تعداد بازدید: 4728

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 17 دی 1393-9:56

شهردار قائم شهر:

مخالفان سياسي ما با چراغ خاموش حركت هاي ايذايي انجام می دهند

سیدعلی حجازی: کنترل ترافيك و جمع آوري آب هاي سطحي اولویت کاری ماست/اجراي تقاطع شهید مهدوی ربطي به شهرداري ندارد/ در نظارت بر زباله حتما بايد دولت مداخله كند/مخالفانم توان كار زيربنايي را ندارند و کارهای واکسی انجام می دهند./ دامادي اصلاح طلب نيست، راست سنتي هم نيست.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، سردبیر+محمداسماعیل بخشی سورکی: سيدعلي حجازي -شهردار سابق ساري و مديرعامل سابق شركت همياري ها و شهرداري هاي استان مازندران- از 30 مهرماه امسال به عنوان شهردار قائمشهر انتخاب شد و هم اكنون در شهرداري اين شهر مشغول به فعاليت است.

صبغه سياسي حجازي که در محافل و رسانه ها به ژنرال شهرت دارد، در کنار تجربه فراوان او سبب شده در همین مدت کوتاه، اقدامات موثری را در قائم شهر شاهد باشیم که به مذاق شهروندان هم خوش آمده است. با علی حجازی در دفتر کارش گفت و گو کردیم. در این مصاحبه هم سئوال های حوزه کاریش را پرسیدیم و هم گریزی به سیاست زدیم.

مازندنومه: آقاي حجازي اولويت كاري شما در قائم شهر آن طور كه اعلام كرديد موضوع كنترل ترافيك و جمع آوري آب هاي سطحي است. تایید می کنید؟

حجازي: بله همين طور است. طرح جامع ترافيكي كه قبلا تهيه شده است ما به دنبال بازنگري و اجراي آن هستيم تا بتوانيم بخشي از مشكلات ترافيكي شهر را حل كنيم. در خصوص هدايت آب هاي سطحي نيز لايحه اي را به شورا داده ايم كه مجوز مطالعات طرح جامع هدايت آب هاي سطحي شهر را تهيه كنيم، به اين دليل كه در اثر كوچكترين بارندگي شهر دچار مشكل مي شود. اين دو مورد در اولويت كارهاي ما است.

مازندنومه: فكر مي كنيد تهيه و اجراي اين طرح تا چه زماني طول مي كشد؟

حجازي: تلاش مي كنيم تا پايان دوره چهارم شوراهاي اسلامي اين طرح اجرايي شود.

مازندنومه: با توجه به بودجه هاي محدود شهرداري و درآمدهاي شهري، ظاهرا اين امر ممكن نخواهد بود. براي حل اين مشكل چه برنامه اي داريد؟

حجازي: مشكلات اعتباري از طريق اوراق مشاركت و وام در حال حل است كه در اين زمينه مشكلي نخواهيم داشت.

مازندنومه: يكسري از اراضي يا مغازه ها در شهر وجود دارد كه چندين سال است تملك نشده است، ظاهرا شما به دنبال تهاتر و يا تملك اين مغازه ها و اراضي هستيد. با تملك اين اراضي چه هدفي را دنبال مي كنيد؟

حجازي: خب يكسري از اين اراضي مانند زمینی كه در خيابان ایثار14 قرار داشت براي ايجاد فضاي سبز و يا نصب ست هاي ورزشي براي استفاده مردم مورد هدف خواهد بود و بعضي از مغازه ها و زمين ها نيز در معبر عمومي است كه اميدواريم با تملك آنها بتوانيم مشكل چشم انداز بصري شهري و همچنين تردد مردم را حل كنيم.

مازندنومه: در خصوص تقاطع غیرهم سطح شهيد مهدوي و مشكلاتي كه در اجراي اين طرح به وجود آمده است پيشنهاد شهرداري چيست؟

حجازي: اجراي اين تقاطع ربطي به شهرداري ندارد، بلكه از صفر تا صد آن به عهده اداره كل راه و شهرسازي استان است كه نمايندگان نيز در تلاش هستند تا مشكلات آن را حل كنند. بعد از تصويب و تامين اعتبار بعضي از مغازه دار ها و كسبه محلي اعتراض كردند و بعضي از مقامات هم پيگير حرف مردم شدند، در حالي كه در طرح هاي اين چنيني بايد منافع عامه مردم در نظر گرفته شود. خب مسئولي حرف نابجايي زد و مردم هم گر گرفتند. در هر صورت ما راغب به اجراي اين طرح هستيم.

