شنبه 26 ارديبهشت 1388-0:0

موسوي احساس خطر کرده است-عشوري

 جانشین ستاد میرحسین موسوی درمازندران گفت:نظرسنجي ها از قبل طراحي شده است.


اسفندیار عشوری در خصوص ارائه نظر سنجی هایی که از سوی حامیان احمدی نژاد ، ارائه می شود گفت : این گونه نظرسنجی ها از قبل طراحی شده است و اگر به دقت بررسی کنیم درآن خواهیم دید که حتی در آنها نیز افزایش آرای موسوی و کروبی هم نشان داده شده است .

عشوری افزود: افزایش آرای این دو کاندیدا ، باید درازای کاهش آرای کاندیدای دیگر باشد که این کاندیدا کسی نیست جزء احمدی نژاد ، اما حامیان وی این مساله را نمی پذیرند .

جانشین ستاد میر حسین در مازندران درواکنش به اینکه مخالفان موسوی او را کاندیدای ناشناخته معرفی می کنند،افزود: موضع گیری های میر حسین موسوی نشان داده که او حتی ازعرصه دور نبوده و در مهمترین ارکان حاکمیت حضور داشته است .

عشوری با تاکید بر اینکه موسوی از مسائل کلان کشور آگاه است ، ادامه داد: او به گفته خودش بنا به احساس خطری که کرده است وارد عرصه شده و موضع گیری هایش نشان دهنده اشراف کامل به مسایل و سنجش وضعیت موجود است.

انتشار اینگونه نظرسنجی ها بازارگرمی بیش نیست و اصلاً مشخص نیست که دیگرکاندیدا نیز دراین نظر سنجی ها حضورداشته اند یا نه ؟


در همين راستا دکتر بهاری- استاد دانشگاه مازندران- درخصوص ارائه نظر سنجی از سوی هواداران احمدی نژاد گفت : انتشار این گونه نظرسنجی ها بازارگرمی بیش نیست و اصلاً مشخص نیست که دیگرکاندیدا نیز دراین نظر سنجی ها حضورداشته اند یا نه ؟

وی تصریح نمود: اگر این نظر سنجی ها واقعی است چرا منبع انجام آن و نمونه آماری که نظر سنجی در آن شده را اعلام نمی کنند .

این استاد دانشگاه افزود: بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده ، آرای موسوی رو به افزایش است و حتی در تهران موسوی از احمدی نژاد پیشی گرفته است ، اما تایید و صحت اینگونه اطلاعات ، نیازمند گذر زمان بیشتر تا زمان  برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف نظر سنجی ها ی نهایی است .

دکتر بهاری با ابراز تاسف از اینکه مراکز مستقل برای انجام نظرسنجی با نمونه گیری جامع و کامل در کشور به ندرت وجود دارد افزود: برخی با سوء استفاده از این وضعیت آماری ، اقدام به نظر سازیهایی در استانه انتخابات می کنند تا کاندیدای خود را به عنوان مقبول ترین کاندیدای موجود معرفی کنند.(ghalamnews)