تعداد بازدید: 4043

توصیه به دیگران 22

شنبه 21 ارديبهشت 1392-23:27

تلاش جمعی،تصاحب فردی

در انتقاد از تک روی های یک نماینده/سبقت گرفتن افراد در تصاحب(سند زدن به نام خود) کاری که حاصل تلاش تیمی و گروهی و فرآیند نسبتا طولانی اداری بوده و افراد مختلف در زمان های مختلف اثرگذاری هایی را برای به سرانجام رساندن آن داشته اند، امری نامیمون و نامبارک است.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،سید عماد جوادی:روز پنج شنبه 19 اردیبهشت 92 شهروندان بابل پیامکی با مضمون" ... با پیگیری جناب آقای ناصری نماینده محترم بابل، فرمانداری ویژه بابل و بخشداری امیرکلا به تصویب هیئت وزیران در دور چهارم سفر استانی رسید..." بین شهروندان پخش شد.

قبل از این پیامک،دیگر نماینده بابل -حسین نیازآذری- در مصاحبه ای فرمانداری ویژه شهرستان بابل را حاصل پیگیری جمعی و هماهنگی نمایندگان و تصویب هییت محترم وزیران عنوان داشت و در روز بعد مهندس نریمان- نماینده سابق شهرستان بابل- در مصاحبه ای با وب سایت شمال نیوز عنوان نمود که کارهای مقدماتی و اولیه فرمانداری ویژه توسط او انجام شده و از اینکه این زحمت وی با پیگیری به تصویب هیئت وزیران رسید، ابراز خرسندی کرد.

نگارنده به دنبال رد یا تایید نظرات فوق نیست، اما نکته مهم و اخلاقی این گونه موضوعات آن است که سبقت گرفتن افراد درتصاحب (سند زدن به نام خود) کاری که حاصل تلاش تیمی و گروهی و فرآیند نسبتا طولانی اداری بوده و افراد مختلف در زمان های مختلف اثرگذاری هایی را برای به سرانجام رساندن آن داشته اند، امری نامیمون و نامبارک است.

در این بین تناسب این اطلاع رسانی با وظایف اصلی نمایندگان که باید با حضور موثر، مدبرانه و کارشناسانه در مجلس در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای درست قوانین و مقررات تلاش کنند، کمی عجیب و قابل تامل است؛زیرا مصوبات بر زمین مانده سفرهای استانی در هشت سال گذشته و بی توجهی به جایگاه قانونگذاری مجلس از جمله ارائه دیرهنگام لایحه بودجه و ابلاغ نشدن برخی مصوبات مجلس و ارائه نشدن گزارش عملکرد و... به نظر می رسد، نتیجه علاقه مندی برخی نمایندگان محترم به امور غیرمرتبط با وظایف نمایندگی از جمله تمایل به دخالت در وظایف دستگاه های اجرایی باشد.

متاسفانه این نوع علاقه مندی نمایندگان محترم مجلس که مورد انتظار بخش زیادی از موکلان نیز هست، عملا وظیفه اصلی نمایندگی را در نقش آفرینی برنامه ای و نظارتی در سطح شهرستان و استان آن چنان مخدوش کرده است که نبود کارایی افراد یا ناکارآمدی دستگاه های اداری بابل و استان مازندران و ضعف مدیریتی و ضعف عملکردی بسیاری از آنها نادیده گرفته می شود.

در این شرایط اقدامات غیر مرتبط دیگر از جمله ایجاد دفتر مجمع نمایندگان استان نیز در این راستا ارزیابی می شود،زیرا با توجه به شرایط حاضر این عمل به محاق رفتن وظایف نمایندگی و پر رنگ شدن مسائل غیر مرتبط شده است به طوری که استاندار محترم در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به جای بررسی مهم ترین تصمیات استان، گزارش نحوه توزیع اعتبارات و ارائه گزارش عملکرد و... در مورد سریال تلویزیونی پایتخت و... نیز صحبت می کند (احتمالاً برای پاسخگویی به اظهارت یکی از نماینده های مجلس در مورد این سریال) حال آنکه دو تن از نمایندگان استان با معرفی مجلس به عنوان ناظر عضو این شورا هستند و گزارشی از انطباق مصوبات این شورا با قوانین و مقررات توسط نمایندگان ارائه نشده است که از وظایف ذاتی نمایندگان عضو این شورا بوده و با ترقه و نورافشانی کم فروغ به نام راه اندازی دفتر مجمع نمایندگان این وظایف کم فروغ تر خواهد شد.

