تعداد بازدید: 4304

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 2 بهمن 1392-14:57

اختلاف شهرداری و پیام نور علنی شد

چرا این اتفاق افتاد؟

پس از پایان فاز اول این بنای آموزشی شهرداری ساری مبلغ دو و نیم میلیارد تومان دانشگاه پیام نور را جریمه کرد و امروز نیز با اعزام ماموران واحد نظارت، از توسعه فضای آموزشی دانشگاه جلوگیری کردند.


مازندنومه؛ یادداشت مهمان، محمد تیموری،سردبیر هفته نامه کایر: دانشگاه پیام نور ساری در مرکز شهر ساری پذیرای هزاران دانشجوی ساروی است و نقش مهمی در رشد و توسعه  شهرستان ساری داشته و دارد.

اخیرا این دانشگاه که با کمبود فضای آموزشی مواجه است ساخت فضایی آموزشی را در داخل دانشگاه آغاز کرده است.

پس از پایان فاز اول این بنای آموزشی شهرداری ساری مبلغ دو و نیم میلیارد تومان دانشگاه پیام نور را جریمه کرد و امروزنیز با اعزام ماموران واحد نظارت، از توسعه فضای آموزشی دانشگاه جلوگیری کردند و ماموران بدون توجه به فضای دانشگاهی، حرمت دانشگاه را شکستند.

امروز که برای انجام کار اداری به  دانشگاه پیام نور ساری در خیابان پانزده خرداد مراجعه کردم و با این صحنه ها مواجه شدم، بر حسب وظیفه خبرنگاری مبادرت به تهیه عکس و فیلم برای انتشار در رسانه ها کردم.

بعد از تهیه چند عکس از داخل دانشگاه قصد داشتم که از اتومبیل وانت مزدای شهرداری که جلوی در دانشگاه بود هم عکس بگیرم که چند نفر از ماموران شهرداری مزاحم کارم شدم و گفتند چرا عکس و گزارش می گیری؟

به آنها گفتم خبرنگارم و باید به وظیفه خود عمل کنم، ولی در ادامه ضمن برخورد تند و اهانت، گوشی موبایل و بعد کارت خبرنگاری ام را از من گرفتند و... حضور دانشجویان و برخی پرسنل موجب شد تا مرا رها کنند. موضوع را البته به حراست دانشگاه اطلاع دادم.

من از توهین نسبت به خودم ناراحت نیستم، اما واقعا از توهین به ساحت دانشگاه شدیدا متاسف هستم. چرا این اتفاق افتاد؟

چندی پیش طرحی در شورا مطرح شد که شهرداری ساری مجوز دانشگاه علمی کاربردی را اخذ کند که برخی اعضای شورای شهر به شدت مخالفت کردند و بیان داشتند با وجود دانشگاه، مدارک تحصیلی کارکنان شهرداری ارتقا می یابد و ما باید حقوق بیشتری برای آنها پرداخت کنیم.

وقتی چنین تفکری بر اعضای شورای شهر حاکم است از ماموران آنها چه انتظاری می توان داشت؟

راستی نمایندگان ما چه می کنند؟ آیا نمایندگان ما می دانند که ساری -مرکز استان- فاقد دانشگاه دولتی به ویژه در حوزه علوم انسانی است و فقدان دانشگاه دولتی که استادان نخبه در آن حضور داشته باشند مهمترین دلیل توسعه نیافتگی ساری است؛ چیزی که کمتر به آن توجه شده است.

مرکز استانی که دانشکده حقوق ندارد، دانشکده علوم سیاسی ندارد، دانشکده علوم اجتماعی ندارد و....

 بدون اغراق و جانبداری از پیام نور می گویم که دانشگاه پیام نور ساری علی رغم کمبود امکانات با داشتن رشته هایی چون حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و رشته های مدیریت و اقتصاد و رشته های فنی و ده ها رشته دیگر امروز جای خالی یک دانشگاه دولتی بزرگ را در مرکز استان پر کرده است و باید از آن حمایت کرد.

خیلی از دانشجویانی که توان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد و یا هزینه دانشجو شدن در شهرهای دیگر را ندارند امروز در پیام نور ساری تحصیل می کنند.

 دانشجویان زیادی از پیام نوربه مدارج عالی تحصیلی راه یافتند و در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه های معتبر دولتی ادامه تحصیل دادند و به مقام استادی رسیدند.باید از دانشگاه حمایت کرد چون به فرموده امام راحل دانشگاه مبدا همه تحولات است.


مازندنومه: پس از دریافت یادداشت همکار خبرنگارمان آقای تیموری، نظر آقای دکتر حسن مبینی –رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساری- را راجع به این موضوع پرسیدیم که پاسخ داد: دانشگاه پیام نور یک محیط علمی و دانشگاهی است و به حمایت نیاز دارد.

