تعداد بازدید: 2837

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 12 آذر 1393-19:25

مديركل امور اجتماعي استانداري مازندران:

برخی افراد عرصه را بر دستگاه های اجرایی تنگ می کنند

قادری: كليدها يكي پس از ديگري درهاي تنگناهاي سياسي را در عرصه هاي مختلف با حمايت و همت مردم باز كرد/شادمان: پارادايم سياسي حاكم بر جامعه موفقيت دولت دكتر روحاني است و نبايد افراد،عرصه را بر دستگاه هاي اجرايي تنگ كنند


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: پيش از ظهر امروز جلسه شوراي اداري شهرستان مياندورود با حضور شادمان-مديركل امور اجتماعي استانداري مازندران- در سالن همايش دانشكده منابع طبيعي بادله برگزار شد.

ارسطو قادري -فرماندار مياندورود- در اين جلسه با اشاره به مذاكرات هسته اي در وين اظهار داشت: تيم ديپلماسي كشور با نگاه مقام معظم رهبري در سياست خارجي گام بر مي دارد.

وي با بيان اينكه عده اي با نگاه سياسي و جرياني مخالفت ملي مي كنند، افزود:به جاي حمايت از تيم هسته اي كشور، عده اي كه مشكل دارند و بازنده سياسي هستند حرفي را مي زنند كه در مخالفت با رهنمودهاي رهبري است.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود به حمايت رهبر معظم انقلاب از تمديد مذاكرات هسته اي اشاره كرد و اظهار داشت: رهبري فرمودند اگر كاري هم صورت نگيرد و توافقي انجام نشود اين امريكايي ها هستند كه ضرر خواهند كرد .

وي به نتيجه روشن مذاكرات در راستاي تامين منافع ملي نيز اشاره كرد و گفت:غرب و امريكا مجبور به آزادكردن بدهي هاي بلوكه شده ايران شده است و اين تمديد به روشني گوياي عقب نشيني دشمن است.

قادري با بيان اينكه نماد انتخاباتي دكتر روحاني كليد بوده است، افزود:عده اي تمسخر مي كردند اما اين كليدها يكي پس از ديگري درهاي تنگناهاي سياسي را در عرصه هاي مختلف با حمايت و همت مردم باز كرد اما باز هم عده اي در تلاشند تا اين كليد را بشكنند و نمي گذارند كه توفيقات بيشتر حاصل شود.

وي به انجام كارهاي مختلف در عرصه هاي سياسي و مديريتي اشاره كرد و گفت: مسئولان در هر اداره و سازماني با هر تفكري از هر حزب سياسي بايد در امور اجرايي با نگاه دولت گام بردارند، چرا كه مردم به اين دولت راي داده اند.

فرماندار مياندورود با بيان اينكه اشتغال يكي از دغدغه هاي دولت و مسئولان در استان و شهرستان است، افزود: متاسفانه نتوانستيم كارگروه اشتغال شهرستان را آن گونه كه بايد فعال كنيم و اميدواريم با همكاري همه دوستان اين كميته را فعال كنيم .

وي در بخش ديگر سخنان خود با انتقاد از برخي ادارات مستقر در شهرستان گفت: لزومي ندارد نماينده دولت مال الاجاره دستگاه هاي ديگر را پرداخت كند، بلكه طبق قانون شش ماه يا يك سال بنده موظف به همكاري مالي در اين زمينه هستم.

قادري ادامه داد: بنده اين كار را نمي كنم، چرا كه در بخش هاي ديگر شهرستان دچار مشكل هستم، بنابراين مديران شهرستاني چانه زني هاي لازم را با مديران استاني خود در اين خصوص انجام دهند.

وي همچنين ابراز داشت: بانك ها بيشتر راغب به كار مردم باشند و بيشتر در مسير سرمايه گذاري و اشتغال به ميدان بيايند، چرا كه مشكلاتي از سوي مردم و سرمايه گذاران جهت دريافت تسهيلات بانكي به ما ارجاع شده است.

نماينده دولت تدبير و اميد در مياندورود گفت:ما مي خواهيم در شهرستان كار كنيم ، اين اعتبار و پول هم، نه به بنده تعلق دارد و نه از آن شما است، بلكه متعلق به مردم است و بايد براي مردم نيز هزينه شود نه اينكه پول را بلوكه كنيم و معلق شود تا جايگاه خودمان را حفظ كنيم.

وي از به كارگيري نيروهاي غير فني و مهندسان كارمند در دفاتر فني روستايي انتقاد كرد و گفت: روزانه چندين مهندس بيكار به دفتر بنده مراجعه مي كنند و نياز است تا بخشداران و دهياران در اين امر ورود پيدا كرده و از نيروهاي متخصص استفاده كنند تا شاهد سامان دهي دفاتر فني در شهرستان باشيم.

