تعداد بازدید: 4338

توصیه به دیگران 23

چهارشنبه 29 خرداد 1392-2:10

آمل در کشاکش روحانی طلبان و فرصت طلبان

این گروه از اصلاح طلبان و بعضی از دیگر کسانی که اساسا اصلاح طلب و روحانی طلب نبوده و در دقیقه نود(و حتی وقت اضافه) وارد بازی شده و داعیه روحانی طلبی پیدا کردند، فرصت طلبانه به سهم خواهی از قدرت سیاسی در دولت روحانی - که هنوز تعیین نشده است - برخاستند.


مازندنومه:این سومین یاددشت ما در سه روز متوالی است که در زمینه سهم خواهی عده ای فرصت طلب و اصلاح طلب نما از پیروزی نامزد اعتدالیون یعنی دکتر حسن روحانی انتشار می دهیم.

در یادداشت های پیشین(نگاه کنید به :هشدار! ابن الوقت ها از راه می رسند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15554  و: مردم فرصت طلبان را می شناسند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15555) اشاره کردیم که عده ای که سال های سیطره اصولگراها را در ثروت اندوزی و سکوت گذرانده بودند،اینک با برانداختن نقاب،از پستو به درآمده،خود را در صف اصلاح طلب و روحانی طلب جا  زده اند و با لطایف الحیل،هر چیز و هر کس را مستمسک قرار می دهند تا در دولت تازه به منصب و آلاف و الوفی برسند.

این ایده سهم خواهی که اغلب از سوی نیروهای تندروی اصلاح طلب و مشارکتی ها پی گیری می شود،برای آینده دولت یازدهم خطرناک است.

اینان که در زمان دولت خاتمی نیز ترمز توسعه کشور بودند،نه تنها از اشتباهات 8 ساله احمدی نژاد درس نگرفته اند،درصددند با نفوذ به دایره مدیران استان و گرفتن منصب و سمت دولتی،در را بر روی همان پاشنه بچرخانند که پیش از این می چرخید.

در همین زمینه یادداشت دیگر را تقدیم می کنیم که آقای «سهراب محمدی» از آمل برای ما ارسال کرده اند و از دریچه دیگری به این موضوع نگریسته اند.

***

پس از اعلام عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان ،در حالی که بسیاری از مردم کشور و آمل در شوک  فرو رفته بودند و نوعی یاس و سرخوردگی در میان بسیاری از علاقه مندان به آیت الله هاشمی از اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان میانه رو به وجود آمد،ناگزیر و با آهنگی آرام ،دکتر عارف منسوب به جبهه اصلاح طلبان و دکتر حسن روحانی از نزدیکان به خاتمی و به ویژه آیت الله هاشمی به عنوان بدیل و آلترناتیو هاشمی در رقابت های یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی محل توجه هرچند محدود هواداران آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی قرار گرفتند.

 از مواضع عارف و روحانی از همان آغاز پیدا بود که عارف گزینه اول اصلاح طلبان و روحانی که با گفتمان عقلانیت و اعتدال به میدان رقابت ها قدم نهاد، گزینه دوم  گروهی از اصلاح طلبان اما  گزینه اول گروهی از اصلاح طلبان معتدل علاقه مند به خاتمی و به ویژه اصولگرایان معتدل نزدیک  و علاقه مند به آیت الله هاشمی است.

 در حالی که هنوز سردرگمی در اتخاذ مواضع شفاف در باره چگونگی حضور در انتخابات و انتخاب گزینه اصلی از میان عارف و روحانی وجود داشت، در آمل و مازندران لطف الله آجدانی -مورخ و روزنامه نگار مازندرانی- نخستین یادداشت  شفاف درباره دلایل ضرورت رویکرد اجماع طرفداران هاشمی و خاتمی بر روی یک گزینه و ترجیحا روحانی را در تاریخ 10 خرداد 1392 با عنوان"رایحه خاتمی و هاشمی با عطر روحانی،در مازند نومه منتشر کرد.