وی با بیان این که درست است که شهرداری دانشگاه پیام نور ساری را به خاطر ساخت و ساز 2/5 میلیارد تومان محکوم کرده است، افزود: باید در نظر داشت که این  دانشگاه به همه تعلق دارد و فضای کسب و کار  و تجارت نیست، بلکه محیطی علمی است که فرزندان همه ما و حتی دانشجوهایی از شهرهای دیگر در این مکان تحصیل می کنند.

مبینی بااشاره به این که قادر به پرداخت یکباره این مبلغ نیستیم، ولی آماده تعامل با شهرداری و شورای شهر هستیم، تصریح کرد: باید نسبت به این قضیه تدبیری اندیشید و با صلح و آرامش و هم اندیشی، ماجرا را ختم به خیر کرد.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساری از جلسه خود با شهردار ساری خبر داد و گفت: به زودی با آقای عبوری نشستی خواهیم داشت تا به تصمیم گیری مشترکی برسیم و پیمانکار بتواند کار خود را ادامه دهد.


  • هیات علمیپاسخ به این دیدگاه 3 2
    جمعه 4 بهمن 1392-20:3

    رییس دانشگاه پیام نور کشور که با شعار تدبیر آمده بهتر است به جای لابی گری با نمایندگان و رجال سیاسی چپ و راست و میانه و احمدی نژادی به نیروهای دررون دانشگاه تکیه کند و به فکر حل مسایل دانشگاه باشد

    • پنجشنبه 3 بهمن 1392-16:25

      درود خدا بر عبوری و حامیانش و دعاگویانش.
      اعم از مردم ومسئولین و اعضای شورای شهر بدون تنش و چالش. والسلام

    • پنجشنبه 3 بهمن 1392-14:1

      یکی نیست بگه آقای محترمی که جلوی عکس برداری خبرنگار رو میگیری کدوم قانون میگه عکس برداری از وانت شهرداری مانع انجام وظیفه است یک کمی عقل خودتونو به کار بیاندازید
      ...
      دومین مساله اینکه حالا شهر داری طلبکاره یا پیام نور بده کاره چرا باید خبررسانی متوقف بشه این با کدوم عقل جور در میاد
      این دوستایی که میان دواز عمران و آبادی شهر میزنند باید ضمن احترام به شهردار بگم این پولا ...به اصطلاح صرف شدن در بودجه جاری اداره جای دیگری نمیرسه پس اینقدر از مردم و عمران و آبادی بی مثال ساری ...نکنید////میدونم که میگم وگرنه نمیگم

      • پنجشنبه 3 بهمن 1392-9:29

        اتفاقا ازآنجاييكه ازموضو اطلاع كافي دارم بايد بگويم:
        ازحدودايكسال قبل شهرداري مراجعاتي داشت ومذاكراتي نيزبعمل آمدوشهرداري هم حسن نيت خودرابا پيشنهاداتي عنوان كردوليكن دانشگاه هيچ اقدام موثري بعمل نياورد!؟
        همانطوريكه مطلع ايددرآمدشهرداري هاي كشورازهمين طريقه كه صرف عمران وآباداني شهرميشه
        درمتن خبرهم اومده خبرنگارمحترم داشت ازاتوموبيل شهرداري عكس بگيره!1؟؟كه ضرورت نداشت توموقع ابلاغ يا جلوگيري ازساخت وساز غيرمجازكه همانا اجراي قانون است اينطوري سوژه سازي وپرسنل شهرداري راتحريك كندخبرنگارعزيزميتوانست گزارش بي حاشيه وبدون درگيري تهيه كندهرچند اگزبرخوردي شده قابل توجيه نيست امااين كارخبرنگارخودقانون شكني كه به نوعي مانع اجراي كارمامورين شهرداري(ضابط قضايي)شوندپس بهترنبودبدون آرتيس بازي وخودشيريني مابين مسعولين دانشگاه ودانشجويان واساتيد(فصل امتحانات)گزارش تهيه نمايدهرچند نيازي به گزارش نبودموضوع رامسعولين دونهادبه نتيجه ميرسند هرچندعبوري عزيزكارهاي بي شماري براي دانشجويان ودانشگاه انجام داده وميدهد

        • علي باباييپاسخ به این دیدگاه 4 2
          پنجشنبه 3 بهمن 1392-7:29

          با سلام
          حضور نگارنده مطلب وبرخي كامنت گذاران برسانم دانشگاه پيام نوربرخلاف قانون اقدام به ساخت وسازغيرمجازنمودوبايدعوارض شهرداري كه صرف امورشهروندان ميشودراپرداخت نمايد
          هرچند دراين موضوع حداكثرتخفيف شامل د انشگاه شدخبرنگاران واصحاب رسانه بايدبدانند حق وحقوق شهرداري بايداخذ شود ضمنا اگرخبرنگارمحترم موردبي حرمتي پرسنلي قرارگرفت ازراهكارهاي قانوني يا مراجعه به شهردارمنطقه وشهردارشهراقدام كند نه به اين شكل خبر رساني كند!!!؟؟

