تعداد بازدید: 2145

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 14 ارديبهشت 1388-0:0

رييس جمهور بعدي په کسي است؟

 روز هاي سرنوشت سازبراي احمدي نژاد و موسوي (يادداشتي از:دکتر سيف الرضا شهابي-بابل)


 چند روز جلوتر و در گپي دوستانه با جمعي از اهالي سياست، به بررسي وضعيت آراي دو كانديداي اصلي و محوري انتخابات رياست جمهوري دهم آقايان احمدي نژاد و مهندس موسوي پرداختيم.

 هر كدام از حاضران ديدگاه و نظري داشتند؛بعضي ها آقاي احمدي نژاد را فاتح قله و تعدادي مهندس موسوي را برنده ماراتن انتخابات در 22 خرداد88 مي دانستند.نوبت كه به اين جانب رسيد عرض كردم :

   اگر انتخابات در هفته آينده مثلا روز جمعه 18/2/88 برگزار شود، موفقيت احمدي نژاد مسلم است ولي اگر 22 خرداد برگزار شود اين بستگي به فعاليت تبليغاتي  مير حسين در اين مدت و تيم همراه و مدافع او وخصوصا مناظرات راديوئي و تلويزيوني اي دارد كه در ايام تبليغات توسط صدا وسيما انجام مي شود.

  در ادامه گفتم : واقعيت اين است که احمدي نژاد در طول 4 سال گذشته با سفر هاي استاني،حضور در جمع مردم، توزيع سهام عدالت،دريافت نامه هاي مردم و دادن پاسخ حداقلي به  درخواست ها، ساده زيستي و پاك دستي ، سخن گفتن به زبان توده هاي مردم واحداث بنا هائي نظيرسالن هاي ورزشي و يك سري از كارهاي عمراني و دادن شعارهاي عامه پسند و مجموعه آن چه را كه از سوي اصلاح طلبان به عنوان حركات پوپوليستي نامگذاري شد، توانست توجه بخشي از لايه هاي مياني و پائين دست جامعه، روستائيان و حاشيه نشين هاي شهرهاي كوچك وبزرگ را به خود جلب كند.

 حتي بخشي از لايه هاي بالا دست كه وابستگي سياسي به جناح ها ندارند،به اين خاطركه وي را شخصي مقاوم در مورد انرژي  هسته اي مي دانند  از او حمايت مي كنند.

 اين در حالي است كه مهندس موسوي بعد از غيبت 20 ساله از صحنه سياسي و اجرائي كشور، با تاخير وارد عرصه انتخابات شد.اگر چه در كشور ما به خاطر تخريب هائي كه انجام مي گيرد دير وارد صحنه شدن در پاره اي از مواقع يك امتياز است به شرطي كه رقيب در نيمه راه  ( پايان دوره اول رياست جمهوري ) نباشد تا بتوان با رقيبي به رقابت برخاست كه او هم در ابتداي فعاليت انتخاباتي  باشد. به اين خاطر اگر مهندس 4 سال قبل يا 4سال بعد وارد عرصه انتخابات مي شد از شانس بيشتري برخوردار بود.

   آن چه كه مشخص است آراي احمدي نژاد از اين بيشتر نخواهد شد مگر اين كه حادثه اي خاص و غير قابل پيش بيني رخ دهد ويا اين كه در مناظرات تلويزيوني مانند دوره گذشته مخالفان او حركاتي انجام دهند و يا مطالبي از روي غرور و نپختگي سياسي به زبان آورند كه به نفع احمدي نژاد تمام شود در غير اين صورت تقريبا آراي او  ثابت خواهند ماند، ولي رقيب اصلي او اين شانس را دارد تا با حضور در اجتماعات مردمي - انتقادات مستدل و منطقي –به كارگيري نيروهاي خوشنام و بر خاسته از توده هاي مردم –به چالش كشيدن عملكرد 4 ساله احمدي نژاد در مناظرات تلويزيوني آراي خاموش و سرگردان جامعه وحتي بخشي از آراي احمدي نژاد را به سوي خود بكشاند. در غير اين صورت سرنوشت انتخابات به همان جائي ختم خواهد شد كه در مطلع اين نوشتار  براي 18 ارديبهشت 88  پيش بيني كردم .

   در اين ايام هر دو كانديداي محوري در نقطه حساس قرار دارند با تحركات حساب شده مي توانند جلب يا حفظ آرا نمايند و يا با حركات اشتباه و اظهارات نسنجيده با ريزش آرا روبرو شوند. از اين رو روز هاي سرنوشت سازبراي احمدي نژاد و موسوي در پيش است.