پیش از انتشار این یادداشت نیز از آجدانی چندین یادداشت شفاف و صریح در حمایت از نامزدی آیت الله هاشمی در مازندنومه و روزنامه های اصلاح طلب از جمله در روزنامه شرق منتشر شده بود.

در حالی که به تدریج فضای انتخاباتی برای عارف و روحانی و به ویژه برای روحانی مطلوب تر شده بود، اما همچنان  گروهی از اصلاح طلبان تلویحا روحانی  مورد تایید آنان نبود و علاقه مند و مصر به ادامه حضور عارف بودند.

در این حین ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در کشور و از جمله در مازندران و آمل فعالیت های گسترده تری را در مقایسه با فعالیت های ستادی دکتر عارف آغاز کردند.

 در آمل اما ریاست ستاد دکتر روحانی از سوی ستاد استانی دکتر روحانی در مازندران به لطف الله آجدانی که در عرصه فعالیتهای علمی ، فرهنگی و سیاسی در سطح کشوری نام آشنا است سپرده شد.

بر اساس اطلاعات موجود آجدانی در حالی  به ریاست ستاد دکتر روحانی درشهرستان آمل منصوب شد که به شدت از پذیرش  این درخواست و حکم خودداری کرده بود.

شاید این باورکه او هم به سبب موقعیت  و جایگاه علمی - فرهنگی  خود در سطح ملی و هم به سبب ارتباطات نسبی گسترده با بسیاری از طیف های مختلف اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل در آمل ، از قابلیت بیشتری برای ایجاد وفاق گروه های مختلف سیاسی نزدیک به هاشمی و خاتمی در آمل و جذب حداکثری آنان برخوردار است عامل حضور او در مسوولیت ستاد دکتر روحانی در شهرستان آمل بوده باشد.

 ستاد دکتر روحانی در شهرستان آمل با تیم مدیریتی و همکاران آنان در حوزه های مختلف ستادی به زودی و با سرعت توانست فضای تبلیغاتی و روانی رقابت های انتخاباتی در این شهر را که تا  کمی قبل از آن در اختیار ستاد دکتر قالیباف در آمل بود در اختیار خود بگیرد.

ستاد دکتر روحانی در آمل در شرایطی به فعالیت خود با قدرت ادامه  داد که هنوز و تا پیش از اجماع بر روی دکتر روحانی، به رغم حضور و همکاری بسیاری از چهره های اصلاح طلب معتدل در ستاد دکتر روحانی در آمل، اندکی از اصلاح طلبان  آمل  که در زمان قدرت سیاسی به رغم قدرت بسیج گری اندک خود ،بخش اعظم قدرت در تصمیم گیری های سیاسی را برعهده داشتند و به رغم شعار ضرورت گردش نخبگان در اداره امور به انحصار قدرت سیاسی عادت کرده بودند،از حضور و همکاری با ستاد دکتر روحانی در آمل  خودداری کرده و پس از اجماع نیز از نقش پررنگی برخوردار نبودند.

  در حالی که هنوز خبر پیروزی قطعی دکتر روحانی به طور رسمی منتشر نشده بود، این گروه از اصلاح طلبان و بعضی از دیگر کسانی که اساسا اصلاح طلب و روحانی طلب نبوده و در دقیقه نود(و حتی وقت اضافه) وارد بازی شده و  داعیه روحانی طلبی پیدا کردند، فرصت طلبانه به سهم خواهی از قدرت سیاسی در دولت روحانی - که هنوز تعیین نشده است - برخاستند.

بدون اینکه بتوان نقش اصلاح طلبان از طیف های مختلف در پیروزی انتخاباتی دکتر روحانی را انکار کرد، اما سهم خواهی زودرس و انحصارطلبانه و تمامت خواهانه بعضی از آنها  که هم با اصول دموکراسی ناسازگار است وهم  با گفتمان عقلانیت و اعتدال دولت تدبیر و امید منافات دارد، بوی فرصت طلبی را به مشام می رساند.