نمایندگان محترم باید در جهت ایفای وظایف شان به این امور رسیدگی نموده و به مجلس محترم گزارش دهند تا این گونه ضعف ها در سنوات آتی به حداقل برسد.

باید تعامل بین دستگاه ها برای بهتر جاری و ساری شدن این گونه قوانین و مقررات وجود داشته باشد و فلسفه وجودی و ذاتی نظارت های در نظر گرفته شده در قانون برای نمایندگان مجلس از این سنخ و جنس است که اطلاع رسانی های گسترده نمایندگان محترم درباره این گونه اقدامات باید باشد.

همه نمایندگان محترم استان باید در تعامل با یکدیگر به تفاهم کلی در این مسائل برسند و این مهم قابل واگذاری به غیر نبوده و البته امکان چنین تعاملی نه در مرکز استان و در جایی به نام دفتر، بلکه در تنها زمان و مکان ممکن یعنی در حاشیه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در تهران باید صورت پذیرد و... که در مجالی دیگر به تفصیل پرداخته خواهد شد.

علی ای حال، تاسیس فرمانداری ویژه را برای شهرستان بابل به فال نیک باید بگیریم زیرا، اگر باور قانونمداری و برنامه محوری در تصمیم گیران شهرستانی کم رنگ است و نمی توان مطابق برنامه، برای پیشرفت شهرستان بابل کاری انجام داد شاید با تاسیس فرمانداری ویژه، ماشین زنگ زده اداری شهرستان بابل روغنکاری شده و با به کار گیری افراد توانمند و با تجربه ( صرفا سن اداری ملاک پختگی و تجربه نیست و قطعا حضور افراد بازنشسته در ادارات بابل یکی از دلایل ناکارآمدی است)، ان شا ا... فرمانداری بابل به یک سازمان چابک در جهت بهره وری بیشتر منابع با درک درست از قوانین و مقررات و ظرفیتها تبدیل خواهد شد.

اگر شرایط موجود حفظ شود تنها اثر فرمانداری ویژه افزایش حقوق و ارتقای اداری کارکنان و مسئولان محلی خواهد بود که عایدی آن متوجه عموم مردم نخواهد شد و به دلیل استفاده از این امتیاز شاید قدرت چانه زنی شهرستان بابل را در مسائل کلیدی تا مدت ها پایین خواهد آورد.

لازم است از تلاش همه کسانی که برای این امر تلاش و پیگیری کردند،تشکر شود و بنابر برخی اظهارات، این کار که توسط جناب آقای نیازآذری در دهه 70 به عنوان فرماندار وقت بابل آغاز و توسط جناب آقای نریمان نماینده سابق بابل پیگیری شد و با همدلی جناب آقای ناصری و جناب آقای نیازآذری نمایندگان فعلی و موافقت مجموعه استانداری و تصویب هییت محترم وزیران به سرانجام رسید باید به عنوان نماد یک حرکت گروهی بر پایه خرد جمعی تلقی شود و از هرگونه تکروی و نامگذاری اقدامات به نام فرد خاص پرهیز نمود.

همانگونه که پیگیری احداث ایران خودرو در بابل که گفته می شود توسط جناب آقای ناصری آغاز شده بود اگر در دوره ای که ایشان نماینده نبودند، این موضوع توسط آقایان نریمان و کریمی نمایندگان وقت مجلس پیگیری نمی شد قطعا به سرانجام نمی رسید، حاصل یک کار جمعی بود و باید به آن نیز به عنوان یک حرکت گروهی اذعان داشت.

