تعداد بازدید: 3906

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393-23:15

جشن مازندران شناسی در روز مازندران

آجدانی: رسانه های منتقد، افتخار حضور نمی دهند!

در نشست مطبوعاتی مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری مازندران مطرح شد: طرح دستورالعمل پژوهشی 5 ساله مازندران در حال تدوین است/ بدون تایید واجماع نظر کارشناسان اتاق فکر قدمی را بر نخواهم داشت/ سامانه اطلاعات پژوهشگران در حال تکمیل و به روز شدن است.


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضا شریعتی: از ساعت 10:45 دقیقه صبح پنج شنبه همزمان با هفتادمین روز حضور لطف الله آجدانی در سمت مدیر کل آموزش وپژوهش استانداری مازندران، دومین کنفرانس خبری او درسالن همایش های ساختمان شماره دو استانداری مازندران برگزار شد.

لطف الله آجدانی در ابتدای این نشست  به دعوت خود از رسانه های منتقد دولت  برای حضور در این جلسه اشاره کرد وگفت: از آنجا که لازمه نقد حضور در نشست های رو در رو است، شاید  فرصت مناسبی بود که ما در معرض نقد وارزیابی وکارشناسی اهالی رسانه قرار بگیرم، ما از نقد استقبال می کنیم اما زمانی که برخی منتقدان ما  تریبون های یک طرفه را در اختیار دارند بسیار خوب تاخت وتاز می کنند و در نشست دوجانبه که معنای تعامل در آن شکل می گیرد، افتخار حضور نمی دهند!

وی ادامه داد: من ، استاندار ومجموعه استانداری انتظار داشتیم تا منتقدان با حضور در یک تعامل سازنده ما را همراهی می کردند که با عدم حضورشان ما را محروم ساختند.

این مسئول با بیان اینکه در این نشست قصد دارم اهم برنامه های آموزشی وپژوهشی سال 93 را بیان کنم که حاصل تلاش همکاران ما در حوزه پژوهش وسایر دستگاه ها است، اظهار داشت: در حوزه پژوهشی مهمترین معضل ما فقدان یک چشم انداز روشن و شفاف از سیاست ها وبرنامه های پژوهشی، به رغم وجود سندهای پژوهشی وتلاش های ارزنده ی همکاران قبل از من است که به نظر می رسید نیاز مبرم به تدوین یک طرح جامع پژوهشی است.

وی تصریح کرد: با همکاری همکاران ما وصاحب نظران وکارشناسان این حوزه، با آسیب شناسی بحث مدیریت پژوهشی و تعریف راهکارهای کارآمد برای تنگناهای موجود در حوزه پژوهش، طرحی را با لحاظ اسناد بالا دستی اعم از برنامه پنج ساله پنجم برنامه ومصوبات وزارت کشور، افق 1404 ومحتویات ونیازمندی های عمومی، محلی ومنطقه ای به مرحله اجرا درآورده ایم که الان در مراحل پایانی کار هستیم.

آجدانی افزود: این طرح دستورالعمل 5 ساله استان مازندران در حوزه پژوهش است که می تواند بسیاری از گره ها ومبهمات آموزشی را بازسازی کند ودر اجرای برنامه های ما مثمر ثمر است، ضمن اینکه در حوزه یکپارچه سازی حوزه های پژوهش هم می تواند موثر باشد.

مدیر کل آموزش وپژوهش استانداری مازندران  با اشاره به تقویم آموزشی سال 93 که در آن  از صفر تا صد برنامه های سال که  به صورت شفاف  جای گرفته است، تاکید کرد: دو اقدام مهم؛ تشکیل تالار تخصصی گفت وگوهای پژوهشی و اتاق فکر در تقویم سالانه پژوهشی قرار گرفته است  که درجلسات  تالار تخصصی، گفت وگوهای پژوهشی به صورت مستمر وماهانه در مورد یکی از حوزه های استانی با حضور کارشناسان وصاحب نظران ومسئولان استان برگزار خواهد شد.