بدون آن که بتوان امکان وجود برخی انتقادات وارد به مدیریت ستاد دکتر روحانی در آمل و یا استان و سراسر کشور را نادیده گرفت ،اما آنچه مسلم است سیاست غالب در رویکرد  فکری دکتر روحانی با توزیع پست و عزل و نصب های تمامت خواهانه و جناحی همخوانی ندارد.

برخلاف آنچه که از سوی برخی از افراطی گرایان از هر دو جناح چپ و راست  در آمل در باره تلاش ستاد دکتر روحانی برای تعیین  پست های شهری و عزل و نصب های احتمالی در مدیریت اجرایی در آمل ادعا و مطرح شده است، به نظر می رسد  این ادعا سناریوی از پیش طراحی شده  از سوی دو گروه از رقبای بازنده انتخاباتی  و افراطیون فرصت طلب مدعی اصلاح طلبی است.

جدای ازاین واقعیت که در آغاز و درآستانه راه خطیر تشکیل و استقرار دولت تدبیر و امید به عنوان دولتی متعلق به همه ملت و برای همه ملت ،هرگونه سهم خواهی از این دست با منافع ملی ناسازگار است، بدون تردید این تفکر برای پیشرفت و آبادانی کشور خطرناک و ضرورت دارد تا با همدلی و وفاق مبتنی برترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی وباندی و حزبی تلاش کرد تا به جای فرصت طلبی و تمامت خواهی،این فرصت را برای دولت تدبیر و امید تسهیل و تسریع کرد که بتواند در فضایی کارشناسانه، شایسته سالارانه، فراجناحی و در چارچوب عقلانیت و اعتدال  گیری برای اداره هرچه بهتر کشور و جامعه ، تصمیم گیری و برنامه ریزی کند.

فرصت طلبان نیز باید بدانند نباید از دولت تدبیر این انتظار و امید را داشته باشند که دولت تدبیر و امید به آنانی که به دکتر روحانی تا دقیقه 90 اعتقاد و اعتماد چندانی نداشتند - و شاید هنوز هم نداشته باشند-چندان اعتماد کند و زمام تصمیم گیری و برنامه ریزی برای اداره اموراجرایی در کشور و استانها و شهرها را به آنها بسپارد.  


  • جمعه 14 تير 1392-0:0

    ضمن تشکر از نگارنده چند نکته را از سر خیر خواهی خدمتان عرض می نمایم:

    1- از منظر تدبیر در بر خورد با فرصت طلبان نباید از ادبیاتی شبه خشن استفاده نمود.

    2- از منظر امید با ملتی که پس از یک دوره نا امیدی با امید به اصلاح امور چشم امید به کلید تدبیر دوختند کار چندان به صلاحی نیست.

    3-فارغ از اینکه نقدهای مستقیم و غیر مستقیم به حزب مشارکت که توسط نگارنده و عزیزانی که کامنت گذاشتند وارد شد ، به لحاظ روشی بسیار کارامد و روزآمد است چرا که شناسنامه و تبار سیاسی این حزب ،امکان ارزیابی آنها را فراهم می سازد.

    4-نکته آخر را در قالب یک پیشنهاد مطرح می کنم : شما و دوستان شما هم در صدد تهیه یک شناسنامه رسمی سیاسی باشید تا امکان عملکرد سازمان یافته و قوی در قدرت را برای خود و زمینه را برای قرار گرفتن در ترازوی افکار عمومی فراهم سازید.

    • جواد یوسفیپاسخ به این دیدگاه 1 1
      سه شنبه 11 تير 1392-0:0

      فرصت طلبان بدانند که اینبار جوانان غیور آملی اجازه سهم خواهی به هیچ کس نمی دهند

      این سوال برای بنده پیش آمده هدف دوستان در 2 روز منتهی به انتخابات از حضور در ستاد چه بود؟

      اعتقاد؟؟!!

      آرمان؟؟!!

