تعداد بازدید: 3511

توصیه به دیگران 1

شنبه 7 اسفند 1389-22:25

استاندار باید به هنرمندان عیدی بدهد

در نشست هنرمندان مازندراني با طاهايي مطرح شد:مسئولان باید دیدگاه شان را نسبت به موسیقی تغییر دهند-براي انتشار آلبوم محلي مختاباد به هر شرکتي مراجعه مي کنم،با بن بست مواجه مي شوم-مشایی به خاطر حرف هایش در رابطه با موسیقی مجرم شناخته شد است-هنوز يوسف نژاد و شجاعي براي تماشاي تئاتر نيامده اند.


 نشست استاندار با اصحاب فرهنگ و هنر

نشست گروهي از هنرمندان مازندراني با استاندار مازندران،با تاخيري حدود يک ساعته،پيش از ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،در اين نشست جمشید قلی نژاد-هنرمند موسيقي مازندراني و نوازنده ني- گفت:موسیقی دچار مشکل شده و در استان مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش های پژوهشی موسیقی کاری صورت نگرفته، افزود:تولید آلبوم های بومی کمرنگ است.

قلی نژاد خطاب به استاندار مازندران یادآور شد: مسئولان باید دیدگاه شان را نسبت به موسیقی تغییر دهند.

 وی با بیان اینکه مدت دو سال و نیم پيش آلبومی محلي را برای عبدالحسين مختاباد آماده کرده ام، ادامه داد:به هر شرکتی مراجعه می کنم با بن بست روبه رو می شوم.

 افشين رشيدي -يكي از فعالان عرصه تئاتر مازندران- هم با تأكيد براينكه نشاط فرهنگي در استان مازندران وجود ندارد، بيان داشت:در تلويزيون مازندران آنچه در شأن استان است هنوز ظاهر نشده است.

 وي با اعلام اينكه نمايندگان مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي توجهي به تئاتر ندارند، گفت: هنوز علي‌اصغر يوسف‌نژاد و سيدرمضان شجاعي وقتي را براي ديدن تئاتر اختصاص نداده‌اند.

نصرت‌الله نوريان- نقاش اهل نور-كه خود را نوه ي شيخ فضل‌الله نوري معرفي كرد در اين نشست ضمن بيان اين نکته که از هر 10 ميليون نفر يك هنرمند تحويل جامعه مي‌شود،گفت: اگر مسئولان كمك كنند هر روز مي‌توانم در يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس و حاشيه درياي مازندران نمايش نقاشي داشته باشم.

 وی با بیان اینکه نگاه عاشقانه به هنرمندان باید از سوی مدیران دیده شود افزود: استاندار مازندران باید به هنرمندان استان عیدی دهد و دست هنرمند که خدا به وی رحمت کرده برای همگان در جامعه اثرگذار است.

استاندار مازندران در اين نشست اظهار داشت:اين جلسه را در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار كرديم، زيرا معتقدم ارشاد خانه هنرمندان و فرهيختگان است.

وي با اعلام اینکه برای پویایی حوزه سینما و تئاتر سال آینده 400 میلیارد تومان برای این مقوله اختصاص خواهد یافت اظهار داشت: نگاه ها به موسیقی باید تغییر کند.

 سید علی اکبر طاهایی با اشاره به اینکه مشایی به خاطر حرف هایش در رابطه با موسیقی مجرم شناخته شده تصریح کرد:مشایی گفته بود همه موسیقی غیرمطلوب و ناصواب نیست و بر موسیقی فاخر تاکید دارد.

وی با بیان اینکه علما باید به اهمیت موسیقی انسان ساز پی ببرند افزود: باید توجه کرد که موسیقی به اعتقادات آسیب نرساند.

 استاندار مازندران از قلی نژاد پرسید میزان بودجه لازم برای تهیه آلبوم های بومی را برآورد کرده و به من اعلام کنید .

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در سخنانی گفت: وقتی به ارشاد آمدم از دانشگاه و منبر افتادم و از صبح تا شب برای ارشاد وقت می گذارم.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار داشت:برخی می خواستند مدیریتم را با چالش هایی روبه رو کنند اما وقتی صداقت و باورم را دیدند با من همراه شدند.

 وی با اشاره به اینکه برخی از همکارانم نگران بودند که شاید هنرمندان در این نشست در مقابل استاندار انتقاد کنند افزود:اما من معتقد به بیان دل گویه های هنرمندان هستم.

