تعداد بازدید: 2709

توصیه به دیگران 22

جمعه 8 دی 1391-12:31

با ادبیات شین آباد

به بهانه درگذشت دومین دانش آموز مدرسه شین آباد/جامعه و مسولانش بدانند که اگربچه های معصوم "شین آباد"در آتش بی تدبیری آشکار متولیان آموزش و پرورش سوختند و کسی خویش را پاسخگونمی داند و به طعن و کنایه از"حوادث آینده" عذرخواهی می کنند،تعجب نکنند؛زیراهمین هاسال هاست که آتش درخرمن زندگی معلمان انداخته اند و باهمین ادبیات با معلمان سخن می گویند!


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:فرمایش های آقای وزیر نسبت به حادثه ی "شین آباد"،عرق شرم و خجلت را بر پیشانی معلمان و فرهنگیان نشاند.

ما همچنان در بهت و حیرت این آبروریزی هستیم که درپی هویداشدن بی تدبیری های حاکم بر فضای آموزش و پرورش (که همواره فرهیختگان فرهنگی نسبت بدان هشدارمی دادند و پاسخ های ناروائی را ازهمین آقایان پرمدعا می شنیدند)پاسخی به این ظلم مضاعف برجامعه ایرانی و فرهنگی داده نشد.

جامعه و مسولانش بدانند که اگربچه های معصوم "شین آباد"در آتش بی تدبیری آشکار متولیان آموزش و پرورش سوختند و کسی خویش را پاسخگونمی داند و به طعن و کنایه از"حوادث آینده" عذرخواهی می کنند و نسبت به فروافتادن جامعه از مرگ دانش آموزان با بی خیالی ازآن سخن می رانند،تعجب نکنند،زیراهمین هاسال هاست که آتش درخرمن زندگی معلمان انداخته اند و باهمین ادبیات با معلمان سخن می گویند!

باتاسف و ازسرناچاری باید گفت که مماشات ومصلحت بینی های نسنجیده بعضی ازنمایندگان درسوال نکردن و به استیضاح نکشاندن آقای وزیر،او را در بیان این عبارات،تشجیع نموده است!

آنهایی که پایان کار دولت را دلیلی برعملی نکردن استیضاح عنوان می نمایند،مگرمصلحت دولت را ازخود دولت بیشتربلدند که نمونه اش عزل وزیر بهداشت در روزهای اخیراست!؟

درهیچ کجای قانون نیامده که قصوری اگر ثابت شد و بی کفایتی اگر مشاهده شد،صرف اینکه چندماه مانده به آخردولت ،باید با آن مماشات شود،این عین بی عدالتی وعین بی قانونی است.

وزیری که درقبال مرگ نوگلان دانش آموز با نیشخند نزد افکارعمومی ظاهرشود،شایستگی ماندن در وزارت آموزش وپرورش راندارد؛بماند که دیدیم چگونه حاکمان کشور آمریکا-که دشمن می نامیمش-در قبال مرگ دانش آموزان کشته شده به تیرغضب دیوانه ای،آبروداری کردند.

باتاسف بایدگفت فضای حاکم بر این مجموعه ی عظیم مورد اعتراض قاطبه ی فرهنگیان است، اماکاری ازدست کسی برنمی آید و فقط مزید اطلاع است!

 فرهنگیان خیررسانی به افراد هم قبیله و اعضای خانواده و تشکیل رانت و دادن حق برادرانه را درمدیریت آموزش و پرورش سال هاست فریادمی کنند،اما کسی را پاسخگو نمی بینند.

آقایان! حتما"باید آوار و آتش برسرمان فرود آید و مثل "دانش آموزان شین آباد"بسوزیم تا از این مصائب برهیم؟

سکوت نمایندگان نسبت به مواضع و رفتار آقای وزیر،در حوادثی چون "شین آباد" ظاهرا"نوعی قدرقدرتی کاذب را در مدیریت آموزش و پرورش برجسته نمود که هرکاری را بخواهد می تواند انجام دهد!

چه کسی است که نداند آرامشی را که به ظاهر در مدیریت آموزش وپرورش می گذرد و ندیدن ها و نگفتن هاو نخواستن هائی که با ظاهری آرام اما طوفانی در درون مشهوداست،محصول ناکارآمدی مدیریت ناتوان آموزش وپرورش است؟

توقع داریم دلسوزان "بصیر"و"بیدار"نظام این مصیبت و بلاهتی را که دامنگیر آموزش و پرورش شده است،برهانند!