      ***قدرت***؟؟!!

      لطفا پاسخ دهید ممنون

      • جمعه 7 تير 1392-0:0

        من هيچ حكمي از ستاد نميخواستم موضع من بر يك نفر از اعضاي ستاد است و آن هم آقاي عليزاده است كه رئيس ستاد جوانان بود بقيه اعضاي ستاد از آقاي آجداني گرفته تا آقاي ولايي عملكرد خوبي داشتند ..اما گاهي اوقات يك نفر باعث ميشود كل مجموعه زير سوال برود اين آقاي جوان هم جزو آن آدمهاست ميتوانيد از مردم (مخصوصا جوانان)كه ورودو خروج ميكردند به ستاد روحاني در مورد اين فرد بپرسيد.....

        • پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

          واقعا" بشر اینجوری قضاوت میکند ؟؟؟

          این بشر حزب مشارکتی است یا یه حکمی از ستاد می خواست بهش ندادند؟

          یا از یه بشر دیگر خوشش نمی آمد ؟. وای.عجب بشری واقعا" که یه وقتهایی برا خودت شری

          • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

            من دورادور شاهد فعاليت ستاد روحاني در آمل بودم يكي از مهم ترين عاملان ناهماهنگي و عدم موفقيت ستاد آمل وجود فردي مغرور و ناپخته به نام...بود بنده و دوستانم از حاميان آقاي روحاني بوديم و هستيم و در دوران دانشجويي عضو انجمن اسلامي ...در طي چند بار ورود و خروج ما به ستاد آقاي روحاني با برخورد بسيار بد و ناشايست آقاي ... مواجه شديم طوري كه تصميم گرفتيم ديگر به ستاد آقاي روحاني در آمل مراجعه نكنيم وقتي امور را به فردي كه هيچ درك وجهان بيني از مسائل ندارد و فقط به منافع و مشكلات شخصي خودفكرميكند بسپرند همين ميشود كه امروز شاهد اين مسائل ميشويم ....واي به حال روزي كه مسند امور را به اينچنين انسانهايي بسپرند

            • سه شنبه 4 تير 1392-0:0

              مازند نومه كامنت من رو چرا نذاشتي؟؟؟؟؟؟؟

              • سلام سلام پاسخ به این دیدگاه 0 4
                دوشنبه 3 تير 1392-0:0

                خدایا این خانم و یا آقای آرمان را بخاطر در وغهایش درمورد شمارش آراو شام آنچنانی نخوردهی اعضای ستاد و بقیه گزارش ها و مخبرانش را که گزارش غلط دادند ببخش و اصلاح کن

                ..آمین

                • يکشنبه 2 تير 1392-0:0

                  از کی آقای آجودانی و خانم پروین و عرفان علیزاده و... جزء اصلاح طلبا شدن؟ اینا که دوگانه سوز بودن هم با قالیباف هم با روحانی و هاشمی. شما یه چرخی تو شهر آمل میزدین، از چند نفر می پرسیدین، بعد این مقاله رو می نوشتین. تا روز دوشنبه هم که تو ستاد روحانی فقط خودشون بودن و کاری هم تو شهر انجام نشده بود. بعد از نظر خاتمی بود که تازه ستاد شد. این آقای آجودانی با دوستاش هم فقط زود در ستادو می بستن. از ایشون بپرسید اینا درسته یانه. الان چه کسانی دنبال تقسیم پستها هستن؟ اونایی که شب اعلام نتایج وقتی مردم پشت در بسته ستاد نگران رأیشون بودن یا اونایی که همون موقع تو ساختمان بلوار بسیج جلسه سهم خواهی شون برگزار شد؟

                  • شنبه 1 تير 1392-0:0

                    شما فرمودید آجودانی چهره ی نام آشنا ، سوال من این است کسی که در مناظره شبکه چهار به دفاع از حکم هدم اسلام رای میدهد آیا واقعا اسم این فرد را باید چهره نام آشنا و علمی گذاشت؟ چرا شما به سوابق این افراد نگاه نمیکنید ؟ ببینید دشمن الان کجا ایستاده . ببینید دشمن الان بدنبال چیست؟ خود آقای روحانی اعلام کرده که دولت من شایسته سالار است . دولت من فراجناحی است . نمیدانم چرا این اصلاح طلبان اینقدر سنگ روحانی را به سینه میزنند. شما میدانید که حزب مشارکت یک حزب منحله است افرادی که در این حزب هستند و یا به دلایلی از این حزب طرفداری میکنند بدانند در دولت آتی روحانی مطابق قانون جایگاهی ندارند.

