تعداد بازدید: 2654

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 دی 1397-7:50

در جلسه علنی عصر شنبه شورای شهر ساری،

رایحه استیضاح شهردار ساری به مشام رسید

اسفندیار عشوری: شهردار جسارت حضور در جلسه شورا ندارد و هر کاری بخواهد انجام‌ می دهد/ اجرای معاملات با تصویب شوراست اما شهرداری زمینی معامله کرده که مصوبه شورا ندارد /از همکارانم‌ گلایه  دارم که جرات ندارند نامه استیضاح شهردار را امضا کنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: اسفندیار عشوری در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار کرد: شهردار جسارت حضور در جلسه شورا ندارد و هر کاری بخواهد انجام‌ می دهد.

عضو شورای شهر ساری گفت: اجرای معاملات با تصویب شوراست اما شهرداری زمینی معامله کرده که مصوبه شورا ندارد و این بی احترامی به ریاست شوراست. این‌معامله صوری است و اسناد آن را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: این مزایده، با رقم ۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان برنده شده در حالی که رقم های دیگر ۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان بوده است.

عشوری ادامه داد: زمین سکوی زباله در حالی فروخته شده که ۱۸ ماه دیگر قرار است تخلیه شود و نیازی نبود الان به فروش برسد.

وی با بیان اینکه به رفیق‌دوستی عبوری تبریک می‌گویم که با وجود مخالفت شورا، این کار را کرده است، خاطرنشان کرد: از همکارانم‌ گلایه  دارم که جرات ندارند نامه استیضاح شهردار را امضا کنند.

*مزایده قانونی بود

معاون مالی شهردار ساری در این جلسه اظهار کرد: مزایده برای زمین سکوی زباله، مانند سایر مزایده فروش اموال غیر منقول بوده و در معاملات عمده از این روش انجام می‌شود.

مصطفی طاهری افزود: بر اساس ماده ۳۰ آیین نامه شهرداری، در بودجه سال ۹۷ شورا مصوب کرد که بر اساس آن بودجه، اعمال کردیم که همه معاملات شهرداری از این شیوه استفاده شود.



وی ادامه داد: قیمت زمین را کارشناسی کردیم بر اساس قیمت پایه، ۲ بار آگهی مزایده منتشر کردیم و برنده مشخص شد.

این مسئول یادآور شد: بودجه را از شورا مصوب گرفتیم و به ما اجازه فروش داد و  نماینده شورا هم حاضر بود.

* استیضاح مراحلی دارد

رئیس شورای شهر ساری هم در سخنانی اظهار کرد: اگر‌ مدعی قانون هستیم باید روند را اجرا کنیم و استیضاح مراحل دارد.

مسعود مدینه افزود: جو شهر مناسب مسائل اقتصادی نیست و خارج شدن عنوان استیضاح از شورا، امنیت مجموعه شهرداری را متزلزل می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ عضو شورا نگاه بدخواهانه به شهرداری ندارد و تذکرات برای این است که اصلاح امور اتفاق بیفتد.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: چیزی درباره استیضاح شهردار در جلسه امروز طرح نشده است.


  • سارا لواسانیپاسخ به این دیدگاه 7 5
    جمعه 7 دی 1397-7:58

    نباید چهره شهرداری را با این مقاله خراب کنید بنده ده ساله پیش به همرا خانواده از تهران به ساری امدیم فکر میکنم بهترین انتخاب ما ساری بود و هست مردمانی مهربان شهری شیک و زیبا که زیبا تر و شیک تر شده شهردلری ساری انصافا خوب کار کرده فقط کمی به خیابانهای باریک رسیدگی شود ممنون

    • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 0 1
      شنبه 8 دی 1397-14:36

      معلوم نیست این خانم کجای تهران زندگی می کندکه ساری با آن خیابان ها و کوچه های تپه چاله ، پیاده روهای بدون فرش خیابان قارن و ساختمانهای درب و داغون قدیمی حاشیه خیابان های اصلی شهر را بهتر از تهران می داند . یک پارک بیابانی برهوتی مانند پارک ملل را حتما با پارک طبعت یا دانشجو یا لاله و حتّی پارک شهر مقایسه می نماید .
      خیلی از ساری خوشتان آمده بیائید محل سکونتمان را عوض کنیم ، آدرس بذارید تحریریه مازند نومه ، در خدمتیم .