البته نباید این اقدامات، نمایندگان محترم مجلس را از وظایف اصلی شان باز بدارد.

به هرحال امیداست که با ایجاد فرمانداری ویژه، شایسته سالاری در شهرستان بابل حاکم شده و بستر حضور افراد توانمند و کارآمد فراهم شده تا افراد ناتوان به دلیل وابستگی ها بدون شایستگی ها در ادارات شهرستان جا خوش نکنند و کار گروهی مبتنی بر برنامه ها و قوانین و مقررات را به عنوان یک اقدام ضروری درک و در سرلوحه امور قرار گیرد.


  • جمعه 27 ارديبهشت 1392-0:0

    ....بابل نیازمند فرماندار ویژه و فکور است تا بتواند با برنامه ریزی درست امور شهرستان را اداره کند. البته ظاهراً اگر از برخی شرایط ایجاد فرمانداری ویژه از جمله فاصله تا مرکز استان بگذریم، تنها اثر این اقدام و چانه زنی، ارتقای وضعیت حقوق و دستمزد مسئولان فرمانداری ویژه و برخی ادارات است......

    http://www.mazandnume.com/?PNID=V13998

    • چشم مرمر جانپاسخ به این دیدگاه 3 0
      پنجشنبه 26 ارديبهشت 1392-0:0

      چشم مرمر جان

      سخنان شیوایی ایراد فرمودی!

      زین پس به جای زیر سوال بردن کارهای اشتباه و متقلبانه افراد (همچون اقدام منحصرطلبانه ناصری و اقدام خیلی زیبای! شهردار ساری) به آنها کمک میکنیم تا پیشرفت کنند و به فعالیت های خداپسندانه شان ادامه دهند!

      کشور ما که در سطح کلان با این روش پیشرفت کرده و قله های ترقی را یک به یک فتح کرده، مطمئنا! شما نیز با همین روش به این پیشرفت نایل می شوید و دلتان برای عقب ماندگی کشورهای غربی خواهد سوخت!!

      عجب دل دلسوخته ای دارید شماها!!

      بنازم!

      • پنجشنبه 26 ارديبهشت 1392-0:0

        مدیر لایق از استان در سطح کشور نداریم حرف درستی است ولی مدیر ( نه لایق) از استان در سطح ملی بودند و هستند ولی بعضیهایشان بدلیل دروغگویی و جعل مدرک و... آبرو برای استان نگذاشتند والبته در دولت اصولگرای احمدی نژاد این یک مسئله عادی است و البته جناب ناصری حامی این تفکر است بنابراین نباید انتظار داشته باشیم در دولت فعلی با تفکر جاری اولا کار مهمی انجام شود و دوما افراد لایق بر سر کار بیایند بنابراین باید صبر کرد تا صبح باز شود

        • مرمر فیروزپورپاسخ به این دیدگاه 2 2
          چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392-0:0

          با تشکر از تمامی عزیزانیکه که زحمت می کشند تا ما شاهد ایرانی سربلند و مقتدر باشیم. هموطنان گرامی، هم استانی های فهیم مازندرانی و همشهریان دلسوز بابلی مهم نیست که کدام عزیزی برای شکوفایی این استان یا این شهر تلاش کرد. مهم این است که این اتفاق مبارک (فرمانداری ویژه)در استان مازندران شکل گرفت. زیرا هر کاندیدا محترمی که خود را برای پذیرش چنین مسئولیت خطیری عرضه می نماید مطمئنا به نیت خدمت به خلق وارد این عرصه می شود نه بخاطر منافع شخصی یا تبلیغات ظاهری. لذا به نظر می رسد محقق شدن چنین امر مهمی کار یک روز و یک شب نیست بلکه مسیر اداری طولانی را طی نموده تا مصوب شده در نتیجه حاصل زحمات عزیزان زیادی از گذشته و حال می باشد. در این راستا من از تمامی مدیرانی که برای تحقق این موضوع زحمت کشیده اند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم. لازم به یاد آوری است که ما مردم و مسئولین باید نگاهی به گذشته بکنیم و کنکاش کنیم ببینیم چه عواملی باعث عدم رشد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این استان و بویژه این شهرستان شد. چرا آنگونه که حق و لیاقت این استان و شهرستان بود پیشرفت نداشتیم، شاید یکی از دلایل آن ایجاد فرصت تفرقه برای دشمنان به ظاهر دوست نما و عدم هماهنگی و ساپورت معنوی مدیران دیروز و امروز از یکدیگر است که با همه ویژگیهای مدیریتی که از افراد لایق این استان و شهرستان سراغ داریم، اما به تعداد انگشتان دست هم مدیران منتصب رده اول از این استان در کشور را نداریم. استدعا می نمایم بجای زیر سوال بردن یکدیگر به فکر ارتقاء اقتصادی و اجتماعی این استان باشید.