                    • زهره موسوی - دانشجوپاسخ به این دیدگاه 1 4
                      شنبه 1 تير 1392-0:0

                      جبهه مشارکتی های آمل دعواشان بر سر تقسیم غنایمه. همه در این شهر آمل میدونند جبهه ای که 15 عض در آمل بیشتر نداره خواهان انحصار قدرت هستند. دولت اعتدال یعنی پایان این قدرت طلبی. زمانی که دکتر آجدانی و دوستانش شبانه روز با سختی تمام شعله های روحانی رو در آمل روشن کردند آقایان به بهونه اجماع در خونشون خوابیده بودند و استراحت میکردند خجالت داره والله

                      • رضا تهرانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                        شنبه 1 تير 1392-0:0

                        با تقدیر و تشکر از تمام عزیزانی که بدون تهمت و افترا و فقط با ارائۀ نظرات کارشناسی و شرکت در این بحث،به واقع به دیدگاه درست یافتن خوانندگان کمک میکنند.منهم با بعضی از دوستان مخالف که این مقاله را در حد سایت مازندنومه نمیدانند موافقم و معتقدم از این دوستان محترم،بیشتر از اینها توقع میرفت.مع الوصف،داشتن دیدگاه با هر تفکری،چه اصلاح طلبی و چه اصولگرایی از نوع معتدل آن،نمیتواند گناه نا بخشودنی باشد.پیشنهاد اینجانب به دوستان مشارکتیم اینست،با ارسال مقاله ای در باب انتخابات و ائتلاف،دیدگاه خود را مرقوم فرمایند تا خوانندگان فهیم و بزرگ سایت مازند نومه،با شرایط ائتلاف در استان بیشتر آشنا بشوند.البته با اجازۀ سایتی های محترم!!!.(کاش دیگر دوستان ما در سایتهای دیگراز نوع استانی آن، با الگو برداری از سیاستهای مازند نومه،و البته بدون جانبداری،به رسالت خود که همان آزادی و بیان دیدگاههای منطقی است،عمل نمایند.)

