تعداد بازدید: 4078

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 20 مهر 1390-20:59

حق طبيعي کدام مردم؟!

مازندنومه بررسي مي کند:ريشه اختلاف مرکز بخش شدن دو روستا در قائم شهر؛ ادياني:لاريم،المشیر،باغ دشت و قراخیل و خطیرکلا به شهر تبدیل می شوند/زیرآب و آلاشت به بخش های مستقل تبدیل می شوند/ شیرگاه به شهرستان مستقل با عنوان سوادکوه شرقی تبديل مي شود-شوراهاي منطقه: فرماندار چه منافعي در روستاي قراخيل دارد؟/فرماندار قائم شهر به افکار عمومي و نظر شوراهاي اسلامي منطقه بي توجه است.


بر اساس سياست دولت نهم و دهم در تبديل روستاها به بخش و شهر،پرونده قديمي تبديل روستاهاي منطقه بالاتجن قائم شهر به بخش در دستور کار فرماندار قائم شهر و مسئولان استاني قرار گرفت.

به گزارش مازندنومه،پيرفلک البته نخستين فرمانداري نيست که اين پرونده را به جريان انداخت و به قول خودش بسان آن قبلي ها دوباره پرونده را از جريان خارج کرد.او چند روز پيش به خبرنگار ما گفته بود:"فعلا این موضوع را مانند فرمانداران قبلی از دستور کار خارج کردم!"

آقاي فرماندار در بيان دليل اقدامش گفت:"نزدیک انتخابات است و نمی خواهم کسانی با استفاده از این موضوع ، فضا را مسموم کنند." 

قضيه اما به اختلاف کهنه خطيرکلايي ها و قراخيلي ها برمي گردد؛و بهتر بگوييم اختلاف مردم بيش از30 روستاي همجوار با قراخيلي ها.

در دوره هاي گذشته و اين بار-به گفته مردم منطقه- قراخيلي ها از نفوذ سياسي خود استفاده کردند تا مرکز بخش شود،در حالي که مرکزيت روستاهاي منطقه با خطيرکلا يا باغدشت است.

 در پاسخ به اين ادعا علي پيرفلک به خبرنگار ما گفت:"کارشناسان کشوری ، منافعی اینجا نداشته و مسئول و نماینده ای را نمی شناسند که بر اساس اعمال نظر آنها ، اقدام به انتخاب مرکز بخش کنند و آن ها بر اساس نقطه نظرات کارشناسی شده ، مرکز بخش را انتخاب می کنند."

البته قراخيل روستايي کوچک و معمولي نيست،جاده مناسب،کارگاه هاي توليدي و سورتينگ و  نيز امکانات خدماتي و رفاهي مثل درمانگاه و پزشک و بانک و فروشگاه هاي مختلف و حتي طلافروشي دارد!با اين وجود بيش از 30 شوراي روستاي منطقه بالاتجن نامه نوشتند که با انتخاب قراخيل به عنوان مرکز بخش-بخشي که هنوز ايجاد نشده و به قول فرماندار فعلا در مرحله نخست کارشناسی است-مخالفند.

مخالفان مرکز بخش شدن قراخيل خطاب به استاندار مازندران نوشته اند:

"...به پيوست درخواست هاي گذشته شوراهاي منطقه بالاتجن مبني بر تاسيس مرکز بخشداري در منطقه،متاسفانه تاکنون پاسخ قانع کننده اي به آن داده نشده است.نظر به اهميت مسئله و جلوگيري از هر گونه تنش و اختلاف و درگيري در منطقه به راحتي از خدمات بخشداري بهره مند شوند."

تنظيم کنندگان نامه هشدار دادند که در صورت مرکز بخش شدن قراخيل،مسئولان بايد منتظر تنش  و اختلاف و درگيري باشند.شايد به همين دليل است که فرماندار موضوع را از دستور خارج کرد و اجراي آن را به فرمانداران بعد از خودش سپرد!

در ادامه نامه روساي شوراهاي منطقه سراغ پيرفلک رفته اند:"فرماندار قائم شهر به افکار عمومي و نظر شوراهاي اسلامي منطقه بي توجه است و حتي در حضور نمايندگان شوراي اسلامي 5 روستا مي گويد بنده نيازي به نظر شورا ندارم و مردم بايد مشکلات خود را مستقيما" حل کنند!"

