انتشار:جمعه 3 دی 1395-22:7
یک موفقیت دیگر برای فیلمساز مازندرانی؛
جایزه جشنواره «بهترین فیلم مستقل آلمان» به یاسر طالبی رسید
«جاده تباهی» به کارگردانی یاسر طالبی، جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره «بهترین فیلم مستقل آلمان» را دریافت کرد.
انتشار:چهارشنبه 1 دی 1395-9:17
این نمایش را حتماً ببینید!
«1978»؛ تئاتر، کتاب، سینما
نمایش 1978 صرفاً یک تئاتر نیست، پس از تماشای «1978» مخاطب هم کتاب خوانده، هم به تماشای فیلم سینمایی نشسته و هم یک تئاتر با کیفیت دیده است/ با وجود اینکه نمایش در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه رفته، هنوز هیچ مسئولی از این اداره و سایر مسئولان شهری بابل به دیدن این نمایش نیامده است.
انتشار:دوشنبه 29 آذر 1395-23:14
نشست از اسطوره تا جشن در ساری برگزار شد
یلدا؛ روشنایی در پس شب تیره
دکتر رضا ستاری، استاد ادبیات دانشگاه مازندران: یلدا تولد خورشیدی است که قرار است در پس طولانی ترین شب سال به وجود آید/ هیچ نوع سند تاریخی نداریم که چیزی به نام آیین مهر در ایران وجود داشته است/ تنها آیینی که قربانی کردن و کشتار در آن منع شده، دین زرتشت است.
انتشار:دوشنبه 29 آذر 1395-9:26
حافظ درمازندران
گزارشی از رونمایی کتابِ «حافظ روح ایرانی» درقائمشهر/ این کتابِ در ۱۶۸ صفحه و با قیمت ۱۰ هزار تومان توسط نشر رسانش نوین به چاپ رسیده و طراحی جلدِ کتاب به عهده هنرمند پُرآوازه دیار مازندران--اسرافیل شیرچی– بوده است.
انتشار:شنبه 27 آذر 1395-7:37
چله شو در مازندران
نگاهی به باورها و آیین های شب یلدا/چله شو در مازندران
انتشار:جمعه 26 آذر 1395-11:0
شور یلدا در قائم شهر
برنامه های متنوع «از میلاد تا یلدا» که از روز پنج شنبه در قائم شهر آغاز به کار کرده، تا دوشنبه 29 آذرماه در این شهر ادامه خواهد یافت. نمایشگاه صنایع دستی، تور قائم شهر گردی، بازی های محلی و جشن شب یلدا برخی از برنامه های این مجموعه است.
انتشار:پنجشنبه 25 آذر 1395-10:25
معلم مازندرانی در بین 50 معلم برتر جهان
فردوس حاجیان معلم مازندرانی نامزد دریافت جایزه نوبل معلمی شد.
انتشار:يکشنبه 21 آذر 1395-9:42
"رمضون سورچی" فیلم یتیمخانه ایران:
گريم سختی داشتم/ با زياد ديده شدن بازيگر نمي شویم
رضا اکبری، بازیگر مازندرانی فیلم یتیمخانه ایران: در فیلم یتیمخانه ایران گريم سختی داشتم و با چهره اي متفاوت ظاهر شدم/ سعي كردم براي انتخاب شخصيت هاي بازي به عرض نقش بيشتر دقت كنم تا طول آن. با زياد بودن يا به عبارتي زياد ديده شدن بازيگر نمي شویم، بلكه با انتخاب درست مان مي توانيم به مراتب عالي در بازيگري دست پيدا كنيم.
انتشار:چهارشنبه 17 آذر 1395-23:6
پژوهشگر ارشد بخش ایران شناسی دانشگاه کلمبیا مطرح کرد:
سه زبان را در منطقه البرز تشخیص دادیم
دکتر حبیب برجیان: مطالعه میدانی که در منطقه البرز انجام دادیم، سه زبان مازندرانی در خاور، گیلکی در باختر و کاسپی مرکزی در میانه را تشخیص دادیم که میزان تفهیم و تفاهم میان این لهجه ها بسیار کم است.
انتشار:چهارشنبه 17 آذر 1395-23:5
«نِنا»؛ ادای دین به طبیعت، فرهنگ و مردم مازندران
«نِنا» فيلمي بلند محمدرضا وطن دوست است که تمام تصاویر آن بازتابی از زندگی مردم و کشاورزان در چهار فصل سال بر سطح آب است. نِنا» یک مجموعه هنری است که از هزاران فریم عکس، اینستالیشن، پرفورمنس و فیلم تشکیل شده و یک مجموعه هنری را شکل میدهد.
