسیون و نماینده‌های مجلس و فشار وزارت کشور بخشدار شده است، جای یک نیروی حامی دولت را در شهرستان سیمرغ گرفته است. اصلاح طلبان و حامیان دولت درسیمرغ و قائمشهر هم مخالفت شدید خود را اعلام کرده اند.

پرسش اینجاست که واقعاً قحط الرجال است و شایسته تر از این چهره ها کسی پیدا نمی شود؟ چرا تیم «ح» برای صدور حکم در مجموعه وزارت کشور برای حامیان دولت بهانه می آورند که حتماً باید وزارت کشوری باشند، اما برای این فرد که رابطه استخدامی با دولت ندارد و از اصناف است، به راحتی حکم بخشداری زده است؟ چرا استانداری انتصاب های «به فرموده» و «تحت فشار» و «سفارشی» را به آسانی می پذیرد؟

 در حال حاضر بعضی فرمانداری ها، بخشداری ها و ادارات کل و حتی دانشگاههای استان رسما تحت مدیریت نگاه‌های مخالف دولت قرار دارند و به پایگاههای رسمی جناح مقابل تبدیل شده اند. شاهد این ادعا حمایت و استقبال شدید رسانه های مخالف دولت از انتصاب این قبیل مدیران است.

 نتیجه‌ی این مدل انتصابات گسست مردم-دولت و سرخوردگی، انفعال و ناامیدی حامیان و رای دهندگان است. البته پیش‌تر هم چنین انتصاباتی را حتی در خود مجموعه استانداری شاهد بودیم. از جمله انتصاب عجیب مدیرکل بازرسی استانداری.

انتظار داریم و داشتیم دولت نگاه ویژه به رفع محرومیت‌های مدیریتی و توزیع عادلانه منابع انسانی استان داشته باشد.

انتظار داریم و داشتیم توجه بیشتری به شایسته سالاری در استان صورت گیرد.

انتظار می رفت و می رود به جوانان حامی دولت و شایسته استان نگاه ویژه ای شود و دولت صرفا نگاه ابزاری به آنان نداشته باشد و از ظرفیت بالای آن‌ها استفاده کند، اما آن چه مشاهده می کنیم دهن کجی تیم «ح» به تفکری است که خاستگاه‌شان از ان جاست.
 
انتصاب اخیر که رنگ و بوی فشارهای سیاسی دارد، در شرایطی انجام می شود که رییس جمهوری بر وارد نشدن مدیران نالایق و سفارشی وزارتخانه‌های مهم و پرهیز از مسایل و مناقشات سیاسی، با توجه نزدیک شدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید فراوان کرده‌، لیکن تیم «ح» در چنین شرایطی که دولت بیش از پیش به وجود مدیران دلسوز، همسو و حامی برای پیشبرد امور خود به خصوص در حوزه سیاسی و اجتماعی نیازمند است، مجموعه حامیان دولت را مایوس کرده اند.