تعداد بازدید: 3862

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 26 اسفند 1394-1:28

به خاطر شرایط جوی

جشنواره توسعه گردشگری روستایی ریکنده دو روز به تعویق افتاد

جشنواره بزرگ گردشگری روستایی ریکنده قائم شهر که قرار بود عصر پنج شنبه برگزار شود، به دلیل شرایط جوی به عصر روز شنبه 29 اسفندماه موکول شد.


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: جشنواره توسعه گردشگری روستایی ریکنده قائم شهر که قرار بود عصر پنج شنبه این هفته برگزار شود، به خاطر شرایط نامساعد جوی به روز شنبه 29 اسفندماه موکول شد.

در این جشنواره که در فضایی کاملا" سنتی و قدیمیِ بازسازی شده اجرا خواهد شد، بسیاری از عناصر فرهنگی زندگی بومی مازندرانی به مردم عرضه می شود.

احیای کلوادار و پادنگ سنتی، حضور دام و ماکیان در فضای جشنواره، پخت زنده نان و انواع آش و خوراکی های محلی، ساخت و تولید زنده هنرهای چوبی و دستبافت ها، بازارچه (5 شنبه بازار با آذین بندی سنتی)، اجرای موسیقی محلی توسط گروه موسیقی «روجا» به خوانندگی «نورالله علیزاده» و سرپرستی «فاضل میری»، برگزاری انواع بازی‌های محلی، مسابقه تشت‌نوازی برای خانم‌ها، اجرای موسیقی پاپ محلی توسط «اِبی ابراهیمی»، سفره بزرگ هفت سین، نوروزخوانی، چهارشنبه سوری، نمایشگاه مردم شناسی و عرضه صدها وسلیه و ابزار کار و معیشت مردم قدیم ریکنده و... بخشی از برنامه های این جشنواره است.

این جشنواره ساعت 14:30 روز شنبه 29 اسفندماه در زمین فوتبال روستای ریکنده قائم شهر برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند از خیابان ساری در شهرستان قائم شهر بعد از عبور چشمه سر و پشت سر گذاشتن روستاهای ساروکلا، کوتنا و کرچنگ و طی 12 کیلومتر آسفالته، به محل جشنواره توسعه گردشگری روستایی برسند.

*مطالب مرتبط:

بازنمایی زندگی روستایی مازندرانی در یک روز

جشنواره توسعه گردشگری روستایی در ریکنده؛ 27 اسفند

جشنواره توسعه گردشگری ریکنده با احیای کلوادار سنتی

بوردکا


  • چهارشنبه 26 اسفند 1394-10:4

    با تشکر از شورا اسلامی ودهیاری روستای ریکنده و برادر صادقی بادیگر عزیزان کار" کار اقتصادی ترویج فرهنگ بومی محلی واحیای سنت 40سال کذشته روستا می باشد لذا تشکر ویژه میشود

    • چهارشنبه 26 اسفند 1394-9:54

      با هوای مناسب بهاری بسیار عالی شد شنبه هوا آفتاب است ولی دست اندر کاران و مجریان باید کار را بنحو احسن انجام دهندتشکر


      ©2013 APG.ir