تعداد بازدید: 3334

توصیه به دیگران 8

چهارشنبه 22 تير 1390-21:52

کلکسیون قول های استاندار

چرا آقای استاندار که اظهار شرمندگی نسبت به عقب ماندگی مازندران و ... دارند در جمع کارگران حاضر نشدند؟ آقای استاندار که قول مساعد به حل مشکلات کارگری داده بودند چرا براي دلجویی میان کارگران نرفتند؟(يادداشتي از عاطفه خيرخواه،روزنامه نگار)


باز هم قصه تلخ تجمع های کارگری،بازهم داستان شکستن غرور و کشاندن جسم خسته و رنجور به خیابان ها و نگه داشتن پارچه نوشته ها و ماجرای سرخ نگه داشتن صورت با سیلی.

 از زمانی که در خاطر دارم جامعه کارگری مازندران دچار بحران بود. آن روز را هرگز از خاطر نمی برم، یک روز گرم تابستانی که نه، بهاری، راهی بهشهر شده بودم تا از وضعیت کارخانه چیت سازی بهشهر گزارشی تهیه کنم.

 کارخانه مثل شهر مرده ها بود، تارهای عنکبوت دستگاه های کارخانه را در خود نهان کرده بود و جز صدای گنجشک ها صدایی به گوش نمی رسید.

 با نماینده کارگری آن کارخانه به صحبت نشستم ، حرف های تلخی گفته بود ... قسمت اول آن مصاحبه با عنوان «پیدا و پنهان از چیت سازی بهشهر» به چاپ رسید و نماینده کارگری هم پس از آن دچار مشکلاتی شد و ... ما هم از سوی برخی مسوولان وقت آن زمان از چاپ قسمت دوم آن گزارش منع شدیم.

 گزارش های بعدی از کارخانه های دیگر استان تهیه شد، به چاپ رسید و نرسید... خلاصه اینکه قصه تجمع ها، حقوق نگرفتن های متمادی، قسط های معوقه، اجاره خانه عقب مانده ... تکراری است اما تلخ و تلخ و تلخ.

چرا آقای استاندار که اظهار شرمندگی نسبت به عقب ماندگی مازندران و ... دارند در جمع کارگران حاضر نشدند؟ آقای استاندار که قول مساعد به حل مشکلات کارگری داده بودند چرا براي دلجویی میان کارگران نرفتند؟

 البته همانطور که ابراهیمی جوان – امروز روزجوان بود – گفتند شاید استاندار هم می تواند در جلسه یا ... باشد!

البته  اگر آقای استاندار روی قول های خود بودند که خودشان اظهار شرمندگی نمی کردند، به هر حال مسائل و مشکلات و موانع موجود مگر اجازه عملی شدن همه قول ها و شعارها را می دهد؟

 اما این دولت، دولت عدالت محور و مهرورز است و باید همه مدیران آن نیز همچون رئیس دولت بر گفته ها و حرف های خود راسخ و پابرجا باشند.

 قول های آقای استاندار از سفالی شدن سقف ادارات و خانه ها تا ارزیابی عملکرد مدیران براساس میزان استفاده از گل های طبیعی در اتاق کارشان، جمع آوری مکانیکی ها و آپاراتی ها از مبادی ورودی و خروجی شهرها، تاااااااااااا حل مشکلات کارگری، باید برود در کلکسیون شعارها و قول های برخی مسوولان.

آن روزها که سید علی اکبر طاهایی به عنوان استاندار مازندران معارفه شد از اطراف و اکناف شنیدم که آقای استاندار از زمان شروع به کار در استان قزوين و استان مازندران،ریالی از حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده و برای امور عام المنفعه هزینه کرده است. ایشان الحمدا... مشکل مالی ندارند و اين کارشان اجر هم دارد،اما آيا حال کارگری را که بیش از يک سال حقوق دریافت نکرده،مستاجر است و بدهکار به بانک و اقوام و ... را می تواند به آساني درک کند؟

ايميل نويسنده: (a_u35@ymail)


  • سه شنبه 28 تير 1390-0:0

    شنیدم خیرخواه همیشه منتقد ،خودش را برای نامزدی شورای شهر فریدونکنار یا بابلسر آماده می کند، شاید به این خاطر است که سینه چاک کارگران شده است!
    ایشون هم یواش یواش مشکلات و فراموش می کنه. خواهیم دید.

    • يکشنبه 26 تير 1390-0:0

      اين حرف جديد استاندار خطاب به كارگران نساجي واقع در قائمشهر بزنيد : من كه استاندار قزوين بودم كارگران اونجا هم مشكل داشتندولي هيچوقت جلوي استانداري تجمع نمي كردند و لي كارگران نساجي تحمل ندارند و بدون صبر ميرند جلوي استانداري .كارگران مشكلات خودشون را صنفي حل بكنند و امنيتيش نكنند

      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
        يکشنبه 26 تير 1390-0:0

        من كه غلط انداز نازنين باشم خيلي بهم برخوردش كه يك خانومي چنين مردانه بنويسد ولي هزار تا مرد جرات نداشته باشند چنين بنويسند. تازه بعضي ها هم به يك بليط مجاني سفر به آنتاليا يا مالزي و يا ارمنستان تمام انقلاب را هم معامله مي كنند. البته انسان هر چه كه از صدر انقلاب فاصله مي گيرد بر اثر تجربه فراوان و ديدن صحنه هاي حذف قويترين مردان جهان از گردونه مسئوليت هاي بالاتر و سقوط آزاد برخي ها به سمت پائين تر و صعود ناجوانمردانه و بي ارزش تعدادي به قله هاي مسئوليت در اثر چاپلوسي و دمجنباني، در موضع شريف و نجيب به من چه گير مي كند و هرچه امثال اين خانوم پر عاطفه هم نصيحت بكنند گوش بدهكاري نمي يابند و هوس بالا نشيني و كنار دست استاندار بودن و جا افتادن براي صعودهاي بعدي از پله هاي ترقي چشم ها را بر دردها مي بندد.

        اصل اين طنازي را توي غلط انداز به آدرس زير بخونيد و حال كنيد
        http://ghalat-andaz.blogfa,com

        • شنبه 25 تير 1390-0:0

          خواهر خوبم، خانم خیرخواه، چرا بی خیال این مسوولین نمی شید؟ از نوشتن این همه انتقاد سنگ آب شد اما اینها ...
          به نظر شما چقدر مهمه که قشری مثل کارگرها چطور زندگی می کنند؟

          • شنبه 25 تير 1390-0:0

            مي گن چند سال پيش مديري وقتي نامه اي مي زد اونو تو نرم افزاري طراحي كرده بود و مي پرسيد اگه تا چه موقع جواب نيومد پيرو بزند.
            در همان تاريخ پيرو زده مي شد و يه اخطار هم براي مسوول ضعيف تلقي مي شد؛
            براي همين بود كه مسوولين جرات جواب ندادن رو نداشتند.
            و ببينيم مسوولين ما چه قدر به اين جور رفتارهاي حداقلي پايبندند؟

            • شنبه 25 تير 1390-0:0

              آخه مشکل زیاده و واسه همین نمیشه وقت گذاشت و مشکلات رو رفع کرد!

              • پنجشنبه 23 تير 1390-0:0

                خب همه قول میدن چون کار راحتیه.نمیشه آدم هم قول بده و هم عمل کنه!مگه ادم بلانسبت... که این همه کار را باهم انجام بده!!

                • چهارشنبه 22 تير 1390-0:0

                  سیر چه خبر از گرسنه دارد؟ این یک حکایت قدیمی است ....


                  ©2013 APG.ir