*برنامه دولت به اين دليل بايد محقق شود كه خاستگاه ملي و مردمي دارد

علي شادمان-مديركل امور اجتماعي استانداري مازندان- نيز در اين مراسم با تشريح موضوع مديريت از نگاه آكادميك اظهار داشت: در بحث مديريت، دانش و هنر مطرح است و لازمه مدير خوب بودن اين است كه بسترها و زيرساخت نسبي و اوليه در يك فرد فراهم شود تا تحقق مديريت قوي در يك فرد ظهور و بروز يابد.

وي با بيان اينكه بايد يك تحول عميق شناختي در عرصه مديريتي صورت پذيرد، افزود: براي اينكه مديريت از حالت اقبالي به حالت كاري گرايش يابد، بايد هدف گذاري به عنوان يك اصل بنيادين در سازمان ها مطمع نظر باشد.

مدير كل امور اجتماعي استانداري مازندران گفت: نظريه هاي كلاسيك سازمان را وسيله دستيابي به اهداف تعيين مي كنند و هدف هم حالت مطلوبي است كه سازمان در جهت تحقق آن تلاش مي كند.

وي با بيان اينكه در كشور ما در درجه اول هدف گذاري، قانون است افزود: آيين نامه ها و پس از آن نيازها و واقعيت هاي جامعه نيز مي تواند به عنوان اهداف سازماني و ملي مورد نظر باشد.

اين مسئول ابراز داشت: جابجايي اهداف، بدترين آسيبي است كه جامعه با آن روبرو خواهد بود و به همين دليل هدفي كه براي سازمان ها تعريف كردند، حركت در مدار سازمان است اما زماني كه نيازهاي جامعه بر ما حاكم شده است بايد به آن سمت حركت كرد.

وي با بيان اينكه مشكل از جايي آغاز مي شود كه يك مدير در مسير حركت خود، هدف را فراموش مي كند، افزود: كلنگ زني هاي بدون هدف و بدون تامين اعتبار كه در مكاني زده مي شود به دليل اين است كه عده اي به دنبال بهره برداري سياسي در جاي ديگري هستند و در واقع اين موضوع همان جابجايي هدف ها است.

شادمان به استفاده كشور اسلامي ايران از تجارب كشورهاي ديگر در عرصه سياسي اشاره كرد و گفت: اصل تفكيك قوا يكي از اصولي است كه كشور ما نيز آن را با عنوان استقلال قوا در قانون اساسي پذيرفته است و اين موضوع الزام مي آورد كه قوا بر هم نظارت داشته باشند.

وي نظارت را به معناي عدم دخالت عنوان كرد و گفت:هر جا كه بوي دخالت آمد، پارادايم سياسي مورد اقبال جامعه و آزادي به خطر خواهد افتاد.

مدير كل امور اجتماعي استانداري مازندران با تاكيد بر اينكه مردم خواسته ها و توقعاتي از دولت دارند، افزود: برنامه دولت به اين دليل بايد محقق شود كه خاستگاه ملي و مردمي دارد.

وي ادامه داد: پارادايم سياسي حاكم بر جامعه موفقيت دولت دكتر روحاني است و نبايد افراد،عرصه را بر دستگاه هاي اجرايي تنگ كنند.

شادمان كاهش تورم و رونق اقتصادي را از موارد مورد تاكيد دولت و رئيس جمهور دانست و گفت: در عرصه سياست خارجي نيز منطق گفتمان ديپلماسي را بايد در چارچوب صاحب نظران پذيرا بود.

اين مسئول اظهار داشت: ما به عنوان كشوري كه يك فرهنگ 12 هزار ساله دارد بايد از ظرفيت هاي ساير ملل با حفظ اصول و مباني اعتقادي و ارزشي در راستاي توسعه سياسي و اقتصادي و اجتماعي استفاده كنيم و اين مهم ایجاد نخواهد شد مگر اينكه اهداف دولت دكتر روحاني محقق شود.

وي با تاكيد بر اينكه موفقيت دولت، موفقيت حاكميت و ملت است تصريح كرد: اگر دولت در تحقق شعارهاي خود دچار مشكل شود بي اعتمادي مردم به دولت باعث بي اعتمادي به نظام خواهد شد چرا كه دولت برخاسته از مردم است و هر هدفگذاري ديگري خارج از اين حوزه برخلاف منويات رهبري و خواست مردم است.

لازم به ذكر است كه حجت الاسلام رسولي امام جمعه شهرستان نيز به دليل حضور در اجلاسيه ائمه جمعه استان، در اين جلسه حضور نداشت.