ای نمایندگان محترم وکسانی که ازشما کاری برمی آید،جای سوال جدی است که که چرا در قبال شکل گیری ناهنجاری هایی که تار و پود بنیان های جامعه را نشانه رفته، سکوت می کنید؟

چرا د مقابل انحصارگرائی و ناکارآمدی که به جان وتن معلمان و فرزندان تان در آموزش وپرورش افتاده و معلم و دانش آموز را بی انگیزه و بی علاقه به بسیاری ازمفاهیم اخلاقی و انسانی و...کرده،سکوت می کنید؟

نگاهی به سخنان آقای وزیر کنید!به رغم اینکه سایه ی غول آسای تورم داد مراجع عظام را درآورده و زندگی معلمان را به زیرصفر برده،آقای وزیر اعلام می کند که آموزش و پرورش ما می تواند الگوئی مناسب برای دیگر کشورها باشد!

باید دانست هرگونه قضاوت بدبینانه و متوهمانه نسبت به معلمان و دانش آموزان خیانتی نابخشودنی نزد ملت و تاریخ ایران عزیزاست.

ندیدن پتانسیل ها و شایستگی ها و سپردن امور به دست برخی از منصوبان ناموفق اداری و به کاربردن ادبیاتی که شان معلمان و حیثیت وزارت آموزش وپرورش را خدشه دار نماید،بدون ملاحظه بایدگفت خیانتی است نابخشودنی!


  • طاهری س مپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 23 دی 1391-0:0

    سپاس ازتوجه جدی ومطالب ارزنده ی شما.
    آرزوداریم روزی درایران شایسته سالاری رالمس کنیم. آرزومندیم دراین سرزمین قانونمندان ووطن دوستان ودینمداران واقعی سرکار بیایند.خدایا دستان سیاست بازان ایرانی ستیزداخل وخارج را قطع نما ! خدایا صالحان راحاکم فرما!

    • يکشنبه 17 دی 1391-0:0

      من هنوزآقای اسلامی راباعینک دودی ندیدم اگرکسی برای پیشبردکارش فکرمی کنداگراینجوری حرف بزندکارش پیش می رودشایدبه اوحق بدهم-آدم که بچه معلم باشدبخودش حق می دهدجامعه معلمین رابشناسدودغدغه دانش آموزان راخوب طراحی کندامااین آقاکه بالا بیست واندی سال معلمی است باید به این معلم زاده(بخوانیدلابدیکی ازسفارش دهندگان آقای رئیس)برای چگونه سوال کردن ونقدازوزیرمحترم اقتداکند!بیچاره سیدهادی حسینی!چه پیشنهادهائی رابایداجرائی بکند؟آنهایی که اینگونه غیظ وغضب ازانتقادبجائی رابرنمی تابندتازه ناصح هم می شوند!یادداستان گرگی که می خواست بره ایی رابگیردولباس شبانی پوشیده بودافتادم!حالا بیاپنداوراهم بشنو!اگریک پفکی هم جایزه می دادی که برایت لالایی می کردم ونازآقاوزیررامی کشیدم خیلی باحال بود،کادوازطرف ریس سازمان ماهم می خریدی بدنبود،برای ایمنی یافتن ازهرنوع عصبانیت معلمان دوپارچ آب سردازطرف آقای وزیربه معلمان می آوردید!بدنبود،عینک دودی که سفیدنمی بینه!!!!!!مطمئنی که عینک دودی سیاه سیاه می بینه؟جامعه معلمان باورکن خیلی زیباست قشنگ وروشنائی بخش ،معلمان بی دغدغه به اندازه ه ه ه ه ه ......500تا700هزززززززززارتومان حقوق می گیرندچه خبره؟مگه وزیرومدیرکلشان بیش از4تا5میلون می گیرند؟نفهیمدم دیالوگ ودیالکتیک چه جایگاهی توبحث پرطمطراق جناب آقای....داشتند؟شرط بلاغ گفته شدگوش شنواپیداشدباآقای وزیرمعامله می کنیم !!!!بیایدبانماینده های معلمان بنشیندتا"حرف حساب"مشخص شود،جرات وجسارت وحق گوئی آنموقع مشخص می شود...آنوقت دیگرپرده برافتاده باشدکسی نمی تواندپشت نام بی نشان وگمنام جابخوردو"پز"حق بجانب بدهد....شایدخداروزی این آدمهارااینجوری می رساند...بدرود