          • تپورستانپاسخ به این دیدگاه 5 2
            سه شنبه 24 ارديبهشت 1392-0:0

            دوستان متقاضی استان بابل

            واژه اصلی تپورستان هست و نه تبرستان یا طبرستان! دقت فرمایید.

            در ضمن چه نشستید که دارن کد تلفن رو استانی می کنن!!

            قراره کد کل استان بشه 011

            و 3 تا پیش شماره به بعدش اضافه میشه!

            پیش شماره 3 برای شهرهای گلوگاه تا قائم شهر

            پیش شماره 4 برای بابل تا محمودآباد

            پیش شماره 5 برای نور تا رامسر



            آیا این انصافه؟

            همراهی کنید تا برای بابل، بابلسر و فریدونکنار پیش شماره 1 انتخاب بشه نه عدید دیگه

            • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 3 3
              سه شنبه 24 ارديبهشت 1392-0:0

              انشاالله و با عنایت پروردگار و همت و تلاش مسئولین استان تبرستان با مرکزیت بابل بزرگ دور از دسترس نیست . .

              • دوشنبه 23 ارديبهشت 1392-0:0

                آقای ناصری واقعا متاسفیم که دفتر جنابعالی اینکار رو تنها به نام خودشان و با ارسال پیامک دو پارتی از یک شماره 3000 با هزینه 7 میلیون تومان و ارسال به تمامی شماره های همراه اول شهرستان بابل انجام دادند، که واقعا جای بهت و تعجب داره! ماه پشت ابر نمیمونه حاج آقا !

                • سید بهزاد نو اندیشپاسخ به این دیدگاه 3 4
                  دوشنبه 23 ارديبهشت 1392-0:0

                  پس از فرمانداری ویژه ما خواهان استان مستقل با نام طبرستان یا بهارنارنج میباشیم که انشاالله و به امید خدا و با همت مسئولان این مهم هم اتفاق خواهد افتاد .

                  • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 7 3
                    يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                    هشدار:تمرکزگرایی ساروی سال ها باعث نارضایتی بابلی ها بوده است واگربه زودی به تعادل نگراید.تاسیس استان جدیدی به مرکزیت بابل،جدی به نظرمی رسد.توصیه:حفظ نام مازندران عزیزبرای استان جدید،مثلااستان مازندران نوین یا مرکزی(تادرصورت تاسیس استانی درغرب مازندران درآینده،آنها هم بتوانند نام مازندران را به عنوان میراث مشترکمان حفظ کنندونام استانشان را "مازندران غربی" بگذارند).

