تعداد بازدید: 5095

توصیه به دیگران 4

جمعه 31 خرداد 1392-22:59

اصلاح طلبان در جشن پیروزی/دل امام از این پیروزی شاد است

 باید توجه کنیم که چگونه در سال 96 و 1400 هم پیروزی باشیم/هشت سال برای اینکه یک بزرگداشت برای رحلت امام بگیریم به ما یک مسجد نمی‌دادند و در غربت بودیم/دروغ، سانسور و پوزه‌بند به دهان زدن، در این هشت سال، ما را آزار می‌داد.(گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از جشن پیروزی دولت تدبیر و امید)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:شامگاه جمعه مراسم جشن پیروزی دولت تدبیر و امید،ویژه اصلاح‌طلبان فعال در ستاد روحانی در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران برگزار شد.گزارش ما را از این مراسم بخوانید.

*چرا در سال 84 موفق نبودیم؟

داود کشاورزیان در جشن پیروزی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: استقبال بی‌نظیر مردم مازندران از حسن روحانی در مسجد جامع ساری، نقش تعیین کننده‌ای در آرای وی داشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز و در انتخابات 92 به موفقیت نسبی دست یافتیم و این سوال مطرح است که چرا در سال 84 موفق نبودیم؟

 استاندار مازندران در دوره اصلاحات یادآور شد: باید بدانیم کلید شکست 84 و کلید موفقیت 92 از چه وقت زده شد.

وی با بیان اینکه شاید برخی افراد این هنر را داشته باشند که شکست را مقدمه پیروزی کنند، گفت: اما خیلی از ما نمی‌توانیم پیروزی را به مقدمه‌ای یک پیروزی بزرگ‌تر تبدیل کنیم.

 کشاورزیان با اشاره به اینکه به محض اینکه گل می‌زنیم دچار ضدحمله می‌شویم، یادآور شد: شکست ما در سال 84 از سال 76 کلید خورد.

وی با بیان اینکه درگیری‌های درون گروهی شروع شد، تصریح کرد: نتیجه آن رفتار، این شد که در سال 84 چند کاندیدای اصلاح‌طلب وارد صحنه شدند و انتخابات به دور دوم رفت و پیروز، جریان دیگری بود.

 کشاورزیان درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان افزود: با وجود اینکه آقای عارف، طرفداران بسیاری داشت اما چون عقلانیت بر جمع حاکم بود این نامزد انتخابات ریاست جمهوری کنار کشید چراکه می‌دانست اگر هر 2 بمانند هر 2 نامزد شکست می‌خورند و موفقیتی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه با وجود چند رقیب، کسب 50 درصد آرا در انتخابات، کار ساده‌ای نیست ، ادامه داد: امروز باید توجه کنیم که چگونه در سال 96 و 1400 هم پیروزی باشیم.

* به ما یک مسجد هم نمی‌دادند

دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این مراسم اظهار داشت: دل امام (ره) از این پیروزی شاد است و خوشحال هستیم که حماسه سیاسی مد نظر رهبری محقق شد.

 مهدی احمدی‌فولادی ادامه داد: عارف با معرفت و با گذشت و حمایت همه نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا دست به دست هم داد و این پیروزی را رقم زد و باید بدانیم این پیروزی جز لطف خدا، هیچ چیز نیست.

 وی با بیان اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگین و خطیری داریم، گفت: این مسئولیت، تداوم و حفظ پیروزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوره اصلاحات با اشاره به اینکه نگران این هستم که حماسه‌ای خلق کردیم و بعد برویم تا چهار سال دیگر، اظهار داشت: هشت سال برای اینکه یک بزرگداشت برای رحلت امام بگیریم به ما یک مسجد نمی‌دادند و در غربت بودیم.

وی خاطرنشان کرد: به اصول قانون اساسی پایبند هستیم و حتی کوچکترین اصل از اصول قانون اساسی نیست که قبول نداشته باشیم.

 احمدی فولادی با بیان اینکه کشاورزیان حیثیت استان است، افزود: قصد ما جز برای حفظ نظام، هیچ چیز دیگری نیست.

 وی با بیان اینکه اسلام را برای نسل جوان، بد تعریف کرده‌اند، گفت: متاسفانه رفتارها به گونه‌ای بوده که نسل جوان از اسلام و جمهوری اسلامی، برداشت منفی پیدا کرده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که در طول این هشت سال، مشکل ایجاد کردند مغرض نبودند، خاطرنشان کرد: بی‌تدبیری عامل رفتار آنها و این مشکلات شد.