                        • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                          مقاله حاضر بیشتر نوشته ایی سفارشی است به نفع آقای آجدانی که به همین دلیل از ارزش متن می کاهد.به غیر از سفارشی بودن اطلاعات نادرستی رانیز به خواننده منتقل می کند که به برخی از این اطلاعات نادرست اشاره می کنم:یکی از این اطلاعات نادرست سهم خواهی نیروهای مشارکتی به مانند گذشته است...دوستان محترم نویسنده لطفا برای اثبات صحت این ادعا نام برخی از این افراد در آمل یا استان را ذکر نمایید.نیروهای مشارکت در استان نیروهایی شناسنامه دار و عضو حزب بودند که فرم های مربوطه را پر نموده و اسامی آنان در فرمانداری هر شهر موجود است...به طور مثال مجموع اعضای رسمی این حزب در آمل کمتر از 15 نفر بوده اند که هیچکدام در دوره خاتمی پست خاصی نداشته اند مگر اینکه مدیریت یک مدرسه یا معلم بودن را دوستان پست منظور نمایند.لازم به ذکر است که این اعضای رسمی بعد از انتخاب احمدی نژاد و پس از سال 84 وارد حزب شدند پس اتهام طالب پست بودن این افراد بیشتر به شوخی شبیه است(البته هدف هر حزبی کسب قدرت و مناصب است که امر نکوهیده ایی نیست)اگر این افراد به دنبال پست بودند پس از انتخاب احمدی نژاد فرم های عضویت حزب را پر نمی کردند!!!البته حزب در شهر سمپات ها و علاقمندان قابل ملاحظه ایی داشته است که ممکن است در میان آنان کسی در نقطه ایی مسولیتی هم در دولت اصلاحات در شهر بر عهده داشته که دلیل بر مشارکتی بودن آنان نبوده تا مدرکی باشد بر سهم خواهی مشارکتی ها در شهر.مطلب نادرست دیگر در مورد چگونگی بر عهده گرفتن مسولیت ستاد در آمل توسط حبیب مقاله است. در روز اعلام صلاحیت کاندیداها در حالی که تمام شواهد نشان از رد صلاحیت آقای هاشمی داشت جناب آقای دکتر در ساختمانی در میدان قائم که قرار بود یکی از ستادهای هاشمی باشد در حالیکه خود را در ارتباط با خانواده هاشمی با گوشی همراه نشان میداد از تایید صلاحیت قطعی هاشمی خبر داده و اطلاعات بقیه را با حالتی کنایه وار به سخره می گرفتند(خانم پروین که متخصص حضور در همه ستادها هستندشاید حاضر به شهادت باشند) پس از رد صلاحیت در حالیکه بسیاری از نیروها و علاقمندان ناراحت و سرخورده بودند ستاد آقای روحانی در آمل شکل گرفت...مسولیت ستاد ابتدا برای آقای جاویدانی در نظر گرفته شد اما همان دوستان که اکنون متهم به تندروی و سهم خواهی شده اند با مذاکراتی این حکم را برای آقای آجدانی گرفتند تا ستاد در خلا نیروهای سرخورده دارای وزن بیشتری باشد.پس داستان اصرار و انکار بیشتر به داستان های زورنالیستی شباهت دارد تا واقعیت!!!کسی منکر زحمات دوستان نیست اما ستاد در هفته ی اول فعالیت چندان مراجعه کننده ایی نداشت اما از روز شنبه هفته دوم تبلیغات دوستان اصلاح طلب شهر در حالیکه منتظر نتیجه ی ائتلاف بودند وارد ستاد شده و فعالیت خود را اغاز نمودند...مراجعه مردم هم بیشتر از غروب سه شنبه و یک کاسه شدن کاندیدای اصلاح طلبان آغاز شد...مراجعه ایی و حضوری که با حرکت عجیب مسولین ستاد روبرو شد و ان هم بستن در ستاد و خاموش کردن چراغ ستاد برای پراکنده کردن مراجعین بود که دلیل ان هم برای مردم مشخص نبود و در زمانی که مردم مات و مبهوت به این چراغ های خاموش و در بسته می نگریستند همین نیروهای به زعم شما فرصت طلب در گوشه ایی از خیابان با وجود رفتار های توهین امیزی که توسط آقای اجدانی صورت می گرفت بدون چشم داشتی در نبش آفتاب 17 به سازماندهی و پاسخ گویی به سوالات مردم می پرداختند.در شب شمارش آرا در حالیکه جمعیت کثیری باز در برابر چراغ های خاموش ستاد نگران در خیابان رای شماری را پیگیری می کردند دوستان غیر فرصت طلب ستادی در نزدیکی پارک بانوان در کنار غذاهای سفارش داده شده لذیذ در جهت خدمت بیشتر به مردم در حال تقسیم پست ها بودند و خاضعانه لابی گری را آغاز کرده بودند در حالیکه همان دوستان فرصت طلب به گفته نویسنده در حال آمار گیری از نمایندگان سر صندوق و دیگر کارهای تدارکاتی بودند!!!!من از دلیل مخالف ت های جدید آقای اجدانی با مشارکتی ها بی خبرم اما خوب یک دلیل عام وجود دارد که آن هم ان است که در حال حاضر نان نرخ روز حمله به مشارکت برای رسیدن به صندلیست!!در حالیکه همین آقای اجدانی در روز هایی که چندان شناخته نبودند به دعوت همین به اصطلاح فرصت طلبان امروز در دفتر مشارکت در گرجی محله آمل در سال های دور و رکود در باره مشروطه سخنوری را تمرین می کردند!!!...به هر حال....این نیز بگذرد و آینده عیار بسیاری را نشان خواهد داد