مازندنومه: نظر ديگري مانند ايجاد زيرگذر در اين مسير نداريد؟

حجازي: خير، به علت وجود لوله فشارقوي گازرساني به سوادكوه امكان جابجايي تاسيسات به هيچ عنوان وجود ندارد و پيشنهاد مسلم شهرداري اجراي همين تقاطع غير همسطح است.

مازندنومه: در خصوص مشكل زباله قائمشهر و بوي بد تعفني كه حتی در مسیر شهری به شهر نيز مي رسد و مردم را آزار مي دهد چه پيشنهادي داريد و برنامه شما براي حل اين مشكل چيست؟

حجازي: بنده در اين خصوص مصاحبه اي با صدا و سيما هم كرده ام. اعتقاد داريم كه در نظارت بر زباله حتما بايد دولت مداخله كند. شهرداري بدون كمك دولت موفق نخواهد بود. البته نظر بنده اين است كه بايد اين مجموعه پسماند شهري به صورت متمركز زير نظر استان تشكيل شود. در زمان مهندس طاهايي-استاندار قبلي مازندران- اين روند پيگيري شد اما تاكنون نتيجه اي حاصل نشده است. اگر اينكار انجام و سازمان پسماند استاني تشكيل شود، تصميم گيري ها متمركز و اعتبارات نيز در اين خصوص متمركز خواهد شد.

بسياري از شهرداري ها كه به صورت جزيره اي عمل مي كنند در اين سازمان به صورت تجميعي و هدفمند اقدام خواهند كرد. در واقع هر شهرداري تا زماني كه اين سازمان استاني تشكيل نشده است با توجه به توان خود، موضوع پسماند را به صورت ناقص انجام مي دهد.

براي مثال اگر از شهرداري هاي استان فقط 30 شهرداري را متمركز كنيم و اعتبارات يك كاسه شود شما مي توانيد از هدر رفت منابع اعتباري جلوگيري و در خصوص اين موضوع نيز به صورت يك جا تصميم گيري و مديريت كنيد.

مازندنومه: فرهنگ و هنر يكي از موضوعات اساسي و ريشه اي است. فرهنگ سازي هم در خصوص مسايل مختلف در شهر اهميت ويژه اي دارد كه متاسفانه در ادوار مختلف شهرداري به فاز فرهنگي توجه نشده است. براي مثال در اواخر آبان ماه سال قبل قائم شهر به عنوان شهر نيشكر مطرح شد و جشنواره کلیا هم دو روز در شهر برگزار شد. امسال اما خبری نشد. مقوله فرهنگ و هنر در شهر به حالت ایستا درآمده است. برنامه شهرداری در این زمینه چیست؟

حجازي: جشنواره کلیا هزينه زيادي مي طلبيد كه خب متاسفانه نتوانستيم تامين كنيم. حالا مشخصا پيشنهاد شما در اين خصوص چيست؟ ما آمادگي داريم كه برنامه هاي فرهنگي شما را ارزيابي كرده و در شهر اجرا كنيم.

مازندنومه: پیشنهادها را به صورت مکتوب تقدیم خواهیم کرد. اما آقاي حجازي مهم ترين مشكل سياسي شما در قائم شهر چيست؟ آيا ادارت و نهادها با شهرداري تعامل سازنده اي دارند؟

حجازي: در قائم شهر ما مشكل سياسي خاصي نداريم، همه نهادها و ادارات با ما همراه هستند. اگر هم مشكلي باشد خود ادارات به دنبال رفع آن مشكل مي روند. البته از آمدن ما همه مردم و امام جمعه كه به عنوان يك پشتيبان معنوي محسوب مي شود، شديدا حمايت كردند كه من لازم مي دانم از همه آنها تشكر كنم. اما مي توان گفت مشكل اصلي ما مخالفان سياسي ما در ساري هستند كه به صورت چراغ خاموش حركت هاي ايذايي در قائم شهر انجام می دهند كه خب اين مسايل اندكي از توان نيروهاي اجرايي را كم مي كند. در واقع اين شلوغ كردن ها، دست اندازهايي را در مسير هدف ما ايجاد مي كند اما به لطف خداوند با حمايت هاي مردم و همراهي آن ها اين مشكلات را حل خواهيم كرد.