*این تازه تیم "امید" ما بود

 قلی‌تبار دیگر فعال سیاسی در این نشست اظهار داشت: دروغ، سانسور و پوزه‌بند به دهان زدن، در این هشت سال، ما را آزار می‌داد.

 وی با بیان این که هشت سال اعتبار بین‌المللی از ما ستانده شد،خاطرنشان کرد: عزت ما باید حفظ شود نه اینکه وقتی وارد نشست و جلسه‌ای شدیم عده‌ای سالن جلسه را ترک کنند.

وی افزود: خواستیم کشور بر پاشنه قانون، ارزش‌ها و اعتقادات مردم بگردد نه بر روی پای عناصر سست، بی‌اراده، بی‌برنامه ، بی‌خرد و بی تدبیری که جامعه را بر دامن یاس نشانده است.

 این فعال سیاسی یادآور شد: هر کسی در هر جا که قرار دارد باید بداند سر جای خودش باشد، اگر من به زعم بعضی‌ها مجرم هستم نباید ناموس من آسیب ببیند و دختر و پسرم تهدید شوند، من اگر مجرم هستم خانواده‌ام باید در امان باشند.

قلی‌تبار با بیان اینکه این تازه تیم "امید" ما بود، گفت: تلاش کنیم تیم "ملی" ما همراه با خاتمی در آینده خاطره‌ای ماندنی را به همراه همه کسانی که در بند هستند، به یادگار بگذارد.

*700 میلیارد دلار را بر باد دادند

علی شکوهی،محقق و روزنامه‌نگار، در این مراسم اظهار داشت: در سطح بین‌المللی وضعیت دشواری داریم.

وی متذکر شد: موضع‌گیری جمهوری اسلامی در سوریه، مشکلات زیادی از نظر حیثتی برای ما رقم زد و حتی جایگاه خودمان را در بین کشورهای منطقه از دست دادیم.

 این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: انشقاقی در بین نیروهای سیاسی داخلی ایجاد شده و بی‌تدبیری‌ها، یک دوره تاریخی ما را به باد داد.

وی افزود: 700 میلیارد دلار در اختیار مدیرانی قرار گرفت که نه تنها استفاده نکردند بلکه به باد دادند.

 شکوهی با اشاره به اینکه بگذارید روحانی هرگونه که دلش می‌خواهد نیروهای سیاسی خود را انتخاب کند، گفت: بگذارید دولت این گام را بردارد و بتواند یک اصلاح‌طلب را در کنار یک نیروی اصولگرا و یک نیروی اعتدال‌گرا، نگه دارد.

 وی با بیان اینکه جریانات و احزاب، مطالباتی که وارد سیستم می‌شود را منطقی می‌کند، اظهار داشت: به عنوان نخبه، باید مطالبات را معقول و منطقی کنیم.

 شکوهی یادآور شد: هر نظام سیاسی یک ورودی و یک خروجی دارد، اکنون ریشه‌یابی اینکه در گذشته چه خطاهایی شده، ضرورت دارد.

گفتنی است در این جشن برخی چهر های سیاسی و دانشگاهی از جمله:سید هادی حسینی،نماینده قائم شهر،سوادکوه و جویبار در مجلس،دکتر علی کرمی مله،کیوس گوران و چند تن از اعضای کنونی و قبلی شورای شهر ساری حضور داشتند.

در این مراسم علی اسدی-فرماندار اسبق ساری- هم سخنرانی کرد و لیلا مومنی-رییس ستاد بانوان روحانی در مازندران-بیانیه خواند.گروه آیینی زندگی سوادکوه و گروه موسیقی سیدکاظم حسینی نیز برنامه اجرا کردند.



  • عکاس حرفه ایپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 6 تير 1392-0:0

    عکاسان حرفه ای تجهیزاتی دارند که می تواند نورهای مزاحم را دفع کند. تصور نمی کنم دوربین دیجیتال نیمه حرفه ای این خانم از تجهیزات آنچنانی برخوردار باشد. عکاسی علاوه بر نبوغ و ذوق و شانس و دانش نیازمند تجهیزات است. به عکاس ایراد نگیرید نور سالن واقعا افتضاح بود.

    • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

      خداوندا بعضي از اين آقايان زونكن ها پرونده ............ زير بغل دارند ، يا رب به اين پست طلب هاي فرصت طلب رحمي نما .