                          • جمعه 31 خرداد 1392-0:0

                            مدعی اصلاح طلبی بفرمایند در این 8 سال که صحبت از هزینه دادن شد اسم کسانی رو که در آمل هزینه دادند رو اعلام کنند تا ببینند چند نفرشون جبهه مشارکتی بودند؟جبهه مشارکتی های آمل که همه در عافیت بسر میبردند در این 8 سال و مسوولیت های متعددی از جمله ریاست دانشگاه و... برعهده داشتند. اتفاقا از لطف الله آجودانی گرفته تا فرزاد عسگری و خانم مریم پروین و عرفان علیزاده و... که در ستاد دکتر روحانی فعالیت میکردند بارها و بارها مهمان صاحبان قدرت بودند و هزینه دادند .بهتر است از توهم بیرون بیاین.خودبزرگ بینی شما حاصل عقده گشایی هایی شماست.

                            • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                              اتفاقا این فضای مسموم مصادره به مطلوب هم در نوشهر وجود دارد . بعضی از دوستانی که دیگر جایگاهی در میان مردم ندارند و مردم در گذشته با رای ندادن به آنها ( در فضایی بدور از رقابت های سیاسی از نوع چپ و راست ) زاویه خود را با این به اصطلاح اصلاح طلب نشان داده اند چنان برخورد می کنند که اگر انها نبودند مردم نوشهر و چالوس به روحانی رای نمی دادند . برای مثال یکی از این آقایان در سال 1376 در انتخابات ریاست جمهوری رئیس ستاد ناطق نوری بود و در سال 1378 با عضویت در جبهه مشارکت به عنوان نماینده راهی پارلمان می شود و جزء معدود نمایندگان اصلاح طلبی بود که در سال 1382 تایید می شود و نهایتا در سال 90 در دولت احمدی نژاد بعنوان قائم مقام معاون وزیر بهداشت مشغول شد امروز دوباره بیرق اصلاحات بهدست گرفته و جولان می دهد . حالا دوستای من اگر اینا اصلاح طلبم وای بر اصلاح طلبی . اینا فرصت طلب هستند. اگر اینها نمود دولت روحانی هستم باید بگم از رایی که به روحانی دادم پشیمانم...

                              • ايرانمنش ازبابلسرپاسخ به این دیدگاه 4 2
                                چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                سلام اقاي صادقي عزيزبه نظرم تنهاكسي كه به طورجدي تلاش كردندجنابعالي ومجموعه مازندنومه وافرادمحدودي بودندولي برادران نيازكجابودندمراجعه شودبه ايام انتخابات مجلس وسخنان گهرباراقاي نيازدرمورداصلاح طلبان چرابه خاطراينكه مي دانست اگردفاع كندمثل دكتر...راي دربابل نداردحالا هرچندسهم خواه شدند.

                                • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 7 1
                                  چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                  1- توصیه می کنم بعد از خواندن سطوح فوق که در واقع تمجیدنامه آقای مورخ آملی است، نوشته ... را بخوانید.

                                  2- بهتر است بفرمایید در طول این 8سال که اصلاح طلبان شهر ما در فشار شدید نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بودند، این آقای آجودانی چه کار می کردند؟

                                  3- از ایشان بپرسید همدستی ایشان با بخشی از نظامیان حاضر در ستاد روحانی و ... هم برای جمع آوری آرا بوده یا مقاصد دیگری داشتند؟

                                  4- همه می دانند رأی بالای روحانی در کشور به خاطر اجماع اصلاح طلبان بوده نه چیز دیگر. وگرنه در ستاد آقای روحانی که قبل از این کسی نبود

                                  5- مازند نومه بهتر است به وظیفه حرفه ای خود بپردازد، تا تریبون داری برای این فرد "بسیار خوشنام"