      • جمعه 7 دی 1397-19:31

        دروغ نگو دروغگو. از اذناب شهرداری هستی تو. پول گرفتی که کامنت بنویسی با اسم الکی. دیگه حناتون رنگ نداره. عبوری جرات داره یه جلسه بره جلسه شورا. چرا از عشوری می ترسه؟ یه جلسه بره. اما نمی ره. چون آتو دارند ازش

      • زهرا وفاییپاسخ به این دیدگاه 6 6
        جمعه 7 دی 1397-7:55

        عبوری عبوری حمایتت میکنیم فرزندانم خوشبخت هستند که در شهر ساری زندگی میکنند.

        • شهروند قایمشهریپاسخ به این دیدگاه 9 7
          پنجشنبه 6 دی 1397-6:17

          با سلام مازند نومه الان ساری خیلی تغییرات داشته ساری برای ما مازندرانیها الگو هست لطفا مطالب کذب نزار

          • پنجشنبه 6 دی 1397-9:10

            چه تغییری؟ 2 تا روگذر و پل و پارک شد تغییر؟ بافت فرسوده ساری درست شد؟ مشکل زباله چی؟ کار اساسی در ساری کدوم کار بود؟ تازه می دونید که الان شهردرای ساری ورشکسته هست؟ این قدر انحراف بودجه دارند که حقوق نمی تونن بدن. تازه سازمان عمرانش هم که اختلاس 3 هزار میلیاردی کرده. این الگوی شماست؟ ریخت و پاش و گران کردن شهر و پاسخگو نبودن به نمایندگان مردم در شورای شهر و رفیق بازی و ترک تشریفات و کارهای شبه قانونی و ...؟ کمی اطلاعاتت رو ببر بالا. ساری هیچ تغییری نکرده. طرف 7 ساله شهرداره. 2تا پارک رو هم نمی خواست بزنه؟! برو ببین تو شهردرای چه خبره؟ هزاران نفر رو با سفارش اوردند اون تو، حقوق نمی تونن بدن. داره می ترکه از تورم نیرو. صدای دهل از دور خوش است. ساری هیچ خبری نیست، فقط سروصدا و شلوغ کاریه. الگوتون رو عوض کنید لطفا. بببرید به سمت شهرهای مثل تبریز.

          • پنجشنبه 6 دی 1397-6:15

            بهترین و عملگرا ترین شهردار ساری عبوری هست اینو همه مردم ساری هم صدا میگن الان ساری مثل گلوله اتشینیه تو چشم حسودان با چشم باز میشه پیشترفت و تغییر را در ساری دید فقط یک عضو شورا اون هم غیر ساروی و بخش نگرا مخالفه شهردار و ساریه که اون هم مشخصه برای چی!!$$$$

            • پنجشنبه 6 دی 1397-9:16

              بهترین شهردار ساری ایشون هستند. بله، اما از این ابعاد: پاسخگو نبودن به مردم و شورای شهر، کارهای فراقانونی و شبه قانونی، جذب صدها نفر در شهردرای با سفارش رفقا، ترک تشریفات مناقصه و دور زدن قانون و... درود بر عشوری بزرگ. نامش در تاریخ شهر خواهد ماند. مچ متخلفان را گرفته.

            • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 4
              سه شنبه 4 دی 1397-14:15

