تعداد بازدید: 4537

توصیه به دیگران 17

پنجشنبه 22 فروردين 1392-22:15

همایش رهاسازی ماهیان قرمز؛مردم حاضر،شهردار و شورا غایب!

گزارش+عکس+حاشیه های همایش رهاسازی نمادین ماهیان قرمز در آمل با حضور مردم و غیبت شهردار و شورای شهر


مازندنومه:دهمین گردهمایی و همایش سالانه و مردمی رهاسازی نمادین ماهیان قرمز در آمل برگزار شد.  میزبانی این همایش که در عصر پنج شنبه 22 فروردین 1392 در پارک دهکده طلایی آمل برگزار شد را موسسه زیست محیطی مردم نهاد دیار سبز مازندران برعهده داشت.

این موسسه که با نام مریم پروین، از چهره های نام آشنا و از فعالان اجتماعی آمل و از موسسان اصلی این موسسه گره خورده است،یکی از فعال ترین و مهم ترین تشکل های مردم نهاد در زمینه فعالیت های زیست محیطی در مازندران است .

 موسسه دیار سبز مازندران با مدیر عاملی فرخ داورپناه،یکی از چهره های فعال در عرصه فعالیت های اجتماعی،اقتصادی و مدیریتی آمل از نقش مهممی در ارتقا فرهنگ آشتی و مهربانی با طبیعت برخوردار است.

به گزارش مازندنومه،این همایش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد و با سخنرانی مدیر عامل موسسه دیارسبز مازندران به نمایندگی از هیات مدیره این موسسه و نیز پخش موسیقی محلی،شعرخوانی چند کودک خردسال،و شعر خوانی شاعر و هنرمند توانای آملی حشمت الله ایاز ادامه یافت و در پایان نیز با رهاسازی نمادین ماهیان قرمز در استخر پارک به پایان رسید.

در حاشیه همایش

این همایش همه ساله و در سال های گذشته با حضور شهردار و شورای شهر آمل برگزار می شد و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در برنامه های سال های گذشته اقدام به آوردن گل و گیاه به میان مردم می کرد و شهرداری نیز مسوولیت پذیرایی از مردم شرکت کننده در این همایش را برعهده می گرفت،اما امسال جز خدیجه قدرت -عضو شورای شهر آمل- که البته از اعضای موسسه دیارسبز مازندران نیز به شمار می آید،هیچ یک از اعضای شورای شهر و منتخبان مردم در شورای شهر به رغم دعوت از آنان ،حضور نداشتند و در میان مردم دیده نشدند. 

 غیبت شهردار آمل هم در این همایش به چشم می آمد.

 از گل و گیاه اهدایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری آمل و  پذیرایی مردم از سوی شهرداری آمل نیز خبری نبود.

برخی معتقدند حضور نیافتن اعضای شورای شهر دراین همایش که در آن مریم پروین و لطف الله آجدانی نیز حضور داشتند،در  شرایطی اتفاق افتاده است که این شورا در روز پنج شنبه 15 فروردین 1392 در میزگردی مورد نقد قرار گرفت؛ میزگرد و نقدی که بازتاب گسترده رسانه ای داشت.

به رغم حضور نیافتن شهردار و اعضای شورای شهر آمل در این همایش،حضور گسترده گروهی ازفعالان اجتماعی،شخصیت های علمی و فرهنگی و نیز برخی از کاندیداهای احتمالی چهارمین انتخابات شورای شهرآمل و به ویژه حضور گسترده و پرشور و بی نطیر صدها زن و مرد آملی علاقه مند به حفظ محیط زیست از خردسالان تا جوانان و بزرگ سالان و کهن سالان،چشمگیر و دلنواز بود.

دیدار و گفت و گوی گروهی از فعالان اجتماعی و فرهنگی آمل با یکدیگر و به ویژه دیدار بعضی از کاندیداهای احتمالی انتخابات شورای شهر آمل با مریم پروین و لطف الله آجدانی،مورخ و روزنامه نگار،در طی و پایان این همایش بسیاری از نظرها را به خود جلب کرده بود.


  • شنبه 24 فروردين 1392-0:0

    ای کاش فرهنگ نخریدن ماهی هم روزی در ما ایرانی ها نهادینه شود.به شکلی احترام به این موجود زنده بگذاریم و مردنشان در تنگ های ماهی عادی نشود(هر چند که مدتهاست که ماهی در کدام خانه زودتر می میرد خیلی عادی شده)اما بیاییم به فرزندانمان آموزش دهیم که آزادی حق هر موجودی است.البته برای این فرهنگ سازی مدتها وقت و هزینه لازم است.اما باز هم جای شکرش باقی است که این رها سازی برای مردم جا افتاده است.

    • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
      شنبه 24 فروردين 1392-0:0

      باسلام . ازآقا یا خانم ابراهیم زاده بخواهید که اگر می شود نام اول شان را نیز قید فرمایند . چون که بعضی ها گفته اند که ایشان - گویا -از بستگان جناب آجودانی هستند . هرچند که اگرمنطقی فکرکنیم ، این که شهروندی بیاید ازفعالیت های کسی درامورشهر قدردانی ویا حتی انتقادکند ولو این که فامیل آن شخص باشد ، هیچ اشکالی ندارد. مع الوصف جهت رفع شبهات بهتراست که نویسنده ، با مشخصات کامل معرفی شود .

      • دوستدارآمل پاسخ به این دیدگاه 1 0
        شنبه 24 فروردين 1392-0:0

        باسلام چرااینگونه مسائل را انقدر بزرگ می کنید که بعضی ها خیال می کنند که درشهر آمل کاری نشده .چرادرهمایش امسال کاندیداهای احتمالی شورا حضور داشتند مگر متینگ انتخاباتی بود! ؟وچرا این افراد درسالهای گذشته حضور نداشتند وآلان کاسه داغ تر از آش شدند !؟چرا تا چند ماه به پایان عمر شورا باقی ماند اقایان به فکر عمران وآبادانی شهر افتادند واگر دلسوز شهر بودند چه طرح وپیشنهادی به شورا وشهرداری تاکنون ارائه دادند !برگزاری میزگرد در دفتر هفته نامه ای که مدیر مسئول آن حتی در 7 شماره منتشر شده چقدر اخبار آمل را کار کرده است !؟ چرا برگزاری چنین مراسمی را در بزرگترین مسجد شهر وبا حضور اعضای شورای اسلامی شهر انجام ندادید تا همه مردم حضورداشته باشند وقضاوت کنند !و....خواهش می کنم که به فکر عمران وآبادانی شهر باشید که اگر روزی شما عضو شورا شهر بودید توسط کسان دیگر در معرض سئوتال قرارنگیرید که می دانم شماها همیشه شعار می دهید ولی در عمل کاری انجام نمی دهید !!!!!!

        • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
          شنبه 24 فروردين 1392-0:0

          باسلام . ایده ی بسیارخوبی است رهاسازی ماهیان خانگی درحوض های پارک ها . شاید بتوان گفت که آموزش حیوان دوستی وترویج آن درمیان کودکان ونوجوانان ، مقدمه ی حفاظت ازمحیط زیست به شمارمی رود . این عادت هرسال دارد قوی ترمی شود . ازآن جایی که آغازگراین رفتار خوب ، مردم بودند چه اشکالی دارد که همه ساله به صورت خودجوش ومردمی استمرارپیداکند ؟ چراباید درهرکاری منتظر مسئولان باشیم ؟ اگرتصمیم می گیرید که مثلا سفره ی هفت سین درست کنید ، منتظر مسئولین می مانید ؟ یاوقتی قصد دارید به گلگشت خانوادگی وجمعی بروید حتما چشم به راه مسئولین هستید ؟! هرکس به این جور کارها باورداشته باشد، مطمئنا خودش پیشقدم خواهد شد ویا اگرفرصت داشته باشد مسلما نیازی به دعوت من وتو ندارد . درهرصورت موفق باشید .

          • یکی از شرکت کنندگان در همایشپاسخ به این دیدگاه 1 0
            جمعه 23 فروردين 1392-0:0

            من به اتفاق چند نفر از خانواده ام پیگیر این مراسم بودیم و بچه های ما ماهی را آزاد کردند ..پیگیر خبر تو سایت و تلویزیون هستم تا این همه عکاس و فیلمبردار خانواده ی ما را نشان میده یا نه...جالب برای من انعکاس متن خبر و عکسهاست ...عکس آمل نیوز و مازندنومه را یکجور می بینم احتمال می رود هردو خبرنگار یکی باشند...ضمن اینکه کامل به حرفهای مدیر عامل و مجری گوش کردم هیچکدام به آقای پژومان خیر مقدم نگفتند ولی به خانم قدرت خیر مقدم گفتند ...من آقای پژومان را میشناسم از ابتدا تا آخر همایش بودم و برایم افراد متفاوتی که آنجا بودند جالب بود ولی من آقای پژومان را ندیدم الان دچار شک شدم ..ولی چرا دو متن که احتمالا مال یک نفر است دو جور است؟ یا یکی عکس یکی دیگه را گذاشه یا اصلا

            نبود ..ضمنا" فقط مداد رنگی توزیع شد البته با نظم خاصی و لی به بعضی از بچه ها نرسید ....ضمن اینکه بر خلاف سالهای گذشته از پذیرایی و توزیع گل و گیاه خبری نبود ..این برنامه ها و توزیع گل و گیاه برای تشویق فرهنگ صحیح زیست محیطی خوب هست..