 این مسئول ادامه داد: اولین نشست تالار تخصصی با محوریت گردشگری است که ساعت 9صبح 18 اردیبهشت ماه در تالار همایش های همین مجموعه با حضور یک نماینده مجلس، مدیر کل میراث فرهنگی وگردشگری مازندران، یکی از صاحب نظران مرتبط با موضوع گفت وگو و یک یا دو نفر از مدیران بخش خصوصی به صورت تریبون آزاد اندیشی منتقدانه برگزار می شود.

آجدانی تشکیل اتاق فکر را یکی از حرکت های ارزشمندی که تحقق یافته، دانست واظهار داشت:21 نفر از صاحب نظران حوزه های مختلف را  با تخصص های مختلف ومتنوع دعوت کردیم برای شان احکامی صادر کردیم ومقرر شد هر ماه یکبار جلسه داشته باشیم.

وی برگزاری نخستین جلسه اتاق فکر را در اردیبهشت ماه اعلام کرد و تاکید کرد: این اتاق فکر قرار نیست به هیچ وجه به صورت نمایشی باشد، چرا که ما معتقدیم در یک محیط آزاد وامن بر اساس توانمندی ها، افراد باید کمک کنند وفراتر از آن فرصت های خلاقی را ایجاد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه اتاق فکر نقش برجسته ومهمی در سیاست ها وتصمیم گیری ها خواهد داشت که با رعایت قوانین ودستور العمل های موجود، اثر بخش خواهد بود، ادامه داد:قطعا ما بدون تایید واجماع نظر کارشناسان اتاق فکر قدمی را بر نخواهم داشت.

مدیر کل آموزش وپژوهش استانداری مازندران، یکی از معضلات موجود در حوزه پژوهشی را تخصصی نبودن کمیته های آموزش دانست و گفت:موضوعات مرتبط با دفتر، موضوعات متعدد وکثیری را شامل می شد، در حالی که کمیته های تخصصی  به یکی دو حوزه خاص خلاصه می شد .

وی ادامه داد:ما در حوزه علوم انسانی وحوزه ها ی فرهنگی، کارشناسانی نداشتیم، ولی در حوزه های کشاورزی شیمی ونانو فناوری کارشناسان بزرگی را در خدمت مجموعه بودند.

آجدانی ساماندهی دستاورد های در دست اجرا را هم یکی از اقدامات این حوزه دانست وخاطر نشان کرد: ما باید در راستای برگزاری همایش ها دلیل داشته باشیم و ببینم که اصلا چرا یک همایش را برگزار می کنیم وهمایش ودستاورد های آن چه چیزی می تواند باشد.

وی اظهار داشت: سامانه اطلاعات پژوهشگران در حال تکمیل وبروز شدن است و این سامانه اجازه می دهد شناخت کامل تری از پژوهشگران و موضوعات پژوهشی انجام شده داشته باشیم تا از تکرار موضوعات پژوهشی وموازی کاری ها جلوگیری شود.

این مسئول با بیان به روز شدن پایگاه اطلاع رسانی دفتر آموزش وپژوهش استانداری، آن را یک منبع ومرجع اطلاع رسانی عملکرد در راستای سیاست های دولت تدبیر وامید دانست.
آجدانی سپس به حوزه زنان اشاره کرد وگفت: این حوزه نیاز به تلاش بیشتری دارد، اگرچه در اتاق فکر از برخی بانوان صاحب نام دعوت کردیم، بنا داریم کمیته تخصصی پژوهشی در امور بانوان را شکل دهیم  تا از حداکثر توانمندی زنان صاحب نام در این حوزه استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش وپژوهش استانداری مازندران  به کم لطفی صورت گرفته به پژوهشگران آزاد اشاره کرد واظهار داشت: در گذشته کار فرما یک دستگاه اداری و اجرایی بود ومجری الزاما یک مرکز دانشگاهی بود.