      • سه شنبه 4 تير 1392-0:0

        این انتخابات و انتخابات 88 که پر شورتر از انتخابات 92 بود یک پاسخ و هشدار جدی داشت و اون چیزی نبود جز اینکه مردم ما فقط آزادی میخوان شما با پیچوندن مسائل این وافعیت رو لوث میکتید ما فقط آزادی می خواهیم و بس چون در سایه آزادی است که عدالت برقرار میشه/لطفا با این اصطلاحات تکراری فتنه و انحرافی و تردید و دشمن وووو مردم نپیچونید . انگ نزنید واله هیچ حای دنیا تینقدر وقت مردم درگیر اینکارای سیاسی نیست؟!!!

        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 3
          يکشنبه 2 تير 1392-0:0

          با سلام به آقا یا خانم "نصیحت به آقای رنجبر" من متوجه نوع نصیحت شما نشدم که بفهمم اشکال کارم کجا بوده که نیاز به نصیحت شما داشت و بر اساس نصیحت حضرتعالی چه باید بکنم؟ به هر حال ظرف تحلیل ها بر اساس اصطلاحات رایج در عرف سیاسی پر می شود و مقایسه انتخابات 88 و 92 و تحلیل شباهت ها و تفاوت های آنها با همدیگر مهم است. عقیده ها در این رابطه بسیار متنوع است و دخالت تعصبات و جبهه گیری های طرفدارانه امری است انکار ناشدنی. بی طرفی در این امر محال به نظر می رسد و قائل شدن به رخداد خطا، اشتباه و جنایت و حماقت با تحلیل های مختلف وجود عینی و ملموس دارد.

          • نصیحت به آقای رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 1
            يکشنبه 2 تير 1392-0:0

            جناب رنجبر عزیز استفاده از ادبیات رایج و گفتمان بی مبنای کاسبین فتنه و فتنه گر و.... کمی شان تحلیلگری مستقل شما که فردی فرهیخته هستید را زیر سوال می برد. کیست که نداند که فرقه مصباح یزدی که مخالف جریان انقلاب امام بود و زمان حیات امام نیز ایشان مشغول کار خود بود الان صدای او از صدای انقلابیونی مثل هاشمی رفسنجانی بلند تر شده است از ابتدا مخالف جریان انقلاب بود و به همین دلیل بخشی از فحاشی ها و هتاکی های صورت گرفته بعد از انتخابات 88 عقده گشایی گذشته بوده است و قضایای 88 که بازی باخت باخت بوده هنوز مفتوح است و در فرصت مناسب با همت صاحبنظرانی امثال جناب رنجبر مورد بررسی موشکفانه قرار گیرد تا مشخص شود مبدعان اصطلاحات اینچنینی با چه هدفی این کارها را کردند شاید اوج فتنه گری که در طی چندماه هرج و مرج ایجاد شده گروهی به نام اریا شکل گرفت و سه هزار میلیارد تخلف انجام شد و موارد مشابه زیادی از این دست پیدا می شود که نشان می دهد این جریانات نیازمند تفکر بیشتر است بدون اتهام زنی های رایج.

            • مهرافرینپاسخ به این دیدگاه 0 0
              يکشنبه 2 تير 1392-0:0

              چرا از خانمهای نام اشنا و محجبه که در جلوی صف بودند عکسی چاپ نشد.اینها پیشکسوت اصلاح طلبی بودند شاید خبر نگار کمی ناشیانه عکس تهیه کرد

              • روزنامه نگارپاسخ به این دیدگاه 4 1
                شنبه 1 تير 1392-0:0

                سلام بر اصلاح طلبان واقعي و ياران حقيقي روحاني در استان مازندران كه عصر جمعه 31 خرداد در سالن هالال احمر ساري، بجاي ژست گرفتن هاي مدير مابانه و نستعليق نشستن هاي پست طلبانه در جلوي دوربين هاي رسانه ها، با صداقت و سادگي حضور در جمع خانواده خويش را بر اين جشن انحصارطلبانه و البته ويتريني ترجيح دادند تا در كنار عده اي كه خدا مي داند كمتر از يك هفته هم براي دكتر روحاني فعاليت تبليغاتي نكردند، قرار نگيرند.

