تعداد بازدید: 3642

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 26 آذر 1391-7:7

خانه مطبوعات مازندران در گام جدید

تراز عملکرد و رویکرد خانه مطبوعات به مسائل صنفی نباید در حد امور سطحی و رفاهی متوقف بماند، بلکه خانه مطبوعات باتدوین یک استراتژی بلند مدت آمایش مطبوعات استان را مطابق سند چشم انداز مازندران 1404 مطالعه وبه داوری مجمع عمومی بگذارد/صلاح خانه درآن است طی فراخوانی افراد علاقه مند به همکاری در این سمت را به ارائه برنامه مکتوب و مدون دعوت نماید تا مشمول شائبه روزهای گذشته نشود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ایرج نیازآذری،منتخب دورپنجم هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران:پس از برگزاری انتخابات دورپنجم هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران و مشخص شدن ترکیب جدید هیات مدیره ،انتظارات برای تغییر و تحول اساسی در این خانه بالارفت؛ انتظاراتی که طی روزهای اخیردر بیان همکاران صنفی به وضوح مشاهده می شد.

 تغییر و تحول به معنای نادیده انگاشتن خدمات ادوار قبلی نیست،بلکه معطوف به نیازهای جدید اصحاب مطبوعات و تلاش برای ارتقای کمی و کیفی مطبوعات مازندران است.

 حوادث اخیر یکی از روزنامه های مازندران بازتاب سیاسی فراوانی در سطح استان داشت و علاوه برآن برخی رسانه های بین المللی نیز به دنبال بهره برداری از این حادثه شدندکه این طبیعت عصرارتباطات بوده و گریزی برای آن نیست،لذ ااهالی رسانه سطح بازتاب اقدامات خود را کوچک و درون استانی نپندارند و هوشیارباشند که می توانند جریان ساز یک حرکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطح بین الملل نیز باشند.

از این رو تراز عملکرد و رویکرد خانه مطبوعات به مسائل صنفی نباید در حد امور سطحی و رفاهی متوقف بماند، بلکه خانه مطبوعات باتدوین یک استراتژی بلند مدت آمایش مطبوعات استان را مطابق سند چشم انداز مازندران 1404 مطالعه وبه داوری مجمع عمومی بگذارد.

 انتخابات دورپنجم این پیام را به دنبال داشت که حداکثرسازی تاثیرگذاری رسانه های مازندران برای توسعه همه جانبه و متوازن استان خواست افکارعمومی است و خانه مطبوعات باید برای تحقق این مهم علاوه برتحول ساختاری و اصلاح فرآیندها زمینه پوست اندازی رسانه های مازندران را با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط دردستورکارخود قراردهد.

ازطرفی اجرای برنامه های خانه مطبوعات بدون همکاری مدیران رسانه ها و سایر عوامل مطبوعات دست یافتنی نیست؛برنامه هایی که باید به تدریج آغاز و با حوصله به سرانجام برسد.

تغییرنگرش لازمه تحول است و آموزش و یادگیری مقدمه آن،پس تدوین و اجرای یک برنامه آموزشی که بتواند سطح کیفی فعالیت های مطبوعات مازندران را ارتقا دهد یک الزام اساسی برای رهیافت به سوی اهداف پیش گفته است.

نظارت و سنجش مطبوعات ، توانمندسازی و آموزش مستمر اهالی رسانه ، پیش بینی بسته های حمایتی و تسهیلاتی ، برگزاری جشنواره های انگیزشی ،توجه به اقتصادرسانه ها و ایجاد دفاتر در شهرستان ها از ضروریات دورجدید است.

 بی تردید اجرای اهداف متعالی خانه مطبوعات به یک مدیرتوانمند فکری و فرهنگی نیاز دارد تا در سه سطح عمل کند.

 این مدیر که براساس اساسنامه مدیرعامل نام دارد باید توانایی تعامل با اصحابه متکثر رسانه ، دستگاه های اجرایی ، مجمع نمایندگان، نهادهای قضایی ،سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و اجرای برنامه های هیات مدیره منتخب را داشته باشد.

 مدیرعامل جدید باید دارای رویکردی نوین و استراتژیک باشد و جدا از قابلیت های اجرایی توانایی فهم پیچیدگی های سیاسی،اجتماعی و فرهنگی روز را داشته باشد.

 ازاین جهت صلاح خانه درآن است طی فراخوانی افراد علاقه مند به همکاری در این سمت را به ارائه برنامه مکتوب و مدون دعوت نماید تا مشمول شائبه روزهای گذشته نشود.


ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • خبرنگار-ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

    اوف خدا همکاران محترم ونامحترم بس کنید آروم بگیرید. از دست شما آبرو نداریم بخدا. این سایت ها رو به غیر از شماها دیگران هم می خونند .توروخدا به فکر یک ذره آبرو برای ما باشید....

    • خبرنگاران مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

      آقای ایرج نیاز آذری گرامی ، حضورت در حانه مطبوعات آنقدر اثر گذار و قوی هست که عده ای کوته بین زبان به یاوه گویی بر علیه شما باز کردند.همچون کوه استوار باش

      • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

        اقایون خبرنگار یک مسئولیت وپست درست وحسابی برای اقای نیاز دست وپا کنید تا ارامش بگیرند وخیال شما هم راحت شود ما همیشه پیگیر اخبار مازندران وبابل هستیم هیچ خبری ازین اقاندیدیم مگرچند مقاله کلی وجهت دار .خبرنگار بیخبرمبارک.

        • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

          جلسه انتخابات هیات رییسه دوره پنجم خانه مطبوعات استان مازندران هم برگزار شد ، گرچه امسال حقیر بنا بر محرومیتی که دارم از شرکت در این جلسه و مراسمی که نیز پیش از این در چالوس برگزار گردید ، محروم بودم ! ولی از طریق دوستان ازحاشیه های همیشگی این انتخابات که همچون دوره های قبل بلکه هم بیشتر بود مطلع شدم و ای کاش مدیران وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کمی بیشتر رعایت قانون را می نمودن تا اینگونه مورد انتقاد دوستان قرار نگیرند و حاشیه نویسی ها یکی بعد از دیگری اتفاق نیافتد!
          درهر حال برای همه همکاران عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی استان سرسبز مازندران آرزوی موفقیت دارم و امید است بتوانند خدمتی نوین به این قشر سراسر زحمت و بی منت ارائه دهند...

          • خبرنگاری کوچک در خانواده 670 نفره مپاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

            از همه دوستان و همکارانی که برای تعیین سرنوشت خود پا به عرصه انتخابات گذاشته و در رای گیری شرکت کردند باید بعنوان برندگان انتخابات نام برده و به همه دست مریزاد گفت. در حقیقت باید به آنها تبریک گفت . حالا که شرایط بعد از انتخابات حساس تر از همیشه است باید از بی مهری ها دوری کرده و آستین همت بالا بزنیم تا در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی مطبوعات استان بکوشیم. اگر یک نفر در خارج از استان این کامنت ها را بخواند تصور می کند که در خانه مطبوعات استان چه خبر است که اهالی رسانه اش این گونه به جان هم افتاده اند. برادران و خواهران عزیز اگر هدف کار کردن است نیازی ندارد که حتما عضو هیات مدیره باشید. بیایید کدورت ها را کنار زده و برای سرافرازی جامعه ای که عضوی از آنیم قدم برداریم. چرا با طرح اینگونه مطالب که نه دردی از جامعه مطبوعات را دوا می کند و نه بر بالندگی عرصه رسانه می افزاید می خواهیم فرصت و وقت رشد و پیشرفت را از جامعه رسانه ای استان بگیریم. اگر اهل کار هستید. اگر فکر و ایده ای نو برای کار دارید. اگر غم مطبوعات و اهالی خبر را می خورید. اگر دلسوز نامرادی های پیش روی مطبوعات هستید. اگر می خواهید رسانه استان سری توی سرها در بیاورد، خوب این گوی و این میدان. مگر مانعی برای کار وجود دارد که شما نگران آنید؟ بیایید شبرینی این انتخابات پر شور را به کام همدیگر تلخ نکنیم. جامعه رسانه ای استان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرمش است. این کشتی برای عبور از دریای ناملایمات به خود محوری و غرور به کاشتن بذر های کینه و عداوت به سرسختی های بچگانه و ... نیاز ندارد. اگر می خواهیم رو به جلو حرکت کنیم باید دست در دست هم و با هم فکری هم بستر های لازم را برای بالندگی مطبوعات استان فراهم کنیم. آرزومند غروب اختلافات در جامعه رسانه ای و طلوع خورشید همدلی هستیتم. تا طلوع فاصله ای نمانده است .بجنبید که دارد دیر می شود.

            • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

              تورو خدا فقط به این خبرنگاران گیر ندهید راست می گوید به بقیه گیر بدهید که بدون رقابت همش دارند ابقا می شوند.