وی با اشاره به زحمات وتلاش های برخی از پژوهشگران که فاقد تحصیلات آکادمیک بودند وخارج بودن این افراد، علی رغم پژوهش های خوب شان از سیکل انتخاب پژوهشگران برتر وضرورت ورورد پیدا کردن به این حوزه گفت:لازم بود بیندیشیم چگونه باید این امر را ساماندهی کنیم.

آجدانی سپس به برگزاری جشن مازندران شناسی اشاره کرد واظهار داشت:برای نخستین بار برگزاری جشنواره مازندران شناسی را تصویب کردیم که قرار است همه ساله در روز مازندران این جشنواره برگزارشود واکنون در حال بررسی مولفه های برتر در مازندران شناسی هستیم.

وی گفت:قرار است در این جشنواره از تمام کسانی که حضورشان در حوزه تاریخ، موسیقی، مطبوعات مازندران و ... به نحو شایسته تجلیل شود.

مدیر کل آموزش وپژوهش استانداری مازندران  به اندیشه تاسیس مکان های آموزشی وپژوهشی اشاره کرد وگفت:متاسفانه بنا به حاشیه هایی، شعبه چهارم موسسه آموزشی رویان که در حوزه سرطان شناسی در حال فعالیت است، در حال خروج ازمازندران بود که با تماس های صورت گرفته با مدیراین مجموعه موفق شدیم آن را در شهرستان آمل نگه داریم.

آجدانی سپس به آسیب شناسی علت عدم سرمایه گذاری سرمایه گذاران در بحث های پژوهشی اشاره کرد وگفت: باید در این حوزه به سود آوری وامنیت سرمایه برسیم تا امنیت وآسودگی لازم برای فعالیت در این بخش مهیا شود.

 


  • سلام ایران و ایرانیپاسخ به این دیدگاه
    جمعه 12 ارديبهشت 1393-18:27

    به نظر میرسد به جای فراخوان برای نقد رودررو ، زمان آن رسیده است که برای تحقق اهداف ، به تدوین استراتژی و مقایسه آن با عملکرد باشید .
    در هر حال چهارسال دولت تدبیرو امید به کمک شما که امروز در راس امورات مختلف هستید فرصت دارد تا هم ایران را و چهارسال بعد را تضمین نماید .
    جناب مدیر کل آموزش و پژوهش به فکر مازندران باشید و دعوای خانگی برای فرصتی دیگر .
    سربلند باشی ای ایران

    • فرخ داورپناهپاسخ به این دیدگاه
      جمعه 12 ارديبهشت 1393-15:56

      عرض ادب و احترام خدمت مازندرانی های عزیز
      حقیقت دنیای کنونی ، آیا کلید وازه هایی هایست که باید در محدوده حرف باقی بماند ؟
      اینکه ، چرا امروزه فقط به دوئل کردن می پردازند؟ چرا برای پیش برد اهداف تعیین شده از تریبون فقط برای سخنرانی استفاده می شود ؟
      در صورتی که دنیای تمام الکترونیک ، فضای بازی های دوئل را پشت سر گذاشته است . به نظر میرسد اگر امروزه آن دسته از انسان ها که قصد اصلاحات بدون غرض و بدون یار کشی رادارند ، حتما میدانند که مازندرانیها آرام و در سکوت کامل تمام جوانب را بررسی کرده و در فرصت های مناسب اقدام به بازخوانی تجربه میکنند .
      به نظر میرسد مدیرکل محترم آموزش و پژوهش استانداری مازندران بایدکلیه برنامه های مصوب را بصورت منظم سالانه وسپس ماهانه در سایت های مربوطه دراختیار بازدید کنندگان قرارداده وسپس درپایان هرماه اقدام به مقایسه وتحلیل برنامه ها با عملکرد نمایند . در پاراگراف چهارم از فقدان نام بردید که پیشنهاد می گردد نبود برنامه های مسئوالان قبل از شما با ارائه برنامه های خودتان در چشم اندازهای مورد بحث جبران گردد و سپس با انتشار آن و همچنین با ارائه تحلیل های منظم و پیگیرانه به اثبات قابلیت های فردی و همکارانتان بپردازید .
      در این گذار تحلیلی و در اختیار قراردادن آندسته از اطلاعات ، جراید ومنتقدان و سایر ین خود از نحوه تحلیل ، تحلیلی مجدد ارائه ( این فرایند همان نقد وبررسی و تبادل اطلاعات خواهدبود )خواهند داد.
      مهم این است که دولت تدبیر و امید با یارانش اطلاعات سالم در اختیار ملت قرارداده تا این روشی باشد براصل اعتمادسازی بین آحاد مردم و آهسته و آرام تبدیل به فرهنگ گردد ( این یعنی همان چیزی که سالهاست در پی آن هستیم ) . به نظر میرسد باید برنامه ریزی کرده و به آن برنامه ها جامه عمل پوشاند و اقدام نمود .
      امیدوارم مازندرانی های عزیز و گرامی عملکرد مسئولان را که در سایت ها ارائه خواهد شد بررسی تحلیلی نموده و مسئولین محترم را برای بهترکارکردن در راستای اعتلای نظام و ایران عزیر حمایت کنند .
      ارادتمندتان فرخ داورپناه