      • حیدری سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        شنبه 16 دی 1391-0:0

        سلام وتقدیر از برادر فرهنگی ام جناب اسلامی
        همیشه عینک دودی بر چشم داشتن وسیاه وسفید نگریستن به جامعه وموضوعات اجتماعی زیبا نیست، خصوصا برای شما که خود از قشر فرهنگی هستید و حتما در کلاس درس شیوه نقد وایجاد یک دیالوگ یا نهایتا دیالکتیک را به دانش پژوهان خود می آموزید. بنده معلم نیستم اما معلم زاده ام. با دغدغه دانش آموز و جامعه معلمین هم آشنایم. جناب اسلامی؛ بی تدبیری وزیر وبی مبالاتی نمایندگان موضوعی بود که در چند سطر نوشتار شما موج می زد . اما خوشحال شدم که سطور شما را طویل نیافته ام. ترسم برآن بود اعضای شورای شهر ، شورای عالی، شهرداری، وزارت خارجه و....هم مقصر شمرده می شدند. واگر براستی چنین کتابت می کردید شاید بهتر مقصود رسانی می کردید. رفیق عزیز؛ ابراز خواست های صنفی نباید به گونه ای باشد که شائبه نگاهی سیاسی که خیر، ابزاری را به دست دهد. شما به جای پرخاشگری جدلی می توانید به همان سید هادی حسینی که متنخب شما ومطلوب شما در انتخابات گذشته بود رجوع وپیش نویس طرحی را به خدمت آن بزرگوار تقدیم یا لااقل راهکارهای قابلی را ارائه تا در عرصه ملی به کار گرفته شود وشما هم به تکلیف و رسالت خطیرتان جامه عمل پوشانیده باشید. فحش دادن کار شما اقشار معلمان فرهیخته نیست و با این مدل دلسوزی ها هم ساختار اصلاح وجامعه ایمن نمی گردد.
        من آنچه شرط بلاغ است می گویم
        خواه پند گیر خواه ملال
        با تقدیم احترام...

        • یوزارسیفپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 13 دی 1391-0:0

          با این رئیس جمهور این چنین وزیری جای تعجب ندارد .مدعی و حراف بزرگی که آموزش وپرورش را با بی تدبیری ونصب مدیران نالایق وبرنامه های بدون مطالعه به نابودی کشاند

          • سه شنبه 12 دی 1391-0:0


            اي برادر! اينها كه چيزي نيست بزرگتر از اين بچه ها از بين ميروند كسي حرفي نمي زنه...

            • دوشنبه 11 دی 1391-0:0

              آقا عبی!چشم وگوش شماکه بازاست بفرمائیدکه آقای حاجی بابائی چه برنامه هایی برای خدمات به معلمان انجام دادند؟آری زورش رسیدبن کالاهای اساسی راقطع کرد،یارانه مسکن اززمان به وزارت رسیدنش قطع شد،بودجه آموزش وپرورش اندک وحقوق معلمان تا15هرماه هم نمی رسد،هرچه آدمهای پرمدعاوبی عمل وظاهراندیش بودندبه منصبی گمارده شدند،بلبشوئی که درجذب نیرودرزمان ایشان حاکم بودفقط خدابایدسزای اورابدهدکسی تواین دنیا حریفش نمی شود...آری چشم وگوش شماممکن است به واسطه ی خیری که به شمارسیده بازباشدامازندگی معلمان دیگه نابودشد/احسن به اسلامی وکسانیکه ازمعلمان ودردهایشان می نویسند

              • دوشنبه 11 دی 1391-0:0

                نمي شود كوتاهي و اشتباه يك خدمتگزار و معلم را به يك وزير نسبت داد. اين همه كارهاي برجسته و بزرگ در آموزش و پرورش در حال انجام است و نبايد اين ها را فداي يك قصور و كوتاهي كرد . منصافانه ببينيم و منصفانه فكر كنيم و منصفانه حرف بزنيم. آقاي اسلامي بزرگوار منصفانه بنگريد و لجاجت و حقد و كينه را كنار بگذاريد. به حق در دوران وزارت آقاي حاجي بابايي اگر درست بينديشيم خدمات و برنامه هاي خوبي به اجرا درآمد كه چشم و گوش حقيقت بين مي خواهد....