              • م.ب /خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                اقای نیاز آذری
                اگر مومن هستید و به خدا اعتقاد دارید جواب کسانی که مدعی هستند حتی یک خبر هم به نام شما در پیک خزر در سالهای اخیر چاپ شد را بدهید
                اگر به خدا و روز قیامت اعتقاد دارید پاسخگو باشید برادر من

                • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                  اینا رو ول کنین!! اگه مسکن خبرنگاران غرب استانه، چرا خانم درواری ثبت نام کردن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  • خبرنگار سارویپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                    قابل توجه مدیرکل ارشاد خبرنگاران ساروی چقدر مظلوم هستیم آقای مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی واقعا ما خبرنگاران ساروی چقدر مظلوم هستیم آبا خودتان باورتان می شود؟ در انتخابات خانه مطبوعات استان مازندران شاهد تخلف و تقلب در بحث قانون اجرای انتخابات بودیم و همه شما در دفاع از دهقان که بتواند به خوبی انتخابات را برگزار کند سکوت کردید. آقای مدیرکل آقای نیاز آذری و آقای برمکی بعنوان خبرنگار پیک خزر در این انتخابات شرکت کردند و این در حالی صورت گرفت که آقای نیاز آذری دارای حتی یک خبر هم به نام خود در پیک خزر نباشد و آقای برمکی نیز شاید یک یا دو خبر به نامش درج شده باشد. اساسنامه انتخابات خانه مطبوعات که خود قانونی برای برگزاری انتخابات است صراحتا اعلام می کند که هر خبرنگار باید سه سال متوالی در یک نشریه کار کند و دارای بیش از 8 خبر در طول یکسال باشد چطور وقتی آقای برمکی مدت یکسال است آن هم سرپرست هفته نامه پیک خزر در استان مازندران شد که خودش در معرفی خودش در سالن اعلام کرد من سرپرست این هفته نامه در استان مازندران هستم چطور تایید شد؟چطور قانون به ایشان اجازه داد در حوزه روزنامه نگاران بیاید مگر ایشان سه سالشان تمام شد؟پس قانون کجا رفت؟ آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران آقای نیاز آذری که تاریخ معرفی نامه ایشان به یکسال هم نمی رسد چرا در حوزه خبرنگاران حضور یافت؟ آقای نیاز در کدام جلسه خبری ساری و حتی شهرستان بابل حضور یافتند و خبر آن به نامش چاپ شد و امروز ادعا می کند خبرنگار است و می خواهد از خبرنگاران دفاع کند؟ آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای نیاز آذری سه سال گذشته سردبیر هفته نامه کشاورزی بوده و دو سالی است فقط در رسانه های مجازی مقاله می نویسد و مقاله ایشان در بعضی از نشریات چاپ می شود و حال ایشان چطور بعنوان خبرنگار پیک خزر حضور می یابد جای سوال است؟ آقای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس خانه مطبوعات استان جناب آٔای دهقان که مجری برگزاری انتخابات بود ضمن اینکه این موضوع را نادیده گرفت حضور خانم سلطانی نیز جای سوال دارد زیرا ایشان نشریه خود را به آقای نعمتی اجاره داده است. بحرحا انتظار جامعه خبری استان از شما مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است به طور دقیق و ظریف موضوع را بررسی کنید اگر ملاک قانون است پس قانون را اجرا کنید مخصوصا آنجایی که به صراحت کامل می گوید عضویت سه سال متوالی در نشریه. نگذارید بی قانونی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی باب شود و اگر واقعا صحت داشت با همه افرادی که در تایید پرونده ها دخالت داشتند برخورد شود حتی کارشناس آن اداره زیرا نباید قانون نادیده گرفته شود. اما به یاد داشته باشید اگر آقایان اثر با مهر و امضای مدیرمسئول تحویلتان دادند حتما بررسی کنید زیرا این آثار مربوط به خبرگزاریها است که با پاک کردن منابع با خودکار امضا می کنند که مربوط به فلان خبرنگار است. آقای مدیر کل امروز می گویند آقای نیاز خبرنگار خبرگزاری بوده،مقاله می نویسد و یا سردبیر پیام کشاورز بوده همه اینها درست اما فراموش نکنیم که ایشان بعنوان خبرنگار پیک خزر معرفی نامه آورده و در این انتخابات حضور پیدا کرده است و براساس قانون و اساسنامه انتخابات خانه مطبوعات باید سه سال متوالی در آن نشریه و بیش از 8 الی 10 خبر داشته باشد که ایشان ندارد. ضمنا جناب آقای خانی نیز در همه جلسات خبری در ادارات و نهادهای ساری در کنار ما حضور داشته و قلم می زند بعنوان خبرنگار روزنامه ایران و ایران زمین و خبر های ایشان در آن روزنامه چاپ می شود و حال با توجه به اینکه حوزه خبرنگاران و روزنامه نگاران سراسری حذف شده بود می بینیم که ایشان به نام یک نشریه محلی حضور پیدا کرده است و این در صورتی است که براساس اساسنامه خانه مطبوعات باز ایشان در هر سال 14 اثر در آن نشریه محلی ندارد و شاید شاید هم سه سال متوالی فعالیت ندارد. خانه مطوبوعات استان و کارشناس مطبوعات آن اداره در حوزه روزنامه نگاران بر اساس قانون که می گوید در این حوزه هر فرد باید سه سال متوالی در نشریه معرفی شده فعالیت و دارای 14 اثر باشد نظارت کافی نکردند و شاهد آن هستیم هر سه عزیزی که رای آوردند دچار مشکل هستند. در پایان از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران،حوزه حراست آن اداره کل خواهشمندیم بر اساس قانون وضعیت این سه خبرنگار را موشکافانه بررسی کنند و یادمان باشد این عزیزان در هر کجا خبر می نویسند و کار خبری می کنند اما بر اساس اساسنامه دارای سه سال فعالیت متوالی و 10 اثر در طول سال از نشریه معرفی شده ندارند.