      • شنبه 6 ارديبهشت 1393-23:51

        جناب آقای آجودانی! فرمودید که در حوزه های علوم انسانی و فرهنگی کارشناس نداشتیم. لطف کنید و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لیست پژوهشگران، نویسندگان و فعالین فرهنگی را دریافت نمایید که بی هیاهو در مورد فرهنگ مازندران و مشکلات امروز فرهنگی تحقیق می نمایند. سازمان های مردم نهاد از پتانسیل های فعال و پویای استان هستند که در بخش مختلف فرهنگی در حال فعالیت می باشند. شما می توانید پیوند دهنده ی فعالیت فرهنگی استان در سطوح دانشگاه، ارشاد و میراث فرهنگی باشید. مطالب شما بیشتر به زبان رسانه ای نزدیک است و انتظار نگاه پژوهشی را از حضرتعالی داریم. موفق باشید.

        • علی رستمیپاسخ به این دیدگاه 1 0
          شنبه 6 ارديبهشت 1393-18:51

          جناب آقای آجدانی
          این مسئولیت شما کاملا فرمالیته و برای بستن دهان بعضی هاست...

          • توسعه ساختاريپاسخ به این دیدگاه 3 0
            شنبه 6 ارديبهشت 1393-13:35

            اتفاقابراي استان مازندران، با وجود فردي كه هم تاريخ وملي را مي داند و هم روزگاران مازندران را مي داند،يك فرصت ممتازي است كه وراي حب وبغضهاي سياسي براي ايجاد بستر و ساختاري تلاش شود تا تصميم سازي و تصميم گيري براي توسعه استان با هارموني اجزا آن يعني برنامه توسعه شهرها و روستاها در يك فرايند مطالعاتي -مشورتي مجموعه منابع انساني هر روستا و هرشهر از استان شكل گيرد ثانيا براي رشد و تعالي فرهنگي و آموزش حقوق شهروندي، بهداشت محيط،حفاظت از منابع طبيعي و حيات وحش و ..از پتانسيل انساني بومي هر شهر و روستا بهره وري خردمندانه اي شود.ورنه ورشكستگان سياسي و طالبان ورود در رقابت هاي آتي و مالي از فرسنگها دورتر به شكست دكتر آجوداني دل خوش كرده اند.اميدوارم دكتر آجوداني با ايجاد ساختاري كارشناسي و مطالعاتي در كنار شوراهاي روستا و شهر و مجمع مركزي آن،به توسعه نگاهي زير بنايي داشته باشند.

