تعداد بازدید: 3139

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 27 آبان 1392-14:30

روابط عمومي اقتصادي

 يك مدير روابط عمومي موفق مي تواند در كنار اجراي برنامه هاي روزانه نيم نگاهي به ايجاد ويترين مناسب از فضاي فيزيكي جهت نمايان ساختن چهره مناسب و ماندگاري در اذهان مخاطبان داشته باشد/ روابط عمومی تنها مرجع صلاحیت دار برای ترميم نام و يا بد نام كردن يك سازمان و برند اقتصادي است.


مازندنومه، مهیار کمانگری: درک نقش و قدرت روابط عمومی در پشتیبانی و بستر سازي فعالیت های تبليغي و ويترين سازي امری بسیار حیاتی است، نقشی که باعث افزایش «سهم از اذهان» و به تبع آن «سهم از بازار» می شود.

 روابط عمومی می تواند به موفقیت کامل برنامه کمک کند. طراحی یک برنامه روابط عمومی کارا، مؤثرترین راه برای نفوذ و تأثیر واقعی بر مخاطبان و سرمايه گذاران است.

 هیچ ابزاري مناسب تر از اين جهت نشان دادن فضاهاي سرمايه گذاري و جذب منابع مالي صنعتی نیست.

 يك مدير روابط عمومي موفق مي تواند در كنار اجراي برنامه هاي روزانه نيم نگاهي به ايجاد ويترين مناسب از فضاي فيزيكي جهت نمايان ساختن چهره مناسب و ماندگاري در اذهان مخاطبان داشته باشد.

 روابط عمومی در خارج از سازمان، نقش یک سفیر ارتباطي و تجاری را دارد و در داخل سازمان به عنوان یک سامان دهنده مطرح است؛ به طوری که متخصصان روابط عمومی به طور روز افزونی در توسعه و یا پشتیبانی ابعاد مختلف ارتباطات مربوط در قالب يك برنامه بازاریابی و تبلیغاتی به کار گرفته می شوند.

این نگرش هوشمندانه ای است که مفهوم ارتباطات را عین بازاریابی و معنی بازاریابی را عین ارتباطات می داند.

 اين وظيفه روابط عمومي است كه با ارزيابي و سنجش ميزان رضايت مندي مخاطبان و همچنين تلاش براي جمع آوري اطلاعات لازم، خود را مجهز به تحليل هاي مناسب کرده، در نتيجه اطلاعات مورد نياز براي حضور در يك آوردگاه اقتصادي را تهیه کند تا بازيگري از پيش بازنده نباشد.

 روابط عمومی تنها مرجع صلاحیت دار برای ترميم نام و يا بد نام كردن يك سازمان و برند اقتصادي است.

 روابط عمومي با تهيه يك كمپين تبليغي و اقتصادي مناسب و شناخت كامل از مخاطبان و سرمايه گذاران و مشتريان و ارايه اطلاعات صحيح به راحتي اعتماد آنها را جلب و در جهت اغنا و تثبيت موقعيت گام بر مي دارد.

 شناسایی افکار و تصورات مردم درباره سازمان متبوع فقط از طریق نظرسنجی های مستمر و علمی امکان پذیر است تا راه حل های پیشنهادی، کارایی بیشتری داشته باشند.

 استفاده از نظرات صاحبنظران در چارچوب هاي تعريف شده و بهره گيري و اجرايي نمودن آنها از عملكردهاي يك روابط عمومي اقتصادي است كه مي تواند نقش بسزايي را به عنوان اهرم اجرايي در اين حوزه در كنار ساير اجزاي سازمان ايفا کند.


  • پنجشنبه 26 دی 1392-10:41

    با سلام واحترام خدمت مسولین سایت باید عرض کنم درانتشار مطالب دقت کنید تا اعتبار سایت شما مثل همیشه قابل قبول باشد متاسفانه نویسنده این مطلب سارق علمی است ومطالبی را که اخیرا در جاههای مختلف منتشر می کند همگی سرقت علمی وادبی هستند ضمنا ایشان...

    • سه شنبه 28 آبان 1392-0:0

      آقا يا خانم غلط انداز اشكال شما اين است كه فقط استان را مي بينيد كه اگر نمي ديديد الان جايگاهي ديگر داشت اين حوزه من با نظر نويسنده موافقم زماني كه شما روابط عمومي را اخبار و روزنامه و سايت ميبينيد و كم نيستند دوستاني كه مثل شما مي بينند پس اوضاع همين است من نمونه عيني سراغ دارم كه روابط عمومي نقش پررنگي را در عرصه اقتصادي ايفا كرده ،هركسي پيشرفت را دوست دارد اما كسي كه در عرصه روابط عمومي تحصيل كرده تجربه دارد خلاق است و ايده پرداز سعي ميكند تا جايي كه چيز جديدي براي ارايه داشته باشد خوب است كه بماند و اين نهايتا در يك بازه زماني 5 ساله اتفاق ميافتد اكثر مديران روابط عمومي ما در استان كه نه علمي كار ميكنند و نه عملي ظرفيت پايينشان باعث شده پايين ديده شوند من باز نمونه عيني سراغ دارم كه روابط عمومي تا سطح كلان هيئت مديره تاثير گذار و نقش آفرين بوده است

      • غلط انداز جدیدپاسخ به این دیدگاه 1 3
        سه شنبه 28 آبان 1392-0:0

        بر خلاف غلط انداز قدیم و پیر و فرتوت این غلط انداز از نوع دموکراتیزه و پیشرفته و متجدد و نئومایند و اوپن مایند و فرش به تمام معنی است. سعی دارد که همان سبک و روش و سیاق غلط انداز مرحوم قدیمی فناتیک بی انعطاف لجوج کلوز مایند و متحجر را حفظ کند منتهی حرف های جدید و مردم پسندتری بزند.