                درود خدا بر دكتر حسن روحاني كه با كليد تدبير و اميد آمد تا قفل انحصار طلبي را بگشايد....پس واي بر شما به ظاهر اصلاح طلباني كه با تنگ نمودن حلقه جشن پيروزي و بي خبر گذاشتن آزاد انديشاني كه مدتهاي مديدي بدون هيچ چشمداشتي با شور و اشتياق براي پيروزي دكتر روحاني از جان مايه گذاشتند،بقول دكتر روحاني آمديدسر سفره آماده نشستيد و نخستين گام انحصار را با سوء استفاده از نام رييس جمهور منتخب برداشته ايد....واي برشما....واي!!!

                • سید جمال الدین موسویپاسخ به این دیدگاه 4 0
                  شنبه 1 تير 1392-0:0

                  کسانی که اصلاح طلب واقعی هستند و در این دوره زجر آور 8 ساله توهین ها شنیدند و کتک ها خوردند ولی در راهشان که همان راه امام ره و راه شهدا بود مقاوم تر شدندو در این دوره از هرگونه کمکی اعم از مالی و عقیده ای دریغ نکردند. متاسفانه برخی شان فراموش شدند. جا دارد کسانی که تازه اصلاح طلب شدند. مقداری ملاحظه کنند و اینقدر بخاطر گرفتن پست ومیز تلاش بیهوده نکنند. اصلاح طلبان از آشنایانند. روی پیشانیشان مهر اصلاح طلبی خورده.مانند مهندس عزیز کشاورزیان که الحق والانصاف بسیار توهینها شنید و دم بر نیاورد . و مدیری نمونه ولایق در دوره استانداری خود بودند.و به امید خدا به حق واقعی خود برسد ان شاالله. چرا که این خواست مردم واز مطالبات بحق مردم بود که با آرای بالای 90 درصدی خود به روحانی این قضیه را اثبات کردند.

                  • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 3
                    شنبه 1 تير 1392-0:0

                    آقا محمد، حتماً حافظه خوبی دارید و می دانید من الآن هم اصلاح طلبی که بر ضد مصالح ملی کارکند و منافع شخصی و گروهی خود را ارجح بر منافع ملی بداند و به دنبال تنش و غوغاسالاری باشد و نیز آنهایی که آلت دست فتنه سالاران شدند را نصیحت می کنم همانطوری که اصولگرایان تند رو و تندخو و کاسبین فتنه و متظاهرین به پیروی از ولایت فقیه را نیز نصیحت می کنم که مشی انجمن حجتیه ای را بر اردوگاه خط امام تحمیل نکنند و ولایت فقیه را انحصاری نکنند. من با صدایی رسا این مهم را فریاد زده و می زنم که یک اصولگرای اصلاح طلب هستم و یا یک اصلاح طلب اصولگرا هستم و این کشف تازه ای نیست بلکه از سال 82 رسماً آن را اعلام کرده و از قبل نیز بر آن پایبند بودم. برادری که بدون امضاء فرمودید چرا نیومدین و ترسیدین بهتون بگن اصلاح طلب و عکستون جایی ثبت بشه؟ کسانی که با خلقیات بنده آشنا هستند می دانند که با متلک و آستین باد کردن ها میانه ای ندارم و حضور در این مجامع نیاز به دعوت از قبل دارد که بنده اصلاً از وجود آن مطلع نبودم. اکثر اصلاح طلبان استان از دوستان بنده هستند و از افراد مومن و منطقی هستند و دیدگاه آنها هم برای خودشان محترم است و انشاء ه خدمتگزار اسلام و کشور و مازندران باشند. من طمعی برای جایگاهی ندارم که برای آن غصه بخورم.

                    • شنبه 1 تير 1392-0:0

                      آقای صادقی! جنابعالی که به دکتر کریمی ارادت دارید،در نوشتن نام ایشان اشتباه تایپی دارید (کرمی)

                      کیفیت عکس ها فوق العاده پایینه انتظار تصاویر بیشتری داشتیم بعد 8 سال چشم انتظاری، پوشش خبری و تصویریتان ضعیف بود.

                      • شنبه 1 تير 1392-0:0

                        بابا دم سید هادی حسینی گرم با همه دولتها هست دیروز با سید حسن موسوی و مشایی امروز در کنار یاران روحانی آفرین بر بصیرت و تیز هوشی این نماینده به این میگن نماینده زیرک مرحبا مرحبا احسنت

                        • شنبه 1 تير 1392-0:0

                          آقاي رنجبر چرا نيومدين ؟ ترسيدين بهتون بگن اصلاح طلب و عكستون جائي ثبت بشه ؟

                          • شنبه 1 تير 1392-0:0

                            مقالات شما او امثال شما آقای رنجبر در کوبیدن اصلاحات هنور یادمان نرفته

                            • شنبه 1 تير 1392-0:0

                              یادوربین کیفیتش پایینه و یا این که عکاس تون عکاس نبوده بهرحال پیشنهاد میشه

                              آقای صادقی یکم پول خرج کنید دوربین با کیفیت بالا بخرید.