              چالش آفرینی عضو شورا بر علیه شهردار در این سطح محدود باقی نمی ماند و به سطوح بالاتر تسری پیدا می کند. قانونی "زدی ضربتی، ضربتی نوش کن" برای همین مواقع است. اگر با فرض صحت سه گانه دامادی، حسین زادگان و عشوری یک باند مشخص را تشکیل دهند که طبعاً اهداف خاصی را در سطح شهر و کشور پیگیری می کنند، سه گانه یا دوگانه مقابل هم وجود دارد که دست آنها هم برای اقدامات بسیار پر است.
              1. جایگاه بسیار مهم و مردم شهرداری با تبعات و چالش های بسیار سنگین و امکانات تاثیر گذار و قوی در اختیار شهردار است که می تواند با توجه به نفوذ بسیار شدید موجب تغییر بسیاری از معادلات شود.
              2. یکی از نمایندگان در سطحی به مراتب بالاتر دوگانه یا سه گانه شهردار را تکمیل میکند و حداقل تاثیرگذاری ایشان بیش از تاثیر گذاری طرف مقابل است.
              3. پشتوانه اصلاح طلبی بیشتر به سمت دوگانه شهردار و یوسف نژاد چربش دارد و به این پشتوانه باید حمایت های بسیاری از اصلاح طلبان و حتی اصولگرایان را از این جمع نیز اضافه کرد.
              4. حسین زادگان یک کارکشته سیاسی و دارای تحصیلات در علوم سیاسی است و قبل از آویزان شدن به هر طنابی آن را تست کرده و از سلامت آن مطمئن خواهد شد. به هیچ طناب معیوبی آویزان نخواهد شد. اختلاف شهرداری و فرمانداری بهتر است در همان مقطع کاملاً دفن شود و موضوع اختلافات توسط آقای مهندس عشوری که از امهات اصلاح طلبان ساری هستند کلید نخورد. قطعاً اختلافات در این سطح مضرات بسیار شدیدی بر علیه منافع مردم ساری خواهد دشات و در میان رقبای قدرتمند بین شهری ساروی ها حسابی کم خواهد آورد.
              5. اما این دلیل نمی شود که مهندس عشوری خطاهای واقع شده در شورا را نادیده انگارد و اقام به بررسی آن نکند. فضای بررسی باید به گونه ای باشد که ایجاد جو عمومی نکند و برای رسانه ای کردن موضوعی تا اطمینان از عدم تاثیرگذاری سوء آن به دست نیامد، باید صبر کند. عقل و درایت و تدبیر حکم میکند که منافع مرم اصل قرار داده شود و برای آن اصالت قائل شود و تا جایی که مشکلات در پشت درهای بسته با تذکر و حتی تا پیگیری استیضاح قابل حل است از رسانه ای کردن باید خودداری شود.
              6. شهردار و یایران او و مجموعه خدمتگذاران شهرداری هم باید به طور جدی بر روی رعایت قوانین تاکید کرده و از هر اقدامی که موجب چالش آفرینی در شهر می شود خودداری کنند. اقتضای منافع شهر این است که در شرایط حاضر دو جریان مدافع منافع شهر بشود و با همکاری با جناب حسین زادگان زمینه را برای رشد و توسعه بیشتر شهر فراهم سازند تا بتوانند با پرورش نیروهای تازه نفس و جوان به پوست اندازی مدیریت شهر و استان کمک کنند. یادمان باشد تندروی ها هیچ گاه نتوانست خدمتی به شهر و مردمش بکند.

              • دوشنبه 3 دی 1397-21:30

                استاندار قبلی اسلامی خوب داشت کار میکرد مرکز مازندران الگوی دیگر شهرهای استان نباید اینقدر هرج و مرج و نا متحد باشه باید همه اعضا متحد و جو اروم باشه تا ساری پیشترفت کنه عشوری دید استاندار عوض شد و طرفدارشه دوباره جو شهرو بهم ریخت باید جلوی دزدی گرفته بشه هیچ کس طرفدار دزدی نیست ولی عشوری چرا تو این مدت هیچ کاری از دستش بر نیومد و فقط شلوغش میکنه

                • دوشنبه 3 دی 1397-0:10

                  بابا عشوري رو هم يه ...... بدين ساكت ميشه خخخخخ

                  • ساروی اصیلپاسخ به این دیدگاه 6 15
                    دوشنبه 3 دی 1397-10:33

                    عشوری صدتا از این ها رو می خره می ندازه تو جیبش. قابل خریداری نیست این مرد بزرگ. وگرنه پیشنهاد کم ندادند بهش. فساد باید تموم بشه تو ساری. گندش همه جا رو گرفته

                • سارویه بی نام ونشانپاسخ به این دیدگاه 11 7
                  يکشنبه 2 دی 1397-21:58

                  وقتی اعضای شوراوامدار شهردار باشند،نمی توان منتظر خواست های حق طلبانه ازآنها بود.بازهم سرمان کلاه رفت.آقای عشوری تنهاست.مانندمردم مطلوم ساری.

                  • يکشنبه 2 دی 1397-11:17

                    امروز جلوی شهرداری کارگران سازمان عمران تجمع داشتن


                    ©2013 APG.ir