            • ابراهیم زاده-آملپاسخ به این دیدگاه 1 0
              جمعه 23 فروردين 1392-0:0

              اولا آقای پژومان در همایش نبودن. آمدن در صدمتری محل همایش و پیام دادن که چون ایام فاطمیه است و در آن جا مردم کف میزنن داخل مردم نمیایم. دوما خانم قدرت عضو علی البدل هیات مدیره موسسه دیار سبز مازندران هستند و با آن عنوان آمدند. سوما شهردار و رییس شورا میفرمایید در سفر بودن بفرمایید چرا مانند سال گذشته شهرداری پذیرایی مردم در این همایش را برعهده نگرفت؟ سوما چرا شورای شهر در همایش مسجد سجادیه چند روز قبا از این همایش در میان مردم تشریف نیاوردن؟ ظاهرا سفر آقایان و نبودنشان در انطار عمومی کمی طولانی شده است.چهارما آقایان این همه سفر میروند به کار مردم چه وقت میرسن؟ پنجما شما که نگران این هستید که آقای آجودانی خودش را بزرگ کند بگویید چه کسی عنوان معلم نمونه کشور در سال 1877 و مدرس نمونه دانشگاه و محقق نمونه بین المللی و مفاخر آمل در سال 1388 و برگزیده نویسنده اول مطبوعات کشور را داده است؟ جز وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش و محافل دانشگاهی؟ ششما شما چرا از ایشان میترسید؟ باید از ایشان که تنها مازندرانی و آملی است که مسوولین بلند پایه کشوری مثل دکتر حداد عادل با ایشان مجالست و مصاحبت میکنند خوشحال باشید. اگر ناراحتید از جایگاه علمی و سیاسی ایشان در کشور دیگر مشکل خودتان است. و اما یک پیشنهاد: بیایید طومار جمع کنیم برای صدا و سیما و بخواهیم از این به بعد به جای آقای آجودانی از شورای شهر آمل دعوت کنند. یک ظومار هم به دانشگاههای کشور بدهیم و بخواهیم از این بعد به جای ایشان از آقای علی قاسمی و اعضای شورای شهر آمل برای سخنرانی ها دعوت کنند. اما از همه اینها که بگذریم بفرمایید تکلیف جواب انتقادات منتقدان شورا در میزگرد برگزار شده را چرا نمی دهند؟ آقایان شورا کی از سفر برمیگردن ؟ مردم و رسانه ها منتظر پاسخگویی شورای شهر هستند.

              • جمعه 23 فروردين 1392-0:0

                اقای پژومان و خانم قدرت از طرف شورا در این جلسه حضور داشتند . در ضمن این متن نوشته خود آجودانیه که خودشو در آن بزرگ میکنه . تازه شهردار و رییس شورا آنطور که ن تحقیق کردم آمل نبودند



























                ا

                • روجا رضاییپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

                  ما دوساعت پیش از مراسم برگشتیم مازندنومه جقدر سریع خبر همایش را زدید...

                  استقبال خوبی بود حالا ایرادی ندارد اعضای شورای شهر نیامدن..همایش خوبی بود ..قشنگ استقبال شد.امیدوارم بسوی حفظ محیط زیست گامهای موثرتری برداریم..

                  • شهروند آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

                    همایش زیبا و پرشوری بود. به موسسه دیار سبز مازندران و مدیر عامل توانای آم آقای داورپناه و همکارانشان در این موسسه خسته نباشید میگوییم . الته شورای شهر آمل بعد از میزگرد نقد عملکرد آنان ،علاوه بر این همایش در همایش دیگری نیز غایب بودن. از جمله در همایشی که چند روز گذشته در مسجد سجادیه آمل برگزار شد که جز آقای پژومان بقیه آقایان شورا غایب بودن. ظاهرا پس اظ آن میزگرد که شورای شهر آمل در آن غایب بودن غیبت آنان در میان مردم روز بروز بیشتر میشود و سعی میکنن در میان مردم کمتر دیده شوند.


                    ©2013 APG.ir