تعداد بازدید: 2484

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 ارديبهشت 1388-0:0

عقب گرد

دکترعلي کریمی مله-استاد دانشگاه مازندران- گفت:در چند سال گذشته با وضعیت فرسایش تدریجی سرمایه انسانی و اجتماعی روبه رو بوده ايم.


عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران گفت:حیثیت وعزت ملی یکی از سرمایه های نایاب کشور است که باید با تلاش سیاسیون این عزت و حیثیت حفظ شود.

 
علی کریمی مله با اشاره به اینکه انتخابات نقطه عطفی در جامعه محسوب می شود،اظهار داشت : انسانها به عنوان یک خلق کامل می توانند در بزنگاهای حساس به نقطه ای برسند که سرنوشت خود را تغییر دهند .

 این فعال سیاسی با اشاره به اینکه درنظام جمهوری اسلامی این فضا به وجودآمده است تا مردم با حضوردر عرصه انتخابات اعلام موجودیت نمایند، خاطرنشان ساخت : حیثیت وعزت ملی یکی از سرمایه های نایاب کشوراست که باید با تلاش سیاسیون این عزت و حیثیت حفظ شود.

این استاد دانشگاه با پرسش اینکه چه کسی می تواند یک جامعه را سامان بخشد ،و راه برون رفت از این وضعیت نامطلوب را ارائه بدهد، ابرازداشت : متاسفانه طی چند سال گذشته به اذعان بسیاری ازمحققان و کارشناسان علی رغم خواست بلند جامعه با وضعیت فرسایش تدریجی سرمایه انسانی و اجتماعی روبرو بوده است و با توجه نوعی عقب گرد برای تصمیم گیری دچار ضایعه های جبران ناپذیری درجامعه داخلی و بین المللی گردیده ایم .

 عضوهیات علمی دانشگاه مازندران درادامه تصریح نمود: دردنیای متمدن و پیشرفته به عقل کارشناسی دولت اکتفا نمی کنند و این تانکرهای فکری هستند که بدون حضور دولت کارشناسی و تصمیم گیری می نمایند.

وي گفت: این درحالیست که درایران نه تنها ازخردجمعی استفاده نمی گردد، شوراهای عالی جمع می شود و مبتنی برعقل فردی عمل می شود.

دکتر کریمی مله افزود: درشرایط کنونی در زمینه های فرهنگی و سیاسی و همه ظرفیت ها استفاده مطلوبی ازمنابع موجود نمی گردد.

 وی با اشاره به زوال برنامه ریزی و آینده نگري گفت : عدم ثبات در تصمیم گیری ها موجب قانون شکنی و قانون ستیزی گردیده و این در حالیست که مردم به دنبال دولتی قانون گرا هستند .

 استاد دانشگاه مازندران درادامه با ابراز نگرانی از4 هزار تخلف از یک بودجه ملی که از سوی دیوان محاسبات اعلام شد اظهار داشت : متاسفانه با نخبه زدایی ، نخبه ستیزی ، مخالفت با دستگاه های سنتی ،غیر بهداشتی کردن کردار سیاسیون ، اتهام زدن فراوان به جناح مخالف و بیان و ارائه آمارضد نقیض سعی بر پوشاندن این تخلف دارند .

 دکتر کريمی مله با اشاره به مقاله مجله اکونومیست درباره اقتصاد ایران نیز گفت: ایران از نظرمنابع مادی وانسانی براساس گزارش این مجله اقتصادی باید رتبه بیستم وهفتم باشد واین درحالیست که درکارکرد دولتی رتبه 140 و در فضای کسب و کار رتبه 143 قرار داریم.


  • سه شنبه 22 ارديبهشت 1388-0:0

    مديرين شما را زمان رياست خودتان ديدم آن زمان كه معاون دانشجويي بوديد با رئيس وقت دانشگاه درگير بوديد بعد هم كه معاون سياسي شديد باز هم با استاندار وقت كه از جناح خوشگل خودتان بود درگير بوديد و و و پس نتيجه مي گيريم كه شما در كل آدم ناراضي هستيد


    ©2013 APG.ir