مازندنومه: آیا این ادعا برای شما اثبات شده است؟

حجازی: بله، برای من اثبات شده است.

مازندنومه: خب مخالفان شما چرا اينكار را مي كنند؟ آيا آنها دوست ندارند كه شما موفق باشيد و مردم از بهبود شرايط شهري رضايت داشته باشند؟

حجازي: معلوم است، چون اگر بنده موفق شوم، آنها ضرر مي كنند، براي اينكه بنده به دنبال كارهاي زير بنايي هستم و رنگ و روغن و كارهاي واكسي انجام دادن و فريب دادن مردم را بلد نيستم. آنها توان كار زيربنايي را ندارند به اين دليل كه اين طرح ها در دراز مدت به نتيجه مي رسد و آنها هم توان پشتيباني و حمايت مردمي را ندارند دوست دارند در اين چند صباحي كه در مسند هستند، براي خود حواريون و طرفداراني جمع كنند. كار زيربنايي هم اجرايش سخت است و هم مدت به ثمر نشستن آن حداقل 5 تا 10 سال زمان مي برد كه در صورت موفقيت بنده، ضعف آنها مشخص خواهد شد.

مازندنومه: آقاي حجازي در جامعه مي گويند كه محمد دامادي -نماینده ای که شما حامی اصلی اش هستید- به دوستان دور و برش توجه نمي كند، پاسخ بسياري از تلفن هاي دوستانش را نمي دهد، هيچ كاري هم براي حتي اطرافيانش انجام نداده است و با اين روند در سال آينده در انتخابات نمي توان به انتخاب دوباره او خوش بين بود. به عنوان كسي كه با مرحوم دامادي از اوايل انقلاب بوده و امروز هم جنابعالي را به عنوان حامي دامادي جوان و نماينده ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي مي شناسند، بفرماييد تحليل تان از شرايط چگونه است؟

حجازي: البته بنده اعتقاد دارم مساله به شدتي كه مطرح مي كنيد، نيست.مخالفان بنده و دامادي اين موضوع را در اجتماع پخش و بزرگ نمايي مي كنند. يك نماينده شرح وظايفش وضع قوانين و مقررات و نظارت بر اجراي قانون است، بنابر اين در اجرا دخالتي ندارد. آقاي دامادي بر حسب معلومات و تجاربي كه کسب كرده راغب به مداخله اجرايي نيست و اعتقاد به نظارت بر اجرا دارد.

بعضي از دوستان و اطرافيان تمايل دارند ايشان مخصوصا در عزل و نصب ها مداخله كنند كه مي توان گفت اين بزرگترين تقابل بين دامادي و اطرافيانش است. البته شما بايد مشكلات مملكت ما را هم در نظر بگيريد. مملكتي كه در شرايط فعلي تحريم حاكم است امكان اشتغال و توليد نيز در آن كم است. بسياري از جوانان و اطرافيان از دامادي مطالبه اشتغال دارند مگر در محدوده ساري و مياندورود چقدر اشتغال و فرصت هاي كاري وجود دارد كه بتواند طرفداران خود را در آنجا مشغول كند؟ شما مي دانيد كه دولت جذب نيرو را هم ممنوع و منوط به برگزاري آزمون كرده است، بنابر اين محدوديت هم علت مضاعفي است كه بايد در نظر گرفت.

مازندنومه: يعني شما فضا را برای او مثبت ارزيابي مي كنيد؟

حجازي: بله دقيقا بنده فضا را مثبت ارزيابي مي كنم و معتقدم كه واقع بينانه بايد فضا را تحليل كرد.

مازندنومه: شما سابقه و پيشينه راست سنتي داريد و با سابقه چهار دهه اي در اين زمينه و دوستی قدیمی با افرادی چون علی صابری -اصولگرای کهنه کار استان-بعضي اظهار نظرهاي آقاي دامادي را كه بعد از دولت يازدهم به نظر اصلاح طلبان بيشتر گرايش دارد، چطور ارزيابي مي كنيد؟ آيا دامادي به اردوگاه اصلاح طلبان آمده است؟