                                  • پندار نیوزپاسخ به این دیدگاه 3 2
                                    چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                    جناب آقای صادقی بنده همکار شما هستم اما خیلی کوچکتر از شما درج مطالب سبک مرتبط با جنگ و دعوای طالبان پست و مقام شهرستانی در حد سایت وزین شما نیست توصیه مکنم همچون گذشته به بحث های زیربنایی مرتبط با توسعه استان و نظرات کارشناسی صاحب نظران بپردازید تا ما هم استفاده ببریم ارادتمند پندار نیوز

                                    • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                      اصلاح طلبان به ندای محمد خاتمی به حمایت از روحانی پرداختند و کاملا طبیعی است اگر تا زمانی که تکلیف ائتلاف روحانی و عارف مشخص نشده بود و تا قبل از بیانیه جناب آقای محمد خاتمی، تصمیم قاطعی جهت حمایت نداشته باشند. همچنین بدانید اصلاح طلب واقعی به طمع پست اجرایی این حمایت را انجام نداده است بلکه فقط نظر بر تغییر حال بد به حال خوب برای کل جامعه بوده است.

                                      • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 3 1
                                        چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                        فكر مي كنيد چرا ما كليدو به دكتر روحاني داديم چون فقط ايشون و تيمش به ياري خدا ميتونه مسند ها رو از كساني كه در اين گيرو دار داعيه پست و قدرت دارن و اثبات كردن يك فرصت طلب واقعي هستن نه اصلاح طلب و يك فرد دلسوز براي كل جامعه ، قفل كنه اونم چهارقفله

                                        • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                          تاز ه اولشه اخه تو دولت احمدی نژاد مظلوم هم این اتفاق افتاده بود عد ه ای نفوذی به این دولت را پیدا کردند و مانند موریانه این دولت را نابود کردند نمونه فردی که رئیس یک شرکتهای و ابسته به شرکت خودرو سازی کشور بوده در ستاد رقیب احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم بوده الان تو دفتر احمدی نژاد همه کاره دفتر ش هست الان هم با روحانی دست دوستی و برادری داده مازند نومه جان تا بود چنین بود و خواهد بود خدا به مردم رحم کند

                                          • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                            قبل از 24خرداد تنها سایت مازندرانی که شجاعت انعکاس اخبار مربوط به آیت الله هاشمی ، دکتر روحانی و جناب عارف را داشت مازندنومه بود. جالب اینکه از زمان ثبت نام آقای هاشمی آقایان استاد آجودانی و نیازآذری جرات نوشتن مقاله به نفع جریان پیروز انتخابات را داشته اند. حال تعداد مقاله نویسان و تحلیل گران بشدت فزونی یافته است!. بنظرم بهتراست مدیریت سایت بسراغ استاد آجودانی و نیازآذری برود وبا آنها مصاحبه کند.

                                            • ابوالحسن سلیمانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                              چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                              اوضاع و احوال حامیان واقعی اصلاح طلبی و اعتدال که بعد از پیروزی مورد بی توجهی قرار می گیرند مصداق این بیت حافظ است:

                                              در شمار ارچه نیاورد کسی حافظ را

                                              شکر کاین محنت بی حدّ و شمار آخر شد

                                              • شایسته سالاری !پاسخ به این دیدگاه 2 0
                                                چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                                آقای صادقی ! مردم همه فرصت طلبند و در همه جای عالم مردم همین اند. فقط رجال برجسته و قهرمانان و پهلوانان این صفت را از خود دور می کنند . در فضای مه آلود سیاست در ایران سنجیدن این امور دشوار است . بگذارید شایسته سالاری حرف آخر را بزند . مدیران اجرایی خوب لزوماً تحلیلگران و آکادمیسین ها نیستند . هر کس به جای خویش نیکو است .

                                                • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

                                                  دو یادداشت قبلی متین و خوب وبود اما این یادداشت از سر عصبانیت و در شان مازند نومه نبود. هواپیمای در حال سقوط به زمین نشست حالا باید با آرامش بدنبال تحقق شایسته سالاری بود و این کار رسانه است


                                                  ©2013 APG.ir