تنظيم کنندگان نامه خطاب به استاندار نوشته اند:"جناب فرماندار چه منافعي در روستاي قراخيل دارند که با ارسال نامه هاي محرمانه و تصويب در جلسه شوراي تامين شهرستان سعي مي کنند علي رغم ميل همه مردم و شوراهاي اسلامي منطقه مرکز بخش را خارج از مرکزيت و دسترسي مردم داير نمايند؟!چرا تاکنون به نامه هاي شوراهاي منطقه پاسخي نداده است؟!"

در پاسخ اين ادعاي نويسندگان نامه،فرماندار به ما گفت: افرادی به نمایندگی از سه منطقه خطیرکلا، قراخیل و باغ دشت به دفتر من آمده و عنوان کرده بوند نظر کارشناسی هرچه باشد تمکین خواهند کرد،اما اکنون که کارشناسان به نقطه مشترک رسیدند ، این افراد زیر حرف شان زده اند.

زير اين نامه مهر و امضاهاي متعددي دارد و نامه علاوه بر اين که به امام جمعه قائم شهر،دو نماينده شهر،معاون سياسي استاندار و مديرکل اطلاعات استان رونوشت شده است،براي فرمانده لشکر 25 کربلا نيز ارسال شده است!

براي پي گيري موضوع به سراغ نماينده مردم منطقه در مجلس نيز رفتيم.

سید علی ادیانی راد در گفت و گو با مازندنومه در خصوص مرکز بخش منطقه ی بالاتجن قائم شهر، اظهار داشت: این بحث ها باید از عقبه ی کارشناسی برخوردار باشد.

 وی افزود: بالاتجن ظرفیت تبدیل شدن به 2 بخش مستقل را دارد چراکه دارای بیش از 40 هزار نفر جمعیت است.

 ادیانی با بیان اینکه در این بخش خیلی زودتر باید اقدام می شد، تصریح کرد: شاخصه های طبیعی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی منطقه بالاتجن بسیار است اما قطعا این منطقه به یک بخش مستقل تبدیل خواهد شد و این حق طبیعی مردم است.

وی با اشاره به اینکه از وزیر کشور تقاضای ارتقای برخی مناطق را داشتم ، ادامه داد: در جویبار بخش لاریم با مرکزیت لاریم تبدیل به شهر می شود و روند کار در حال انجام است و استاندار هم با این موضوع موافقت کرده است.

 ادیانی با بیان اینکه در قائم شهر ها روستاهای المشیر ، باغ دشت و قراخیل و خطیرکلا به شهر تبدیل می شوند، خاطرنشان کرد: در بخش هایی از سوادکوه هم این تقاضا را کردیم که موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه زیرآب و آلاشت به بخش های مستقل تبدیل می شوند ، گفت: با رعایت شاخصه هایی در سوادکوه که از مناطق محروم است می توان راه توسعه را در پیش گرفت.

 نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه ، جویبار و کلاکلا با بیان اینکه بخش شیرگاه هم به شهرستان مستقل با عنوان سوادکوه شرقی تبدیل می شود، یادآور شد: کلیج خیل سوادکوه هم تبدیل به منطقه مستقل می شود.

 ادیانی اظهار داشت: طرح توجیهی بخشی از این مناطق آماده شده و مکانیزم این کار از طریق وزارت کشور در دست اقدام است.

چندي پيش به تجمع اعتراضي مردم ولوجا و سوته مياندرود هم اشاره کرديم که هر کدام مرکز بخش شدن را حق خود مي دانستند.بالاخره تصميم بر آن شد زمين حد وسطي را پيدا کنند تا اهالي هر دو روستا را راضي نگه دارند و اختلافات پايان يابد.حد وسط هم گزينه بدي براي رفع اختلافات منطقه نيست.

يادمان باشد که امسال اگر یک بخش بیشتر داشتیم حداقل سه میلیارد تومان اعتبار افزون تری جذب می شد.