حجازي: در مجلس افرادي مانند آقاي علي مطهري حضور دارند كه نمي توان گفت آنها اصلاح طلب هستند. حداقل تجربه سه دهه ما در فعاليت هاي حزبي آقاي مطهري را اصلاح طلب نمي داند. در واقع بايد پذيرفت كه امثال ايشان سبك خاصي براي خود دارند. بعضي اوقات ايرادهايي از اصلاح طلب ها مي گيرند، اما ظاهرا بيشتر ايرادش به اصولگراها است. البته در اين زمينه بيشتر اين اظهارنظرها در خصوص مسايل سال 88 افتاده است. در هر صورت همه ما بايد بپذيريم حركتي كه در سال 88 صورت پذيرفت، حركت درستي نبود. حركتي بود كه معاندان از آن به نفع خود سوء استفاده كردند. ما نمي گوييم مشكلي در مملكت نداريم اما همه مشكلات بايد حول محور رهبري و ولي فقيه حل شود، نه اينكه مشكلات در مسيري برود كه مخالفان و معاندان نظام از آن سوء استفاده كنند. اين نكته را بايد در نظر گرفت كه ما معترض نسبت به برخي مسايل حكومت نيستيم، اما آيا اين اعتراض بايد به اين منتج شود كه حالت تخريبي ايجاد شود يا بايد با حفظ اختلاف نظرها و سليقه ها به نقطه نظرهاي مناسب و يك نقظه مشترك رسيد كه از كيان اسلام و كشور محافظت كرد؟

در خصوص پاسخ به سوال شما هم بايد عرض كنم آقاي دامادي اصلاح طلب نيست، راست سنتي هم نيست، بلكه نظراتي دارد كه به شيوه و سبك خود آن را بيان مي كند.


  • مهرداد دهقان قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 2 0
    چهارشنبه 22 بهمن 1393-12:22

    ... برادر من ساعت 4 صبح تو صف اول نماز بودن عبادت نیست عبادت بجز خدمت خلق نیست ...

    • ساسان صبوریپاسخ به این دیدگاه
      يکشنبه 21 دی 1393-0:24

      دو صد گفته چون نیم کردار نیست . از لاف گزاف دست برداشته به درد مردم برسید. حقی را به حقدار رساندن هنر است نه غصب و تصرف اموال مردم .آیا از غرور ریاست های مداوم ( زگهواره تاگور) که بعلت تملق وابن الوقت بودن بچنگ آوردهاید لحظه ای هم به فکر قبر قیامت افتاده اید؟؟؟؟؟؟؟

      • احمد یوسفی سارویپاسخ به این دیدگاه
        شنبه 20 دی 1393-18:28

        من یک جواب اجمالی به آقای حجازی و بعضی کامنت های نوشته شده می دهم در دو بند بیان خواهم کرد:
        1- جناب آقای حجازی فرمودند که شهردار کنونی ساری آقای عبوری کارهای واکسی انجام میدهند اما من کاملا مخالف گفته های ایشان هستم چرا که ایشان بحث همین مهار آبهای سطحی شهر را بخوبی دارند حل می کنند در این کار شاید یکی از آرزوهای آقای حجازی بود که توانایی چنین کاری را نداشت از آقای حجازی باید پرسید آیا تعریض امام زاده عباس را توانست انجام دهد با وجود اینکه در آن زمان همه اعضای شورا پشتیبان ایشان بودند
        همین امام زاده یحیی یا سی متری و یا بلوار داراب که نیمه کاره بود شاید آقای حجازی به حساب خودش بیاورد که ما مجبوریم قبول کنیم آقای حجازی من بعنوان یک شهروند حاضرم با شما در مورد اینکه آقای عبوری در کارهای زیربنایی کاملا موفق عمل کرد با شما مناظره می کنم بنا بر این نفرمائید کارهای واکسی انجام می دهد البته ایمان دارم که کارها هم باید زیربنایی باشد و هم تمیز و زیبا و مفرح باشد که نه تنها اشکالی وارد نیست بلکه بسیار هم مقبول هست
        2- شما آقای عبوری را رقبای سیاسی خودتان معرفی می کنید ولی من می خواهم به شما عرض کنم که آقای عبوری خیلی بزرگوارتر از اینها هستند که وابسطه به جناح سیاسی خاص باشند ایشان در نزد همه محبوب و امتحان پس داده هستند و لازم به معرفی از سوی بنده و یا دیگران نیستند و دارا پتانسیل مدیریتی بسیار بالایی هستند بنا بر این از شما خواهش می کنم منبعد از این ایشان را وارد این مقولات نکنید

        • جمعه 19 دی 1393-19:55

          همه مي دونند چه گروهي در ساري سنگ اندازي كردند تا حكم حجازي براي شهرداري زده نشه.