                              • شنبه 1 تير 1392-0:0

                                گروه آیینی زندگی سوادکوه هرجا تنوری گرم شد نونشو میبنده.

                                • شنبه 1 تير 1392-0:0

                                  چه بی سر و صدا. قرار بود یه عده خاص برن شرکت کنن؟ 88یه سری دیگه با رای مردم پز دادن. امسال هم یه عده دیگه دارن پز رای مردم رو می دن.اشکالی داشت جشن مردمی تر می شد و دور از جون بعضی بزرگان توی جلسه یه عده منفعت طلب و فرصت طلب اختصاصاً توی جلسه حضور نداشتن؟

                                  مازندرانه دیگه. بیشتر از این نباید انتظار داشت!!!

                                  • اصلاح طلب عاقلپاسخ به این دیدگاه 0 3
                                    شنبه 1 تير 1392-0:0

                                    ما به روحانی رای دادیم تا اعتدال که همان منیت اسلام هست اجرا شود نه دوباره اصلاح طلبان واصول گرایان افراطی بر گرده مردم سوار شوند اگر کسانی که در دوره اصلاح طلبان بر ناموس و بیت المال مردم رحم نکردند اکنون سوار بر موج شدند فاتحه مان را قبل از مرگ باید بخوانیم چرا از چهره های جوان وروشنفکر استفاده نشود این اقایان هرچه در چنته داشتند رو کردند اصلاح طلبی ارث کسی نیست #

                                    • شنبه 1 تير 1392-0:0

                                      کاش جلسه مشترک با اعضای میانه روی ستاد و رییس ستاد هم برگزار می شد

                                      • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 1 6
                                        شنبه 1 تير 1392-0:0

                                        مطالب طرح شده عالی بود و متاسفانه توفیق حضور نداشتم. نکته اینکه باید دوران حاکمیت 8 ساله احمدی نژاد را آسیب شناسی کرد و از آن به نام حاکمیت اصولگراها یاد نکرد. بسیاری از اصولگراهای معتدل افرادی محترم و عقلایی هستند که باید در دولت تدبیر و امید مورد تکریم قرار داشته باشند. از همین امروز باید از افراط گرایی به نام اصلاح طلبی جلوگیری نمود که آفت دوران اصلاح طلبی همین مسئله بود. آقای مهندس کشاورزیان به زیبایی و با ظرافت بر این نکته تاکید کردند که شکست 84 اصلاح طلبان از 76 کلید خورد و الآن نباید همان مسائل را دوباره تجربه کرد.

                                        اگر نتوانند اعتدالگرایی واقعی را در کشور حاکم کنند و نیروهای غیر کارآمد و غیر مدیر را به نام اصلاح طلبی بر دولت تدبیر و امید تحمیل کنند و نیروهای کارآمد را به جرم دگر اندیشی کنار بزنند، شکست روند اصلاح طلبی قطعی است و بزرگترین شکست در از دست دادن ایده آلها و آرمانها و تغییر مسیر و جهت از انقلابی گری به سمت سازشکاری است. تفوق و برتری رابطه به جای ضابطه بلای جان دولت احمدی نژاد بود و نباید همین تجربه با تغییر مهره ها در دولت تدبیر و امید تکرار شود. از الآن باید به فکر خلق حماسه اقتصادی و ساخت بنیان های اقتصادی کشور و مردم بود و بدون توفیق در این امر اصلاً نباید به حضور در قدرت در آینده امیدوار بود. اصل بر این است که همه اصلاح طلبان و اصولگرایان به عنوان ابزاری برای تامین منافع درازمدت مردم و نظام عمل کنند و در خدمت مردم باشند. اگر جهت زاویه داری با منافع ملی و ارزش های حقیقی مورد نظر اسلام پیدا شود و کشور به سمت زد و بند و رانت خواری و پارتی بازی و اعمال نفوذ پیش برود آش همان آش است و کاسه همان کاسه. به امید تحقق آرمانهای دولت تدبیر و امید و خلق حماسه اقتصادی.


                                        ©2013 APG.ir