        البته شاید نیت این غلط انداز جدید این باشد که در برخی از شهرها بنا به ضرورت کاندیدا بشود و مردم هم شاید به استقبال بیایند و فریب بخورند و الله بختکی به نام غلط انداز آراء خود را در صندوق بریزند و کاشف به عمل آید شوخی شوخی غلط انداز هم شده نماینده همین مردم فهیم و دانا و متعهد و با بصیرت و آگاه و با شعور و انقلابی.

        بگذریم شایعات زیادی را در کشف ماهیت و هویت غلط انداز بر سر زبانها انداخته بودند که صلاح در آن دیده شد که غلط انداز تکثیر شود و چندین نسخه از آن به عنوان کامنت نویس بروز و ظهور یابد و این غلط اندازهای مختلف همه سیاست های واحد و حرف های مشترک داشته باشند.

        اما در این موضوع فوق که ماورایی جلوه دادن نقش روابط عمومی ها است و دو نفری که پشت سرهم پاچه خواری روابط عمومی ها را بر اساس ایده آل پردازی کتابها و مجلات و سخنرانی ها و چاخان بافی های برخی از نویسندگان مسائلی را به عنوان آیه و بایبل برای روابط عمومی نقل کردند که در عالم واقع چنین نقوشی اصلاً بر روی چهره هیچ روابط عمومی دیده نمی شود.

        1- شما در کجا دیدید و یا شنیدید که بهترین نیروهای سازمان در پست روابط عمومی مستقر شوند؟

        2- در کجا شنیدید یک نیروی روابط عمومی خیلی قوی و خوب مدیریت در رده ای بالاتر را بر روابط عمومی ترجیح نداده باشد؟ همین استان ما یک روابط عمومی چی دبشی توی همین استانداری فکسنی قبلی بود که نام فامیلش لرز بر دل شیر می انداخت و آدم را به یاد اکوان دیو و دیو سفید و از این چیزها می انداخت ولی به محض اینکه وجود شریفشان برای فرمانداری تازه تاسیس شهر بی امکانات و محروم شیرگاه یا همان سوادکوه شمالی ضروری تشخیص داده شد عطای روابط عمومی را به لقایش بخشید و تشنه و مشتاق به سمت فرماندار شدن شتافت و آن را جایزه ای برای تشکر عملی استاندار وقت و اجابت به درخواست و خواهش و التماس نمایندگان محترم تلقی کرده که عدم اجابت بدانان را خلاف ادب پنداشته و شد فرماندار که دیدید و شنیدید.

        به نظر شما کدام روابط عمومی در کدام سازمان سهم از اذهان و سهم از بازار برای سازمان خود ایجاد کرده است. شما بدون داشتن روابط عمومی هم می توانید با بستن قرارداد با چند تا روزنامه و صدا و سیما و سایت های مجازی بدون اینکه خرج حقوق و مزایا و شنیدن غر و لند و تحمل فشارهای روحی و روانی به نتایج مشعشع و بهتری برسید. روابط عمومی ها در اینجا فقط نقش صحبت کننده و کارچاق کنی را بازی می کنند و اینکه رئیس را راضی بکنند که به نفعش است سر کیسه را شل کرده و جرینگی پولهای نازنین را به حساب این تبلیغات چی ها سرازیر نماید.

        عزیز من اصلاً کدام روابط عمومی برنامه را می فهمد که به موفقیت کامل برنامه کمک کند؟

        نام این سفیری که در خارج اسم بردید فقط یه جای یک دلال و کارچاق کن گذاشتید روابط عمومی وگرنه ماهیت کار تفاوتی ندارد و آن ایده آل پردازی هایی که کردید وجود خارجی ندارد. شما بهترین روابط عمومی ها را هم که نشان بدهید باز هم نقش همین است و می توانید به جای روابط عمومی هر اسم دیگری مانند اسطوره بی نظیر ارتباطات، یگانه دوران در ارتباطات، خدای ایجاد جلوه های نوین ذهنی و فکری و الگوی تمام نمای جهان ارتباطات و از این دست اسم ها هم بگذارید ولی ماهیت همه این ها هیچ فرقی با هم ندارند آخرش می شود فرماندار سوادکوه شمالی.

        کجا این بیچاره در داخل سازمان در سازمان دادن نقش داشته است؟ این توسعه حیطه اقتدار تداخل در امور دیگران را به همراه دارد که برای کودک تازه به دوران رسیده در امر حفظ قدرت هم روشن است که نباید اجازه دخالت به چنین عناصری بدهد.

        من روابط عمومی هایی را می شناسم و اکثریت آنها را چنین دیدم که برای تعیین میزان رضایت این ورقه های پر از سوالات چندگزینه ای را به افرادی می دهند که از قبل شناسایی شده و تازه با هزار تا سفارش که طوری آن را پر کنند که به رئیس دستگاه بر نخورد و موجبات دلخوری فراهم نگردد. رئیس نیاز به تعریف و تمجید دارد و روابط عمومی هم شرایط و لوازم آن را فراهم می سازد. وگرنه اینهمه رئیس بد از کجا توسعه پیدا می کنند و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می شود.

        شما یک روابط عمومی عملی با مشخصاتی که ذکر کردید را در همین استان مثال بزنید تا غلط انداز پته کارکرد و تاثیراتش را روی آب بریزد و آنوقت خواهید دید که حق با کی است. اون همه باید ها و نیایدهای ایده آل پردازانه هم به اون آقای قبلی که خود یک برزگر مطبوعاتی می باشد بفرمائید که در هیچ روابط عمومی ای یافت می نشود.


        ©2013 APG.ir