          • جمعه 19 دی 1393-18:9

            مجتمع تجاری ......در محور دریا ساری که مالک میلیارد ها فروش وبهره داشته یک نمونه از اقدامات اقتصادی ستاد انتخاباتی آقای .....در ... بوده است

            • يك همشهريپاسخ به این دیدگاه 4 0
              جمعه 19 دی 1393-11:32

              اقاي حجازي لطفا به آقاي دامادي بفرماييد به صلاحش است كه در اين دوره براي انتخابات مجلس ثبت نام نكند چون سارويها به ايشان راي نميدهند به لحاظ عملكرد ضعيفشان ...
              ايشان براي قايمشهر گزينه مناسبي است چون شما انجا هستيد !

              • شهروند سارويپاسخ به این دیدگاه 4 1
                جمعه 19 دی 1393-10:1

                شوراي شهر قايمشهر كه با توصيه بعضي اقايان ! اقاي حجازي را انتخاب كرده اند بعدا مي فهمند كه چه اشتباه بزرگي كرده اند...

                • جمعه 19 دی 1393-9:27

                  جناب آقای میری بازرس کل استان مازندران لطفا گروهی امین را جهت بازرسی به سازمان همیاری بفرست...

                  • دوست نزدیک دامادیپاسخ به این دیدگاه 4 1
                    جمعه 19 دی 1393-0:38

                    این موضوع که دامادی در مورد دوستانش کم کاری کرده درست است چرا همه این کارههایی که دامادی محدودیت دارد شجاعی انجام میده
                    دامادی باید یه باز نگری داشته باشه وگرنه با مشکل روبرو میشه
                    اقای حجازی شما هم در مقابل کمکهایی که از دامادی گرفتی یه کمشو جبران کن

                    • پنجشنبه 18 دی 1393-23:5

                      تایید نکردی !!!!!!!!!!!! دوستان از حاج علی عزیز پرسیدند ! دامادی بیش و پیش از هر چیز حزب باد نیست ؟!

                      • یک ساروی ...پاسخ به این دیدگاه 3 3
                        پنجشنبه 18 دی 1393-20:46

                        با کسی که تنها منطقش داد وبیداد و بد و بیراه گفتن است چطور میتوان مناظره کرد ؟

                        • کارمند همیاری شهرداریهاپاسخ به این دیدگاه 3 3
                          پنجشنبه 18 دی 1393-15:4

                          اقای حجازی چرا به سرباز مبارزه با سوداگران زمین درسازمان همیاری شهرداریها به خاطر جلب رضایت مفسدان افتصادی زخم عمیق زدی کسی که تمامی نیرو های ارزشی نظام دوستش دارند وبه صداقت /سلامت ومدیریت ایان دارند پیشنهاد میکنم مازند نومه با این مدیر ارزشی سازمان همیاری... گفتگو کند اگر .....بگذارند

                          • پنجشنبه 18 دی 1393-14:47

                            استخدام نیروی های شفارشی در شهرداری ساری وسازمان همیاری در زمان حجازی را چه کسی باید جواب بدهدبه خدا قسم سازمان همیاری حیاط خلوت سیاست بازان شده است .از شهرداران که اقدامی صورت نمی گیرد حداقل سازمان بازرسی اقدامی بکنند

                            • پنجشنبه 18 دی 1393-9:1

                              كارهايي اخير عبوري درساري زيربنايي يا واكسيه !؟قضاوت بامردم ....اين مسيرها هست مردم هم هستند....
                              آسفالت در كوي شهيد غفاري بلوار امام رضا ، كمربندي شرقي مسير باشگاه دلاوران جنب سپاه كربلا ، كوچه مديريت از خيابان معلم ، كوچه دانش ۲۳ از خيابان معلم ، كمربندي غربي مقابل ميدان بار ، كوچه امام حسن مجتبي واقع در بلوار امام رضا ، مسير ارتباطي كمربندي جنوبي به جاده ساري قائمشهر ، كوچه ايرانپور از خيابان فرهنگ ، آسفالت تعريضي خيابان نيروي انتظامي ، انتهاي كوي شهيد غفاري و خيابان ارتباطي به كوي حقاني بلوار امام رضا به اتمام رسيده است . اجراي همزمان ۴ پروژه پياده روسازي در محلات مختلف شهر ساري كه: اين پروژه در خيابان مدرس ، بلوار آزادي ، بلوار امير مازندراني و بلوار داراب در جريان است . اجراي پروژه احداث كانال ضلع جنوبي ريل راه آهن وعمليات احداث كانال كوچه صدرايي از بلوار كشاورز ، كوچه آلاله از شهيد فرجي ،كوچه امام هادي نه از بلوار امام هادي و ميانگذر شمالي و...