            • سیدکلاییپاسخ به این دیدگاه 3 1
              شنبه 6 ارديبهشت 1393-12:26

              استادفرهیخته وپژوهشگرموفق خداقوت
              نگاه استراتژیک مبتنی بر اجرایی شدن برنامه ها برای رسیدن به هدفهای ترسیم شده نویدتوسعه پایداردراستان می باشد.
              باساماندهی مشارکتهای سازمانهای دولتی و
              بخش خصوصی درحوزه پژوهش واموزش های
              تخصصی شاهدجهش منابع مالی باشیم.
              ومنابع مالی بدست امده دراستای رفع مشکلات استان درحوزه پژوهش واموژشهای ومبتنی بربازارکارهزینه گردد

              • شنبه 6 ارديبهشت 1393-10:57

                جناب دکتر عزیز. منتقدان هوچیگر تاب مقاوت در برابر شما را ندارن! چون تاب حرف حقو ندارن!

                • شنبه 6 ارديبهشت 1393-6:7

                  ... برای جا انداختن پژوهشگران آزاد نیازی به تحقیر و منفی جلوه دادن همین پژوهش های نیم بند در دانشگاهها و برخی از مراکز پژوهشی دولتی که در تب بی پولی می سوزند نیست.
                  شما اگر توانمند هستید اول بفرمائید قادر هستید چقدر اعتبار برای بخش های مختلف پژوهشی علاوه بر آنچه وجود داشت بیاورید و بر اعتبارات موجود اضافه نمایید و آنوقت بفرمایید برای اعتباراتی که شما آوردید چه برنامه هایی باید اجرا شود و اولویت های پژوهشی شما چیست. شما باید بفرمایید علیرغم اینکه همه ما خواهان باقی ماندن نمایندگی رویان در استان هستیم اگر این مسئله به آمل مربوط نمی شد آیا قدم از قدم بر می داشتید و لابی گری برای ابقاء آن انجام می دادید. نمونه بیاورید تا قانع کننده باشد.
                  کجای این امر صحیح است که شما در موقعیت یک جایگاه قرار بگیرید که برای تاخت و تاز علیه منتقد با پول و اعتبار و اقتدار جایگاهی خدم و حشم و تیم و دسته جمع آوری کرده و منتقد بیچاره باید درفضای رعب آور شما همه آبرو و حیثیت خود را بگذارد تا حملات شما و دوستان شما را برای تحقیر و توهین و بداخلاقی تحمل کند. آیا این یک معادله دو طرفه و رو در ور خواهد بود؟ همه به فکر این هستند که این چشمه باریکه موقعیت های درآمدی و جایگاهی را برای خود حفظ کنند و نه اینکه مورد هجوم های کینه ورزانه قرار بگیرند.

                  • برای جناب آجودانی عزیزپاسخ به این دیدگاه 14 1
                    جمعه 5 ارديبهشت 1393-14:45

                    باسلام امیدست برای تمام روستاها و شهرها در شوراهای روستاها و شهرها دفتر مطالعاتی تاسیس شود تا اولا مطالعه موضوع توسعه برای طی تعیین وضعیت مطلوب و روند حرکت به سمت آن ،با انجام کار علمی و کارشناسی صورت پذیرد.دوم اینکه آموزش حقوق شهروندی و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی وبهداشت محیط برای کاهش نولید زباله وتوانمند سازی روستاییان در بهره وری از گردشکری و صنایع دیگر اقدام کنند

                    • دور مانده از مرکزپاسخ به این دیدگاه 5 13
                      جمعه 5 ارديبهشت 1393-12:5

                      جناب آجدانی
                      من به عنوان منتقد شما دوست ندارم مسیر 300 کیلومتری غرب مازندران را صرفا به خاطر حضور در جلسه شما طی کنم و حضرتعالی در سالن استانداری به خودتان زحمت ندید .

                      اگه دوست داری بیا غرب استان جلسه بذار تا با صرف انرژی برابر به مصاف همدیگر بریم

                      • نزدیک به مرکزپاسخ به این دیدگاه 10 4
                        جمعه 5 ارديبهشت 1393-16:49

                        جناب دور مانده از مرکز از شیوه سخنتان پیداست که به جای به مصاف رفتن آجدانی باید به ملاقات یک پژشک بروید . زیرا ظاهرا اصلا حالتان خوش نیست!


                      ©2013 APG.ir