انتشار:سه شنبه 16 آذر 1395-11:32
فرشاد فداییان، مستندساز بابلی:
در مستندسازی قالب از پيش پذيرفته اي وجود ندارد/ توجهی به جشنواره های رقابتی ندارم
مستندهاي من براي مخاطب ويژه اي ساخته نمي شود. هر كس یا نهادي كه آن ها را براي ديدن انتخاب مي كند، مخاطب آن است. من هيچ وقت مخاطب را به فرهيخته و غير فرهيخته دسته بندي نمي كنم/ مگر كار مستند سازي، بازي شطرنج و فوتبال است كه امر رقابت و مسابقه در آن واجب الاجرا باشد؟/ در حوزه ي مستندسازی، هيچ قالب از پيش پذيرفته اي وجود ندارد كه شما بر حسب آن كارتان را بكنيد/ بسياري از مستند سازان در جهان، توجهي به جشنواره ها ندارند و دارند كارشان را مي كنند.
انتشار:سه شنبه 16 آذر 1395-10:53
«1978»؛ نمایشی در نقدِ هیجانات و احساسات زودگذر
کارگردان نمایش: پیشنهاد میکنم تماشاگری که به دنبال هیجان و کسب احساسات آنی است این نمایش را نبیند/ سعیام بر این است که پس از اجرای بابل، آن را برای اجرای تهران آماده کنم.
انتشار:شنبه 6 آذر 1395-8:6
«طبرستانی ها» در تهران رونمایی شد
مستند «طبرستانیها» تازهترین ساخته محسن عبدالوهاب دومین فیلم از سری فیلم های مستند «کارستان» با حضور رخشان بنیاعتماد، بهزاد نبوی و... رونمایی شد/ کارگردان فیلم از همکاری اعضای شرکت فولاد طبرستان در ساخت این مستند تشکر کرد.
انتشار:پنجشنبه 4 آذر 1395-11:53
"دونا وینا" روی میز تدوین
مستند "دونا وینا" به نویسندگی علیرضا سعیدی کیاسری و کارگردانی مهدی میرتبریزیان، با نگاهی نو به معرفی "میرزا محسن مدیر" اولین مکتب دار شهمیرزاد می پردازد.
انتشار:چهارشنبه 3 آذر 1395-1:22
پیشنهاد یک تئاتر خوب
مردگان بی کفن و دفن را از دست ندهید
از متن و ترجمه خوب اثر که بگذریم، عباس ابوالحسنی به شایستگی توانسته «مردگان بی کفن و دفن» را کارگردانی و هدایت کند. تماشاخانه او کوچک است و امکاناتش محدود. تئاتر اصولا" هنری با مخاطب خاص است و کم تر برای آن حامی مالی پیدا می شود. با این وجود ابوالحسنی و بازیگرانش -که در آغاز کار و جوان اند- توانستند مخاطب را روی صندلی ها میخکوب کنند.
انتشار:سه شنبه 2 آذر 1395-10:1
22 تا 26 آذر جشنواره فیلم یاس در مازندران برگزار می شود
20 فیلم به بخش مسابقه جشنواره «یاس» راه یافت
٢٠ فیلم راهیافته به بخش مسابقه چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم «یاس» معرفی شدند/ چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم یاس ۲۲ تا ٢٦ آذر در استان مازندران برگزار میشود+معرفی فیلم های راه یافته
انتشار:يکشنبه 30 آبان 1395-8:11
دبیر جشنواره اقوام:
مدیریت کلان مازندران به تغییر نیاز دارد/ برای جشنواره اقوام سال گذشته یک ریال هم ندادند
علی دامادی: سوء مدیریت فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در سال گذشته حدود 2 میلیارد ریال به ما خسارت وارد کرد/ استان مازندران در مدیریت کلان نیازمند اصلاحات و تغییر است. این نه حرف شخص بنده بلکه نتیجه یافته ها و پژوهشهای علمی و دانشگاهی پژوهشگاه ماست.
انتشار:پنجشنبه 27 آبان 1395-9:4
پژوهشگر تاریخ در نشست اسلام و ایران در ساری مطرح کرد:
آریایی ها میراث خوار تمدن بومیان بودند
علی اکبر عنایتی: در طول تاریخ پیش از ورود آریایی ها، کشور ما بومیان متمدن داشت و آریایی ها میراث خوار این بومیان متمدن شدند/ آریایی ها با گل و شیرینی دانمارکی به ایران نیامدند/ نمی توان گفت که رضا شاه را انگلیسی ها آوردند/ملت یک مفهوم ساختگی است.
انتشار:پنجشنبه 27 آبان 1395-8:56
روایتی از سبک زندگی مردم مازندران در «بوریم بازار»
جدیدترین کتاب «مهری ماهوتی» -شاعر اهل مازندران- فضای بازارهای محلی مازندران را در قالب شعر به تصویر میکشد.
انتشار:دوشنبه 24 آبان 1395-23:28
رییس انجمن هنرهای نمایشی مازندران:
مازندران میزبان بخش استانی جشنواره تئاتر فجر شد
میثم زندی: آمل به عنوان میزبان بخش استانی جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در مازندران انتخاب شد/ این میزبانی میتواند فضای تئاتر استان را داغتر و پویاتر کند و تأثیر مستقیمی روی تئاتر ما بگذارد.