          • چهارشنبه 2 بهمن 1392-23:20

            درست که دانشگاه پیام نور یک مرکز علمی است ولی قانون برای همه یکسان است ,از طرفی اقدام کارکنان شهرداری ساری هم نابجا وناشایست بوده است .شهرداری باید پاسخگوی عملکر پرسنل خود باشد.

            • از خدا چه پنهانپاسخ به این دیدگاه 1 5
              چهارشنبه 2 بهمن 1392-22:39

              کار شهرداری درست نبود ولی امثال تیموری نمیتونن با این کارا مدرک بگیرند...

              • دانشگاه پیام نوربابلپاسخ به این دیدگاه 2 0
                چهارشنبه 2 بهمن 1392-21:57

                موحدمنش مدیرقوی است!!!!!!!!مگرنمی دانید برای مرکز بابل چه مدیری انتخاب کرد!!!!!!خدای قحط الرجال بود!!!!!!!!

                • چهارشنبه 2 بهمن 1392-21:53

                  متاسفم ... که حرمت دانشگاه راشکستند

                  • چهارشنبه 2 بهمن 1392-21:50

                    متاسفانه غالب پرسنل شهرداری های استان مازندران باپارتی بازی جذب شدن وتحصیلات انهاهم پاین است هرچندخداپدردانشگاه علمی کاربردی رارحمت کند باعث شدبعضی ازپرسنل مشغول تحصیل هستند!!!!!!!چی می شود!!!!!!!!!!!

                    • خدا عاقبت همه ما را به خیر کند!پاسخ به این دیدگاه 4 0
                      چهارشنبه 2 بهمن 1392-16:35

                      ممنوع شدن گزارشگر از عکسبرداری از وانت شهرداری عجیب و غیر قابل باور و از آن عجیب تر زد و خورد با گزارشگر . خدا عاقبت همه ما را به خیر کند...

                      • چهارشنبه 2 بهمن 1392-16:32

                        قانون براي همه يكسان است اگه دانشجو شهريه پرداخت نكنه مديران دانشگاه اجازه ادامه تحصيل نمي دهند و تا تسويه حساب از دريافت مدرك تحصيلي نيز محروم خواهد شد؛حالا وقتيكه دانشگاه حق و حقوقي كه قانون براي شهرداري متصور شده پرداخت نميكنه و به اخطارهاي شهرداري توجه نمي شه شهرداري بايد چكار كنه؟

                        • چهارشنبه 2 بهمن 1392-15:47

                          سنگ اندازی بر سر راه شهردار جوان و پرتلاش ساری این بار با این سناریو !!!!!!!!!!!

                          • خبرنگاررامسریپاسخ به این دیدگاه 8 2
                            چهارشنبه 2 بهمن 1392-15:34

                            باسلام خدمت مدیریت سایت مازند نومه دانشگاه پیام نوردر کشور سالانه 1000میلیارد تومان درامد دارد و 50 هزار دانشجو در پیام نور مازندران تحصیل میکنند و از دانشجویان شهریه نجومی دریافت میشودودر پیام نور رامسربیشاز4000 دانشجو دارد ونزدیک به 30 رشتهو فقط2 عضو هیات علمی بومی داردو 7نفر دیگر غیر بومی میباشند واین در حالی است که اساتید خوب از این مرکز دانشگاهی رفته اند وان وقت در پیام نور رامسر چند صد میلیون خرج یک همایش به اصطلاح مدیریت میشود ...وحالا مسولان پیام نور مازندران مظلوم نمایی می کنند و می گویند احتیاج به حمایت مردم داریم پیام نور ساری پول ندارد پس این همه در امد دانشگاه پیا م نور کجا می رود بگویید راستش راانشاالله.....

                            • یک دانشجوی پیام نورپاسخ به این دیدگاه 8 2
                              چهارشنبه 2 بهمن 1392-15:12

                              ... مشکل در مدریت ارشد پیام نور مازندران است نه جای دیگر

                              • یک عضو هیات علمی دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 3 0
                                جمعه 4 بهمن 1392-10:23

                                ...دکتر فرجی دانا راجع به ریاست دانشگاه بیام نور دست به گزینش اصلاح طلبانه نزد و دیدیم که مدیران زمان زیاری ارتقا. گرفتند...!چشم اصلاح طلبان بویزه وزیر علوم روشن باد!


                              ©2013 APG.ir