  • سه شنبه 15 ارديبهشت 1388-0:0

    آقای موسوی در غیبت کبری خود چه چیزی را به اثبات رسانید جز اینکه در لحظات سخت که این ملت انتظار یاری از محرمان انقلاب را داشتند پشت به آنان کرده و به دنبال بحث هنر و معماریشان بودند ایشان شق القمری نیز در دوره نخست وزیریشان نیز نکردندکه حالا در سن بازنشستگی شان بخواهند بکنند ایشان نخست وزیری بود که در رابطه تورم آن سال ها بدترین ضربه ها را به ملت وارد کرد و هفت وزیرشان یک جا به سیاست های ندانسته ایشان در رابطه با اقتصاد استعفا کردند ولی به علت رای امام مسئله مسکوت ماندیعنی ماندگاری ایشان در پست نخست وزیری فقط به خاطر شرایط زمانه بود . ایشان که سال های مدیدی بدون دغدغه گذرانده چگونه می تواند زمام یک کشور را به دست گیرد بدون اینکه هیچ تفکر خاصی و راه حل جدیدی برای رفع مشکلات ارائه داده باشد .ایشان از هول حلیم در دیگ افتاده اند و حتی رعایت قوانین را نکرده و قبل از موعد مقرر تبلیغات خود را با تخطئه افراد آغاز کرده اند البته نمی توان به ایشان در این رابطه خرده گرفت زیرا طبق برنامه تعیین شده برایش باید عمل کند و نظرات دیکته شده حزبش را برای این مردم که جز امانت داری چیزی نمی خواهند را بازگو کند همان حرف های تکراری که بارها از رسانه های بیگانگان شنیده شده است . امید این داریم که ایشان حداقل بگویند که آیا سال ها پیش ان گونه خود را نشان می دادند به حق بودند و خالصانه . یا حالا که دارند سنگ حزبشان را به سینه می زنند . خدایا آنی ما را به خودمان وا مگذار.

    • جعفر قربان پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 14 ارديبهشت 1388-0:0

      مدیریت محترم سایت / مطبوعات / خبرگزاری
      با عرض سلام خواهشمند است بیانیه رسمی حضور اینجانب پس از ثبت نام اولیه که در سایت وزارت محترم کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری طبق اصل 115 قانون اساسی بعنوان رجال سیاسی صورت گرفت طبق رعایت قانون مطبوعات و امانتداری منتشر نمایید . با تشکر – جعفر قربان پور
      *بسمه تعالی*

      سلام و درود به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرزندان برومندشان ، سلام و درود بر ساحت مقدس مقام عظمای ولایت و رهبری که همچون امام راحل با هدایت حکیمانه میهن عزیز اسلامیمان را به سوی آینده ای روشن در مسیر رشد و کمال الهی و انسانی رهنمون می سازند . سلام و درود بر ارواح طیبه شهدای مظلوم و معصوم انقلاب و دفاع مقدس که با عطر حضور خویش موجب نزول برکات خداوند متعال بر پهنه سبز میهن شده اند . در مقابل شان و عظمت ایمانی و الهی ملت بزرگ و تمدن ساز ایران عزیز اسلامی سر تعظیم فرود می آورم . در مقابل صبوری و عطوفت جانبازان و خانواده های شریف شهدا سر تعظیم فرود می آورم . در مقابل معصومیت و روح زلال فرهنگیان و دانش آموزان ، زحمات روحانیت ، تلاش صادقانه کارگران و کشاورزان ، شهامت و شجاعت و نبوغ جوانان و صلابت و ایستادگی بزرگان ورزمندگان ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه ملت شریف ایران قدرشناسم و دستاوردهای بزرگ علمی نخبگان را مایه مباهات می دانم و برای دولتمردان خدمتگزار آرزوی توفیق دارم .
      حضورم در عرصه سیاسی انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان ساری با تجربه 25 ساله خدمات اداری و اجتماعی در کنار مدیران ارشد نظام که با تایید شورای محترم نگهبان و مساعدت وزارت محترم کشور صورت گرفت مصداق آزادی و دمکراسی و ظرفیتهای وسیع قانون مترقی اساسی و قانون انتخابات در جمهوری اسلامی می باشد . همچنین در همین راستا بعنوان یکی از مصادیق اصل 115 قانون اساسی بعنوان رجال سیاسی در سایت انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور ثبت نام نموده و کد رهگیری دریافت نمایم . از همینجا به دبیرکل محترم سازمان ملل و همه سازمانهای جهانی و داخلی اعلام میدارم که ثبت نام اینجانب جعفر قربان پور شاهدی بر آزادی و دمکراسی واقعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که شورای محترم نگهبان و وزارت محترم کشور در پاسداری از حریم قانون و حقوق شهروندی برای این فرزند کوچک مردم ایران فراهم آورده است . آری با حفظ ارزشها و رعایت قانون بستر حضور سیاسی برای همه مردم فراهم است . از این منظربا تاسی از منویات مقام معظم رهبری و ولایت در خصوص انتخابات سالم به پیشکسوتان و مدیران ارشدی که امروز بعنوان کاندیدا ی ریاست جمهوری به میدان سیاسی گام نهادند عرض می کنم که ، در بررسی سوابق مدیریتی هریک از این کاندیداها می توان دید که در سایه همین انتخابات آزاد و با نظارت و امانتداری شورای محترم نگهبان و وزارت کشور ، ایشان به پستهایی نظیر ریاست جمهوری ، نخست وزیری ، نمایندگی و ریاست مجلس و ...شرف حضور یافتند . بنا براین باید با قدرشناسی از زحمات گذشته و ترسیم آینده ای روشن که زیبنده شور و شعور بالای سیاسی مردم رشید و انقلابی ایران است صحنه زیبای حضورحداکثری فراهم شود . احزاب محترم با تشکیل کمیسیونهای تخصصی برنامه های اقتصادی ، رفاهی ، آموزشی ، سیاسی ، اجتماعی و ...همراه با تیم مدیریتی متعهد و متخصص کاندیدای مورد نظر خویش را ارائه نمایند و نگران سلامت انتخابات و مسائلی از این دست نباشند چرا که مردم در این مسیر همواره پیشگام و حماسه ساز بوده اند . در ادامه آمادگی خویش را نسبت به کنفرانس مطبوعاتی و حضور در رسانه ملی اعلام میدارم و امیدوارم خبرنگاران محترم و متعهد با رسالت مطبوعاتی خویش امکان شنیدن عرایضم را برای جامعه فراهم آورند تا بتوانم خدمتگزاری برای نظام و مردم در رسیدن به هدف والای سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری باشم . و من ا... التوفیق .