  • دوشنبه 24 بهمن 1390-0:0

    وا مصيبتا از اين نظرات غرض ورزانه و كوركورانه..بنده از اهالي بالاتجن ميباشم...چطور ميتونيم با اظهارات خلاف واقع جو عمومي جامعه رو متشنج كنيم..من در جلسات دكتر نعمت زاده شركت داشتم و اهم صحبت هاشون در مورد بيداري و آگاهي و انتخاب فرد اصلح بود..ايشون حتي به خانوادشون هم متذكر شدند كه صرفا بخاطر تعصبات فاميلي بهش راي ندن،بلكه با توجه به ملاك و معيار هاي درست تحقيق كنند و فرد اصلح رو انتخاب و روانه مجلس كنند..و به هيچكسي قول كار شخصي و عمراني نميدهن چون اينكارو دور از شان اخلاق انتخاباتي ميدونه..پس با اين تفاسير مطمئنا تمام نظراتي كه از قول ايشون مبني بر وعده وعيدها شايعه اي بيش نيست در جهت تخريب ايشون..اگر كسي شبهه اي داره ميتونه پاي صحبت ايشون بشينه تا به يقين برسه...نكته بعدي اينكه چطور 1 دانشگاه ميتونه رشد معكوس داشته باشه اما يكي از 9 تا دانشگاه برتر كشور شناخته بشه!!!! آيا سند از اين محكمتر..دوست عزيز لطفا با آمار و ارقام و سند انتقاد كنيد تا ملت رو آگاه كنيد نه اينكه از روي غرض جو رو متشنج كنيد...

    • دوشنبه 17 بهمن 1390-0:0

      اطلاعاتی واقعی از کارنامه کاندیداهای مطرح قائمشهر
      سید هادی حسینی علیرغم رد صلاحیت بواسطه شایعه هزینه سنگین و غیرمتعارف انتخابات و وابستگی اش به جریان انحراف و ... مصمم به راه خود ادامه داده و بسیار امیدوار به احراز شرائط می باشد از نظر خود کارنامه ای موفق در زمان تصدی تربیت بدنی دارد وی که بقیه خدمتش را در دستگاه امنیتی گذارنده با انرژی و جویای نام است طبع شعر دارد در منطقه سوادکوه خوب کارکرده وسوار برموج افکار ناسیونالیستی است ادیانی را عامل رد صلاحیتش دانسته و با اکبری نیز مخالف می باشد گرچه بسیار اظهار ارادت به دکتر نعمت زاده می کند اما منتقد و معترض به عدم حضورش را در مجلس هشتم بوده وی را مدیر اجرایی و مناسب پیگیری امورات جاریه مردم نمی داند. او علیپور را هم که مدرک تحصیلی اش معادل از آب درآمده را بخاطر مسئولیت ناچیزش در شهرداری مفید برای جایگاه بزرگ مجلس نمی داند. وی در بروشور های تبلیغاتی خود را استاد دانشگاه لقب داده درحالیکه فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه آزاد و حق التدریس وصیت امام شعبه پیام نور شیرگاه می باشد. رابطه خوبی با علی آبادی دارد و مشاور نفت و نهادریاست جمهوری نیز از طرف ایشان است

      • از اهالی بالاتجنپاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 9 آبان 1390-0:0

        با اضافه کردن روستاهای تراجی کلا اذر و نقیب کلا ثلاث و دیودشت از بابل( که بیشتر مراودات اقتصادی و پزشکی خود را بعلت نزدیکی و اتصال به خطیرکلا انجام میدهند)به بالاتجن و تبدیل دو بخش در بالاتجن با مرکزیت خطیرکلا و دیگری در قراخیل اولا" این همه تنشها و حرف و حدیث ها حذف میشود ثانیا"مردم بهتر و راحتتر مشکلاتشان رو حل میکنن.ولی تورو خدا قراخیل را مرکز بخش نکنید زیرا در اون گوشه و کنار بالاتجن قرار گرفته و رفت و امد حداقل 90درصد مردم رو به مخاطره میاندازد اگر واقعا" جهت رفع مشکلات مردم باشند

        • سه شنبه 26 مهر 1390-0:0

          با امکانات و همتی که در خطیرکلا موجود است دیگر نیازی به همت مسئولین نیست چون هیچ اقدامی تابه حال برای انجا انجام نداده اند چون همه میدانند که خطیرکلائیها کارها را خودشان انجام میدهند

          • جمعه 22 مهر 1390-0:0

            يكي از مرض مسري كي اين روز ها بين مسئولين نمايندگان افتاده و فكر مي كنند روش توسعه مي باشد نابود كردن شهرستانها بخش ها و نهايت استان مازندران مظلوم مي باشد مي شود روستا بود اما همه امكانات را داشت . مي شود در همان قالب يك شهرستان به توسعه رسيد همانگونه كه در ساير استان هاي كشور اتفاق افتاده است.
            اما در مازندران همه با هم دست به دست هم دادند كه با تجزيه كردن شهرستانها آن را بذر كينه و اختلاف را بين مردم گسترش دهند
            عاجزانه از مسئولين مي خواهم بيشتر از اين به مازندران لطمه وارد نكنند.

            • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

              دکتر نعمت زاده دانشگاه کشاورزی ساری را سالها از نظر رشد واقعی عقب انداخت و الآن رشد دانشگاه ساری که از دانشگاه نوشیروانی بابل جلوتر بود به مراتب عقب تر افتاده است. ایشان از مدیریت فقط تشر زدن را بلد است و دائم برای منافع خود از این و آن استفاده می کند. تخصص در استفاده ابزاری از دین دارد و الآن دارد برای نماینده شدن سر مردم منطقه را کلاه می گذارد. یعنی واقعاً اعتراض سی روستا برای مقامات اهمیتی ندارد و فقط دکتر نعمت زاده اهمیت دارد؟ راستی این روزها دکتر نعمت زاده به نام دانشگاه خیلی در تلویزیون استان حاضر می شود آیا مسئولان تلویزیون استان می خواهند ابزار تبلیغاتی دکتر نعمت زاده شوند؟ آیا ناتوانی ایشان در دوره قبل را از یاد برده اند؟ مردم که از یادشان نمی رود.

              • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                همه آتيشا از سر همين نماينهد. وقتي توجمع قراخيلي ها مي شينه وعده مركز بخش رو به اونا ميده وقتي با خطيركلايي ها مي شينه مي گه من نمي ذارم اونجا مركز بخش بشه . اصلا مگه نبايد كار كارشناسي فرمانداري و استانداري و وزارت كشور در اين زمينه اعمال بشه . شما چرا هيزم اين آتيش شدي

                • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                  شيرگاه در شمال سوادكوه واقع است نه شرق . ضمنا به عنوان يك شيرگاهي حاضر به شهرستان شدن شيرگاه نيستم

                  • از ادارات شيرگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                    آقاي ادياني به جاي شهرستان كردن شيرگاه كه هيچ نصيبي از بودجه نخواهد برد كليج خيل را زير مجموعه شهرداري شيرگاه كنيد و برايش بودجه عمران شهري بگيريد كه به نظرات كارشناسي نزديك تر است چرا مي خواهيد شيرگاه را از سوادكوه جدا كنيد در حالي كه پيشينه اقامتي اصالتي مردم شيرگاه به ارتفاعات سوادكوه بر مي گردد . در جريان باشيد هر وقت بند پي با 2 نقطه شهري و دو بخش يك شهرستان مستقل شد آنوقت شيرگاه را شهرستان اعلام كنيد . آقاي ادياني شما كه براي مردم منطقه به خصوص جوانان كاري نكرديد بيائيد اين دم آخري كليج خيل را به شيرگاه ملحق كنيد شايد مردم منطقه به عملكرد منطقي شما ايمان بياورند.

                    • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                      صندلی داغ : آقای ادیانی حرف دلت رو روراست بگو ؟؟؟
                      ادیانی : چون من خودم شیرگاهی هستم و انتخابات نزدیک است دلم می خواد شهر شیرگاه به شهرستان تبدیل شود تا از شهرم رای بیاورم حالا تو مصاحبه با مازندنومه آخر عرایضم گفتم که شیرگاه شهرستان شود که مردم سایر مناطق حوزه انتخابیه فکر بد نکنند که من برای رای مجلس قول و وعده میدهم

                      • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                        می گویند دکتر نعمت زاده که قراخیلی است و قصد دارد وارد انتخابات مجلس شود چکش زده که محل خودش بخش شود.علیجانزاده هم که قبلا" بخشدار بود و در وزارت کشور آشنا دارد اعمال نفوذ کرده تا محل خودشان مرکز شود.راسته؟

                        • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                          به نظر من قراخیل همین الان یک شهر است و ویژگي بخش شدن را دارد.بقیه جاها فقط روستا هستند و توسعه کمی دارند

                          • پنجشنبه 21 مهر 1390-0:0

                            آقا حالا که با بخش شدن و شهر شدن مردم به جان هم می افتند خبآقایان ولشکنند و بگذتارند به همان وضع بماند.خلایق هر چه لایق

                            • معروفی راد پاسخ به این دیدگاه 0 0
                              چهارشنبه 20 مهر 1390-0:0

                              باز صد رحمت به دکتر ادیانی .ممنون سید


                              ©2013 APG.ir