                    • استان بهار نارنجپاسخ به این دیدگاه 5 5
                      يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                      استان بهار نارنج (بابل، بابلسر، فریدونکنار، بندپی، بهنمیر، امیرکلا، کله بست، بابل کنار، لاله آباد، گتاب)

                      • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                        حق بابل بیش از اینهاست . . همین

                        • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                          وقتی فامیل یه نفر از تاکسی رانی می آد فرمانداری وقتی یه نفر همه طایفه خودشو می چپونه دیگه فرمانداری ویژه و غیر ویژه نداره

                          • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                            به مهندس نريمان ودكتر كريمي كه بابل را ازنظرزير ساخت توجه داشتند درود وسلام ميفرستيم فعلا مهندس نياز اذري خيلي قوي تراز ناصري عمل ميكند درود برايشان

                            • رستمی رادپاسخ به این دیدگاه 10 5
                              يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                              فرمانداری ویژه که سهله ، استانداری هم در کنار عظمت و بزرگی مردمان شریف و با شخصیت بابـل ناچیز است . . زنده باد بابل ؛ شهر همیشه سبز بهارنارنج

                              • مصطفی کاظمیپاسخ به این دیدگاه 5 3
                                يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                دوستان عزیز . سروران گرامی . نمایندگان عزیز . شهرداران گرامی . بخشداران و دهیاران محترم توجه فرمائید که همه این بهشت سبز یک نام واحد به اسم مازندران دارد . همه ما از یک خاکیم . بهتر است بنویسیم به مازندران خطه بهار نارنج خوش آمدید .

                                • بابل ؛ شهر بهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 8 6
                                  يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                  پیش به سوی استان طبرستان با مرکزیت بابل بزرگ و بابلسر رویایی ، بندپس همیشه سبز ، امیرکلای دوست داشتنی ، بهنمیر جاویدان و فریدونکنار سرافراز . .

                                  • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                    مازندران و بابل باید از ظرفیت های خالی موجود استفاده بهینه نماید و در غیر اینصورت حرفهایی از قبیل احداث فولاد و ایجاد شهرک صنعتی جدید و... غیر کارشناسی است و مباحثی مثل فرودگاه اگر بر اساس استانداردهای ملی نباشد از آن حرفهاست. بهتر است همه امور از طریق ارائه به دستگاه های تخصصی پیگیری گردد تا اگر قابل توجیح باشد همدلی برای مراحل بعدی صورت بگیرد ولی متاسفانه بعضیها خودشان تلاش می کنند تا کارهایی را شروع و به نام خود تمام کنند و یکی از دلایل تاخیر پروژه های در بابل و مازندران همین مسئله است که از وظایف فرمانداری است که پروژه های نیمه تمام را در پیش بینی اعتبارات مورد نیاز سالیانه توجه کند و از تعریف پروژه جدید خودداری کنند ولی متاسفانه الان هر کسی برای دوره خود می خواهد یک پروژه ای را به نام خود تعریف کند کارها به سرانجام نمی رسد که انشاا... فرمانداری ویژه با انتصاب فرماندار قوی و ویژه این کارها را انجام خواهد داد

                                    • بابلسر زیباپاسخ به این دیدگاه 3 5
                                      يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                      ...مردم نمیگن این همه کار برای فرودگاه و راه آهن و فولاد و تراکتورسازی و... کردی اما دریغ از یک پیامک تبلیغاتی!!!!

                                      • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                        اینجانب به عنوان یک شهروند بابلی از زحمات و تلاشهای نمایندگان بابل جنای آقای نیازآذری و جناب آقای ناصری تشکر و قدردانی میکنم

                                        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 7 5
                                          يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                          بنده به نوبه خودم از تمامی مسئولین شهرستانی و استانی بابت پیگیری فرمانداری ویژه کلانشهر بابل سپاس گذارم . از حاجاقا ناصری و مهندس نیاز آذری ، از مهندس نریمان ، از حاجاقا روحانی و دیگر مسئولین بابل بزرگ . .

                                          • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                            فرماندار ویژه بدرد بابل می خورد و استاندار ویژه برای مازندران نه تغییر ساختار

                                            فامیل بازی در فرمانداری بابل شاید آنرا ویژه کرده

                                            • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                              ناصري راهي جز تبليغ ندارد

                                              • يکشنبه 22 ارديبهشت 1392-0:0

                                                ناصری عشق تبلیغ است!!!...

                                                به خاطر دارم حضور تبلیغاتی وی را در بازیهای بسکتبال بیم!


                                                ©2013 APG.ir