 


  • شنبه 15 آذر 1393-7:16

    ما به روحانی رای دادیم تا برنامه های خود را عملیاتی کند نه اینکه افرادی خارج از تفکر دولت یعنی همان بازمانده های دولت قبل بخواهند میدان داری کنند وای چرا اینها را از منصب نمی گیرید یا انتخاب می کنیذ در آخرت یقه شما را می گیریم

    • جمعه 14 آذر 1393-21:21

      نماینده بدانند که دیگر کسی خلاف رویه دولت عمل کند در مقابل مردم است و مردم بوقتش عمل خواهند کرد

      • جمعه 14 آذر 1393-7:8

        به نظرم یکی از آنها (تنگ کننده عرصه بر دولتیها )همین مقیمی نماینده بهشهراست چرا مسئولین به اینها اجازه ترکتازی میدهند

        • پنجشنبه 13 آذر 1393-21:26

          افرادی که عرصه بر دستگاههای تنگ می کنند معرفی کنید تا مردم تکلیف خودشان را با انان بدانند مردم از این دولت انتظار دارند چون به دولت رای دادند

          • پنجشنبه 13 آذر 1393-21:3

            دکتر شادمان عزیز، از پس صحبت های شما درددل های زیاد در ذهن تداعی می کند اگر چه سخنان شما هوشمندانه است و اهل تحلیل پیام شما رامیگیرند اما برادرم قدری مصداقها را رو کن تا مردم تکلیف خود را بدانند البته از شما بخاطر موضع گیریهای سنجیده تشکر می کنم

            • پنجشنبه 13 آذر 1393-20:26

              درود بر دکتر شادمان سیاستمدارانه و زیر کانه حرفها را به مخاطبین می رساند پیامت را گرفتیم

              • پنجشنبه 13 آذر 1393-20:17

                کلام دکتر شادمان بر خاسته از عمق جان صاحبنظران وجامعه دانشگاهی است منطق کلام او باید برای دیگر مدیرا سر مشق باشد