نصرالله هومند پژوهشگر و شاعر آملي،نوريان نقاش ساروي، محمدرضا هدايتي از انجمن خوشنويسان بابل، سبحان واحدي خوشنويس قائم‌شهري، اكبر درستكار طراح و نقاش، آذين ساداتي مجسمه‌ساز، نيره معصومي نويسنده و كارگردان تئاتر، افشين رشيدي نويسنده و كارگردان نمايش، ناصر صفوريان فيلم‌ساز،  ،محمدعلي هاشم‌پور فيلمنامه‌نويس، حسين اسلامي پژوهشگر تاريخ مازندران، احسان مقوم مدرس موسيقي، ميثم رنجبر از انجمن شعر بابل، رجبعلي فلاح از فعالان تئاتر كودك و محمدرضا ضميرپور از اعضاي فعال تئاتر مازندران از جمله هنرمنداني بودند که در اين نشست فرهنگي حضور داشتند.


  • سه شنبه 18 مرداد 1390-0:0

    سحر
    اگر به جامعه هنرمندان نظر لطفی بکنند عالیست به شرط اینکه مثل بقیه وعده ها نباشه

    • چهارشنبه 11 اسفند 1389-0:0

      امروز خبری را در سایت ایرنا مازندران خواندم در خصوص توهین و بی احترامی رییس جهاد دانشگاهی واحد مازندران به خبرنگاران محترم که در حال انجام ماموریت و کسب روزی حلال بودند و بسیار متاسف شدم به دنظر من تا وقتی که خبرنگاران با هم اتحاد نداشسته باشند چنین رفتاری با آنان ادامه خواهد داشت شاید اگر با هم همدل و هم صدا شوند بتوانند چنین افراد بی نزاکتی را سرجایشان بنشانند

      • دوشنبه 9 اسفند 1389-0:0

        بدیهیست که مسئولین رغبت به همنشینی و هماوائی با اهالی همسو داشته باشند اما وقتی به نشستی اینچنین میرسند-و شیله پیله ای هم ندارند استخوان داران فنون را جمع کنند0 شما ملاحظه بفرمائید که اقای نوریان افاضه نمودند از هر ده میلیون نفر یک هنرمند تخویل جامعه میشود!؟ و یعنی شمار هنرمندان در بلاد ایران هفتاد میلیونی به عدد هفت میرسد...!
        از قضا این بنده مدیر کل محترم ارشاد را به سلامت نفس می بینم اما حواشی ساخته دست همانانیست که اینسو و انسو میبرند امور هنری را! و اصولا ادمهای سیاسی نظیر والی محترم که میخواهد عکس یادگاری با جامعه هنری؟ داشته باشد که به کار مبادایش بیاید چه دارد برای چنین نشستهای ظریف و دقیف؟ او از عمومات هنر هم خبر ندارد و می بینیم استفاده از هر فرصتی میکنند تا از یار غار دولتیانش حرف بزند و مثلا نامی از حضرت مشائی بمیان بیاورد که اتش یادش به خاموشی نرود...! اهل سیاست را چه به حضور در نماز هنرمند؟ بخدا قسم اگر همین شیخ الرئیس ارشادمان دستش باز باشد بر فرق همین مجیزگویان هنرمند نما هم میکوبد تا تملق نگویند!! بنده اعتقاد دارم اصالت هنر نخواهد گذاشت ما اهالی بخیه با سیاسیون سرجمع شویم و این ذیحضوران مدعو همه (....)اند که به قند مسئولین دهن شیرین میکنند! باید به داد هنر رسید تا عدالت حق ازادی و ادمی به جوهرش تعرفه شود ورنه رنج خود بردیم و اسباب زحمت جامعه شدیم

        • يکشنبه 8 اسفند 1389-0:0

          خابلاخره مشکل هنرمندانم حل بیه بموندسه جاده 2طبقه وگل کاری ادارات پل سه راه جوبار

          • يکشنبه 8 اسفند 1389-0:0

            چرا رئیس اداره سینمایی ارشاد که اتفاقا هم فیلمساز نیست در جلسه هنرمندان به عنوان نماینده فیلم سازان حضور می یابد ...ما این همه فیلمساز خوب در استان داریم چرا آقای ابراهیمی از دعوت آنان پرهیز کرد ..شاید ایشان به دنبال افرادی همسو با طرز تفکر خود در جلسه بود .چون ممکن بود در مخالفت با وی به عنوان مدیر کل ارشاد حرفهایی زده شود .

            • محسن طاهريپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 7 اسفند 1389-0:0

              البته آقايان مي دانند چه كساني را به عنوان نماينده شاعران بفرستند
              آقاي رنجبر آيا گفتي انجمن هاي ادبي كتاب تخصصي ندارند آيا گفتي بخش هايي از شهرهاي مازندران انجمن ندارند
              آيا گفتي هيچ چيزي تخصصي در باره شعر نداريم
              آيا گفتي پول را روساي ادارات خرج مي كنند و انجمن ها دست خالي اند ؟
              دستت درد نكنه فقط نماينده بودي كافيه ديگه !


              ©2013 APG.ir