      جعفر قربان پور
      فرزند ایران اسلامی از مازندران و کاندیدای سابق مجلس هشتم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان ساری

      سوابق شغلی و اجتماعی :
      جعفر قربان پور
      متولد سال 1341 شهرستان ساری – کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره هشتم
      سوابق شغلی و علمی :
      معلم - فوق لیسانس مدیریت آموزشی و کارشناس شورای آموزش و پرورش استان مازندران با 25 سال سابقه خدمات دولتی و ستادی
      کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی و مسئول دفتر نماینده ساری دوره ششم
      مسئول کمیته هماهنگی و ارتباطات سفر اول ریاست محترم جمهور دولت نهم در سازمان آموزش و پرورش استان مازندران
      مسئول دفتر مدیران کل و معاونین سازمان آموزش و پرورش استان مازندران
      معلم آموزش و پرورش منطقه 20 تهران
      مدیر مسئول انتشارات تعلیم از اداره کل ارشاد اسلامی استان مازندران
      مسئول سابق برگزاری جشنواره فیلم رشد آموزش و پرورش استان مازندران
      مسئول سابق بخش کامپیوتر نمایشگاه تکنولوژی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استان مازندران
      مسئول توزیع کمکها و لوازم التحریر اهدایی سازمان ملل متحد و یونسکو به دانش آموزان پناهنده در مازندران و گلستان
      اخذ تقدیرنامه علمی از دبیرکل دفتر همکاریهای علمی و بین المللی سازمان ملل متحد ؛ یونسکو
      اخذ تقدیرنامه علمی از دفتر ریاست محترم جمهور دولت هشتم و نویسنده مقالات علمی در مطبوعات
      اخذ تقدیرنامه های متعدد خدمات اداری و آموزشی و تخصصی کامپیوتر و اینترنت از مسئولین محترم وزارت آموزش و پرورش
      اخذ تقدیرنامه خدمات اداری و آموزشی از استاندار محترم استان مازندران
      اخذ تقدیرنامه های متعدد خدمات اداری و آموزشی از مدیران کل و معاونین سازمان آموزش و پرورش استان مازندران
      سوابق ورزشی و اجتماعی :
      مربی و داور فدراسیون شنا جمهوری اسلامی ایران ؛ دبیر هیات شنا استان مازندران ؛ قهرمان شنا کارکنان دولت کشور
      مربی تیم شنا کارکنان اداری مجلس شورای اسلامی دوره ششم
      مربی و داور فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران ؛ عضو هیات رئیسه هیات کاراته استان مازندران ؛ داوربین المللی سبکی کاراته
      دبیرسابق هیات دوچرخه سواری استان مازندران در برگزاری تورهای بین المللی استان مازندران
      سرپرست سابق تیم کوهنوردی سازمان آموزش و پرورش - عضو جمعیت هلال احمر استان مازندران - عضو بخش اهداء خون رایگان سازمان انتقال خون استان مازندران - همکار افتخاری درمانگاه ترک اعتیاد بهزیستی ساری برای درمان معتادان جوان
      عضو انجمن و اولیاء و مربیان آموزشگاههای شاهد ؛ حافظ و مدارس تیزهوشان دختران و پسران ساری (رئیس انجمن)
      اخذ تقدیرنامه امداد و نجات برای کمک به حادثه دیدگان سیل شهرستان نکا استان مازندران
      اهدای مدالهای قهرمانی شنا کسب نموده به رزمندگان غواص و خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس ، مقام معظم رهبری و مردم غزه
      مسئول و مربی کمیته ورزشی پایگاه بسیج حضرت ولی عصر(عج) ساری


      ©2013 APG.ir