                • دوشنبه 11 دی 1391-0:0

                  ظاهرا دوست جبابعالي در نشست خبري اديبات شين آبادي داشته اند در هر صورت شما نان تان راميخوريد

                  • شیردره ایپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    دوشنبه 11 دی 1391-0:0

                    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
                    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

                    • يکشنبه 10 دی 1391-0:0

                      از آنجایی که یکی دیگر از دانش آموزان حادثه ی آتش سوزی شین آباد از دنیا رفته و آنهایی که باید به مردم تسلیت بگویند سرشان شلوغ است و اشک شان هم که مثل اوباما دم مشک شان نیست که بخواهند قطره اشکی بریزند و غیره این جانب وظیفه ی خود دانستم که این ضایعه را به خانواده ی این دختر و مردم ایران تسلیت بگویم.
                      در ضمن چون آنهایی که باید معذرت بخواهند ( استعفا و هاراگیری پیشکش) معذرت را دون شان مرد می دانند آن هم مرد کت و شلواری. این جانب به عنوان یک شهروند این مملکت ( که در هر اتفاقی که در این مملکت می افتد و هر کم و کاستی که وجود دارد خودم را سهیم و مقصر می دانم

                      • يکشنبه 10 دی 1391-0:0

                        البته جناب آقای رنجبر،براساس آموزه های دینی هیچ کارغیرانسانی وغیرمنصفانه ازهیچ کس پذیرفته نیست ثانیا"اگرصداوسیمااینکارراکردمگرصداوسیمای یک کشوردیگربود؟همین صداوسیمایی است که کارهای خام وصدمن یک غازآقای وزیررابارهاناموجه ودرتخریب شان وکرامت معلمان پخش کردوبراین اساس واطلاعاتی که یکسویه به جامعه پمپاژمی شودمجبوریم که داشته هایمان راباخبری که رسمی هم هست تنظیم کنیم شمااگرزورتان به آنهامی رسدبه آنهابگوئیدتا خبرهارابرای همه مردم منصفانه پخش کنندوفقط به تخریب "بعضی ها"نپردازند

                        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 10 دی 1391-0:0

                          عده ای اعتقاد دارند که لبخند وزیر اصلاً ربطی به آسیب دیدگان شین آباد نداشت و عده ای غرض ورزانه با کاری دیجیتالی صحنه موضوعی که مربوط به زمانی دیگر بود را برای جوسازی با صحنه شین آباد ممزوج کردند و اینطور نشان دادند که وزیر در ملاقات با کودکان شین آباد دارد لبخند می زند. مسلمانی هم چیز خوبی است کدام مسلمان دل آن را دارد که با دیدن صحنه های زجر آور سوختگی کودکان بی دفاع و بی گناه دلشاد باشد و لبخند بر لب داشته باشد؟ من فکر می کنم برای مقابله با ناکارآمدی، ضعف مدیریتی، ناتوانی وزیر در حل مشکلات و معضلات اطلاعات و موارد فراوانی وجود دارد که اصلاً نیاز به استفاده از این ابزار نیست. بهتر است اول صحنه دقیق را بدون دستکاری و تقلب در ارائه به دقت رویت کنیم و بعد در مورد ارتباط دادن آن با کارکرد شخص و بی رحم نشان دادن فرد تصمیم بگیریم تا در پیشگاه خداوند مسئول نباشیم. آنگونه که در سیما گزارش شده این موضوع که وزیر بر مصائب کودکان لبخند می زند یک کار حرفه ای بازی با صحنه ها به صورت استفاده از نرم افزار بوده و در صورت صحت این ادعا این یک خیانت به انسانیت و حرفه خبرنگاری است. ما هرگز مجاز به صحنه سازی برای هیچکس نیستیم و دین ما چنین اجازه ای را حتی برای کفار به ما نمی دهد تا چه برسد به مسلمان و آنهم شیعه. البته بنده خود یکی از منتقدان به کارکرد وزیر آموزش و پرورش می باشم ولی دوست ندارم اینگونه ناجوانمردانه ایشان را مورد حمله قرار دهم.

                          • شنبه 9 دی 1391-0:0


                            این صدا و سیما که اشممه، کم کم دیمه باور کردمه که کسی نمرده،وشون دیگه کی هسسنه

                            • رضا محمدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 9 دی 1391-0:0

                              با سلام دوست گرامی
                              مطالب شما بسیار جالب و شنیدنی بود. اما کو گوش شنوا. اینقدر قدرت در این دولت جذاب و دوست داشتنی شد هیچ کس به هر قیمتی به ترک آن نیست.


                              ©2013 APG.ir