                • پنجشنبه 13 آذر 1393-16:32

                  می دانم که این متن را به هیچ وجه کار نمی کنید و یا آنرا را به شدت سانسور خواهید کرد
                  انصافا جناب ... در حال کار و تلاش برای احیا ...مازندران است و جای کسی را تنگ نکرده است
                  (برنامه کاری ایشان شاهد این امر است)
                  1- ایشان صبح ها ساعت 8 تازه از ... حرکت می کنند و تو راه یه صبحانه کاری در ... می زنند به رگ و بعد صرفا جهت کسب درآمد و همفکری دو مسافر در... سوار ماشین می کنند و بعد به سمت ستاد ساری حرکت می کنند.
                  ساعت 10 صبح تازه می رسند ساری
                  بعد سریع یه زنگ به جناب مدیران کل استان می زنند هر کدام وقت اضافه و پرت داشتند جلسه برون رفت از وضع موجود را با حضور فرد مذکور در آن اداره کل برگزار می کنند. ( گواه این موضوع چند ده جلسه با جناب ... و ... است. بنده خدا ...بارها اعلام می کند در قانون بودجه جایی برای کمک به ...نیست ولی جناب ... همچنان در تلاش برای گرفتن بودجه دولتی آن هم خلاف قانون و با استراتژی کلافه کردن مسئولان است)
                  2- دومین کارشان چک کردن کلیه حساب های معاونت ها است چرا که ایشان طبق قانون می توانند از 20 تا 50 درصد از درآمد معاونت ها را به عنوان بالاسری دریافت کنند در ضمن بعد از کسر این میزان معاونت ها وظیفه دارند ابتدا هزینه ساختمان، برق، آب، گاز، تجهیزات مورد نیاز، تلفن و اجاره ساختمان را پرداخت کرده و در آخر مبادرت به پرداخت حق بیمه و اگر چیزی ماند حقوق کارکنان را بدهد.
                  3- سومین کار ایشان بررسی اخبار رسیده از کارکنان مبنی بر نارضایتی از وضع نگرفتن 3 تا 8 ماهه حقوق ها یا رضایت یک سری از دوستان است (دوستانی که غالبا در ... مستقر بوده و آن مکان را تبدیل به دفتری شخصی کرده و مبادت به انجام کارهای اقتصادی خصوصی می کنند.) در صورت عدم رضایت همکاران از وضع موجود و بیان جملاتی چون توانمندی نیروهای جوان ... در انجام کارهای علمی و پژوهشی زیاد بوده و عزم وجود برنامه مشخص سبب هدر رفت وقت و هزینه می شود. ایشان در یک حرکت انتحاری این دوستان و دانشمندان گرامی که غالبا در دانشگاه های برتر کشور نظیر دانشگاه شریف، تهران، صنعتی بابل مقاطع مختلف دکتری و کارشناسی ارشد را طی کردند را از بند ...رهانیده و مهر با عظمت و جلال اخراجی را بر پیشانی اینان می نهاند.
                  شما که توان انجام طرح های ملی را ندارید شما دو طرح ملی به ما بدهید با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان ما هم به شما 700 میلیون تومان کمک بلاعوض می دهیم آن وقت شما دو برد خواهید داشت اول از دست خطر دو طرح ملی که نشانگر عدم توانمندی ... در اجرای آن است را دفع می کنید
                  بعد به ادارات مختلف و محضر شخص...و ... و مدیران کل استان می رسید و می گویید تهران 700 میلیون تومان کمک کرده و باز باید چه کاری انجام دهد مگر ... فقط همین یک واحد را دارد
                  در آخر هر جا که رفتید می فرمایید ما توان گرفتن 700 میلیون تومان پول و بودجه به شرط اخراج ...را داشتیم شما چه کمک در استان به ما می کنید
                  در ضمن در خصوص حقوق و چگونگی اخراج هم باید گفت: گرفتن حقوق از ...همانند نوش دارو پس از مرگ سهراب است ضمن اینکه انان احکام کارکنان فعلی به گفته جناب آقای...مدیر امور اداری (هم شان و حتی بالاتر از معاون پشتیبانی) بخوانید (عضو) را 3 ماهه و 6 ماهه صادر می کنند تا به این وسیله معترضین را به شکل کاملا قانونی تعدیل کنند.
                  رهبری عزیز بارها در خصوص کاهش موالید در کشور هشدار دادند ولی آیا خبر دارید مادر شدن در ... جرمی بس عظیم است چرا که آقایان با کسانی که تازه مادر شدند رفتاری می کنند که قوم تاتار و مغول با مردم ایران نکردند هدیه مادری این افراد در کنار 6 ماه مرخصی زایمان حکم اخراج است گواه این امر هم افرادی چون خانم ها ...، ...، ...و ... هستند.
                  آقای ... کارکنان و کارمندان را اخراج می کنند تا از هزینه ها کاسته شود ولی در رفت و امدها از ماشین ... استفاده می کنند آن هم به شکل کاملا شخصی گواه این امر نیز سفر ایشان به مکه است که وی ماشین ... را در پارکینگ خانه خود گذاشتند و رفتند حج تا خدای نکرده خش روی آنان نیفتند در ضمن ایشان در سفرهای خود به تهران چند نیرو با خود می برند تا ضمن دادن حق ماموریت به آنان یک وقت اگر تهران کمک ریالی نه فکری به ایشان داد این دوستان و همکاران پول را در گونی ریخته و به مازندران بیاورند (آقای رییس مگر شما نبودید که از انجام چنین کارهایی در دوره ریاست قبلی ایراد می گرفتید پس چی شد؟؟؟!!!!!)
                  آقای ... حق ایاب و ذهاب کارکنان(بخوانید عضو) را حذف کردید افزایش حقوق را به کف رساندید چون به گفته خودتان و مشاور اعظمتان نیازی به حقوق ...ندارید چون همسرانتان پزشک و کارمند هستند ولی آیا فکر کردید با حقوق ماهی 600 تا یک میلیونی تومانی که به کارکنان (نه حقوق بالای 1.5 میلیون دوستانتان) آن هم هر چند ماه در میان می دهید بر زندگی آنان چه گندی می زنید.
                  آقای ... یه نصیحت بهت می کنم آن هم اینکه هر چه پول هزینه بنزین و تعویض روغن و ... ماشین...می کنید سریع تر از کارپرداز دریافت کنید چون ... وفا نداره پول ما رو که رییس ... خورده (پول هزینه شده از جیب) البته منظورم شما نیستید شما که خادم و وکیل الکارکنان یا وکیل العضو هستید و خدای نکرده چنین کاری نمی کنید منظورم رییس...مازندران است.
                  خلاصه؛ صحبت ها زیاد است یادم می آید همکاران بسیاری تلاش داشتند که در زمان تعیین رییس ... بعد از جناب ... با بزرگان و نمایندگان دولت به اصطلاح تدبیر و امید جلساتی را برگزار کنند و فردی لایق را برای این کار از دل آرا ... انتخاب کنند ولی هیچ کدام از بزرگان استان به خود کوچکترین زحمتی ندادند که شنونده حرف آنان باشند در این زمان نیز موضوع به راحتی به وادی فراموشی سپرده می شود و استاندار نهایتا با تعیین نماینده ای (همانند جناب آقای ...که رفیق شفیق و بچه محل ... است) این مشکل را از سر خود باز می کند.


                  ©2013 APG.ir