                              • پنجشنبه 18 دی 1393-8:27

                                خنده داره ميگه از ساري ميان قائمشهر توكارش سنگ ميندازن .....
                                ...اگر ادارات باهات بودند با فرمانده نيروي انتظامي جنگ نداشتي وبه ناحق بچه اش را اخراج كردي؟؟!!
                                قضيه ديواركشيدن جلوي ....
                                فرق توبا ديگران اينه كه عبوري سي وهشت ميلياردتومان بابت جريمه ازبانك .. ميگيره اما تو فقط ظاهرسازي ديواربكشي تاظهرنشد ديوار را با دستت خراب كني
                                درساري كه محبوب القلوب سارويها حاج مهديه
                                ...

                                • پنجشنبه 18 دی 1393-6:39

                                  اقا تو رو خدا اگه میشه بیا چند ماه این بهشهر رو هم درس کن. از وقتی چش باز کردیم یک خیابون امام داریم با دولاین و اونم یکطرفه هست. نمی دونم اینا کجا درس خوندن. یه شهر داریم با خیابون و دست اندازهای عهد ناصرالدین شاهی. اقا خلاصه بگم ما هم عتیقه هستیم. شاید اقای حجازی بیاد شهر ما رو بیاره یه کم به طرف عصر جدید. باز میگن چرا مهاجرت میکنن. خلاصه آقا بهشهر ده مدرنه هنوز شهر نشده. ما گفتیم شاید یکی دلش بسوزه.

                                  • چهارشنبه 17 دی 1393-20:5

                                    پل میدان خزر ساری ناقص اجرا شده زیرا که حتما باید زیرگذر شمالی جنوبی نیز در آن لحاظ می شد گرچه فعلا از ترافیک منطقه کاسته شده اما به دلیل عدم اجرای زیرگذر شمالی جنوبی بتدریج مشکل به جای اولش باز می گردد واصلاح آن نیز هزینه های سنگین تری را به مردم وشهرداری تحمیل می کند .همین مشکل در اجرای میدان امام قائمشهر نیز موجود است درآنجا زیرگذر اجرا شده ولی فاقد روگذر شمالی جنوبی است.همانطوری که ما اکنون چوب عدم آینده نگری مسئولان قدیم را می خوریم و آیندگان هم پوب بی مسئولیت امروز ما خواهند خورد

                                    • چهارشنبه 17 دی 1393-12:38

                                      سایت مازند اینجانب آمادگی دارم درخصوص عملکرد حجازی درسازمان همیاری با ایشان مناظره داشته باشم

                                      • پنجشنبه 18 دی 1393-0:14

                                        شما اول بیا با من مناظره کن اگر تونستی جواب 2+2*1+5-4 رو بدی بعد برو با سردار سازندگی وسید عمارت صحبت کن

                                        • چهارشنبه 17 دی 1393-16:3

                                          شما اول خودتو درست معرفي كن ببينيم در حد اصلا سوال پرسيدن هستي بعد ادعاي مناظره كن....

                                        • چهارشنبه 17 دی 1393-11:54

                                          مهمترین پروژه های شهرداری ساری را باید کمربندی جنوبی، ترمینال دولت، عمارت شهرداری، توسعه پارک قائم، پارک شمس، پارک کوشا سنگ، ساختمان زندان، ساختمان سازمان عمران، خیابان پژمان شهید عاشقان، شهرسازی در کوی شهید فهمیده لسانی، احداث پل های ولیعصر (عج) و غدیر، تعریض میدان ولی عصر(عج)، احداث ایستگاه آتش نشانی در بلوار کشاورز، احداث مجموعه های ورزشی در بلوار دریا و بلوار کشاورز و همچنین در منطقه آذربایجان نشینان، ... بوده است. بیش از 90درصد از موارد یاد شده در زمان مهندس حجازی انجام شده باید از ایشان مجسمه ای زرین ساخت و در شهر نصب کرد تا ایندگان خادمان خود را بشناسند

                                          • پنجشنبه 18 دی 1393-9:54

                                            ابتدا بايد گفت اون موقع كه ژنرال بي ستاره لقب دادين از پل خزر كه افتضاح محض هست كه معظلي شده وهنوز قسط وامش هفتادميلياردشده !!!؟؟؟
                                            چند پروژه نام بردي همش تملك زمينش ازقبل بوده كارها را قبلي ها انجام دادند
                                            گسيل بيش از هزارنيرو بدون مجوز ونورچشمي و گرو گذاشتن اموال شهرداري به بانكها و...