                    • ساروی-عضو خانه مطبوعاتپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                      ببخشید آقا یا خانم محترم من در جلسه حضور داشتم کمترین چیزی که بنظرآنجادر معرفی نیاز آذری محسوس بود اینکه بگویند از پیک خزر هستندواقعاعرض می کنم. عجب آدم هایی پیدامی شوند گفت من فعال رسانه ای هستم مطالبم منتشر می شود.آهان چون نیاز مقاله می نویسد نباید می گفت من خبربیار... پیک خزرم با آن ... در ساری.بس کنید خیلی جرات داری و زرنگی بیا برو جلوی... بگیر که چندسالی هست کنگر خورده اند و لنگر انداخته اند.

                      • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                        با سلام
                        بهار رسانه ها دوران سید محمد خاتمی بود یادش گرامی باد خدایا این مرد بزرگ و اندیشه بزرگ را برای ملت ایران نگه دار.
                        درود خدا بر او باد.
                        نهادهای مدنی در آن دوران تولد دوباره یافتند

                        • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                          به جناب آقای ایرج نیازآذری تبریک گفته و امیدوارم بتواند با مشی استقلال از زر و زور و تزویر علی الخصوص... که مانع هر نوع تحول از اندیشه تا عمل است ار عهده اعتماد هم صنفان خود برآید .نیک می دانند که حساسیت رسالت حرفه ای بیش از مدیریت یک رسانه است و کسب عنوان اگر هدف باشد ره جایی نخواهد برد مانابودن تان به اندیشه ای است که جاری ساخته و اثر مثبت برجای گذاشتن است نه جایی برای ارتباط گرفتن و شرکت در جلسات و.... پس ماندتان را با چاره جویی های کارگشا و باج ندادن به این و آن و قانونمداری و دوری از قدرت تعریف کنید. به اصحاب رسانه نیز به مناسبت حفظ این نهاد مدنی که یادگار مردی از جنس باران است باید تبریک گفت و بهار رسانه ها و بهار اندیشه ها را با یادآوری بزرگان و نیکان و بنیانگذاران اینگونه انجمن ها گرامی بدارید زیرا در این برهوت و کویر یاد باران نیز می تواند حیات بخش باشد. بدرود

                          • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                            موفق باشید

                            • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                              جناب آقای نیاز صداقت چیز خوبی است اما شما که همیشه از صداقت حرف می زنید و خود را انسان مومن می دانید چرا با دروغ رای آوردید شما کجا حتی یک خبر در پیک خزر دارید آیا شما در طول دو سال گذشته یک خبر هم به نام شما در نشریه پیک خزر چاپ شد؟آقای نیاز شما که بعنوان خبرنگار پیک خزر در این انتخابات حضور پیدا کردید در کدام جلسه شرکت داشتید و خبرتان در پیک خزر چاپ شد؟چرا دروغ برادر واقعا از شما بعید بود با احساسات خبرنگاران بازی کردید؟چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مودبانه و با غرور استعفا بدهید و از همه عذرخواهی کنید اما هیچ وقت با دروغ و کلک وارد مجموعه ای نشوید

                              • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                                ایا لابی گری وملاقات پشت پرده وپیغام وسایر راههای مرسوم ناپسند در این خانه جایی ندارد اگرچه باورش خیلی سخته ولی کاش صداقت را از خودمان شروع کنیم وبعد دیگران رابه ان ترغیب کنیم


                                ©2013 APG.ir