                                          • چهارشنبه 17 دی 1393-11:53

                                            حجازی تنها شهردار ساری بود که عضو شورای اداری استان و در حد معاونین استانداری جایگاه داشت.
                                            در بحث اجرای پروژه های عمرانی از نظر تعداد بدون شک در زمان مسئولیت سید علی حجازی یک رکورد دست نیافتنی برای شهرداری ساری به دست آمد و بیش از هزار پروژه تنها در بلوار کشاورز انجام گردید.

                                            • چهارشنبه 17 دی 1393-19:53

                                              لطفا چنتا ازاین هزارتا پروژه را اسم ببرید

                                              • جمعه 19 دی 1393-6:33

                                                اقا محمد لازمه عرض کنم شهردار مرکز استان عضو شورای معاونین هست نه اینکه حجازی فقط عضوء بوده عبوری هم هست بعد عبوری هر کسی بیا د هست قبل حجازی هم بود

                                                • چهارشنبه 17 دی 1393-23:56

                                                  ساخت ترمینال-پارک بلوار کشاورز-پارک کوشا-پل میدان خزر-بازگشایی کوی سنگ-ساخت عمارت شهرداری-انتقال زندان به تیرکلا-پارک قایم-پل کابلی-خرید املاک برای کمربندی شمالی که افایان نتوانستند یه جاده درست کنند0-کمربندی جنوبی ووو.....

                                              • جوانان اصلاح طلب ساريپاسخ به این دیدگاه 8 4
                                                چهارشنبه 17 دی 1393-11:51

                                                تبارك الله بر سردار سازندگي ساري
                                                ساري هيچگاه تلاشهاي شبانه روزي و مجاهدتهاي شما را فراموش نخواهد كرد.
                                                شما بياييد بررسي كنيد در سه سال شهردار بودن عبوري يك پروژه بزرگ كه خودش استارت زده باشد را بگوييد.

                                                در مبحث جناب دامادي كاملا صحيح ميفرماييد همه اطرافيان او از او راضي هستند و اين مخالفانش هستند كه اين شايعات را درست ميكنند.دامادي و دامادي ها وابسته به ثروت و قدرت نيستندو پوپوليست كاري را هم بلد نيستند كار دامادي و حجازي براي خداست و انها در دل مردم جاي دارند.

                                                • شنبه 20 دی 1393-15:13

                                                  من برای شخص آقای حجازی احترام قائل هستم چون از من بزرگتره اما آقای محترم که از جوانان اصلاح طلب ساری هستی آقای حجازی از اصولگرای های قدیمی بوده و از دفتر شجاعی به اینجا رسیده اما کارکردش در ساری شاید یک هزارم کارهای آقای عبوری باشه
                                                  آقای حجازی هم باید بپذیرد که عبوری همه جوره برای ساری کار کرد واکسی و ظاهری که ایشان می فرمایند جزئی از اصول شهرسازی است که ما ساروی های اصیل واقعا می خواستیم که چنین کارهایی باید در ساری انجام می شد البته کارهای زیربنایی ایشان خیلیل خیلی از زمان حجازی بیشتر هست آخه آقای حجازی در روستا بود و من ضمن احترام به روستایی های عزیز باید عرض کنم که روستا خوبی آن به بکر بودن آن است و بی شیله پیله بودن آن است اما در شهر باید امکانات رفاهی در غالب زیبایی خود نمایی کند که آقای حجازی در این زمینه دارد در حق ما کم لطفی می کند من شاید نتوانسته باشم همه کارهای شهردار عبوری را برای حجازی عزیز شرح دهم ولی در یک جمله می گویم عبوری بی نظر هست و برایش دعا می کنم و درود می فرستم
                                                  با تشکر از مازندنومه


                                                ©2013 APG.ir